Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
Azt tapasztaltam, hogy a pedál az útja legvégén néha megtapadt. Gyorsan kezelésbe vettem. Rém kényelmetlen helyen van. Faragtam bele egy újabb szilentet. A hiba fő forrása a szilikonzsír lehetett, megpuhította, szétmállott, így azt most kihagytam. Jól előfeszítetten beszereltem a szembe. Ez a fejlesztett no.2 megoldás remélem tartós lesz.
Néhány könnyen elérhető helyen befújtam. Hátsó és első nyúlványok, hátsó ívek belülről, kívülről, hátsó rádiuszkar bekötés feletti üreg.
Igen, elkészült, megvan, remekül sikerült, szépen szalad a kis V6.
Történt, hogy január közepén a szép idő megengedte, hogy forduljak egyet a kecskeméti határban. Azt vettem észre, hogy mikor nyestem a hatodikat, bizony felpörgött a motor. Na, eddig ment a kuplung. Elrontotta a napomat. Bontás=rontás.
2020 januárjában már beszereztem a szettet, mert a kis kémlelő ablakon keresztül látszott, hogy közel a végén van, de nagy munka ezt cserélni, halogattam. Szerencse, hogy nem egy túra alkalmat lőtt le a dolog.
Laci barátom segítséget ajánlott: menjek le Szegedre, aztán nekiugrunk, bármi lesz, megoldjuk. Így is lett.
Némileg alábecsültük az időráfordítást, nagy meló volt, de elkészült. Eléggé igyekeztünk, csak egy kép készült. Sokat tanultam Tőle, már konyítok ehhez is egy kicsit.
Bölcső visszakerült a helyére, nem kell futóművet állítani.
Most még azon töprengünk, hogy az egész motor-váltó és bölcső leengedésével hamarabb lehetne-e végezni ezzel a feladattal.
Új generátor
Új kuplungszett
2x új belső féltengely gumiharang (az előző 5 évet bírt és 20ekm-t) szerencsére épp volt kettő raktáron a helyi autósboltban
Játékmentes első stabrúd
Kerekek X-ben cserelve
209330km

Kecskemét-Dunaföldvár-Balatonfüred-Dunaföldvár-Fülöpszállás-Izsák-Kecskemét
208445km



Nos, a diag megerősítette a gyanút, P0335. Valószínűleg részlegesen lemágneseződött, megvolt a hőciklusszám neki.
A helyi autósboltban átvettem a főtengelyjeladó cseredarabot.
A beépítés egyszerű, le sem kellett vennem a motorvédő burkolatot. A ki és befűzés macerás, eltartott egy ideig.
Forróindítási tesztet teljesítette, remélem jó lesz.


Leányfalun volt hivatalos dolgom, kicsit kiegészítettem egy nógrádi körrel előtte.
Nőtincs-Nézsa-Galgaguta-Cserháthaláp-Herencsény-Alsótold-21-es-Herencsény-21-es.
Leányfalun egy óra állás után nem indult a V6. Rémület, esteledik, hogyan tovább. Szakértőm szerint a főtengelyjeladó csinálhat ilyet.
Egy óra nyitott motorfedél után beröffent. Hazafelé a régi ötösön óvatosan, nem is lehet gyorsan menni már rajta...
Kecskemét-Nőtincs-Alsótold-Nagykökényes-Hatvan-Leányfalu-Budapest-Dabas-Kecskemét
~~530km
207944km


Idegesítővé vált, hogy a kuplung pedál gyakran beesve marad. Ez olyan 10-15 milli volt. Javítgattam már a pedált a kuplung főhengerrel összekötő gumi szilentet, de mostanra már teljesen tönkre ment. Szerencsére a régi Fiat500 cuccok között találtam egy gumi alkatrészt, ami jó kiindulási alapnak bizonyult. Ki is faragtam a megfelelő méretre. Fáin lett.
A siker örömére, még egy ülés ápolást is kapott az autó.
207199km.



Munkába járós lett a kis V6 a múlt héten. Nem ideális terepe ennek az autónak, de feldobja a napom.
Miután a gyerekeket elviszem a suliba, már meleg motorral az üres városszéli éles kanyarokkal tűzdelt szervizutakon megtalálom a módját, hogy megmordintsam a kis hathengerest.
0
612
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV