Műszerfal búbok
Fiat500 N,D,F,G,R 1957-1977
AR 1750 GTV, GTJ 1967-1974
AR 156 1997-2005
AR 159 2005-2011




Kicsit későn, hét előtt tudtam indulni. Meglepett a heves zápor Eger fölött, a balatoni szerpentin mint egy jégpálya, harmadikban pöccre kipörgött. Óvatosan felballagtam a hegyre, közben szurkoltam, hogy a túloldalról senki ne csússzon elém. Ózdtól tiszta minden. Serényfalvától lehet autózni.
Ragály felett a másfél sávos utat javították, szerencsére a kanyarok szabadok voltak, párat mentem, még emlékeztem a kanyarvétel mikéntjére. Ez mindig nagy móka.
Csetneken keresztül mentem az erdei úton, sajnos itt-ott még nedves volt az út a korábbi eső miatt. Ez az abroncs használhatatlanul érzékeny, ha vizzel érintkezik. Egyszerűen rettenet. Igaz a Falken No.1 elkényeztetett két és fél szezonon keresztül. Az egy klassz cucc volt. Ha tudtam volna ezt előre, két szettet is veszek akkor...
Aztán igyekeztem Nyilas felé, ahol pár sporttárssal találkoztunk a hágón. Rövid beszélgetés után ki-ki a saját tempójában elindult Szepesremete felé. Köszönet Ferinek a szervezésért.
A borzasztó vizes élmények után maradtam ezen a környéken. Az említett hágón túl leszáradt az aszfalt a napsütésben. Rengeteget mentem Sedlo Grajnárig. A nap nagy kedvence azonban a hollópataki hullámvasút bekötö volt. Le se irom hányszor mentem ott.
Késő délután visszamerészkedtem a hágó Veszverés felöli oldalára. Ekkor már mindenhol fogta a gumi, élvezet volt kanyarogni a szerpentinen.
Lassan elfogyott az üzemanyag, vissza kellett menni Rozsnyóra. Nem túl jó híreket kaptam a stószi szakaszról, de magam szerettem volna meggyőződni minderről. Úgyhogy fel Dénes felé, pár fotó az örökzöld témával. Kár, hogy felkerült a korlát, meg nem adja vissza a teret a fénykép. Csodálatos völgy, csodálatos útszakasz.
Stósznál a felső részt apró murvával felszórták a bitumenezés után, a közepe még mindig nedves volt itt-ott, alul tudtam élvezetesen menni. Két és fél körre futotta a kedvemből ezúttal.
Visszafelé Andrási felett megvacsoráztam az esti napsütésben.
Nem rohantam haza, Aggteleken szerény körülmények között éjszakáztam, de a másnap csodálatos napsütést hozott, kár lett volna kihagyni.
Pelsőc fölött a borzovai elágazónál kiszúrtam, hogy átlátok a Felvidéken, déli határtól az északiig. Frankón látszott a Magas-Tátra vonulata. Hurrá.
Borzováig elmentem, remek az út. Megismertem jópár dolgot Borzováról és az ott élőkről Gábor jóvoltából.
Nem akartam küzdeni a nyirkos utakkal, ezért irány újra Nyilas és környéke. Számtalanszor föl-le, koptattam a nyamvadt gumit, lehessen már cserélni. De mire?!
Korai hazaindulás. Kelemérnél üdv egy gyönyörű középszürke 155 tulajnak. Mónosbélen Gombócartúr Vidéki Nyalodájában egy szeronbúcsúztató fagyit elnyaltam.
Kormánygép jó, kardán jó, autó a legjobb. Nagyszerű volt. Nagyot ment a kis zöld GTV.
Most csak 1057km
Kis találkozó (köszi Feri a képet)
Dénes felett aź örökzöld témával
Vacsora csomagtartóból Andrási felett a napsütésben
Még fagymentes másnap reggel
Autó Magas-Tátrával - Felvidék keresztmetszete
Délelőtti autózós hangulat
Hullámvasút 1
Hullámvasút 2
Forrás
Borzován (köszi Gábor a képet)










Majd két évet várt mire beépítettem. Az eredeti egy megviselt darab volt, nálam csak kétszer kellett kereszteket cserélni. Egy picit szitált is, a csúszka is kottyant és az egyik kereszt mostanára elkezdett lógni.
A 'made in Italy' típusú okp-s kardánt beépítettem végül. Ilyen cuccok beszerelése után nem vagyok teljesen nyugodt, de a felújított is hasonlóan kockázatos. A csapágyak nem forrók, jónak kell lennie. Remélem nem ugrik szét, amikor kap egy kis terhelést.
Szépen, simán fut, az biztos.
09.23. 100km próba
48195km
Kecskemét-Abony-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Tornanádaska-Torna-Áj-Szepsi-Jászó- Stósz-Rozsnyó-Nyilas-Igló-Lőcse-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Káposztafalva-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Zár-Késmárk-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Vernár-Dobsina-Imrikfalva-Igló-Szepesolaszi-Zsigra-Szepes vára-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Káposztafalva-Csütörtökhely-Tátraháza
Tátraháza-Tátralomnic-Csorba-tó-Kakaslomnic-Késmárk-Tátraháza
Tátraháza-Poprád-Garamfő-Nagyrőce-Szirk-Lévárt-Süvete-Özörény-Serényfalva-Szilvásvárad-Mónosbél-Eger-Jászapáti-Kecskemét
Most a gyalogtúrákon volt a fő hangsúly, de azért belecsempésztem a kedvenc szakaszokat is az útvonalba.
A fő motiváció a Tengerszem-csúcs megmászása és a szurdok túrák teljesítése volt. Gyerekkoromban jártam mindkét részen, most már a fiam is megkapta ezeket az élményeket.
A Szepesvéghely-Murányalja útszakasz volt nekem újdonság autózás szempontjából, jó lenne, de nagy a forgalom.
Sajnos a második napon volt fennforgás. Egyszer csak nem volt váltó, szerencsére kettesben maradt, így nyugodt helyre tudtam menni, ahol megállapítottam, hogy a váltóhuzal végi szem menete esett el a küzdelemben (előző napon volt váltogatás bőven Stósz és Nyilas környékén). Szerencsére 5km-rel korábban Poprádon egy szerviz mellett haladtunk el és emlékeztem rá, oda visszadöcögtünk. Egy igazi mindent megoldunk helyre csöppentünk, a falak a mester rally verseny emlékeivel voltak kitapétázva. Jó helyen vagyok, lesz megoldás. Jaroslav otthagyta az emelőn az Octáviát, nem bratyizott, jött-ment, készített menetet az alkatrészbe, mert persze ilyet nem lehet csak úgy felhajtani (próbáltuk). Egy óra múlva úton voltunk. Sajnos néha nem tudtam átadni magam a vezetésnek, nehogy akkor essen szét újra, máskor meg azt mondtam egye fene lesz ahogy lesz és kapcsolgattam ahogy jólesett. Mert ugye aki szereti a V6 hangját, az gázfröccsökkel visszakapcsolgat akár hatból egyig is. Nos, azóta is jó.
A tavaszi kuplung csere során mulasztottam el leellenőrizni a kontraanya feszességét, szerintem ott bukott el a dolog. 3000km-t és másfél napi szerpentinezést bírt ki áprilisban és most.
1413km
213394km




Évek óta romlik az állapota egy korábbi ragasztásomnak. Vacak kétoldalú ragasztót használtam. A jobb oldalt már sok éve javítottam, bevált az ott használt anyag, így most ennek is nekiláttam.


Maradt a jobb oldalon pár karc, amit még eltűntettem. Kicsit itt duplán dolgoztam, de így lett az igazi.



A vezető oldali első ajtón voltak enyhe, a lakkfelszínt érintő horzsolások, karcok. Becsiszoltam, kifényesítettem.
A sárvédő alján színnel bedörzsöltem az aprócska lyukakat, a felesleget levitte a polír .
A bal oldal nagyon rendben lenne, de a napon két karc még észrevehető . Majd később.




Ez is nagy nap volt. A két öreg Alfa először gurult együtt.
Kecskemét-Izsák-Kecskemét
48082km
