Blog
Blogajánló
Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább
Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Olaj+szűrő+légszűrő+gázolajszűrő csere.
273665
Elvittem az autót műszaki vizsgára. Állítólag rég láttak ilyen állapotú 156-ost és V6-ost meg főleg. 2 lengéscsillapító már a végét járja, azon kívül minden megfelelt és aki arra járt mindenki megcsodálta.


Találtam 4db felújítandó eredeti GTA 7,5x17 ET35 felnit a közelben. Volt rajta 4db Sailun 215/45 R17 téligumi, amiből 1 defektes és nem javítható. Mivel nekem a maradék 3-ra sincs szükségem, ezért azt eladom.




A gépháztető szemből nézve bal oldali zárja (amelyik a biztonsági zár is) már régóta szórakozik. Néha nem lehet lezárni, visszalöki a gépháztetőt, vagy csak félig záródik és fel lehet húzni. Már többször olajoztam, szét is szedtem, de nem láttam semmi baját.
Na ismét kiszereltem, majd visszaraktam a zárat, beaksaztotta bowdent és lecsuktam. Nyilván ezegyszer simán bezárt, majd nem nyílt ki. Késő este volt már, hagytam a francba. Gondolkodtam mit ronthattam el, majd megvilágosodtam, hogy valószínűleg nem pattintottam be a nyitó bowden burkolatát, csak magát a bowden fejét. Jött az agyalás mit kezdjek vele, gondoltam alulról meg lehet hekkelni, felhívtam Csörit aki megerősítette, hogy a lökös és a haspáncél között lévű műanyag burkolat eltávolítása után alulról oda lehet férni. Leszereltem... Nem volt egyszerű mert az egyik csavar nem adta magát elfordult benne a bitfej, ledarálta. Ezt már akkor se tudtam kiszedni amikor a pajzsot beszereltem, csak akkor úgy voltam vele hogy nem zavar, de most pontot akartam tenni a végére. Sok gondolkodás után kis flexxel egy hornyot vágtam bele, abba belefeszítettem egy vésőt és azt franciakulccsal elfordítva ki tudtam mozdítani.
Alulról felnézve láttam a be nem akasztott bowden burkolatot, de a kezem nem fért be a nyúlvány mellett. Ha nincs fent a pajzs akkor lehet hogy ment volna. Mindegy megoldottam úgy hogy egy pálcával megfeszítettem a bowdent Marci pedig meghúzta a nyitókart. Kinyílt. Öröm bódottá :D
Ezután az összes csavart és lemezanyát lepucoltam menetmetszővel megtuningoltam. Egy csavar kuka két másiknak nem tetszett a menete és egy lemezanya hiányzott (ezt valamikor az autó előző életében kótyavetyélte el valaki). Kiugrottam a CarNet-hez, vittem a minta csavart. Elsőre azt mondta a csávó hogy 15-ös csomagban, mondtam neki ne vicceljen már az 2 lökös, nekem 4 darab kell. Végül átkért valahonnan 4 db-ot, 2800ft összesen. (Vicces hogy egy ilyen fogyóalkatrészből nincs a szervízben...) A lemezanyát viszont csak 20-as csomagban, WTF??? Hülyék ezek? Bő 20e ft. lett volna és nekem csak 1db kell. Ha van egy pici rugalmasság és üzleti érzék akkor azt mondják ok felbontják a csomagot, és egy db 3000ft, szó nélkül megveszem. Azt ne is említsük hogy egy ilyen sima M6-os lemezanya nincs a szervízben? Mi van ha elkúrnak valamit, vagy csak összerohad és pótolni kell? Kiszámlázzák a 20-at??? Elképesztő. Végül megrendeltem egy webshopból 1db-ot (meg persze pár egyéb cuccot hogy legyen értelme, 1300ft volt) Mindent összeraktam, szépen némi kenőanyaggal.
Minden működik ismét.






Még szeptemberben vettem észre, hogy nem világít a csomagtartóban a lámpa, ha kinyitom. Elég kellemetlen sötétben. Vajon mi baja lehet? Kiégtek az izzók? Valami kábeltörés? De egyébként minden lámpa égett hátul, nyílt és zárt is a csomagtartó ajtaja.
Ahogy olvasgattam és elemezgettem a tüneteket, megfejtettem, hogy nem érzékeli, hogy nyitott állásba kerül a csomagtartó, ezért nem gyulladnak fel a lámpák belül. A műszerfalon sem jelezte a csomagtartó nyitott állapotát az autó. Mivel a zárszerkezet adja ki a nyitott vagy zárt jelet, ezért ott lehet a bibi. Fórumokon is többen számoltak már be erről.
Két köröm volt emiatt Érden, először is a diagnosztikával foglalkozó szerelő megállapította, hogy tényleg ez a hiba, majd berendelték az alkatrészt és kicserélték a zárat. És mondá az Úr: Lőn világosság! Most már este is látok a csomagtartóban!
Ez még belefért a garanciaidőszakba (júliusban jár le az 5 év), de talán ez volt az utolsó garis javításom... (halk pénztárca zokogás hallatszik)
Elgurultunk Alfival egy kis élményautózásra. Mondjuk maga az oda- és visszaút is az lett, de ez más tészta :-)
4 autót próbálhattam ki:
- Subaru Impreza STi: Röviden "beteg" :-)
Bővebben: beülve egy átlag hot hach-nak tűnik. Aztán elindulsz és a négy kerék kaparása figyelmeztet hogy itt valami nagyon nem "átlagos". Kéziváltós mint egy rendes autó. Pár méter után megértettem azokat akik rajonganak a típusért. Morog a boxer, fordulaton meg üvölt ahogy kell. Ja, 252ezer km volt benne!
- Camaro SS: Szintén kéziváltós és már v8 sok-sok ezer köbcentivel. A V8 rotyog ahogy kell, motorfékre meg durrog. Nem kicsit feltűnő. Egyedül a váltó nem jött be, nagyon rövid utakon kapcsol (saccra 4-5 cm), figyelni kell hogy fokozatba találjon az ember. Mondjuk ez is megy mint a mérgezett egér, pontosabban mérgezett bálna :-)
- Ferrari 488 GTB: ez már automata, V8, 67x LE. Pár km elég volt hogy megszeressem. Csendben morog a V8, szinte nem is hallani, aztán egy nem is olyan kövér gázra is elszabadul a pokol. Maga az ülés kényelmes, hosszú útra is jó lenne. Mondjuk elgurulni vele Monaco-ba és a rally útvonalán meghajtani. Közúton talán annyi hátránya van hogy nagyon széles, a mi utcánkban kétoldalt lelógna a kerék az aszfaltról. Furcsa volt a kormánykeréken lévő indexkapcsoló is, de a végére már természetes volt...
- Ferrari California: 460LE V8, duplakuplungos automata, nálam a nap nyertese. Motor elöl, hajtás hátul, nyitható tető. Beülve csak az tűnt fel hogy 76 fokra van állítva a klíma. Ja hogy ez egy ameriaki modell és az a 76 az Fahrenheitben értendő :-) Az óra meg mérföldes... Szépséghiba csak a 20 liter alá nem nagyon vihető fogyasztás, egy nagy túrán minden villanyoszlopnál meg kéne állni tankolni :-D
Végül még bő 200 km élményautózás a Veloce társaságában...






A hátsó szélvédő fűtése egyszercsak nem működött. A biztosíték rendben volt, így csak a szokásos kábelszakadás lehetett a hunyó, a csomagtérajtó átvezetőjében. A javítás megtörtént, 2 db kábel volt elszakdva.
Sikeres műszaki vizsga. Az új érvényesség 2028.01.11.
Km: 157.818
A jobb oldali lámpám kicsit felfelé világított, az is be lett állítva.
Szerencsére minden más rendben volt.



Nagyjából fél éve tart az érzet: úthibáknál mintha rakná a seggét a kocsi.
Hiába volt a motorcsere után cserélve a 2 lengéscsillapító, toronyszilentek, stabpálcák, az érzet, bár kissé csökkent, továbbra is megmaradt.
Átnézettem a további alkatrészeket, lengőkarokat, szilenteket, nem talált hibát a szerelő. A két oldalsó lengőkar viszont elég nagyot lógott már. Mivel ez is stabilizál, gondoltam, cseréljük le őket, elképzelhetőnek tartom, hogy még a gyáriak voltak.
Illetve, ha már ott jártunk, a két hátsó stabszilentet is cseréltettem.
Így gyakorlatilag minden új hátul, a két pár lengőkart leszámítva.
Az összes beszerelt alkatrész elfogadható minőségű, Magneti Marelli, Monroe, Febi-Bilstein, FAG került beépítésre.
Sajnos azonban az érzet továbbra is megmaradt.
Hamarosan elviszem majd egy szervízbe, hogy állítsák be ismét a futóművet, illetve nézzenek szét, hátha ők találnak valamit.




