Blog >> felni

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-11-22

Na meglett pénz hertz hangszórószettre...úgyhogy vettem egy garnitura gyári alufelnit....ez a baj a hifivel, mindig van más ami fontosabb :)

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-11-06

Az autót, mint otthon kiderült 4 x 100 (kb. Opel) lemezfelnikkel és téli gumikkal kaptam, mozgókúpos csavarokkal rögzítve. Nagyon nem tetszett. Gyors keresgélés, körkérdés és bíz Jojie cimborámnál lapult a csodás alu (4 x 98, R14) garnitúra, melyet a Bánki bowling verseny és Alfa találkozó alkalmával át is vehettem a rendezvény helyszínén, a sejtelmes fényű parkolóban. Köcce Jorjie! :)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-11-04

Egy kihagyhatatlan ajánlatra hívta fel a figyelmemet egy cartársunk ( ezúton is köszönet MatthewGT -nek)
A jófogáson hirdették ezt a 4db Alfa Romeo GT Blackline felnit gumival együtt. Mióta megvan a GTV azóta keresek elfogadható áron ilyet. (Szinte le se merem írni milyen áron jutottam hozzá, mert közutálat tárgyát képezném :-) )
Fényképről jól nézett ki, úgyhogy elmentem megkukkantani. Hát persze hogy nem hagyhattam ott. Hazahoztam, irány a gumis... és már lehet is gyönyörködni benne.
Nagyon tetszik a látvány!!!! IMÁDOM!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-16

Új kerekeket vásároltam az autó alá.

Meghirdettem a BMW felniket, másnap már vitték is őket, módosítóstól, közben kerestem az újat.

Egy új Japan Racing-et szerettem volna, de ami tetszett nem volt raktáron, 1 hónapot kellett volna rá várnom, így nem rendeltem meg.

Feladtam egy hirdetést ,hogy nagyságrendileg milyen felniket keresek. Jelentkezett egy ember, O.Z Superleggera felnivel, amit én jól megvásároltam. Évek óta keresek egy ilyen szetett, 18-as is, 5x100-as is. Aki ismeri tudja micsoda kincs, aki nem, nézzen utána :)

Gyári fényezése volt, nem volt olyan gáz, de persze átfényeztem. Fegyveracél szürke fény, mattlakkozva. Gyönyörűek. 1 kupak hiányzik ,rendeltem egy szettet, meg szép fekete szelepsapkákat is.
Gumik jók, csak kicsit nagyok. Ez a 225/40R18 nem igen az én világom...
De Goodyear Eagle F1, szóval marad egy ideig.
Szerintem jól választottam... (ismét)

>> EseményJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-04-13

Ismét eljöt az ideje, hogy felkerüljenek a nyári kerekek.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-04-05

Mivel a felniket úgy vettem, hogy a kupak nem volt meg hozzájuk, azt is kellett beszerezni. Átmenetileg RoliQ4 adott kölcsön eredeti Toora kupakokat. EBay-en rendeltem sima, egyszínű 60mm-es kupakot, GT pedig készített rá nekem matricát.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-03-31

Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-10-17

Kb 14.000 km-t mentek a nyáriak. (az előző szezonban 13.500 km-t futottak, összesen így 27.500 van bennük)

294200

>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-03-29

Megérkeztek az új felnik, hamarosan gumizunk.... 5*98 16"

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-02-22

Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.

BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.

Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.

A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.

Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....

Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)

Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.

Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...

Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.

(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.

Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.

Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!

Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!

BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)

218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.

Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.