Blog >> 18
17 évvel ezelőtt illyentájt vettem át az autót a "Boldizsárban". Megkezdjük a 18. együtt eltöltött évet...
Felkerültek az új görgők az autóra, szerintem jó lett! Féltem hogy magas lesz, de átmérőbe a kerék nem nagyobb, csak most jobban zavar az eddig is szóban forgó ültetés, de marad így most egy darabig, 30mm kellene, úgy pont tökéletes lenne! A fekete nem feltétlen nyerő szín, elveszik kicsit a szekér alatt, nem is tűnik fel, hogy ilyen nagy, pedig az. Az egyik ugye le lett csiszolva, eddig nagyon nem tetszett, de most így fent az autón egészen jól néz ki, nyárig ez is eldől, hogy milyen szín is legyen. Tartottam egy nagytakarítást, bőrápolást, most nagyon tiszta és szép. Viszont a turbó előtti cső kiszakadt, azt cserélnem kell mihamarabb, illetve szórja az egyik féltengely az olajat, arra is megoldást kell keresnem, vagyis cserélni. 225/40 r18 van fent, elől 80%-os infinity, hátul zsír újak. Ugye maga a felni nagyon könnyű, lévén hogy mennyire drága, azt kell hogy mondjam, nagyon kényelmesek, meglepően, nem ráz, nincs hangja, jobban megy, mint a sárnehéz régi kerekeimmel, nagyon elégedett vagyok, tetszik!! Szépen lassan kezdi elnyerni azt a külsőt, amit szeretnék.
Felraktam a küszöböket, alul patentokkal, gyári furatokba, talán ahogy eredetileg is kell lennie. Oldalt szélvédőragasztó szuperál, alatta a minimális felületi rozsda lekezelve, ez is pipa. Nagyon kellett!! Nyárra 17"-os (képen látható) kerekeim voltak, jónak hitt gumikkal, tetszettek, de adódott az alkalom, hogy 18ra cseréljem, nem gondolkoztam rajta, nem is gondoltam komolynak eleinte, de az lett, és bumm, ott a garázsban 4 gyári festésű szép állapotú sérülésmentem Ace Racing Veenetian 8.018, el sem hiszem!! Szinte hihetetlen csere, nekem a 4 kereket kellett adnom, illetve fizetnem 10ezer forintot,mert a gumik belső fele komolyan megkopott, a drágám eszi őket, ezt később orvosolnom kell! Sokat kellett autóznom értük, beltekertem 560km-t, de meglettek a kerekek, és kaptam hozzájuk 2 darab zsír új gumit is. Ha valaki utána néz, még most is kapni a felniket, darabját 140 ezer Magyar Forintért, szerintem megérte!:)) Jövőhéten kerülnek fel, addig szerzek 2 gumit, remélem a gumis is azt mondja, hogy jók a felnik. Egyikről elkezdték lecsiszolni a fekete festéket sajnos, az most kap egy 1000 forintos fújós feketét, és ha eldől a végleges szín, akkor mind mennek festésre. Közepükbe Ferraris kupakot szeretnék, lopott ötlet, igen, tudom, de ha valaki rákérdez, elmondom majd, hogy honnan, egy cartársé az ötlet tulajdona. Félek, hogy magas lesz, ültetni viszont csak nyáron fogom, talán alfacityre meglesz :)
Az autót a 20 küllős 17"-es gyári alufelnivel vettem. Valamikor tavaly nyáron fejbe ütött, hogy nekem ennél nagyobb felni kell majd, ezt meg meghagyom télinek.
Mivel az autón gyárilag a Brembo fékek vannak, ezért ez egy elég nagy feladatnak ígérkezett, mivel utángyártott felnit akartam, hogy egyedibb legyen. A Brembok lényegesen túlnyúlnak az agy síkján, ezért a legtöbb utángyártott felni nem fér fel a féknyeregtől.
A kutakodásom már körülbelül szeptember óta tartott. Leginkább olasz felnit szerettem volna, de megnéztem sokfélét. Sajnos Magyarországon nagyon szűkös a kínálat. Sokat kutattam, írtam közvetlenül a felnigyártóknak is, bár közölük egyedül a Tomason írt vissza, jelezve, hogy tudnak a problémáról, az ő felnijeik nem fognak felmenni a Brembo-s 159-re.
A performancealloys.com sales manager-e viszont rendkívül segítőkész volt. Rengeteget nézegettem a felniket, az sem segített túlságosan, hogy én is jó válogatós vagyok. Amikor találtam olyat, ami tetszett, akkor rákérdeztem nála és ő felvette a kapcsolatot a gyártóval, sokszor még aznap visszaírt, az eredménnyel. Sok esetben negatív volt a válasz, nem fog felmenni a fék miatt.
A választásom végül a NIU-ra esett (David Laidelli), akik jelezték, hogy a féknyereg ellenére is jó lesz a felnijük. Ez egy ízig-vérig olasz brand, de nem túl nagy gyártó, Magyarországon nem is elérhető.
Külön kiemelném, hogy központosító gyűrűt nem rendeltem, mindössze annyit említettem, hogy Brembo-s 159-re lesz. Ezeket később akartam megvenni itthon vagy legyártatni. Erre meglepetésemre nem csak ezeket küldték el a korrekt méretben, hanem küldtek 20 kerékcsavart is. Alig hittem a szememnek. Ez a vásárló megbecsülése :)
A kupakon a felirat: Prodotto con goglio in Italia - Proudly produced in Italy :)
Ma felpróbáltam a kocsira is, valóban elfér :)
A 4 felnit 770€-ért kaptam meg a szállítás pedig 80€ volt.
Sikerült eladnom a komplett 17-es nyári garnitúrámat. Pár óra múlva már be is szereztem egy 18x8.5-s Brock B6 szettet. Igaz, hogy nem gyári és fel kell újítani, de ennek megfelelő volt az ára is. :D
A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!
Sok szó nem kell a képekhez. Ebayről, mozgókúpos csavarokkal. Az egyikről hiányzik a kupak, pótlásra vár.
Hankook Ventus S1 evo2 gumik, leírás szerint 3000 km-t futottak.
A felni 8x18 ET35, a gumi 215/40 R18.
Valahogy sejtettem, hogy nem fogom kibírni a nyári garnitúra cserét 2014-ig. El sem hiszem, hogy Apródon találtam, gyári, Toora által gyártott (tehát nem replika) 18"-os GT felniket. Használtan elég nehéz beszerezni, az csak hab a tortán, hogy 2008 és 2010 gyártású 4-5mm profilmélységű 225/45-ös gumikkal van szerelve. 1 felnin minimális padkanyom, 2 hibátlan, a negyedik pereme kicsit meg van pattanva, de nem sokból tart kijavítani. Az már biztos, hogy újra lesz fényezve, grafit szürkére vagy gunmetalra. A felniközép újszerű, hibátlan. Ózdról hoztam el őket, oda-vissza 75km-t utaztam.
75.000Ft-ot fizettem a szettért, ennyiért szerintem igen csak megérte. :)
Már csak a 17-est kell eladni.