Elérkezett egy újabb nagy szervíz ideje! A vezérműtengely ház került újratömítésre vezérléscserével egybekötve. Cserére került még a szelep fedéltömítés is. Csupa gyári alkatrésszel :D Így már tuti nem lesz olaj a gyertyafészekben ;)
Hátsó lengéscsillapítónál vettem észre egy folyást ez cserélve lett a gyári Sachs ment vissza. Ilyen autóhoz képest meglepően olcsón beszerezhető. A nagy hidegekben kemény fűtésnél feltűnt nem melegszik a kocsi 70 °C fölé. Beszereztem egy termoszátot az is cserélve lett. A fagyálló pedig gyári lett vissza töltve! Így már stabilan áll 90 °C-on a vízhőmérséklet és a fűtés is mérföldekkel javult!! :D
Egyre több fórumon olvastam, hogy az 1.75 tbi-ben is tud gond akadni az olajrendszerrel. Így belevágtunk a javításába. Nem volt egyszerű levenni az olajteknőt, de sikerült és az átalakított alkatrész is tökéletesen passzolt. Ezzel megszüntetésre került egy fenyegető gond a QV-tól. Cserére került még az olaj-levegőszűrő és a váltóolaj is. Váltóolajból gyári motorolajból Motul ment bele. Km óraállás: 154.000
Csak úgy telnek a kilóméterek! El is érkezett az újabb olajcsere. Igyekeztem tartani a külföldi fórumokon javasolt QV olajcsere periódust a 8.000 km-tert. 7000 km után sikerült is lecserélni. Most a Motulra esett a választás, de ez az olaj szintén teljesíti a FIAT-955535-GH2 szabványt. Olajszűrő Mann-filter, levegőszűrő MAHLE került a kocsiba.
Km: 150700
Nem teljesen voltam elégedett a gumikkal amit kaptam az autóval. Ezért vettem 4 új papucsot. Ma végre felkerültek! Pirelli Powergy-re került a választás kíváncsi leszek nagyon a teljesítményére!
Szervízkönyv alapján 50 ezer kilóméter volt a gyertyákban. Ezért cserére kerültek! Gyári NGK gyertya került bele újabb 50 ezret mehetek velük. Ha már karbantartás cserére került a kiegyenlítő tartály és a szűrővel ellátott turbóolajzó csavar is!
Nyári szettem nem volt! Viszont sikerült egy Cartárstól nagyon szép felniket venni még dobozban. Egyik kedvenc Giulietta felnim!
Műszaki vizsga letudta! Semmi gond nem volt két évig újra lehet hasítani.
Vásárlás után olajcsere és szűrők cseréje következett. Mann-filter, UFI szűrők és Fuchs Titan GT1 XTL olaj. Kilóméter óraállás: 143900 km.
Szerencsére jól muzsikál a gép. Nem volt szükség karbantartásra időszakos olajcsere lett elvégezve. Motul olaj, UFI szűrők természetesen cseréltem a gázolajszűrőt is. Illetve kellett egy új akksi az előző Exide 7 év után cellazárlatos lett.