Aktuális olajcsere megvolt, pio A-200 vagy milyen fejegység lecserélése folyamatban. Helyén van, helyenként működik, helyenként nem, tolatókamera… azt még nem sikerült életre keltenem.
Egy ideje kempingezik egy pár bullet tweeter a szekrényben, eljött az ideje a beépítesnek. Új fej képes kezelni, a dsp önmagában erre nem képes😳. Új fej, meg nem is fej, plazmatévé… 10” os android monitor fejegység vagy minek hívják. Android teljesen megfelel az elvárásaimnak: nagyon jó, és nagyon nem jó. Egyszerre… pfff. Nincsen olyan, hogy win-win. Valamit valamiért.
Végre sikerült bekapcsolni az AUX csatlakozót, amihez így csak egy Jack-Jack kábel kellett, hogy a telefonról - kábellel - tudjunk zenét hallgatni.
Mivel az autót rádió nélkül vettem így került bele egy kis zenecsomag az alábbiakkal:
-Pioneer DEH1600UBG fejegység
-Mac Audio MPX2500 erősítő
-Mac Audio Fire mélynyomó
Beépítés közben rendbe tettük a kábeleket a rádiónál, mert elég ronda módon csokival volt megoldva a csatlakozó és a vezetékek összeköttetése. Ráadásul kiderült hogy az antennával valami nem jó, mert a csatlakozóig nem jut el rendesen a jel, így jelenleg az antennakábel funkcionál antennaként. Egyelőre a célnak megfelel, majd a későbbiekben utána lesz nézve ennek is. Egyébként a beépített dolgokkal eddig meg vagyok elégedve, illetve a Zárda utcai hifis boltot bátran ajánlom bárkinek, korrekt és jó minőségű munkát végeznek.
Most, hogy minden pénzem ráköltöttem arra, hogy a gyári BOSE hangrendszer megfelelő legyen kb. ugyanott vagyok ahol elkezdtem.
Örömködésem megszűnt amikor egy PROXY sorbarendezés után egyszercsak már nem működött a B&M Media Player része semmilyen konfigurációban.
Egy felesleges tatai kiruccanás után úgy döntöttem, hogy megvásárolom a BOSCH-tól a Blaupunkt MP3-as fejegység gyárilag felújított verzióját itt:
https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok/autoradiok/alfa-autoradio-939-cd-mp3_7646303316
Pénteken utaltam, hétfőn du. tettem be az autóba.
Piritutól származó MP3-as Clarion gyártmányú, kiegyensúlyozottabb hangképpel, kevesebb középpel és olvassa a CD-RW-t, de nem kezeli a B&M Media Player-ét ami ugyan szarabb minőségű, de kapacitása miatt praktikusabb.
A kecskeméti Bosch-tól vásárolt Blaupunkt, ahogyan droberto cartársé P&P módon helyesen működik. DE kicsit szegényebb hangképpel és CD-RW olvasási képesség nélkül...
Na mindegy, marad a Blaupunkt, megy a Bosch!
Meglett az erősítő helye. Szerintem egy nagyon igényes beépítés született, hála a Fanat-X csapatnak. Készült egy konzol, ami le lett kárpitozva, a kábelek el lettek dugva, minden a helyén van. A hangzás is be lett állítva, kész a rendszer. Szépen szól, tiszta a hangzás, és ereje is van. Úgy érzem, hogy kifogástalan lett. :-)
Ja, és még maradt bőven hely is a csomagtartóban. :-)
Régóta tervben volt már a gyári Bose lecserélése, mert valahogy sosem nyerte el maximálisan a tetszésemet. Régi ismerősként a Fanat-X csapathoz fordultam segítségért, akik egy szerintem kedvező ajánlattal álltak elő. Egy komolyabb rendszert akartam, mint ami a 146-osomban volt, nagyjából felvázoltam az elképzelésemet, és végül egy full Vibe Audio rendszer lett a dologból, mely a következő részekből áll:
- Vibe BlackAir 12 MK II+ subwoofer (30-cm-es mélynyomó, 1600W terhelhetőség, 550W RMS, 89Db érzékenység, 20Hz-1500Hz frekvenciatertomány, 4 ohm),
- Vibe Slick A4 erősítő (4x150W, vagy 4x250W 2 ohm, vagy 2x500W RMS teljesítmény, 20 - 20.000Hz frekvencia átvitel, 98dB jel / zaj viszony, beépített LP / HP szűrők, 4 csatornás, 650W max. összteljesítmény, 55 - 5500Hz között állítható frekvencia vágás, 0-18dB bass boost 45Hz-en),
- Vibe BlackAir 6 (120W folyamatos, 360W max. terhelhetőség, 90dB érzékenység, 60 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es mélyközép hangszóróval szerelt 2 utas hangszóró szet),
- Vibe Slick 60 hangszórók (80W folyamatos, 240W max. terhelhetőség, 91dB érzékenység, 54 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es átmérőjű 2 utas koaxiális hangszóró).
A rendszer majdnem 100%-osan be van szerelve, még az erősítő helyét kell pontosan megtalálni, mert a jelenlegi elhelyezés átmeneti. Valamint a hangzáson még erőteljes finomítás szükséges. De ha elkészül, akkor azt hiszem egy elég jó cucc lesz... :-)
Nos, fél éve a garázsban poshad a 2F kondi az ötcsatornás erősítő meg a 100A-s kábelszett.
A hangszóró és tápkábelek már el vannak vezetve a csomagtartóba, követte őket a három pár RCA a középboxtól a csomagtartóig, valamint az új szerzemény a JVC LHX500 installálása.
Ez utóbbi, mivel amerikai modell, pár apróságot nélkülöz: nem ismeri a páros frekvenciákat, nem tudja mi az az RDS, ellenben támogat SIRIUS-t, meg pár, európai ember által soha nem hallott okosságot. Mondjuk amíg olvassa a cd-ket, addig nem is fog hiányozni a rádió, tehát ezen sokáig nem is szívtam magam :-)
A JVC, üzemanyag, kábelek, csatlakozók, saruk satöbbi újabb 45ezer forintba kerültek..
Lassan kezdi átlépni a 200.ezer forintot a projekt, és még sehol nem tartunk... hömm...
A régi SAL ládámat meguntam, így Tiby-re bíztam egy új láda építését. A csomag tartalmaz 1db Titan 200Wos erölködőt + 1 Farad-os M.N.C. kondenzátort, valamint egy 600W-os DLD sub-ot. A cucc mobilis, nincs fixen beépítve, így bármikor mozgatható, ha esetleg helyre lenne szükségem.
2004 tavaszán kezdődött a "tuning". Na, akkor lássuk, miből élünk. A kocsit egy Blaupunkt cd-s rádióval vettem, na az marha szar volt. Ha meglátott egy kavicsot, már ugrált a lemez benne. Beszereztem egy Kenwood mp3-as fejegységet. Korábbról már volt egy erőlködő (XS), meg egy három utas hangszóró (Magnat). Vettem hozzá még egy SAL ládát, meg még egy két utas Magnat szettet. Ez így be is lett építve. Elégedett voltam, szépen szólt. Nem volt kimagasló, de nekem tetszett.