Volt pár Get Out & Drive Izsák felé. Mindösszesen 99km mennyiségben.
46679km

Amíg a 159 várt a javításra, elegánsan átpasszolt pár fontos családi fuvart is.
Kmét- Dföldvár - Bfüred -vissza
Kmét- Bpest -vissza
211208 km
Bal első felső lengőkar és stabpálca csere. Asszem ezt cseréltettem már 209 ezernél. Trw volt. A műanyag perselyes első csapágy adta fel a harcot, először vizesen nyikorgott, aztán kopogott.
314480km
Eljött a nap, hogy újra a gömöri utakon tudjak autózni. Egy hónapja nézegetem a naptárt és az időjárás előrejelzést, ez volt az első lehetőség. Szerencsére Laci is el tudott jönni, szinte már hagyomány, hogy az első túrára a 156-okkal megyünk.
Az útvonalat elneveztem Gömör legjobbjainak, igaz picit átnéztünk a néhai Szepes és Abaúj-Torna vármegyékbe is Szomolnok és Stósz kedvéért. A legtöbb móka/kilométert így lehet elérni.
Kecskemét-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Kánó-Aggtelek-Pelsőc-Csetnek-Rosznyó-Krasznahorkaváralja-Stósz- Krasznahorkaváralja- Rosznyó - Veszverés - Nyilas- Sedlo Grajnár-Hollópatak Sedlo Grajnár-Nyilas-Veszverés-Henckó-Lubény-Turcsok-Szirk-Kövi-Süvete-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Szilvásvárad-Eger-Jászapáti-Kecskemét
Tetszett az autó, ami nagyrészt az új kuplungszettnek köszönhető, illetve a túra előtti estén a kuplungpedál szilent cseréjének, így fent és egyformán fogott, élvezetes volt a pedálokon lépkedni, szépen viselkedett. Az autó legnagyobb gyengeségét sikerült orvosolni.
Kiemelt élmény volt a Stósz feletti rész, a Hollópatak előtti kis bekötő, ami egy billentgetős hullámvasút, ezeken többször is kellett mennünk. Nagyon illik az autó karakteréhez a Nyilas- Sedlo Grajnár szakasz.
Hajtűkanyar előtt visszahárom vagy csak visszakettő gázfröccsel magas fordulaton, hogy segítsen a féknek, vigyázva, nehogy blokkoljon és rángassa a hajtásláncot, ha mégis, gyorsan kuplungolni. A kanyarból kijövet a 2 és 4000-re hangolt kipufogó éppen kettesben a kétezres tartományban kicsit erőlködve megindul - lehetne egyesezni is, de minek -, aztán később a lehúzott ablakon keresztül hallani ahogy a rengeteg kipufogógáz süvít végig a csövön. De durva. Őrület, ezt csak a benzinvérűek értik.
Egy nagyobbacska szünetet tartottunk olyan három óra körül Nyilason. Csak egy helyen készült kép Veszverés felett a hágón. Autózni jöttünk.
600km dombokon-hegyeken, összesen 915km az alföldi utazással.
210590km

Azt tapasztaltam, hogy a pedál az útja legvégén néha megtapadt. Gyorsan kezelésbe vettem. Rém kényelmetlen helyen van. Faragtam bele egy újabb szilentet. A hiba fő forrása a szilikonzsír lehetett, megpuhította, szétmállott, így azt most kihagytam. Jól előfeszítetten beszereltem a szembe. Ez a fejlesztett no.2 megoldás remélem tartós lesz.
Néhány könnyen elérhető helyen befújtam. Hátsó és első nyúlványok, hátsó ívek belülről, kívülről, hátsó rádiuszkar bekötés feletti üreg.
Igen, elkészült, megvan, remekül sikerült, szépen szalad a kis V6.
Történt, hogy január közepén a szép idő megengedte, hogy forduljak egyet a kecskeméti határban. Azt vettem észre, hogy mikor nyestem a hatodikat, bizony felpörgött a motor. Na, eddig ment a kuplung. Elrontotta a napomat. Bontás=rontás.
2020 januárjában már beszereztem a szettet, mert a kis kémlelő ablakon keresztül látszott, hogy közel a végén van, de nagy munka ezt cserélni, halogattam. Szerencse, hogy nem egy túra alkalmat lőtt le a dolog.
Laci barátom segítséget ajánlott: menjek le Szegedre, aztán nekiugrunk, bármi lesz, megoldjuk. Így is lett.
Némileg alábecsültük az időráfordítást, nagy meló volt, de elkészült. Eléggé igyekeztünk, csak egy kép készült. Sokat tanultam Tőle, már konyítok ehhez is egy kicsit.
Bölcső visszakerült a helyére, nem kell futóművet állítani.
Most még azon töprengünk, hogy az egész motor-váltó és bölcső leengedésével hamarabb lehetne-e végezni ezzel a feladattal.
Új generátor
Új kuplungszett
2x új belső féltengely gumiharang (az előző 5 évet bírt és 20ekm-t) szerencsére épp volt kettő raktáron a helyi autósboltban
Játékmentes első stabrúd
Kerekek X-ben cserelve
209330km

Megjelentem a helyi szakembernél 60kg súlyzóval az utas oldalra, magam adtam a terhelést a túloldalon. Jobb oldali utánfutás, összetartás, kormányközép beállítva, próbakör megvolt, késsz. Fáin.
46580km
Beépítettem a két éve felújított segédkormányművet is. Ici-pici kotty volt, de nem romlott az állapota, így a cseredarab eddig várt a polcon. De a friss kormánygéphez ez illik.
Érdekes, hogy a most visszaszerelt 1967-es gyártmány - feltehetően az autó eredetije - acélszerszámban öntött, zsírzógombos, külön radiális és axiális csapággyal szerelt. A másik egy spiderről származó 1985-ös gyártású darab, már csak homokban öntött, egyszerűbb csapágyazású, költségcsökkentett megoldás. Cikkszámok azonosak. 1962 és 1992 között ilyen volt talán az utolsó Spiderig? Valószínű.
A kiszerelt darab kb. 35-38 ezret futott 2013 óta. Mostantól a harmadik segédkormányművet fogyasztja az autó nálam.
A kormányközép visszakerült a helyére, de gyanús a dolog, mert a kormánygép beszerelés után 5-10 fokot jobbra állt a kormány, tehát most picit széttartason lehet. Kicsit bizonytalannak is éreztem az egyenesfutást.
Feliratkoztam egy futóműbeállításra.
Próbakör megvolt, kb. 40km.






2
826