Kristyon - főkép
>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2022-02-17

A történet hetedikén este vette kezdetét. Akkor még csak, kicsit többet fordított az önindító a megszokotthoz képest, mire beindult, de csak annyira, hogy nem is tudtam be neki jelentőséget. Majd nyolcadikán munkába indulásnál, az első forgatásra be se indult, csak a másodikra, akkor se pöcc-röff, és már hibát is betárolt. A fordulatszám jeladótól nem kapott információt. Este hazafele szépen indult, és másnap a vezetékeket átnézve mindent rendben találtam és szépen is indult , nem volt gond. Tizedikén meg inkább azzal foglalatoskodtam, hogy ha már olyan jól sikerült a Giuliettában a TCT olajának cseréje, akkor már itt is megejtettem, utána egy váltó kalibrálás, és minden szuper is volt. tizenegyedikén munkából hazajövet már nem volt hajlandó beindulni, így ott is hagytam a munkahelyemen, majd másnap a régi motorból kivett jeladóval érkeztem meg, plusz némi szerszámmal. Kicseréltem összeraktam, pöcc-röff. Határozottan kényelmesebb lett volna kicserélni, mikor a selespeed olaját cseréltem, mert akkor kivettem az akksit, és az akku tálcát is, hogy minél több olajat leengedhessek. de ez jutott.
Még egy kis izgalom, ahogy leszereltem a folytószelepházat, és az ecu-t visszaszerelésnél az ecuban elhajlott 2 láb, nem is tudom hogyan sikerülhetett neki a stekker közepénél, az egyiken a gázpedál potenciométer jele ment volna, a másik szerencsére vak volt. Ugyan is ami kellett láb, azt sikerült visszaegyenesítenem, de a másik letörött. A stekkerbe akartam beleszerkeszteni valamit, hogy kontaktot tudjak létesíteni, de akkor derült li hogy az vakon van. Azóta szuperül teszi a dolgát:)

A lambda jelet még vadásznom kell. Még tárolja, de a hibalámpa nem világít rá...

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2022-02-05

A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2022-02-03

Kivillant a motorhiba lámpa, de semmi különöset nem vettem észre a menetdinamikában.
Kiolvasva elsősorban megint lambdaszondára panaszkodik, de most a gyertyákat kivéve, nem lehet rá mondani, hogy az írt kettes szondával gond lenne. Ugyan nem őzbarnák, hanem inkább szürkék, mind egyformán.
A P1178 kód leirása alapján, viszont lesz mit vadászni...

 
>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-12-29

Dec. 27.
Néha visszaváltásnál voltak fura felpörgései a motornak, és kis rántással zárta a kuplungot többnyire hármasból vissza kettőbe. Ez egy körforgóban, csúszós úton nem tűnik túl egészségesnek.
Gépre köt, volt tárolva hiba, engedte törölni, majd figyelgetni kell, hogy vissza jön-e.
Elvégeztem egy gyártósor végi/szerviz önbeállítást a váltón. Valahol azt olvastam a Selespeednél tízezrenként nem árt megcsinálni, golndoltam itt is jótékony hatása lehet, bár a Multiecuscan erre nem tér ki.
Érdekes, és egyben para volt számomra, hogy a folyamat elindítását követően megszakad a kapcsolat a program és az autó között. A váltón lehetett hallani, hogy dolgozik, az írt öt perc helyett kb. hárm perc alatt végzett. Azért kivártam az öt percet, és csak ekkor vettem le a gyújtást. Gép vissza csatlakoztat, hiba nincs, és nem hajlandó sbességbe rakni a váltót, csak a P és az N fokozat volt. Motor leállít újra indít, ugyan ez. Elvégéztem újra az egész műveletet, ugyan ez a helyzet. Már beparáztam, hogy nem kell menni sehova az autóval, de csak piszkálta a fantáziámat, ha hiba nincsen tárolva, akkor csak jónak kell lennie. Amit nem ír le sehol, a folyamat végén meg kellett nyitni a sofőr ajtótó, majd visszacsukni, és már működött is a váltó, ahogy kell...
Dec. 29
Megérte úgy tűnik megszűnt a visszaváltásnál jelentkező felpörgés, és mintha a többi váltás is finomodott volna.

Ui:
Ma kerek egy éve vettem meg a Multiecuscan regisztrációját, még éppen engedte is frissíteni 4.8-ra :)

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-12-09

Kapott új antennát, most a megfelelő menettel érkezett (cikk szám: (51890258) 6mm), illetve többen is jegyezték már a tankajtó stiftet (cikk szám:51851496). Mióta megvan az autó, azóta fuán lógott a tankajtó, legalább már tudom miért, így ez is orvosolva lett..
Ha már rendeltem a fiatalkatrésztől, hozzáraktam még pár dolgot:
Levegőszűrő (51854025)
Üzemanyagszűrő (FT39066)
TUTELA CS SPEED 75W hajtóműolaj 1L (15081619)

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2021-10-18

Tegnap felraktam a téli kerekeket. Most nem a biohazad került fel, kipróbálok egy 15" garnitúrát. Idáig jók a tapasztalatok.
nyári gumikban: 25239km (3szezont futott)
A téligumikban ismeretlen a futás.
Óra állás: 151592km

>> AutóápolásAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-10-18

Még tegnap előtt felraktam a téli kerekeket.
A nyáriakban így lett: 8000km
Óra állás: 138913km

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-06-21

Kopogás nincsen, meg elég feszesnek is éreztem, a futóművet. Úgy gondoltam rendben van , csak vásárlás óta ferdén állt egy picit a kormány. Leginkább ezért vittem állításra. Van azért még mindíg problémája, de kihozták belőle amit lehetett...

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-06-12

Megkapta a kormányra is az új logót, kilincsek alá raktam lekarmolás ellen védő fóliát, egy teljes hosszában villogó oldalindexet, és végezetül egy 64Gb-os Alfa logóval ellátott pendriveot.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-05-23

Vettem a nyári és a téli kerekekre is új fajta felniközepet, illetve a kormányra is új logót. A nyári kerekek meg is kapták...