Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-05-23

Az óracsoportnál is volt némi hiányosság, pl. a fordulatszámmérő jobb oldala nem volt megvilágítva, és a km számláló sem. Ide a led túl erős volt így végül izzót kapott. a többi pontra ledet raktam. A fűtéskapcsolók is nagyon halványan voltak megvilágítva. ide is ledet kapott. Itt az izzók jók voltak, cak korábban letörhették a felfogatásokat, és nem voltak a helyükön, az egyik izzó meg teljesen fekete volt valami ragasztó anyagtól. A középkonzol órái is ledet kaptak, csak a víz forrásban izzóját hagytam meg. A szivargyújtó is ledet kapott. a lámpamagasság állítónál kb egy fél rizsszem izzó volt kiégve, ezt sima rizsszem izzóra cseréltem. Már egész jó az összkép...

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 916 // 2024-05-15

Piritu blogjában találtam ezt a linket a szélrács beszerzéshez. Hetedikén adtam le a rendelést, és ma már meg is hozta a posta. Szerelés gyorsan megy, csak két lyukat kell fúrni. kicsit csavarozni, és kész... Visszapillantó tükörből tök jól átlátni rajta, tető nyitásnál és csukásnál sincs útban...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-05-13

Már nem nagyon tudtam eldönteni, hogy esetleg még a váltó is morog ötödikben, vagy ez még mindíg csak a kipufogó hangja. Biztos ami tuti lecseréltem a váltó olajat.
Minden esetre ráfért. Csak kb.1.7L jó fekete olajat sikerült leengedni.
Úgy tűnik, csak a kipufogó hangját hallom, az a morgás ugyan úgy megmaradt...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-30

Ma kaptam légszűrőházat kompletten tartókonzollal együtt, és egy hővédő pajzsot.
Tisztítás után neki is álltam beépíteni. A gyári pipa meg volt az autóban, így annak a rögzítéséről le volt a gond. Ítt azért kibukott, hogy nem teljesen ebbe való lehet, vagy az a pipa nem ebbe az autóba való, mert kisebb az átmérője, mint ami a gumicsővel érkezett. Mivel bilincsel némileg passzosra rá tudtam szorítani, így ez maradt bent, mert a másiknak meg le van törve a tató konzolja. Majd később az meg lesz javítva, és az kerül be. A légszűrő ház tetejét egyenlőre hosszabb ötös csavarokkal, és nagy alátétekkel huzattam össze. A gumi cső beépítéséről már csak akkor jutott eszembe, hogy képet nem csináltam, mikor már visszacsavaroztam a kerékjárati ívbe a dobbetétet. Valahogy nem volt kedvem visszabontani...
Még mindíg maradt némi érces hangja, főleg kigyorsításoknál, de sokkal élvezhetőbbé vált az utarás :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-28

A motortérben a nyomó csőnél észrevettem egy pici benzin szivárgást. Húztam egy kicsit a bilincsén, erre elkezdett szivárogni a visszatérő ágnál. Ezen már nem lehetett húzni. Vágtam le egy picit mind két cső végéből. Az újra rögzítés után már nem szivárgott, meg nem is kellett annyira meghúzni a bilincseket sem.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-27

Azt fedeztem fel, hogy az EGR szelepet úgy sikerült valakinek kiiktatni, hogy hiányzik a vákumcsöve, pedig tudtommal, a benzineseknél elég hasznos dolog lehetne, ha működne...
Talán meg is találtam, hogy mit, mivel kell összekötni. Majd egy vákumcsövet be kell szerezni ide. Ideiglenesen egy vipoláncsövet raktam be...

A csattogós hidrotőke hang telejesn megszűnt, hideg motornál sem hallható, úgy tűnik a műtét sikerült :)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-25

Cseréltem négy hidrotőkét a szívó oldalon. Olajcsere után se nagyon akart múlni a hangja, fülre a hármas hengernél volt hallhatóbb. Szétszedés után a hármas, és az egyes henger tőkéi is könnyen összenyomhatók voltak. A 147-es megmaradt hengerfejjéből négy jobbnak ítélt hidrotőkét raktam a helyükre. A pár éves állás után már ezekből is kiszivárgott az olaj nagy része, de emlékeim szerint nem volt szelephangja annak a motornak. A spidernek a motorjában a tőkék szoknyája egy picit hosszabb, de gondolom a megvezetésen kívül mást nem befolyásol. A spiderből amiket kivettem tőkéket, mintha újak lennének. Mikor még csak kézzel forgattam át a motort, az egyes hengernél már fel is keményedtek a hidrotőkék, míg a hármas hengernél még egy kicsit összenyomhatóbbak maradtak. Látszólag feljut az olaj, ahova kell, de lehet, hogy nem elég. Összerakni már az új vezérléssel raktam, vízpumpát nem cseréltem, nem lóg, nem szórja a vizet.
A vezérmű burkolatnál, gondoltam kicserélem a 6. kép jobb oldakán látható elemet, de mint a képen látszik a másikon meg egy másik rögzítési pont van letörve. A kettőből lehetne applikálni egyet, de egyenlőre a jobb oldali került vissza.

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-23

Érkezett ma is egy kis csomag.
Szelepfedél tömítés, üzemanyagszűrő, 2db stabilizátor pálca előre, olaj (Tutela gi/r) a tetőnyitó szerkezethez, 4db kapcsoló rudazat persely, ezt fórumban olvastam, hogy szeret kikopni. Jó ha van tartalékban...

A tetőmozgató a leirás szerint gondozás mentes, nem kell cserélni benne az olajat, de azért jó ha van benne megfelelő mennyiség. Úgy néztem, ez nálam bőven szint alatt volt. A tető pozícióba állítása után megkezdtem a feltöltést, kereken egy decit raktam bele, így emelkedett a két jel közé szint. Azt írta max jelzés fölé véletlenül sem szabad tölteni. Ezt követően átmozgattam, működik, ahogy kell...

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-21

Kevés kavics segítségével, kitakarítottam a kiegyenlítő tartályt. Nem lett tökéletes, de így legalább már tisztán látszik a szint. A tartályt összesen egy csavar tartotta az alján, meg a rácsatlakozó csövek. Allul még a roppantós gyári bilincs volt, ezt cseréltem hagyományos aba bilincsre, és pótoltam a felső két lemezcsavart.
Voltam még alatta igazítani a kipufogón, mert tegnap nem sikerült tökéletesre az összerakás, és felfedeztem két extra alkatrészt a hátsó stabilizátor rúdon. Gondolom az lehet a szerepük, hogy ne csúszkáljon el jobbra-ballra a rúd...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-20

A középdob esett áldozatul a javításnak. Leszerelés után derült ki, hogy nem csak a cső szita, hanem a másik oldalán a becsatlakozás is majden teljesen körbe volt repedva a varrat mellett. Itt körbe varrtam, a cső pedig kapott foltot. Már hegesztettem körbe, mikor kiderült, hogy kicsi lett a folt, így kapott még egy kiegészítést. Nem mondanám, hogy büszke vagyok erre a foltozásra, de célnak megfelel...
Rámpán álláűsról is készítettem képet :)