Tagok >> Wickey >> 156 SW 1.9 JTD >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Nero
Lejárt az erősítő garanciája, és még ki se lett csomagolva. Lustaság fél egészség.... én meg rohadt egészséges vagyok. Nemérdekel, nem lesz panel építve, megy az ülés hátuljára csak úgy parasztosan.
A xenon fókuszpontját nem lehet beigazítani, szóval a H7-es kiköltözik a lancsába, érdekes, abban jól világít (1.2mm-el beljebb van a fókuszpontja mint kéne, beljebb kéne tolni még az égőt, de aztatat nem lehet). A H1-es meg megy a gtv-be. Abban elfér.
Nos, fél éve a garázsban poshad a 2F kondi az ötcsatornás erősítő meg a 100A-s kábelszett.
A hangszóró és tápkábelek már el vannak vezetve a csomagtartóba, követte őket a három pár RCA a középboxtól a csomagtartóig, valamint az új szerzemény a JVC LHX500 installálása.
Ez utóbbi, mivel amerikai modell, pár apróságot nélkülöz: nem ismeri a páros frekvenciákat, nem tudja mi az az RDS, ellenben támogat SIRIUS-t, meg pár, európai ember által soha nem hallott okosságot. Mondjuk amíg olvassa a cd-ket, addig nem is fog hiányozni a rádió, tehát ezen sokáig nem is szívtam magam :-)
A JVC, üzemanyag, kábelek, csatlakozók, saruk satöbbi újabb 45ezer forintba kerültek..
Lassan kezdi átlépni a 200.ezer forintot a projekt, és még sehol nem tartunk... hömm...
Hát, eljött a nagy megvilágosodás napja.
A LEDtechniktől beköltözött az autóba 2 darab 50W-os 5000K-s xenon szett, H7es a tompítottba, és H1-es a reflektorba (vagy fordítva, ahogy kell).
Első észrevétel: bullshit. Fénye aaaz van, de hogy az izzók fókuszpontja nem ugyanoda esik, az kurvaisten. Tehát világít ez mindenfelé. Megoldás: ki kell venni majd a lámpát, és elvégezni több bonyolult kísérletet amíg meg nem kerül a rendes pozíciója az égőnek.
Már előre élvezem.
Szombaton kegyetlenül meggyűlöltem az autó hülye vicceit.
Pár hete kiégett a bal első helyzetjelző. Gondoltam, majd veszek égőt a benzinkúton a következő tankolásnál. A kúton nem volt. Hazafelé megálltam egy másikon, ott sem volt. A fékszervízzel és a hűtőventillátor javításával egyidőben (lásd előző post) meg is vásároltam a Hella H6W halogén helyzetjelző izzót, miután 600 forint fölötti ára volt, ezért csak egy darabot. Kicseréltem szombat este, és az a meglepetés ért, hogy nem aludt el a visszajelző a műszerfalon. Lekapcsoltam a tompítottat, kiszálltam, és azt hittem hogy ez valami vicc. A bal oldali (új Hella) vidáman világított, ellenben a jobb oldali is kiégett. Alig egy-két hétre rá.
Nagyon begurultam. Szerencsére Vácon a Meteorban 1532 forintért kaptam KÉT darab helyzetjelző izzót. A másik ment az égőkészletbe. Most pöpec. Kérdés meddig, ámbár a használt égők is működtek 50.000 km-en, (azaz jó ezer üzemórán) át, most cseréltem őket először. Ami meglepő, hogy szinte egyszerre mentek tönkre.
Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)
* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.
A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.
Hifi projekt in progress. Az alábbi komponenseket vettem meg:
5csatornás erősítő: 23275
2F kondenzátor: 13598
Dietz 100A kábelszett: 10903
Dietz 5m RCA kábel: 1610
Autórádió keret 156 2002-: 3160
JBL CS2165C komponens szett előre: 16990
JBL CS2165 kétutas szett hátra: 10990
Hangszórókábelek, csatlakozók, zsugorcsövek satöbbi: ~4500HUF
A beépítéséről később :-)
No. Letesztelem ezt a blog dolgot. Az alapelv az lesz, hogy minden autó jelen állapota a bekerülési érték, nincs visszamenőleges adatfeltöltögetés, ami mostantól előjön az be lesz irogatva.
A május 22.-i nagy zuhé után vettem észre hogy a jobb oldali hátsó rendszámtáblavilágítás kiégett. Egy napra rá megálltam egy útbaeső benzinkúton, és 99 HUF ellenében beruháztam egy vadonat új izzóra.