Blog >> look

>> Tuning és extraSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-03-07

Tegnap végre megérkeztek a xenon hatású halogén izzók. Beszerelni nagy szopó a lapát-kezű embereknek, legközelebb az asszony csinálja 😅

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-18

Én is nekiálltam,és megcsináltam. Szerintem alap dolog, sokkal komolyabb a megjelenése így!
Hőlégfúvóval melegítettem, majd szike és némi fizikai erőhatásnak köszönhetően megadta magát,szétjött.

800as vízpapirral megcsiszoltam a festendő részt,majd 2réteg matt fekete festékkel kifújtam.
Ragasztás vízálló szilóval történt!

>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-02-23

Fényszóró sötétítés..belevágtam én is, mert megtetszett, és a xenon is valahogy jobb vele.:)
Le kellett bontanom az első lökhárítót, mert megy Tiby-hez csinosításra, majd Krisz-hez fényezésre.
Ha már itt motoszkáltam, akkor már kapott egy GTA-look csinosítást.:)

Nem volt egyszerű, megszenvedtem vele, mivel sem a hőlégfúvó, sem sütő nem volt kéznél, így hidegen kellett szép lassan leszednem a búrát. Ezzel nem kevés idő ment el.
Jó lett, annak ellenére, hogy látványosan kopik valami lakkszerűség a fényszóró búrájáról...és mintha ez még nem volna elég: felrúgtam a leszedett lámpabúrát, ami a beetonon kapott gellert..ez nem az én napom volt.
Ez így tehát semmiképp sem végleges, később minimum a búrát cserélni kell majd.
(Jah, a lökösöket visszakapattam a helyére, mivel úgy elszüttyögtem az időt, hogy le kellett mondjam Tibyvel a találkát..:((( )

AMIRE ODA KELL FIGYELNI:
a búra leszedésekor figyelni kell, hogy a közvetlen alatta lévő műanyag (pontosan az, amit feketére akarunk festeni) ne jöjjön a búrával! Simán bele tud akadni a búrába, és elkezdi leszakítani. Nálam mindkettőnél tört a csavar.
Ha sikerül így levenni a búrát, akkor valahogy nem egyszerűen ki kell pattintani az index rész elötti bordázott kis műanyagot. Ez alatt van a nagy (festendő) műanyag rész egyetlen csavarja. (a túloldalon egy beakasztós megoldás van, tehát ha ez az 1 csavar lejött, akkor már lejön a műanyag.)
Ha sikerült letörni mindkét műanyagot (ahogy nekem), akkor van a legkönnyebb dolgunk: letört fül visszaragaszt, index elöl bordázott kivesz, és mehet a feketézés....:)))
Visszarakás:
-fényszóróház pereméből szilótrutyi eltávolít, búra pereméről detto;
-feketére fényezett műanyag helyére pattint, csavar becsavar;
-index bordázott műanyag visszapattint: na itt lesz anyázás, mert tutira le fog szedni egy kis festéket a fekete műanyagról. Ezt valahogy pótolni kell;
-új szilótrutyi a búra peremére+a lámpaház peremébe;
-búra óvatosan helyére rak, és valamivel 1-2 órára picit összeszorít.

>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2007-06-07

Kit szidjak ezzel az ötlettel? :-D
Azt hittem, hogy olyan egyszerű lesz megcsinálni, de tévedtem. Már nem emlékszem 3x vagy 4x futottam neki, mire a lökhárítót le tudtam szedni a tökéletesen belerohadt és hozzáférhetetlen csavarok miatt. :-) Tiszta vicc volt, mert már az utolsó nap szabadságot kellett kivennem, hogy megcsináljam. Akik követték a 156os topikot, azok biztos jókat nevettek rajtam. Elég sok minden történ velem a dokumentáció szerint 5 órás meló alatt. :-))) Megégett a spotlámpától az arcom, ami rámborúlt, amikor a kocsi alatt voltam. Elhasználtam másfél doboz csavarlazítót egy patent miatt, amire azt hittem hátlapfejű csavar (vagy mi a pontos neve). Erre kaptam ötletet, hogy cibáljam ki. Hát kijött, de visszamenni nem akart ezért ez eltört. :-D A lényeg ehhez nem kell nyúlni, mert csak. Amúgy nagyon tetszik a végeredmény, de amennyit szívtam vele, elgondolkoztam, hogy megérte-e. El is hiszem, hogy 94ezer a boltba, ha megveszed. Kb. ennyiért szedném szét én is. A vicc az egészben, hogy én szívtam vele csak ennyit. :-) A patent tépkedésénél a könyököm is jól bevágtam, amikor lecsúszott róla a fogó. Folyamatosan hoztam fatertől a célszerszámokat. Havertől a hőlégfúvót, amit nem tudtam használni, mert nem akart szétjönni a lámpa. A sütőbe kellett melegíteni. A jegyzet azt írja, hogy 4 perc 200 fokon. Én már a végén maxra tekertem a sütőt (ami a papírok szerint ennél a típusnál 240 fok) és úgy volt bent darabonként 18 percig. Csak ezután tudtam szétszedi. Az második lámpa szétszedése szívózott, mert az egyik oldala beszorult. Szépen beszéltem pár napig.  Szétszedés, műanyagkeret fújás, száradás és az összerakás könnyen ment. Akrillal vagy sziloplaszttal ragasztottam tömítettem. Kentem mindenhova, hogy nehogy párásodjon. Ez remélem jól sikerült. A lökös felrakása és a lámpa behelyezése már gyorsan ment. Ennek örültem. Többet nem írok. Lehet keresgetni a hsz-eket a 156-os topikban. :-)))))
Maximum 1500 volt a festék a többinek (akrill és kinyomó) az árát nem tudom, mert volt itthon.
A képek nem adják ki rendesen. Élőben nagyon vagányul néz ki. Még a lámpapolír hiányzik. De majd az később lesz. Vár az egyik ajtóm egy festésre. Utána autópolírral kész lesz a lámpa is.
Biztos tudnék még írni eleget, de felesleges. :-DD Nem belekötni, hogy számítógépen fújtam. a belsőséget :-) Ja, az egyik irányjelző izzóját is beraktam a sütőbe. Baja nem lett.
A link:
http://www.xs4all.nl/~avihorse/Afbeeldingen/Project/GTA-Koplampen.pdf

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-26

Volt egy kis szabadidőm, így azt - természetesen - az autómra is áldoztam! :-)
Bégre elintéztem, hogy azok a dolgok, amik még úgy nem tetszettek, szebb formát öltsenek.

- Kézifékkar borítás gyáriról carbon lookra
- Váltógomb csere, gyári bőrösről carbon look

Típikus ilyen volt ... ilyen lett beszámoló :)