Tagok >> Kazes☻ >> 146 1.6 Ts, SE, Döme >> Blog
- Típus:146 1.6 Ts, SE, Döme
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:metál :)
Szombaton (2019. 06. 22.) hatalmas nagy eső volt itt dél - Budán... ennek következményeként beázott a bal 1... elég szépen állt a víz az ülés előtt. Sajnos csak este vettem észre, így másnapra maradt...
Mint kiderült, a hangszórónál folyt be a víz. Eddig nem volt ott gond, hisz máskor is esett már eső... de most ezt az eszméletlen sok vizet nem bírta. Gondoltam csak eldugult kicsit a lefolyó... hangszóró kivesz és csodálkozik... likacskák szépen leeresztik a vizet, ellenben valami igen ostoba jószág kitépte a hangszórónál a védőfóliát és bár a korábbi esőkkel még megbírkózott anélkül, most az özönvíz szerű esőzéssel már nem és így jutott a beltérbe a víz. Nosza kárpit le és akkor láttam, hogy az Isten barma csak a hangszórónál haragudott a nylonra, a többi helyen megvolt. No, ezt sebtiben orvosoltam egy szép fóliával és minden mehetett vissza. Tesztelve, a víz szépen folyik kifelé, ahogy köll nekijeee...! :)
Sajnos hátul a zárnál elszakadt a nyitóbowden... konkrétan leszakadt a fej, ami beleakad a nyitókarba. A hideg miatt nagyot szerelni sem akartam, új bowdent sem találtam, így maradt a gyors javítás, melynek egy villanyász csoki esett áldozatául és azt a kábel végére erősítve, a nyitókarba akasztva működik. :)
Kettes henger kipufogó szelep hiba.
Hengerfej csere.
Nyomáspróbázva, síkolva, megszerelve.
+olaj+olajszűrő+légszűrő+pollenszűrő csere.
Úgy tűnik eddig tartott a felhőtlenség... :( Ma de. elmentünk a kb. 5 km-re lévő bótba... szépen indult, mint eddig mindig és tette a dolgát. Visszafelé is szépen indult, de egyszer csak boxer hangra váltott... próbáltam megpörgetni, hátha csak beköpte a gyertyát, de semmi... és kicsit rázkódik (mintha egy henger nem menne) a moci alapjáraton és már nehezebben indul... ez mitől lehet?
folyt.köv.
02.24. Eddig ellenőrizve: gyertyák, gyújtótrafó, befecskendező... mind jó... szikra van, benzin van... és 2. henger nincs... Mi lehet...?!
folyt.köv.
A hétfőn elszenvedett elektromos bogot mára sikerült kibogoznom. :) Sajnos a budaörsi Auchan parkolójában ragadtam és csak estére kaptam segítséget, de este tízre szerencsésen hazaértünk Gyuri barátom segítségével. Persze ebben is volt egy kis nehezítés, merthogy az autóm előző tulajának biztosan nagyon kellett a vonószem, hogy nem adta az autóval, amit meg sikerült kölcsönkérnem, az nem ment bele a helyére... persze lehet, hogy a fogadó menete is kicsit el van görbülve, ezt még később átnézem, ha kell javítom.
Kicsiny topicunkban (145/6) szerencsére kaptam néhány tippet, segítséget, melyből Kau 80%-os ötlete volt a befutó... hál' Istennek, mert ez volt a legegyszerűbb és legolcsóbb is.
Tehát, az aksi előtt helyezkedik el egy konzol, melyen 4 db relé csücsül. 3 piros, egy fekete. Mint kiderült ezek a benzinpumpa, a klíma, a hűtő és a indításgátlóhoz tartoznak. Túrtam a netet, de semmi konkrét. Kau tanácsára ellibbentem egy körútra, merthogy szerinte egy mezei autósbóltban is van... ez annyira nem jött be, de sebaj, mert az érdi Alfa bontós srácok egy vödörrel hoztak, hogy válogassak kedvemre.
Itt tudni kell, hogy a 3 piros relé, két féle:
1 db - A727 12 V 30A 46520422 számú és
2 db - B047E 12 V 30A 46520412 számú van.
Mindkettőből kiválasztottam 2-2 db-ot, 500.-/db áron és reméltem, hogy ez megoldja a gondom. Sötétben értem haza és hideg is volt, ezért csak ma álltam neki az összeszerelésnek és lám... pöcc-röff, szépen indult Döme! Nagy az öröm, vééégre! :)
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :)
Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(
Kapott egy gumiszőnyeg szettet a szlutya ellen... Képet is mellékelek, hogy Sanyika is láthassa! ;-)
Ma végre sikerült az átírás... mivel az előző tulaj elvesztette a törzskönyvét, ezért október 26-tól eddig kellett várnom... De most már megvan! :-)
Illeték: 48400.-
Papírok: 12000.- pengő forintocska volt.
A jobb első féltengely csörgött-zörgött... tudtam róla, már a vételnél... jó alkualap volt. A belső csukló volt a bibis. Szerencsére korábbról volt itthon egy jó belsőcsuklós féltengely, így arról gyorsan át is szereltem, új zsírt is kapott a külső csuklóval együtt, ha már kézben volt. Persze ez csak azután ment ilyen könnyedén, hogy a tengely rögzítő csavart leoperáltam... ugyanis azt valami nagyon hozzáértő eléggé szétverte... Hidegvágóval kellett, hogy alakítsak rajta, csak azután tudtam a 36-os dugós kulcsot rákocogtatni... Kapott egy egészségeset. :)