Blog >> fordulatszám

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-02-17

A történet hetedikén este vette kezdetét. Akkor még csak, kicsit többet fordított az önindító a megszokotthoz képest, mire beindult, de csak annyira, hogy nem is tudtam be neki jelentőséget. Majd nyolcadikán munkába indulásnál, az első forgatásra be se indult, csak a másodikra, akkor se pöcc-röff, és már hibát is betárolt. A fordulatszám jeladótól nem kapott információt. Este hazafele szépen indult, és másnap a vezetékeket átnézve mindent rendben találtam és szépen is indult , nem volt gond. Tizedikén meg inkább azzal foglalatoskodtam, hogy ha már olyan jól sikerült a Giuliettában a TCT olajának cseréje, akkor már itt is megejtettem, utána egy váltó kalibrálás, és minden szuper is volt. tizenegyedikén munkából hazajövet már nem volt hajlandó beindulni, így ott is hagytam a munkahelyemen, majd másnap a régi motorból kivett jeladóval érkeztem meg, plusz némi szerszámmal. Kicseréltem összeraktam, pöcc-röff. Határozottan kényelmesebb lett volna kicserélni, mikor a selespeed olaját cseréltem, mert akkor kivettem az akksit, és az akku tálcát is, hogy minél több olajat leengedhessek. de ez jutott.
Még egy kis izgalom, ahogy leszereltem a folytószelepházat, és az ecu-t visszaszerelésnél az ecuban elhajlott 2 láb, nem is tudom hogyan sikerülhetett neki a stekker közepénél, az egyiken a gázpedál potenciométer jele ment volna, a másik szerencsére vak volt. Ugyan is ami kellett láb, azt sikerült visszaegyenesítenem, de a másik letörött. A stekkerbe akartam beleszerkeszteni valamit, hogy kontaktot tudjak létesíteni, de akkor derült li hogy az vakon van. Azóta szuperül teszi a dolgát:)

A lambda jelet még vadásznom kell. Még tárolja, de a hibalámpa nem világít rá...

Tegnap délután nem indult az autó. Égve maradt a befecskendezés ikon. Kiszedtem az ac pumpa biztosítékot, visszatettem, és elindult.
Ma délelőtt kb 10 km-es út után szintén nem indult, de ekkor már a biztosíték csere, és egyéb hozzá fűződő folyamatok sem oldották meg a problémát. Ott kellett hagynom, ahol megálltam vele. Eltelt két óra, visszamentem hozzá néhány szerszámmal, hogy megnézzem az ac pumpát. Gondoltam előtte megpróbálom beindítani, beindult. El is vittem a szervizbe. A fordulatszám jeladó a hibás. Plusz kidobott még egy lambda-szonda hibát is, és a kulcs code-ot sem fogadja el. Utóbbi lehet, hogy a múlt vasárnap véletlenül lemerült akksi tehet.
Hétfőn jön az alkatrész.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-04-13

Szokásos szombat délelőttként indult, reggeli, bepakolás, indulás a Mamáékhoz. Marcinak pisilni kellett, így a börcsi pihenőbe kimentünk, beguruláskor, mikor kinyomtam a kuplungot megállt az autó, és nem indult. Reléket nézegettem, minden jónak tűnt, AC kapcsolt, befecskendező hibajel világít. Pár telefon, de senkinek se volt konkrét ötlete, viszont egy nagyon rendes középkorú Úriember (így nagy Ú-val) felajánlotta hogy segít bármiben, megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Megköszöntem a segítségét...Közben a tréler hívás előtti utolsó pillanatban beugrott, hogy itt van a laptop és az OBD kábel is, összedugtam, fordulatszám jeladó hiba (P0335). Töröltem a hibát és láss csodát elindult, szépen járt a motor. (hogy a törlésről, vagy még inkább a kihűléstől indult azt nem tudom). Gondoltam elmegyek a lébényi lehajtóig, ott ha esetleg leáll, már egyszerűbb vontatni mint a pályán. A lehajtónál, ugyanaz a szitu, kikanyarodáskor leállt. Szerencsére nem jött senki, nem kellett megállni, így elgurultam a Mosonszentmiklós tábláig. Onnan eltoltam a köv bekötőútig (100m), közben egy nagyon jófej biciklis segített tolni (már a második, segítőkész ember fél órán belül!!!). Hívtam Apóst jöjjön értünk. Közben eltelt egy jó fél óra de most már nem indult sehogy se. Hazavontattuk, másnap persze indult pöccre. Az utcában lévő szerelő srácot bíztam meg a javítással (RPM Max szervíz). Megrendelte a jeladót, kicserélte, az autó megy, holnap kiderül mit mutat hosszútávon. A P1172-es hiba visszajött, de a többi eltünt. Remélem a legjobbakat

>> Szervizcortx // Alfa 146 2.0 TI // 2010-04-21

Menet közben az autó leállt mikor elérte a 90°C-os hőmésékletet. Eleinte vezérműtengely jeladóra gondoltam, mert a főtengely jeladó fél éve lett cserélve (igaz használtan vettem 2000 Ft-ért), meg azt hallottam több helyről is, hogyha a főtengely jeladó a hibás, akkor nem áll le az autó menet közben, csak nem indul be egy ideig míg le nem hűl a motor. Hát lényeg a lényeg, kiolvastattam a kompot és mégis csak főtengely jeladó volt a hibás. Utángyártottat vettem belőle,de újat. Nem is áll le azóta, elég alaposan kipróbálgattam.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-01-09

Na ma érdekes összefüggést fedeztem fel ebben a témában.
Ugyanis megint pár napja/hete tünetmentes az autó. Viszont ma ahogy a cég mosójában átnéztem a beázásban érintett helyeket, gondoltam utána csak végigcsapatom az autót, hogy lehozza a kavicsokat, sarat, sót.
Nos ez azzal járt, hogy szemből is adtam neki az ipari magasnyomásúval. A motorháztető fel sem nyitottam.
Nos innentől kezdve ismét megbolondult, nem kicsit.
Aztán egész nap zuhogott az eső, így folyamatossá vált ismét.
Így mostmár az jutott eszembe hogy vagy magát a direktszűrőt nem szereti, vagy sok vizet tud beszívni rajta alapbóll, vagy maga a szűrő van rossz helyen.
Mindenesetre mostmár sürgősen szerzek egy gyári légszűrőhűzat és visszaalakítom.
+ vészforgatókönyv, kedves Vittorio barátomnak az egyik V6 TB motorjáról kölcsönkérem az üzemanyagnyomásszabályzót..

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-01-04

Nos a múltkori javítgatás után még egy darabig szarkodott az autó, és most megint beállt abba a stádiumba, hogy nagyon sokáig teljesen jó, aztán minden előzmény nélkül rángatózik menet közben. Jelenleg az üresben történő alapjárat ingadozás nem áll fent, csak menet közben produkálja, azt is nagyritkán. Ez összeköthető azzal hogy a múltkor újratömítettem az alapjárati csatlakozását a szívócsonkhoz. De ennél jobban már azt sem lehet, ráadásul még a gyári gumiágya ami alapvetően a tömítést szolgálja, az is teljesen hibátlan állapotú, szóval itt már nem kellene falsot szívnia. Mégis a tünetek erre engednek következtetni.
Vagy a másik jelöltem még a nyomásszabályzó, amit nemsokára ellenőrizni fogok.
Lehetőségként gondoltam még a rossz benzinszűrőre is, de állítólag az nem ilyet produkál.
Vagy, ne adj Isten magán a szívócsonkon lehet hajszálrepedés, ami még előfordulhat.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-29

Nos,gondoltam kutakodok már egy kicsit ebben rángatózós, fordulat ingadozás témában.
Mert még az olajcsere előtt ahogy járattam alapjáraton magától elkezdte a rángatózást.
Szűkítettem a lehetséges hibaokokat a nyomásszabályzóra és az alapjáratira, ill. az ezekhez kapcsolódó csövekre. (volt ott egy mérnök Úr is, pont az Audiján cseréltek olajat, nézegette az autómat, és ő is ezt a 2 okot mondta rögtön)
Kicseréltem hát a szívócsonk és a nyomásszabályzó közti vákumcsövet. Nem lett az igazi még azután most sem, de jobb lett mint volt. Megigazítottam a párologtató szelep és a szívócsonk közti csövet is.
Erre beindítom, és azonnal kezdte a szarakodást, meg sem állt, 1100-2200 között izgatta magát.. Na mondom fasza, de mivel folyamatosan csinálja, így hiába mozgattam a csöveket nem tudtam egyértelműen kiszűrni hogy amiatt csinálja-e vagy sem.
Elkezdtem már hát az összes csövet átnézegetni és érdekes felfedezést tettem: a szívócsőről az alapjáratira menő csövet ha összenyomom, az összenyomás mértékétől függően stabilizálja az adott fordulaton az alapjáratot. És nem kicsit érezni benne a nyomást sem, és a sziszegés is onnan jön, de nem azért mert ereszt, hanem mert ekkora nyomás van benne. Nem tudom hogy ez normális szerintetek?
Nocsak , lehet valami szűkítő kellene bele, ami hiányzik esetleg? Applikáltam bele egy rögtönzött szűkítőt, de pár másodperc után megszokta, és folytatta a produkcióját.. :S
Na mindegy szarakodtam még vele egy ideig, persze mindig csak egyre rosszabb lett, a leállítások után nem akart elsőre beindulni, ahogy szokta, mint mikor a karbis autó megszívja magát, sőt olyan is volt hogy padlógázra "leröfögött"
Azért még megrángattam magát az alapjáratit is, és bizonyos mozgásokra abbahagyta a jelenséget. Na fasza, mert a rögzítésével már sokat szoptam.. És most megint ez a hiba? Nem hittem benne, mert körül is volt masszázva meg minden, de azért szétszedtem és újratömítettem, és a felfogató bilincsén is alakítottam hogy szorosabban fogja.
Első indításra ezután teljesen stabil volt az alapjárat, már azt hittem OK, de mikor megmozdult az autó újrakezdte persze.. Nem tudom azért, mert a massza még nem kötött meg vagy ilyesmi, de végig hazaúton ezt csinálta.
Szóval sokra nem jutottam, de az biztos hogy errefelé kell keresni a hibát!
Csak má baromira unom.. :S

De legalább a leengedett olajomra azt mondták a szerelő kollégák hogy nagyon szép színű, biztos hogy hibátlan a motor! :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-05

Nos, az egyik cső talpának lefogatásához picit hosszabb csavart használtam mint kellene, az megakadt, elhitetve velem hogy lehúztam.. Közbe meg nem. Szóval kellett egy rövidebb csavar.,,
Ettől most megint jobb lett egy fokkal, de úthibán még mindig felpörög egy kicsit. Nem tom hol szívhatja még. Végig fújkáltam minden csőösszetételt hidegindító spray-el, de semmi...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-12-26

Megint előjött a régi jáccópajtásunk, a fordulatszám ingadozás. :(
Pedig vagy 2-3hétig nyugi volt, aztán most megint előjött.
Gyakorlatilag olyan mintha valami nyitogatná a pill. szelepet.
3 eset létezik:
1. megyek vele és ha "bekattan" akkor ha elveszem a gázt, nincs motorfék pár másodpercig (magyarul mintha nyitva maradna a pill.szelep),
2. aztán van olyan hogy tartok egy adott tempót (fordulatszámot), vagy enyhén gyorsítok, akkor ránt egyet-egyet mintha pumpálnám a gázpedált.
Majd a 3. variáció, mikor üresben van az autó és akkor túráztatja magát 1000 és 2500 között, mikor hogy. Előfordul hogy ha lábbal visszahúzom a gázt, akkor megjavul, de nem mindig..
Illetve ez az egész jelenség is olyan hogy nem mindig jön elő.
Falsot már 90% hogy nem szív, minden bilincs/csavar lehúzva, már nem sok mindenre tudok gondolni.
Nyilván azért olyan mintha nyitogatná (úgy tudom ez még nem olyan intelligens hogy a bármi vezérelje a pill.szelepet a gázbowdenen kívül, hanem csak a jeladó közli az ECU-nak a helyzetét) a pill szelepet, mert vagy sokat/keveset kap levegőből, vagy üzemanyagból, vagy a gyújtás hagy ki, ezért reagál az adott hibára így.
Mondjuk az biztos hogy henger nem megy el, teljesítmény nem csökken, stb, stb. Csak ez a qrva fordulat ugrálás. Most az lesz hogy áttisztogatom az összes Motronic csatlakozót, bár nem hiszem hogy segít majd..

norbee kolléga javaslatára megvizslattam az rpm jeladót rögzítés szpontjából, és meg is tisztítottam kicsit, de nem változott semmi (megtorpanás)... :( de legalább szép tiszta lett, megszabadítottam az olajos kosztól :)