Mekkora marhaság hőségriadó idején egésznapos autóstúrába fogni egy klíma nélküli járművel!
De akit ez a műfaj egyszer beszippantott, valahogy megtalálja a módját a nem túl kedvező körülmények ellenére. A csillagok kezdtek jó helyen állni, nem volt türelmem kivárni egy jelentősebb lehűlést. Attól vált meggyőzőve a terv, hogy a kedvenc útvonalaktól nem messze van egy nagyobbacska tó, ott biztosan lehet egyet-kettőt fürödni. Másodjára Laci barátomnak is megtetszett a gondolat, eljött ő is.
Négykor sikerült indulnom, két órára rá Eger Jászapátin keresztül, hét körül már a balatoni csúszóson ízlelgettem az autót. Érződött a hosszú kihagyás. Ózdon tankolás, majd Levárt-Deresk-Rákos. Ez még mindig az egyik kedvenc. Figyeltem, Kövi-Rákos között egy pillanatra sem állt meg a kormánykerék, hozzá jött még a hullámvasút. Négyszer-ötször bejártam, mintegy pótolva az elmúlt három hónap kiesést. Páratlan.
Szirk-Turcsok nagyszerű mint mindig.
Ránéztem az órára és változtattam a terven. Két órára beszéltük meg Lacival a találkozót Imrikfalván. Addig simán belefér a Krasznahorkaváralja-Stósz.
Rozsnyón teletank, majd a vár fölött fel a hegyre. Ez milyen klassz kis út! A hágón visszafordultam, de egy perc után pont egy rönkszállító penderült ki elém az erdőből. Míg leér, csinálok pár képet a keleti oldalon. Tavaly óta Dénes felett kapott az út végig korlátot, sajnos elvesz a képek értékéből.
Csak lementem a várig, aztán Dénes felett is megálltam kicsit fényképezni.
Igazából a Szomolnok-Stósz részen éreztem, hogy igen, újra belejöttem. Minden öt-nyolc másodpercben váltani kell, 3-4-3-4-3-2 stb. Fékezős gázfröccs, duplakuplung, motorhörgés, kormányba kapaszodás, azannnyát, de nagy móka... mentem is vagy ötször. Az egyik kör során még egy kis zápor is elért.
Majd Szomolnok-Svedlér-Nyilas-Imrikfalva.
Két óra pihi, fürdés, beszélgetés.
Hazafelé Turcsok-Szirk, Rákos-Kövi kétszer.
Tankolás Tornalján, majd Balaton, Eger, Jászapáti, Kecskemét. Még aznap hazaérkeztem.
Őrület. Nem lehet megunni ezt a jargányt!
870km.
Kép1 Abony előtt
Kép2 Balaton felett a hágón
Kép3 ugyanott
Kép4 Deresk előtt
Kép5 valahol Deresk és Kövi között
Kép6 Dénes felett
Kép7-10 közvetlenül Dénes felett
Kép11-12 Imrikfalva határában












Leányfalun volt hivatalos dolgom, kicsit kiegészítettem egy nógrádi körrel előtte.
Nőtincs-Nézsa-Galgaguta-Cserháthaláp-Herencsény-Alsótold-21-es-Herencsény-21-es.
Leányfalun egy óra állás után nem indult a V6. Rémület, esteledik, hogyan tovább. Szakértőm szerint a főtengelyjeladó csinálhat ilyet.
Egy óra nyitott motorfedél után beröffent. Hazafelé a régi ötösön óvatosan, nem is lehet gyorsan menni már rajta...
Kecskemét-Nőtincs-Alsótold-Nagykökényes-Hatvan-Leányfalu-Budapest-Dabas-Kecskemét
~~530km
207944km


Nem az autót, inkább magamat kellett tesztelni. Elmegy.
Kecskemét-Izsák-Orgovány-Bugac (Aranymonostor)-Orgovány-Izsák-Kecskemét
~130km
Hőség, letekert ablak.
Átléptük a negyedik közös tízezret.
40074km



Korábbi negatív rekordomat is felülmúlva megtörtént a nyáriasítás a 37 fokos melegben. Még egy szezont mehet a Premiumcontact6.
303497km
Használgatom az autót, óvatosan kerülőúton a munkahelyre.
Észrevettem, hogy picit köhécsel nagyon vékony gázon. Vezetékek jók, csak a megszakító lehet.
Kikaptam az elosztót, megdolgoztam a megszakitó felületét, nem a nagykönyv szerinti smirgli papírral. Utána egy írólap darabbal megtisztítom (ha nem, rosszabb is lehet a helyzet). Ezzel a megszakitó hézag beesett az előírt tartományba (~.35mm). Másnap próba, igen, rátapintottam. Fain lett.
Miután a hézag rendben, 4 fok utógyújtást mértem az előírthoz képest, statikus előgyújtást igy beigazítottam (3 fok fhe).
Eszembe jutott, hogy egyszer már vettem egy optikai izét, hogy ne kelljen ezzel játszani, de így az igazi. Ez egy ilyen "sport", ehhez jár ez a 3000 kilométerenkénti precízkedés. Azok a 60-as évek automobiljai...
39753km
A fenéklemezek felületét vakszolajjal bekentem. Sajnos már hámlik a gyári vagy nullkilométeres vastag bitumenszerű védőréteg. A víz útját próbálom elzárni a felületen. Szárazjegezni kellene....
Letekert ablak, itáliai meleg, öreg Alfa GTV.
Kecskemét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét
70km
39654km
Ideje volt megjáratni. Munkából hazafelé szaladtunk egyet Izsák felé. Mindig oda lyukadok ki, hogy milyen f@sza kis autó.
40km

Idegesítővé vált, hogy a kuplung pedál gyakran beesve marad. Ez olyan 10-15 milli volt. Javítgattam már a pedált a kuplung főhengerrel összekötő gumi szilentet, de mostanra már teljesen tönkre ment. Szerencsére a régi Fiat500 cuccok között találtam egy gumi alkatrészt, ami jó kiindulási alapnak bizonyult. Ki is faragtam a megfelelő méretre. Fáin lett.
A siker örömére, még egy ülés ápolást is kapott az autó.
207199km.



Munkába járós lett a kis V6 a múlt héten. Nem ideális terepe ennek az autónak, de feldobja a napom.
Miután a gyerekeket elviszem a suliba, már meleg motorral az üres városszéli éles kanyarokkal tűzdelt szervizutakon megtalálom a módját, hogy megmordintsam a kis hathengerest.