Junior lesz a neve a Milanónak. És ez nem vicc!

2024-04-15  Alfa Amore
BREAKING! Mégsem Milano lesz a neve az április 10-én bemutatott Alfa Romeónak, hanem Junior.
Hírek >> 2024  

Az Alfa Romeo egy hétfő este kiadott sajótközleményben jelentette be, hogy az utolsó utáni pillanatban, mindössze öt nappal a múlt heti (április 10-i) sajtóbemutatót követően átnevezi vadonatúj modelljét.

Mindennek oka az, hogy egy olasz kormánytisztviselő a napokban kijelentette, hogy a „Milano” név használatát – amelyet a márka nemrég bemutatott új kompakt sportautójához választott – törvény tiltja. Annak ellenére, hogy az Alfa Romeo úgy gondolja, hogy a név megfelel minden jogszabályi követelménynek, és vannak sokkal fontosabb kérdések, mint egy új autó neve, úgy döntöttek, hogy a "kölcsönös megértés jegyében" Milano helyett Juniornak fogja hívni az autót.

A sajtóközlemény nem tér ki arra, hogy a napokban Olaszországban politikai kérdés lett az új Alfa Romeo neve, miután azt is bejelentették, hogy az autót Lengyelországban, Tychyben gyártják majd. Ezt már régóta lehetett tudni, de az olaszok, mintha csak a bemutató napján szembesültek volna ezzel. Adolfo Urso gazdaságfejlesztési miniszter kijelentette, hogy egy Lengyelországban gyártott autót nem lehet Milanónak hívni, mert az a vásárlók megtévesztése.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója erre reagálva azt közölte, hogy ha az új crossovert Olaszországban gyártanák, az mintegy 10 ezer euróval magasabb árat eredeményezne, és így nem tudnák tartani a jelenleg tervezett 30 ezer eurós indulóárat. 

A Milano nevet egyébként 2023. december 14-én jelentette be az Alfa Romeo, és nem sokkal utána már arról is cikkeztek, hogy az autó Lengyelországban készül majd, csakúgy, mint a Fiat 600 és a Jeep Avenger. Érdekes, hogy az elnevezés körüli botrány ilyen lassan és csak a bemutató után pattant ki. 

Ugyancsak a lengyelországi Tíchyben gyártják 2007 óta a Fiat 500-as is, amely az egyik legnagyobb példányszámban legyártott olasz autó. 

A Milano nevet egyébként többek között azért választotta az Alfa Romeo, hogy tisztelegjen idén 114 éves múltja előtt, hiszen a márka 1910-ben a lombaridai városban született. Milano Észak-Olaszország legnagyobb, Olaszország második legnagyobb metropolisza.

Az Alfa Romeo csapata a sajtóközleményben köszönte meg az új autóra fordított óriási médiafigyelmet, a kormánynak pedig a vita által biztosított nyilvánosságot. Mint írták: a választható nevek végtelen listájának köszönhetően a névváltoztatás nem volt probléma. Öröm volt átnézni a rajongók javaslataiból kedvencnek választott neveket, amelyek közül az egyik az „Alfa Romeo Junior” volt - írták a sajtóközleményben.

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója a sajtóközlkeményben hangsúlyozza: tisztában vannak azzal, hogy ez a pillanat bevésődik majd a Márka történetébe. Ez nagy felelősség, de egyben izgalmas pillanat is.

Mint mondta, az Alfa Romeo Junior név választása teljesen természetes, hiszen erősen kötődik a Márka történetéhez, és a kezdetek óta a kedvenceik és a közönség kedvencei közé tartozik. Csapatként ismét úgy döntünk, hogy megosztjuk a márka iránti szenvedélyünket, és a terméket és ügyfeleinket helyezzük előtérbe. A névváltoztatás mellett döntöttünk, annak ellenére, hogy tudjuk, hogy ez nem lenne kötelező, de szeretnénk megőrizni azt a pozitív érzelmet, amit termékeink mindig is keltettek, és elkerülni a vitákat - fogalmazott.

Közölte azt is, hogy olyan nagy volt az Alfa Romeo új kompakt modellje iráni érdeklődés, hogy az elmúlt napokban összeomlott az a weboldal, ahol az online konfigurátor működik.

A "Junior” név sem újdonság a márka történetében. 1966. szeptember 26-án mutatták be Baloccóban a GT 1300 Juniort. Az 1966 és 1976 között gyártott GT 1300 Junior az Alfa egyik sikermodellje volt, manapság pedig egy igazi veterán álomautónak számít. A 89 lóerős sportkupét a Bertone stúdió tervezte, és összesen mintegy 100 ezer darabot gyártottak belőle. Ez a modell a 70-es években egy egészen elérhető árú autónak számított, főleg a sportkupék kategóriájában.

A GT 1300 Junior korabeli reklámjának szlogenje az volt, hogy "Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni", azaz "minden nap egy győzelem a mindennapi autódban".

Legutóbb "GT Junior" speciális limitált kiadás készült a Giuliából és a Stelvióból.

Arról se feledkezzünk meg, hogy a MiTo is sokáig Junior munkanéven futott, mi is többször cikkeztünk róla akkoriban, hogy ez lesz a neve.

Nézd meg április 11-ei adásukat, amelyben alaposan kibeszéltük a Milanót (Juniort).

  

 

 

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Junior (Milano)

Az utolsó 3 hozzászólás:

carver2024-10-04 14:33:09 // 361
A Giuliát én sem váltanám le semmire, mert egyedül egy BMW ami vezetési élményben hasonlítható hozzá, de hát az meg BMW... De a második, szaladgálós autónál - nálam - sokkal többet nyom a latba a praktikum és a kényelem, és kevesebbet a vezetési élmény. Arra ott van a Giu. A Junior pedig arra amire nekünk kell nem praktikus. Továbbra is nagyon tetszik és biztos utána fognak fordulni az utcán, de annyira szűk a hátsó üléssor meg a csomagtartó, hogy az nekünk kevés lesz.

Persze lehet hogy a hibrid nagyobb lesz de kétlem.

Az Avenger nem prémium, de nem is állítja magáról viszont cserébe kívül belül vicces, friss, ötletes.

KIA-kba beültem, Sportage-tól felfelé nem éreztem óriási különbséget az Alfához képest (csak belső térről beszélek). Egy modern letisztult nagyképernyős belső tér,friss design sokat dob az érzeten (annak akit ez érdekel, és az érdeklődők mennyiségéből ítélve sokakat érdekelt), akkor is ha nem a legdrágább anyagok vannak mindenhol. Cserébe prémium térkihasználás van, hátul óriási hely van, még a Niro is nagyobb belül mint a Tonale. És azért szerintem az Alfa még mindig nem annyira prémium az anyaghasználatban, design-ban mint a németek, főleg mióta elkaszáltak egy csomó extrát. Az a kivitel ami nekem van a Giuliában szerintem megüti a prémiumot, de nem is lehet most megvenni... Nem kéne sok a mostani felszereltségi szintekhez sem, csak kicsit lazítani kéne a profitmaximalizálási nyomáson és betenni (meg visszatenni) pár olyan extrát, ami ma már elvárt a prémium szegmensben...

Sry ha túl szőrös szívű vagyok, de Imparato nagy dérrel dúrral bejelentette hogy az Alfa prémium autó lesz, az árát azonnal felvitte a prémium szegmensbe de nem látom hogy az autó is megérkezett volna oda. Persze a Stradale az ott van, de amit ma a szalonban meg tudsz venni az szerintem nincs közelebb a prémium kategóriához mint amennyire 2016-ban volt. Sőt.

Nagyon várom az új Stelviót meg Giuliát, remélem az minden aggályt eloszlat majd...
zümi1662024-09-30 17:52:46 // 360
Én majd 2 hét múlva fogom megnézni a Juniort Kecskeméten, kíváncsi leszek rá nagyon. Azt már így látatlanban ki merem jelenteni, hogy szerintem 2 felnőtt 2 gyerek, bevásárlás, nagyihoz utazgatás, ezt a szintet megtudja ugrani, a bicajos dologhoz nem tudok hozzászólni, de bizonyára 3 bicajt ráakasztani az más márkánál sem egyszerű. Esetünkben a Giulietta helyett nagyon eltudnám képzelni, melóba járni, meg az általad említett dolgokra ideális lenne.
Ami a Tonale-t illeti, kérdésedben a válasz, a futómű, a vezetési élmény, a precíz pontos irányíthatóság az a plussz, amivel többet tud a többinél, ezért kerül többe, meg persze az embléma, hisz az Alfa prémium kategória, a Kia, Jeep, Skoda, meg még amiket írtál nem azok.
A márkahűség megint egy másik kérdés, nálam szóba se jöhet más márka, nem érezném jól magam semmi másba. Az az êlmény amit ad az Alfa, a társaság, az intès/villantás, az összejövetelek, nekem megérik a felárat.
carver2024-09-28 15:34:57 // 359
megnéztem Fehérváron a Juniort, beültem benéztem mindenhova, nagyon rá akartam magam (meg a feleségemet) beszélni, de magamtól is lehúztam végül a listáról.

A legkisebbet még naponta hordjuk ide-oda, városi szaladgálás, néha nagyszülők oda-vissza 500 km, meg kutyás vagy bicajos kirándulások, az sem lenne baj, hogy ha már crossover/SUV 3 bicaj is felmenne rá.

Na erre nem csak így együtt, de részleteiben sem jó a Junior.

A sportülés nagyon dög, de nagyon nem praktikus, enni fogja a nadrágot meg a huzatot, hátul olyan szűk a hely hogy magam mögött (nem, nem nyújtott karral vezetek) csak a műanyag ülésborításban kialakított mélyedésbe fér be a térdem (183 cm vagyok), de miközben beszállok, odaverem a térdem akemény műanyagba. Az övvonal és a fekete belső miatt koporsó fíling van (tudom a magas övvonal általános önkényes divat most), a csomagtartó kicsi, és még lehajtva sem óriási, persze tudom a Jazz origami üléseit semmilyen más autó nem tudja.

Ha valaki 98%-ban egyedül/kettesben jár, max 2 emberre vásárol be, hitelkártyát visz csak nyaralásra, annak egy jópofa, stílusos kisautó lehet. Nekünk sajnos nem lesz jó második autónak. Itt jön a sok sok sírós smiley...

Az Avenger sokkal jobban bejött, de ha Budaörsön bemegy az ember a szomszéd kereskedőhöz akkor 1-2 millióért hasonló alig nagyobb, de beltérben 2 kategóriával több hellyel rendelkező, sokkal jobban felszerelt autót kap. Persze, semmit nem érzek az útból, de másodiknak vállalom, hogy közlekedő edényt keresünk, ha egy fokkal több egyénisége van mint egy Skodának vagy Suzukinak már jöhet.

Nagyon a koreaiknak áll a zászló, és rossz leírni, de amikor ott nézelődtem épp egy Stelviós cserélte az autóját Sorrentóra mert nem fért be a 3 gyerek...

Mielőtt bárki rákérdezne, persze hogy megnéztem a Tonale-t is, de 3-4 millával olcsóbban nagyobb belső térrel rendelkező, jó minőségű autót lehet kapni, köpjetek le, de nem látom be hogy a márkahűség miatt ennyvel többet kéne költenem (meg ha akarnék se tudnék)... Ha leszámítom a Scudettót, az Alfa emlémát, meg a futóművet, egyszerűen nem látom hogy mi az a többlet ami megérné a plusz 3-4 millát.