Blog >> look
Tegnap végre megérkeztek a xenon hatású halogén izzók. Beszerelni nagy szopó a lapát-kezű embereknek, legközelebb az asszony csinálja 😅
Én is nekiálltam,és megcsináltam. Szerintem alap dolog, sokkal komolyabb a megjelenése így!
Hőlégfúvóval melegítettem, majd szike és némi fizikai erőhatásnak köszönhetően megadta magát,szétjött.
800as vízpapirral megcsiszoltam a festendő részt,majd 2réteg matt fekete festékkel kifújtam.
Ragasztás vízálló szilóval történt!
Fényszóró sötétítés..belevágtam én is, mert megtetszett, és a xenon is valahogy jobb vele.:)
Le kellett bontanom az első lökhárítót, mert megy Tiby-hez csinosításra, majd Krisz-hez fényezésre.
Ha már itt motoszkáltam, akkor már kapott egy GTA-look csinosítást.:)
Nem volt egyszerű, megszenvedtem vele, mivel sem a hőlégfúvó, sem sütő nem volt kéznél, így hidegen kellett szép lassan leszednem a búrát. Ezzel nem kevés idő ment el.
Jó lett, annak ellenére, hogy látványosan kopik valami lakkszerűség a fényszóró búrájáról...és mintha ez még nem volna elég: felrúgtam a leszedett lámpabúrát, ami a beetonon kapott gellert..ez nem az én napom volt.
Ez így tehát semmiképp sem végleges, később minimum a búrát cserélni kell majd.
(Jah, a lökösöket visszakapattam a helyére, mivel úgy elszüttyögtem az időt, hogy le kellett mondjam Tibyvel a találkát..:((( )
AMIRE ODA KELL FIGYELNI:
a búra leszedésekor figyelni kell, hogy a közvetlen alatta lévő műanyag (pontosan az, amit feketére akarunk festeni) ne jöjjön a búrával! Simán bele tud akadni a búrába, és elkezdi leszakítani. Nálam mindkettőnél tört a csavar.
Ha sikerül így levenni a búrát, akkor valahogy nem egyszerűen ki kell pattintani az index rész elötti bordázott kis műanyagot. Ez alatt van a nagy (festendő) műanyag rész egyetlen csavarja. (a túloldalon egy beakasztós megoldás van, tehát ha ez az 1 csavar lejött, akkor már lejön a műanyag.)
Ha sikerült letörni mindkét műanyagot (ahogy nekem), akkor van a legkönnyebb dolgunk: letört fül visszaragaszt, index elöl bordázott kivesz, és mehet a feketézés....:)))
Visszarakás:
-fényszóróház pereméből szilótrutyi eltávolít, búra pereméről detto;
-feketére fényezett műanyag helyére pattint, csavar becsavar;
-index bordázott műanyag visszapattint: na itt lesz anyázás, mert tutira le fog szedni egy kis festéket a fekete műanyagról. Ezt valahogy pótolni kell;
-új szilótrutyi a búra peremére+a lámpaház peremébe;
-búra óvatosan helyére rak, és valamivel 1-2 órára picit összeszorít.
Kit szidjak ezzel az ötlettel? :-D
Azt hittem, hogy olyan egyszerű lesz megcsinálni, de tévedtem. Már nem emlékszem 3x vagy 4x futottam neki, mire a lökhárítót le tudtam szedni a tökéletesen belerohadt és hozzáférhetetlen csavarok miatt. :-) Tiszta vicc volt, mert már az utolsó nap szabadságot kellett kivennem, hogy megcsináljam. Akik követték a 156os topikot, azok biztos jókat nevettek rajtam. Elég sok minden történ velem a dokumentáció szerint 5 órás meló alatt. :-))) Megégett a spotlámpától az arcom, ami rámborúlt, amikor a kocsi alatt voltam. Elhasználtam másfél doboz csavarlazítót egy patent miatt, amire azt hittem hátlapfejű csavar (vagy mi a pontos neve). Erre kaptam ötletet, hogy cibáljam ki. Hát kijött, de visszamenni nem akart ezért ez eltört. :-D A lényeg ehhez nem kell nyúlni, mert csak. Amúgy nagyon tetszik a végeredmény, de amennyit szívtam vele, elgondolkoztam, hogy megérte-e. El is hiszem, hogy 94ezer a boltba, ha megveszed. Kb. ennyiért szedném szét én is. A vicc az egészben, hogy én szívtam vele csak ennyit. :-) A patent tépkedésénél a könyököm is jól bevágtam, amikor lecsúszott róla a fogó. Folyamatosan hoztam fatertől a célszerszámokat. Havertől a hőlégfúvót, amit nem tudtam használni, mert nem akart szétjönni a lámpa. A sütőbe kellett melegíteni. A jegyzet azt írja, hogy 4 perc 200 fokon. Én már a végén maxra tekertem a sütőt (ami a papírok szerint ennél a típusnál 240 fok) és úgy volt bent darabonként 18 percig. Csak ezután tudtam szétszedi. Az második lámpa szétszedése szívózott, mert az egyik oldala beszorult. Szépen beszéltem pár napig. Szétszedés, műanyagkeret fújás, száradás és az összerakás könnyen ment. Akrillal vagy sziloplaszttal ragasztottam tömítettem. Kentem mindenhova, hogy nehogy párásodjon. Ez remélem jól sikerült. A lökös felrakása és a lámpa behelyezése már gyorsan ment. Ennek örültem. Többet nem írok. Lehet keresgetni a hsz-eket a 156-os topikban. :-)))))
Maximum 1500 volt a festék a többinek (akrill és kinyomó) az árát nem tudom, mert volt itthon.
A képek nem adják ki rendesen. Élőben nagyon vagányul néz ki. Még a lámpapolír hiányzik. De majd az később lesz. Vár az egyik ajtóm egy festésre. Utána autópolírral kész lesz a lámpa is.
Biztos tudnék még írni eleget, de felesleges. :-DD Nem belekötni, hogy számítógépen fújtam. a belsőséget :-) Ja, az egyik irányjelző izzóját is beraktam a sütőbe. Baja nem lett.
A link:
http://www.xs4all.nl/~avihorse/Afbeeldingen/Project/GTA-Koplampen.pdf
Volt egy kis szabadidőm, így azt - természetesen - az autómra is áldoztam! :-)
Bégre elintéztem, hogy azok a dolgok, amik még úgy nem tetszettek, szebb formát öltsenek.
- Kézifékkar borítás gyáriról carbon lookra
- Váltógomb csere, gyári bőrösről carbon look
Típikus ilyen volt ... ilyen lett beszámoló :)