Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
Kecskemét-Abony-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Tornanádaska-Torna-Áj-Szepsi-Jászó- Stósz-Rozsnyó-Nyilas-Igló-Lőcse-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Káposztafalva-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Zár-Késmárk-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Vernár-Dobsina-Imrikfalva-Igló-Szepesolaszi-Zsigra-Szepes vára-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Káposztafalva-Csütörtökhely-Tátraháza
Tátraháza-Tátralomnic-Csorba-tó-Kakaslomnic-Késmárk-Tátraháza
Tátraháza-Poprád-Garamfő-Nagyrőce-Szirk-Lévárt-Süvete-Özörény-Serényfalva-Szilvásvárad-Mónosbél-Eger-Jászapáti-Kecskemét
Most a gyalogtúrákon volt a fő hangsúly, de azért belecsempésztem a kedvenc szakaszokat is az útvonalba.
A fő motiváció a Tengerszem-csúcs megmászása és a szurdok túrák teljesítése volt. Gyerekkoromban jártam mindkét részen, most már a fiam is megkapta ezeket az élményeket.
A Szepesvéghely-Murányalja útszakasz volt nekem újdonság autózás szempontjából, jó lenne, de nagy a forgalom.
Sajnos a második napon volt fennforgás. Egyszer csak nem volt váltó, szerencsére kettesben maradt, így nyugodt helyre tudtam menni, ahol megállapítottam, hogy a váltóhuzal végi szem menete esett el a küzdelemben (előző napon volt váltogatás bőven Stósz és Nyilas környékén). Szerencsére 5km-rel korábban Poprádon egy szerviz mellett haladtunk el és emlékeztem rá, oda visszadöcögtünk. Egy igazi mindent megoldunk helyre csöppentünk, a falak a mester rally verseny emlékeivel voltak kitapétázva. Jó helyen vagyok, lesz megoldás. Jaroslav otthagyta az emelőn az Octáviát, nem bratyizott, jött-ment, készített menetet az alkatrészbe, mert persze ilyet nem lehet csak úgy felhajtani (próbáltuk). Egy óra múlva úton voltunk. Sajnos néha nem tudtam átadni magam a vezetésnek, nehogy akkor essen szét újra, máskor meg azt mondtam egye fene lesz ahogy lesz és kapcsolgattam ahogy jólesett. Mert ugye aki szereti a V6 hangját, az gázfröccsökkel visszakapcsolgat akár hatból egyig is. Nos, azóta is jó.
A tavaszi kuplung csere során mulasztottam el leellenőrizni a kontraanya feszességét, szerintem ott bukott el a dolog. 3000km-t és másfél napi szerpentinezést bírt ki áprilisban és most.
1413km
213394km




Évek óta romlik az állapota egy korábbi ragasztásomnak. Vacak kétoldalú ragasztót használtam. A jobb oldalt már sok éve javítottam, bevált az ott használt anyag, így most ennek is nekiláttam.


Maradt a jobb oldalon pár karc, amit még eltűntettem. Kicsit itt duplán dolgoztam, de így lett az igazi.



A vezető oldali első ajtón voltak enyhe, a lakkfelszínt érintő horzsolások, karcok. Becsiszoltam, kifényesítettem.
A sárvédő alján színnel bedörzsöltem az aprócska lyukakat, a felesleget levitte a polír .
A bal oldal nagyon rendben lenne, de a napon két karc még észrevehető . Majd később.




Kipróbáltam ezt a lakkgyalu izét. A motorfedélen volt egy mély, 8-10 milli nagyságú festékhiány. 2x bázis és 1-2x lakk, aztán kikeményedett a napon. Utána lereszeltem a dombot. Kis csiszolás, aztán kifényesítettem.
Hasonlóan kezeltem még vagy 5 kisebb bibit.
Tetszik. Keresni kell a javításokat.
(Azóta láttam egy másik technikát is ilyenfajta nagyobbacska sérülésre, de szerencsére nincs hol kipróbálni)




Bevetettem magam a hűvös garázsba. Sajna 6 éve szar ecsettel és festékkel javitottam a kis hibákat. Visszamostam ezeket és a neten tanult trükkök százaival átdolgoztam. Kb. 50-80 helyen, ebből 5-6 komolyabb bibi volt.
Fainul megvan már hol igényel bázist, hol csak lakkot ecsettel vagy ujjbeggyel bedörzsölve, hol csak kis csiszolást a karcon. Néhol durva polír másutt közepes kellett. Aztán az egészen átfutottam egy hologramossal.
Igaz ezt nem lehet befejezni csak abbahagyni, de brutál jól néz ki a verda. K...a macskák féknyomai is eltűntek.
A lakkozott pöttyök a motorfedélen most keményednek (jó lett volna a 2k cucc) mert majd ahol halszemes ott lakkgyaluval szépen megigazítom simára. Aztán még helyi csiszolás, polír.
Az első lökös és jobb hátsó ajtó alját kellene még kezelésbe venni. Majd egyszer. Az egy kb. ugyanekkora történet.
Csak egyszer van eredeti fényezés, kár, hogy a jobb hátsó ajtón meg a lökhárítókon már fedésben vannak.


Amíg a 159 várt a javításra, elegánsan átpasszolt pár fontos családi fuvart is.
Kmét- Dföldvár - Bfüred -vissza
Kmét- Bpest -vissza
211208 km
Eljött a nap, hogy újra a gömöri utakon tudjak autózni. Egy hónapja nézegetem a naptárt és az időjárás előrejelzést, ez volt az első lehetőség. Szerencsére Laci is el tudott jönni, szinte már hagyomány, hogy az első túrára a 156-okkal megyünk.
Az útvonalat elneveztem Gömör legjobbjainak, igaz picit átnéztünk a néhai Szepes és Abaúj-Torna vármegyékbe is Szomolnok és Stósz kedvéért. A legtöbb móka/kilométert így lehet elérni.
Kecskemét-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Kánó-Aggtelek-Pelsőc-Csetnek-Rosznyó-Krasznahorkaváralja-Stósz- Krasznahorkaváralja- Rosznyó - Veszverés - Nyilas- Sedlo Grajnár-Hollópatak Sedlo Grajnár-Nyilas-Veszverés-Henckó-Lubény-Turcsok-Szirk-Kövi-Süvete-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Szilvásvárad-Eger-Jászapáti-Kecskemét
Tetszett az autó, ami nagyrészt az új kuplungszettnek köszönhető, illetve a túra előtti estén a kuplungpedál szilent cseréjének, így fent és egyformán fogott, élvezetes volt a pedálokon lépkedni, szépen viselkedett. Az autó legnagyobb gyengeségét sikerült orvosolni.
Kiemelt élmény volt a Stósz feletti rész, a Hollópatak előtti kis bekötő, ami egy billentgetős hullámvasút, ezeken többször is kellett mennünk. Nagyon illik az autó karakteréhez a Nyilas- Sedlo Grajnár szakasz.
Hajtűkanyar előtt visszahárom vagy csak visszakettő gázfröccsel magas fordulaton, hogy segítsen a féknek, vigyázva, nehogy blokkoljon és rángassa a hajtásláncot, ha mégis, gyorsan kuplungolni. A kanyarból kijövet a 2 és 4000-re hangolt kipufogó éppen kettesben a kétezres tartományban kicsit erőlködve megindul - lehetne egyesezni is, de minek -, aztán később a lehúzott ablakon keresztül hallani ahogy a rengeteg kipufogógáz süvít végig a csövön. De durva. Őrület, ezt csak a benzinvérűek értik.
Egy nagyobbacska szünetet tartottunk olyan három óra körül Nyilason. Csak egy helyen készült kép Veszverés felett a hágón. Autózni jöttünk.
600km dombokon-hegyeken, összesen 915km az alföldi utazással.
210590km

1
547
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Stelvio
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth