Kristyon - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2025-04-27

Nem olyan mint a gyári tűzés, de azért már sokkal jobban néz ki mint a korábbi tűzés..
6mm-e kapcsokat kaptam. Érdekes, hogy azt mondta az eladó, hogy ez a legkissebb kapocs. Akkor csak azt nem értem, miért az van írva a gépre, hogy 4mm-14mm-ig.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2025-04-19

Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2025-01-04

Ma is mondhatni jó idő volt, ezért folytattam a hátsó ablakot. Végül a ponyva szegélyére fúrtam plusz lyukakat, és így rögzítettem azt a bizonyos két csavart. A jobb széle szépen fut a tetőponyvával, a bal oldalon meg mintha nem akarna rendesen kiérni. Fellül a jobb oldal be van hullámosodva. Lehet a cipzár ellendarabját is ke kellene csarélni a tetőponyván, de ezt biztos nem veszem le, hogy azt át lehessen varrni.
Minden esetre tetszik, hogy szépen ki lehet rajta látni.
Közben benéztem a motortérbe is, úgy tűnik kicsit szivárog a termosztát. Már vettem másikat tartaléknak, majd tavasszal ezt is cserélem. minden mást rendben találtam.

Update 03,29
Ma találtam ezt a leirást... Szóval így kellett volna csinálni.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 916 // 2025-01-03

Az egyik bontó hirdetett olyan légzsákvezérlőt, mint ami a spiderben is van. Rákérdeztem, sérülés mentes autóból vették ki, de azt nem tudták megmondani, hogy világított-e a hibalámpa. Gondoltam, egy próbát megérhet. Tegnap megrendeltem, ma megérkezett, és be is építettem. Sajnos ezzel is égve maradt a hiba lámpa.

Érdekesség, másfél hónap alatt három kilómétert visszább kúszott a kilóméter számláló :)

A jó időre való tekintettel, kiszereltem a nem túl régi szélrácsot, és beépítettem a bukócsövet az új szélráccsal. Úgy fest, még ki kell szerelnem, mert a beépítés követően figyeltem csak fel arra, hogy lehet majd működés közben belever a mélynyomó a szögvas perembe. Ezt majd ki kell vágni.

A hátsó ablak beépítésnek is nekiálltam. Ez nem megy olyan gyorsan, mint a kiszerelés. A két patent becsatolása, és a cipzár behúzása, még csak csak, de a csavarok furatosztásai nem teljesen passzolnak. Középről haladtam kifele, jobbra-balra. jobbra is balra is a harmadik-harmadik csavar helye nem passzol. Ha tartani akarnám a lyukat, nem is kifele kellene feszíteni a ponyvát, hanem pont befele. Ezekkel majd kitalálom, hogy mi legyen. Vagy kap új menetes fuatot az aluprofil, vagy a ponyva anyaga fog új lyukat kapni. A két legszélső csavarral viszont már csak azért nem bírtam mert, ahogy sötétedett, úgy hűlt is a levegő, és inkább már nem feszegettem a ponyvát.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 916 // 2024-12-31

Ma megérkezett a csomag egyik fele, a hátsó ablak, még úton van.
Tegnap előtt kiszereltem a hátsó ablakot, szerencsére minden csavar szépen kijött, kb. negyed öra alatt kint volt az ablak.
Elkezdtem fóliát eltávolítani a kasztniról, de a többit, lehet csak jobb időben teszem...

Up date: 2025.01.02.
Ma megérkezett a csomag második fele, csudaszép :)

Ha esetleg érdekel valakit, innen rendeltem: comptoirducabriolet.com

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-05-11

A múlt héten el voltunk plázában, és mikor megkaptam a parkolójegyet sikeresen lent felejtettem a sofőr oldali ablakot. Majd egész nap leengedett ablakkal állt a parkolóban az autó, és csak mikor indultunk hazafele vettem észre, hogy lent maradt.
Szerencsére másnak ez nem tűnt fel, és nem hiányzott semmi sem az autóból.
Sajnos, nem tudom, hogyan lehetne a gyári vezérlőt felokosítani, így egy plusz modult építettem az autóba, ami a riasztó élesedésére felhúzza az ablakokat. A modul valamikor az előző autómban is bent volt, a bekötése nem túl bonyolult, a gyári modul mellé kötöttem be, ott megtaláltam minden vezetéket ami az üzemeléséhez szükséges. Volt egy kis bakim, és kilövettem vele az ablakemelő 30A biztijét. Jelenleg ez volt az össz költségem...
Ugyan csak két ablakot tud vezérelni, de nekem éppen elég.
Most már véletlenül nem marad lent ablak :)

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 (boxer) // 2009-07-12

Ablakemelő komfort elektronikát szereltem ma be az autóba, pénteken érkezet meg a csomag, 2db kétablakos vezérlő lett mert nem találtam 4ablakossat.
Típus: AVENTRON R-CON2