Mutasd

>> Autóápolás2025-06-16

Bevetettem magam a hűvös garázsba. Sajna 6 éve szar ecsettel és festékkel javitottam a kis hibákat. Visszamostam ezeket és a neten tanult trükkök százaival átdolgoztam. Kb. 50-80 helyen, ebből 5-6 komolyabb bibi volt.
Fainul megvan már hol igényel bázist, hol csak lakkot ecsettel vagy ujjbeggyel bedörzsölve, hol csak kis csiszolást a karcon. Néhol durva polír másutt közepes kellett. Aztán az egészen átfutottam egy hologramossal.
Igaz ezt nem lehet befejezni csak abbahagyni, de brutál jól néz ki a verda. K...a macskák féknyomai is eltűntek.
A lakkozott pöttyök a motorfedélen most keményednek (jó lett volna a 2k cucc) mert majd ahol halszemes ott lakkgyaluval szépen megigazítom simára. Aztán még helyi csiszolás, polír.
Az első lökös és jobb hátsó ajtó alját kellene még kezelésbe venni. Majd egyszer. Az egy kb. ugyanekkora történet.
Csak egyszer van eredeti fényezés, kár, hogy a jobb hátsó ajtón meg a lökhárítókon már fedésben vannak.

 
>> Esemény2025-04-28

Amíg a 159 várt a javításra, elegánsan átpasszolt pár fontos családi fuvart is.

Kmét- Dföldvár - Bfüred -vissza
Kmét- Bpest -vissza

211208 km

 
>> Esemény2025-04-28

X

 
>> Esemény2025-04-08

Eljött a nap, hogy újra a gömöri utakon tudjak autózni. Egy hónapja nézegetem a naptárt és az időjárás előrejelzést, ez volt az első lehetőség. Szerencsére Laci is el tudott jönni, szinte már hagyomány, hogy az első túrára a 156-okkal megyünk.

Az útvonalat elneveztem Gömör legjobbjainak, igaz picit átnéztünk a néhai Szepes és Abaúj-Torna vármegyékbe is Szomolnok és Stósz kedvéért. A legtöbb móka/kilométert így lehet elérni.

Kecskemét-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Kánó-Aggtelek-Pelsőc-Csetnek-Rosznyó-Krasznahorkaváralja-Stósz- Krasznahorkaváralja- Rosznyó - Veszverés - Nyilas- Sedlo Grajnár-Hollópatak Sedlo Grajnár-Nyilas-Veszverés-Henckó-Lubény-Turcsok-Szirk-Kövi-Süvete-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Szilvásvárad-Eger-Jászapáti-Kecskemét

Tetszett az autó, ami nagyrészt az új kuplungszettnek köszönhető, illetve a túra előtti estén a kuplungpedál szilent cseréjének, így fent és egyformán fogott, élvezetes volt a pedálokon lépkedni, szépen viselkedett. Az autó legnagyobb gyengeségét sikerült orvosolni.

Kiemelt élmény volt a Stósz feletti rész, a Hollópatak előtti kis bekötő, ami egy billentgetős hullámvasút, ezeken többször is kellett mennünk. Nagyon illik az autó karakteréhez a Nyilas- Sedlo Grajnár szakasz.

Hajtűkanyar előtt visszahárom vagy csak visszakettő gázfröccsel magas fordulaton, hogy segítsen a féknek, vigyázva, nehogy blokkoljon és rángassa a hajtásláncot, ha mégis, gyorsan kuplungolni. A kanyarból kijövet a 2 és 4000-re hangolt kipufogó éppen kettesben a kétezres tartományban kicsit erőlködve megindul - lehetne egyesezni is, de minek -, aztán később a lehúzott ablakon keresztül hallani ahogy a rengeteg kipufogógáz süvít végig a csövön. De durva. Őrület, ezt csak a benzinvérűek értik.

Egy nagyobbacska szünetet tartottunk olyan három óra körül Nyilason. Csak egy helyen készült kép Veszverés felett a hágón. Autózni jöttünk.

600km dombokon-hegyeken, összesen 915km az alföldi utazással.

210590km

 
>> Szerviz2025-04-08

Azt tapasztaltam, hogy a pedál az útja legvégén néha megtapadt. Gyorsan kezelésbe vettem. Rém kényelmetlen helyen van. Faragtam bele egy újabb szilentet. A hiba fő forrása a szilikonzsír lehetett, megpuhította, szétmállott, így azt most kihagytam. Jól előfeszítetten beszereltem a szembe. Ez a fejlesztett no.2 megoldás remélem tartós lesz.

 
>> Egyéb2025-04-08

Néhány könnyen elérhető helyen befújtam. Hátsó és első nyúlványok, hátsó ívek belülről, kívülről, hátsó rádiuszkar bekötés feletti üreg.

 
>> Szerviz2025-03-06

Igen, elkészült, megvan, remekül sikerült, szépen szalad a kis V6.

Történt, hogy január közepén a szép idő megengedte, hogy forduljak egyet a kecskeméti határban. Azt vettem észre, hogy mikor nyestem a hatodikat, bizony felpörgött a motor. Na, eddig ment a kuplung. Elrontotta a napomat. Bontás=rontás.

2020 januárjában már beszereztem a szettet, mert a kis kémlelő ablakon keresztül látszott, hogy közel a végén van, de nagy munka ezt cserélni, halogattam. Szerencse, hogy nem egy túra alkalmat lőtt le a dolog.

Laci barátom segítséget ajánlott: menjek le Szegedre, aztán nekiugrunk, bármi lesz, megoldjuk. Így is lett.
Némileg alábecsültük az időráfordítást, nagy meló volt, de elkészült. Eléggé igyekeztünk, csak egy kép készült. Sokat tanultam Tőle, már konyítok ehhez is egy kicsit.

Bölcső visszakerült a helyére, nem kell futóművet állítani.

Most még azon töprengünk, hogy az egész motor-váltó és bölcső leengedésével hamarabb lehetne-e végezni ezzel a feladattal.

Új generátor
Új kuplungszett
2x új belső féltengely gumiharang (az előző 5 évet bírt és 20ekm-t) szerencsére épp volt kettő raktáron a helyi autósboltban
Játékmentes első stabrúd
Kerekek X-ben cserelve

209330km

 
>> Egyéb2025-01-04

209080km

 
>> Esemény2024-10-17

208660km

 
>> Esemény2024-09-11

Kecskemét-Dunaföldvár-Balatonfüred-Dunaföldvár-Fülöpszállás-Izsák-Kecskemét

208445km