Blog >> fék
már egy ideje nem fogott a kézifék,ugyhogy elvittem megcsináltatni!kiderült hogy olyannyira berohadt hogy a fékbetétek állandóan hozzértek a tárcsához!ugyhogy a betéteket is cseréltettem hátul de nem azért mert vékony volt hanem megégtek!ez 12 ropi,meg 17 ropi a kézifékbovdenek+munkadíj!
Ma kapott új féktárcsákat illetve fékbetéteket a vas, Brembo-Ferodo felállásban.
Cserére került még egy hátsó kerékcsapágy, illetve egy féltengely porvédő gumiharang is.
A műveletet berdoék végezték.
Mivel szeretném kivinni magammal, kinti használatra a kis szajhát ezért gondoltam költök rá egy kicsit, nehogy aztán hisztis legyen. :)
Cserélve:
- kipu katalizátortól végig gyárinak tűnőre (utángyártott), mert túl hangos lenne a hosszú útra, meg nem tom mit szólnának a poliziák meg a carabinierók hozzá, nem beszélve a szomszédokról :) letisztítva és festve ZARA
- hátsó motortartó bak BIRTH
- motor kitámasztó kar ellenoldali szilent BIRTH
- egy benyacső (fáradt volt)
- hátsó féktárcsák FERRODO
- hátsó fékbetétek JURID
- hátsó lengéscsillapítók COFAP
- hátsó rugók ROC
- óra egység, de sajnos a V6-é nem teljesen passzol, mert a fordulatszámmérő kevesebbet mutat mint kellene
Valamint a hátsó fékszerelés közben kiderült, h a hátsó fékeim jó ideje nem igazán fogtak mivel a fékerőszabályzó rugója laza volt és ennek eredményeképpen mind2 oldalon 1-1 csúszka berohadt, de most már az is rendben, fog a hátsó is, ahogy kell. :)
Csöri lecserélte a fékeket. A gyáriban ~68.000Km volt és még egy kicsit ment volna vele, mert nem jelezett vissza. Ha jól emléxem a betétek és a hátsó tárcsa: Ferrodo az első tárcsa pedig: valami németes nevű lett, Csöri papa ajánlásával.
Thx Csöri
Az autó egyszer csak elkezdett hullámosan fékezni. Eleinte csak nagy tempónál, a végére már finom megállásoknál is. A márkakereskedés persze elhajtott vele, ám kiderült, hogy nem elfékezéstől lett ilyen a tárcsa. A belső hűtés lamellái repedtek meg, ami viszont garanciális probléma. Így némi utánajárással kicserélték és megspóroltam kb 80.000 Ft-ot.
A kocsi ma kapta meg 2 évre a műszaki érvényességet és újabb 1 évre a zöldkártyát, valamint új forgalmit is ki kellett váltani, mert betelt a régi.
Mindezt nehézségek nélkül tette, pedig a Mozaik u. szigorú munkatársai mindent beleadtak, de nem találtak rajta fogást:). Egy héttel ezelőtt a fékrendszer kritikus részeit azért ki kellett cseréltetni: összes tárcsa+betét+fékcsövek+olaj. Elhasználódtak, ez nem ért hidegzuhanyként:).
Néztek károsanyag kibocsájtást, lengéscsillapítókat (amik még a gyáriak), futóművet, világítóberendezéseket, és különös gonddal a kisméretű matricarendszámba is próbáltak belekötni:).
Felső lengők, kutyacsont hátsó tárcsa és betét. Első-hátsó fékcsövek cseréje megtörtént. Fékfolyadék, szervó olaj is cserélve.
Sajnos a stabrúd szilentet nem sikerült cserélni. Az majd a későbbi felvonásban.
Munkadíj 12 pénz.
Négy éves az autóm, műszaki vizsgára kellett vinni. Szamosiék intézték.
Sajnos a hátsó fékfékbetétek és a tárcsák teljesen el voltak kopva, így ezeket kicserélték. Most minden oké :) Kicsit furcsállom, hogy 60 ezernél elkoptak... szerintetek reális?
Pénteken műszaki vizsga lesz, állapotfelmérésen már is kidobta a jobbos lengőkar hibáját, amit már az előző vizsgán megjósoltak. Ma ki lett cserélve, ide most újat kapott. Még az első kerekeknél valamivel több mint 20% volt a fék eltérés, a baloldalon lett szétszedve, meg lett járatva mert szorult egy kicsit, most már igy jónak kell lennie :)