Blog >> fék >> fékcső

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2022-08-16

Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.

Mert bár tudjuk, hogy a fék a buziknak való, azért néha csak kell használni és akkor igen jól jön. Így gondoltam kicseréltetem, mégiscsak költséghatékonyabb megoldás, mint a darabonként 450ezres xenonfényszóró szilánkjai fölött sírdogálni.
Mikor a kuplungos móka után elhoztam az autót, jelezték a szervizben, hogy ésszel legyek, mert a fék erősen az elfogyás felé tendál. Abban maradtunk, hogy a pannon puma lekerül a lélegeztetőgépről az előző sokk után, akkor jelentkezem és megejtjük a cserét.
Hosszas eszmecserék után arra jutottunk, hogy párezer Ft spórolás nem éri meg a kockázatot és a szerviz által javasolt teljes Bosch szett kerüljön fel az általan javasolt Zimmermann tárcsa és TRW betét páros helyett. Szerencsére a fékcsövek hibátlan állapotban voltak, így azokat nem kellett cserélni, fékfolyadékot viszont mindenképp, mert a szervizkönyv szerint 2012-ben volt cserélve, ami alapján esedékessé vált már erősen.
A fékpedálon sokkal pontosabb a visszajelzés azóta, a fékhatást még nem teszteltem, nem akarom szétégetni a friss féket.
Ezen kívül apróságok voltak csak, egy első helyzetjelzőt kellett cserélni és felkerült egy alsó motorburkolat, ami az előző szervizlátogatások valamelyikén (még 2016-ban) elmaradt...
Sajnos a jobbos oldallégzsák kontakthibája nem múlt el a ráolvasásoktól, az komolyabb beavatkozást igényel.

Ja meg volt egy gumicsere is, a a Hankook Ventus Prime 3 K125 helyett egy Bridgestone RE002 lett a nyári gumma, ezt egy gumicsere árában sikerült megoldani :) Egyelőre "elájulva nem vagyok a Bridgestone-tól, de jobban fog, mint a Hankook, nincs benne az a "lötyögősség" sem, amit abban nem szerettem. A tapadásával amúgy elégedett voltam annak is.

>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-03-09

284-es Fék, tárcsa+betét megvan.
fékcsövek ma jöttek meg, képek lent. (első, hátsó)
axiálcsuklók megvan.
első kerék agyak balra is jobbra is megvan.
Csonkállványok megvannak.
külső féltengely csuklók balra is jobbra is megvan.

Jövőhéten szerdán megy Zolihoz, megy fel minden :)


Még jobb oldali ajtó nehézkesen nyílt, szétkaptam, a kis fém nyelvet kicsit helyre igazítottam, és a kulcs nyitás zárást szolgáló is műanyag rúd is kiugrót, az is vissza lett rakva.

Kuplung kellet, nagyon jó lett. Motul picit halkabb, eddig nem eszi szinte semennyire a Seleniához képest. P zero-k teszik a dolgukat, gurulnak, tapadnak.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2014-05-10

Valamikor réges-régen végső elkeseredésemben, miután más ötletem már nem volt, kicseréltem a négy fékcsövet az autón. Ez a művelet indokoltnak minősült, mert a két hátsó be volt szűkülve (dagadva?) Feladat letudva, többé nem kell aggódnom a csövek miatt.
Illetve mégis. Történt ugyanis, hogy az eBay-en vásárolt utángyártott (kínai) csöveket éppen most cseréltem fémre, mert mindenki azt mondta, hogy ha nincs levegő a rendszerben akkor a rugós ill. puha fékért a cső a felelős.
Hát így is van! Csere után ismét jelentősen javult a fékem állapota, kemény és határozott.
Tanulság, ha már gumi fékcsövet vásárolsz, legalább ne kínai legyen. Akkor sem, ha egész jó telefonokat kezdenek el gyártani.

Cobra Performance RaceTec

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2013-03-06

Egyszer csak eltűnt a fékem, szerencsére nem nyom nélkül, így életben maradtam. Egy fékcsövecske adta meg magát. Azt nem tudom, hogy maradhatott benne még régi, mikor majdnem 3 éve elvileg az összeset kicseréltettem. Mégsem az összeset...
Egyúttal megigazíttattam a kormányt, kipufogót, vezérműláncot.
Az autó nem fiatalodik, de még mindig imádok beleülni!

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-20

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-29

Korrekt cég, előbb elküldték a megfelelő fékcsövet, mint ahogy mi visszaküldtük a rosszat. Ez most végre passzentos, fajin, fekete.
Érzésre egy hangyányit keményebb lett a pedálérzet.
Ollahnak még egy köszi.

Valahol elnéztem a kilométeróra állást, mert ma konstatáltam, hogy egy ezressel több van benne, mint ahogy emlékeztem, és mint utoljára feljegyeztem a blogba.

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-14

Délelőtt megjöttek végre a fékek Angliából.
Látva, hogy mennyit bír a gyári konfig, (fél idősen egy futam kinyírta a hungaroringen), gondoltam, most nem aprózom el. A komfort és a gazdaságosság háttérbe került, egyedüli szempont az volt, hogy hidegen is legyen fékhatása a betéteknek, tehát megfeleljenek közúti használatra is. A darálás, csikorgás nem igazán érdekel. A trackday-kánaán angol fórumokat végignyálazva döntöttem a TarOx mellett. Igazából nincs olyan betét-tárcsa páros, amiről ne találtam volna valami negatívat, ám messze a TarOxról találtam a legkevesebb negatív kritikát. Így a Sport Japan tárcsákat és Corsa 114 betéteket rendeltem meg. A betétek bírják 800 fokig, FrMax: 0,47, FrNormal: 0,43 amiből látszik, hogy nem kell neki sok idő, hogy elérje a maximális teljesítményt. A fékfolyadék is cserés, ez is TarOx gyártmány, RoadRace fluid (300°C + forráspont).
Egyedül a fékcsöveket nem sikerült kicserélni, mert rossz típushoz küldték - gyanítom a későbbi, nagy fékes változatához valót.

Jó tanács: tuning alkatrész vásárlása előtt nézzetek körül jól és ne féljetek külföldi online vásárlástól, mert itthon iszonyat felárral adják ugyanazokat a termékeket (+30-50%). Felháborító..

A több, mint egy hónapos álldogálást sajnos nem viselte jól a kocsi. Most ropog a futómű, búg a gumi - ami a pályanap hozadéka is lehet. Egy délutáni féksimítós futtatás kissé segített rajta, de ennél jobb volt azelőtt.

Olajcsere is megvolt, 6L Racing.

Képek: kinyírt féktárcsa és betétek, új szerkó

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-10

Lassan végre indulhat a fék kicserélése. A hosszúra nyúlt szállítási idő oka a kiszemelt Goodridge fékcsövek voltak, amiből a gyár nem tart raktáron, minden megrendelést just-in-time gyárt le.. több hetes visszaigazolással. Úgyhogy ezt a részt lemondtuk a megrendelésből, így a fék lényegi része már úton van hazafelé, a fékcsövek pedig ma meg is érkeztek. Köszönet Ollahnak érte.

A fékcső Hel gyártmányú, 'transparent red' színű és gyönyörű. A fékcső belül fémháló, kívül műanyag borítású, így nem tud tágulni, ami pontosabb és fáradás nélküli pedálérzetet ad. Majd és elvileg.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-07-20

Vasárnap nem csak a szélvédőnk tört be, de kivillant a "fék rossz" felkiáltójel is. Egyértelművé vált, hogy a már jó ideje tudott fékrendszer-felújítást ne halogassuk tovább.
Hamar kaptam is időpontot, és szépen kicserélték az összes fékcsövet, meg amit még találtak a környéken. Tárcsákat, betéteket azért nem kellett cserélni, hiszen leszámítva a 18 éve öregedő fékcsöveket, azért e egy karbantartott autó. :)