Blog >> hifi

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-30

Meg is érkezett Angliából a csomag. Ezt villámgyorsan postázták, még nincs egy hete, hogy megrendeltem. Nem sokára beszerelésre kerül, és ismét használhatom a multikormány gombjait. :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-24

Mióta ki lett cserélve a fejegységem, azóta nem tudom használni a kormányon lévő gombokat a hangerő és egyéb dolgok kezelésére. Annyira megszoktam már őket, hogy hiányoznak. :-) Hallottam róla, hogy létezik olyan adapter, amely az utólagos fejegységekhez jó, és a gyári irányítással össze lehet kötni. Először e-mailben megkerestem a JVC képviseletét, de válaszra sem méltattak. Egy-két héttel később felhívtam őket telefonon is, de fogalmuk sem volt róla, hogy mit is akarok pontosan. Lényeg, hogy nem tudtak segíteni. Aztán teljesen véletlenül, a neten böngészve rátátaltam arra, ami kell nekem. A kis hazánkban lévő boltban viszonylag borsos árat láttam, így ismét az E-Bay-t hívtam segítségül. És még postaköltséggel együtt is majdnem az itthoni ár feléért ráleltem a keresett dologra. Gyors levélváltás az eladóval, és kiderült, hogy tényleg erre van szükségem. Úgyhogy megrendeltem, és most várom, hogy Angliából megérkezzen. :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-03-12

Meglett az erősítő helye. Szerintem egy nagyon igényes beépítés született, hála a Fanat-X csapatnak. Készült egy konzol, ami le lett kárpitozva, a kábelek el lettek dugva, minden a helyén van. A hangzás is be lett állítva, kész a rendszer. Szépen szól, tiszta a hangzás, és ereje is van. Úgy érzem, hogy kifogástalan lett. :-)
Ja, és még maradt bőven hely is a csomagtartóban. :-)

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-03-09

Tegnap vásároltam, kissé macerás volt, mert ahova mentem boltba nem volt és csak 1órát tartózkodtam Pesten, de a tulaj felhajtott nekem egyet és egy megbeszélt helyre hozta el nekem, nagyon korrekt volt....
És úgy érzem nagyon megérte :)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-02-03

Régóta tervben volt már a gyári Bose lecserélése, mert valahogy sosem nyerte el maximálisan a tetszésemet. Régi ismerősként a Fanat-X csapathoz fordultam segítségért, akik egy szerintem kedvező ajánlattal álltak elő. Egy komolyabb rendszert akartam, mint ami a 146-osomban volt, nagyjából felvázoltam az elképzelésemet, és végül egy full Vibe Audio rendszer lett a dologból, mely a következő részekből áll:
- Vibe BlackAir 12 MK II+ subwoofer (30-cm-es mélynyomó, 1600W terhelhetőség, 550W RMS, 89Db érzékenység, 20Hz-1500Hz frekvenciatertomány, 4 ohm),
- Vibe Slick A4 erősítő (4x150W, vagy 4x250W 2 ohm, vagy 2x500W RMS teljesítmény, 20 - 20.000Hz frekvencia átvitel, 98dB jel / zaj viszony, beépített LP / HP szűrők, 4 csatornás, 650W max. összteljesítmény, 55 - 5500Hz között állítható frekvencia vágás, 0-18dB bass boost 45Hz-en),
- Vibe BlackAir 6 (120W folyamatos, 360W max. terhelhetőség, 90dB érzékenység, 60 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es mélyközép hangszóróval szerelt 2 utas hangszóró szet),
- Vibe Slick 60 hangszórók (80W folyamatos, 240W max. terhelhetőség, 91dB érzékenység, 54 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es átmérőjű 2 utas koaxiális hangszóró).

A rendszer majdnem 100%-osan be van szerelve, még az erősítő helyét kell pontosan megtalálni, mert a jelenlegi elhelyezés átmeneti. Valamint a hangzáson még erőteljes finomítás szükséges. De ha elkészül, akkor azt hiszem egy elég jó cucc lesz... :-)

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-12-31

Elkészültek a csomagtérben a takarólapok,így úgy néz ki minhta misem történt volna a csomagtérben :) Szabadon pakolható minden.

 
>> Tuning és extraDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2009-08-16

Öszintén szolva nálam a hifi nem a hangerőnél kezdődik az autóban, igaz az se egy utolsó szempont. Nálam a hangminőség és a hangzás a mérvadó, ezért anno már a Puntóm-ba is erre törekedtem. Egyenlőre még nem sikerült elég időt fordítanom a hifi beépítésre, ideiglenesen összeraktam egy instalt, hogy szoljon valami. Igaz a 70-es nyilt rendszer erősen túlkiabálja a jelenlegi instalt. :)
A műszerfalban fent elhelyezett gyári hangszórók szolgáltatják a kis Q4-emben az első szett szerepét, hátúl a kaaptartóban Alpine 690A ovál hangszorók muzsikálnak. A zenéért pedig egy Alpine CDA-9815RB fejegység ügyködik. Ideiglenesen mondhatjuk kielégíti a zenei elvárásaimat, de a nyáron amint lesz szabadidőm orvoslom a számomra kényes dolgokat. Ilyen példáúl a kocsiban a hifi kábelezése... A tápkábelezése és a hangszórók újrakábelezésvel kezdem... Folyt. köv.....

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-12-13

Hosszú tervezgetés és lehetőségek latolgatása után megépült a végleges install Lénárd barátom hathatós támogatásával (anyagbeszerzés stb,stb).
Ugy próbáltam "megálmodni" a rendszert hogy csomagtartó is maradjon,meg a hifi is stabilan a helyén legyen (3D ben egy nyersvázlat méretekkel,némi anyagkalkuláció). A rendszer elemei nem változtak (olvashatók egy régebbi blogbejegyzésemben).
Azthiszeszem sikerült egy elég jó kompromisszumos megoldást kiötölni.
Alul készült egy boboz a 2 erősítőnek,és a 2 kondinak flip flop festéssel, és egy fedlap kárpitozva ,plexiüvegekkel (a plexikre takarolapok készültek,ill. készülnek,így ha pakolni kell rájuk felugranak a takarólapok és nem karcolódik a plexi).
Egy komplett napba telt 2 embernek,valamint 2 óra ma reggel még magamnak kábelek gyors (nem végleges) elrendezgetése, láda magasságának beállitása,stb stb.
Az install bővülni fog 2 hűtőventillátorral (már beépítve,de nincs még bekötve ,relé fogja kapcsolni),valamint 2 kék neon világítással ami majd a csomagtérvilágítására lesz rákötve. (valószínű húzodni fog tavaszig,addíg nemhiszem hogy túlmelegszik a rendszer :)))
Nemkis munka volt,de sztem megérte.Ezer köszönet mégegyszer Lénárd barátomnak a segítségéert,illetve Laci barátomnak a helyszín biztosításáért (fütött műhely minden felszereléssel).

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-29

Ma Zottya segítségével beépült az új fejegység. Hatalmas köszönettel és hálával tartozok Neki, mert nem volt kis munka. Az idő ugyan nem volt rossz, de azért melegünk sem volt a parkolóban. És mivel a kütyü az USA-ból érkezett, így az európai szabványoknak nem teljesen megfelelőek a csatlakozók. Vasárnap lévén sok bolt nem volt nyitva, rádióátalakító csatit a Pólus Centerben lévő Boombasstikban sikerült venni, de másmilyen cuccuk nem volt. Így a többi át lett kötözgetve. Na, meg a BOSE cucc is bekavart egy kicsit, rá kellett jönni, hogy pontosan melyik színű zsinór hova is vezet, és először kicsit találomra lettek bekötve a hangszórók. Csak egy stimmelt. :-) De aztán Zottya mindent megoldott nekem. Nem tökéletes még minden, de most még nem is volt ez cél, hiszen ha majd a BOSE kikerül, és átveszi a helyét az új hifi, akkor lesz majd minden a helyére pakolva. De átmenetileg használható, és ezzel most elégedett vagyok. :-)

Ja, és George-tól beépítőkeretem is van, kétezeré'... :-)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-11-28

Kicsit aggódtam, hogy az E-Bay-en megrendelt fejegység mikor ér ide. Ugyanis kaptam egy e-mailt a cégtől, akitől rendeltem, hogy feladták postán. Aztán kaptam még egy e-mailt, hogy sajnos a készletük kifogyott, így döntsem el, hogy mit szeretnék (pénzt visszakapni, várni, vagy egy komolyabb cuccot ugyan ebben az árban). Majd megint jött egy e-mail, hogy regisztrált a küldemény, így az interneten figyelhetem, hogy éppen merre tart... Kicsit össze voltam zavarodva, és átmenetileg a figyelő oldal sem működött. De aztán kaptam infókat a csomag hollétéről. Majd végül múlt hét pénteken jött egy levél is, mely a postától érkezett, hogy itt van a cuccom, csak vámolásra vár, kell nekik a számla.
Be is vittem, gyorsan kiszámolták, hogy mennyit kell fizetnem, és fél óra alatt eltudtam intézni mindent. Az adó és a vám összege mindössze 13900 Ft volt, ami még hozzájön az eredeti árhoz, így végül egészen pontosan 66477 Ft-omba került a fejegység. Szerintem nagyon baráti ár, és simán megérte. Most beszerelésre vár, de hamarosan ez is be fog következni... :-)