Tagok >> Kristyon >> 147 Selespeed >> Blog
- Típus:147 Selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:AZZURRO NUVOLA HWB
A kerekek cseréjét egybekötöttem az első fékbetét/tárcsa cseréjével. A betétekben még bőven lett volna, de a tárcsák már kopáshatár alatt voltak (19,5mm mértem). Felfedeztem, hogy ezeken a betéteken is van jelölve forgásirány (A Textárokon nem volt). Még egyúttal ledrótkeféztem a kerékagyat, meg a féknyergeket. Illetve egy kis grafitos zsírt kaptak a csúszkák.
A nyári kerekeket korábban úgy raktam el, hogy jelőlés szerint ugyan így kerüljenek vissza, mert átforgatásig még 2000km van bennük.
nyári gumikban: 22368km (2szezont futott)
Az autóban jelenleg 148721Km van
Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.
Rendeltem az első szélvédőre egy dizájnos napvédőt.
(A Giuliettába is rendeltem, de abba sajnos nem lett jó...)
Miután nem tudom, hogy mikor volt utoljára csinálva, és még is csak egy másik motorral kell együtt dolgoznia a váltónak, igy megejtettem egy váltó kalibrálást. Nem sikerült elsőre. Csak hatodik, vagy hetedik nekifutásra, mert mindíg kiállt a kalibrálásból valamilyen hibával. Az első pár alkalommal úgy gondoltam, hogy csak azért mert hideg motornál álltam neki, de az üzem meleg motornál is csak harmadik alkalommal futott végig a folyamat. Lényeg, hogy sikerült :)
Autodoc-ról rendeltem féktárcsát, fékbetét. Korrekt ár, viszont a szállításra tíz napot rá kell számolni. Jó, hogy nem sürgősen kellett...
Úgy néz ki, hogy a jobb oldalon, nem bírta a kapcsoló. A fűtőszálak jók, rövidre zárva fűt is. Elvileg a kapcsoló is kapcsol, még sem fűt vele. Egyébként csoda, hogy fűtött, itt is el volt tolva az ülőlap. Korábban rendeletem Aliról egy szettet, ezt most beépítettem, a gyárit meg kivettem.
Kis érdekesség. Face csoportban téma volt a nívó pálca hossza. Kíváncsiságból lemértem a sajátot. Érdekes, hogy az előző motorban hosszabb volt a pálca. Egy A822 számozást találtam a nívópálca tetején az azonosításra, viszont ez megegyezzik, lehet ez csak a műanyag azonosítója. Szóval a hossz a műanyagig 548mm, és 558mm
Lecseréltem a negatív akku sarut, igazándiból semmi baja nem volt az eredetinek, de ez jobban is néz ki, meg gyorsoldós. Meg, ha már áramtalanítottam, nekileselkedtem újra a proxi rendezésnek, de valamiért még mindig nem akar összejönni.
A Giuliettához rendeletm pár kütyüt, így pár apróságot még a csomagba rakattam a 47-hez is...
Egy kapaltartó patent szerencsére pont balosat rendeletem, amire szükségem volt a törött helyére. Idáig nem is figyeltem, hogy nem egyforma a két oldal...
Lehet rendelni az oldalról jobbosat is.
Egy kalaptartó betétet. Ez pedig a jobb oldalról hiányzott...
A sofőr oldali fűtőpanel, nagy valószínűséggel már újkora óta nem működhetett, mert odacsípték a fütőszalat a rögzítő bilinccsel, és letestelt. Ezt forrasztással lehetett javítani. Nem értem garanciába miért nem javítatták meg. Itt még a kapcsolót is javítani kellett, de itt csak igazgatni kellett egy kicsit az érintkezőkön, és már működik is. Az anyós oldalon csak kapcsoló baja volt, de sajnos itt már nem tudtam javítani a kapcsolót, de újat se nagyon volt kedvem venni, legalábbis gyárit. Egy 760ft-os kapcsólót raktam a helyére. Funkcióját teljesen jól ellátja.
2
602