Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-04

Kitakarítottam a szélvédő előtti esővíz elvezetőt, nem is volt annyira tele, mint amire számítottam. Gondoltam egyuttal a pollenszűrőre is ránézek, de ennek csak a hűlt helyét találtam. Még a tartó konzol sem volt meg, de olyan mintha soha nem is lett volna oda felcsavarozva.
Egyuttal ellenőriztem az ablaktörlő szerkezetet. Elég masszív nem lóg, nem lötyög, viszont számomra érdekes a működése, lehet van egy kis kopás az elektronikus részénél. Ha szakaszosra van állítva, nem csak az alsó végálláson, hanem a felső végálláson is megáll egy kicsit pihenni. Ilyenkor nem is töröl ki teljasen az üveg széléig, hanem függőlegesen áll meg a lapát, és onnan indul vissza. Ha folyamatos gyorsra van kapcsolva, akkor a felső végállást, teljesen a szélvédő széléig engedi, és az alsó végállást is magasabbra veszi. Lekapcsolásnál, viszont visszatér rendesen a helyére. Ezért gyanítom, hogy így működik helyesen.
Helyzetjelző izzókat cseréltem elöl. Ugyan csak az egyik volt rossz, de inkább párban cseréltem. Az index izzókat is újra cseréltem, így már szép sárgán villognak ezek is...
Sok macerálásal az akkut (53Ah bars jobb+) le is merítettem, ahhoz képest, hogy milyen kicsi, jól bírta. Még jó, hogy a sajátját fel sikerült tölteni, így az visszakerült bele, bár azt sem mondanám belevalónak (70Ah exide bal+), kényelmetlenebb volt berakni, és a kárpit is jobban feszül felette...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Először is a dugulást kezdtem vizsgálni, a visszatérő csövet lehúztam a kiegyenlítő tartályról, és kompresszorral 2bárral megnyomattam. Pont semmi nem történ, így erősödött is a gyanú a dugulásra, elkezdtem visszafelé lebontani a csöveket, és mikor a termosztát tetejéről húztam le, ott már gyanús volt, mert meg kellett volna jelennie a víznek. Innen kitekertem a csatlakozót, és már meg is indult a víz. A negyedik képen a csöcsből kiesett dolog ami a dugulást okozta. Ötödik képen pedig az látszik, hogy van rendes keringés. Így jó a tudat, hogy a vízpumpa jó, viszont további kérdést vet fel, hogy hogyan alakult ki az a dugulás...

Ha már itt a motortérben matattam, letakarítottam a légszűrőt, illetve ideiglenesen megragasztottam a gumicsövét is. Motorhiba lámpa égve maradt, úgy, hogy nem a fals levegő okozta a hibát...

Még ránéztem a hangszórókra is, mert elég gyatrán szóltak. Még a gyáriak, sajnos nagyon gatya állapotban, és úgy tűnik, hogy a bal oldali magas helye üres.. Majd kap újakat.
Közben a csomagtartóról is lőttem egy képet...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Egy pár előtte, közben, és utána kép. Ki vette rendesen az energiát belőlem mára...
A tetőt is sikerült lenyitni, jól meg is járattam, minden bizti rendben volt, csak lehet nem volt rendesen végálláson a szerkezet zárt állapotban, és ezért nem volt hajlandó megmozdulni...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Első hiba javítás. A kulcsról hiányzott a logó, ez pótlásra került 😁

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Ma sikerült megvennem, ezt a csodát. Annyit tudni kell róla, hogy a tavalyi évben össz-vissz 100 km közlekedtek vele azóta állt, akku nullára volt merülve. Én vittem bele másik akksit. Pöccre indult, és ha már indult, egy próbakör után már írtuk is az adásvételit.. Élmény volt vele hazajönni is már. Tető egyenlőre nem nyílik, az ablaknak nevezett fólián kilátni nem lehetett. Valami menet közben klattyogott, jobb hátulról hallottam a hangot, ez fékezésnél erősödött, mire hazaértem elhalkult. Érdekes, hogy próbakörön nem hallottam. Itthon felfedeztem, hogy nem volt túl sok víz a kiegyenlítő tartályban, ezt feltöltöttem. Ezt követően az tűnt fel, hogy nem igazán mocorog a víz járó motornál a tartályban. Miután lehúztam a visszatérő tömlőt, ott nem jelent meg víz. Vagy a vízpumpa nem keringtet, vagy dugulás van valahol a rendszerben, de inkább a vízpumpára gyanakszom... Bal elején egy helyzetjelző izzót, és elöl az index izzókat kell cserélni, ezek már inkább fehéren villognak. Ami még kelleni fog az egy légszűrőház, mert direkt légszűrő van rajta. Egyenlőre ennyi tapasztalat. Remélem holap el tudom vinni eredetvizsgára, utána pedig tudom intézni az átírást. Ja és a műszaki vizsga májusban lejár...

>> EgyébAlfa 147 Selespeed // 2024-03-21

Ma kaptam egy cetlit, miszerint zöldterületen várakoztam. Az autó jobb oldala valóban a füvesített területen volt. Ez a szüleim háza előtt van. Értem én, hogy ilyenkor közterület, de bezzeg füvet nyírni nem jönnek...
Remélem így az úton nem leszek útban senkinek...

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2024-03-20

Nem sok esemény történt a kerékcserék között, de most újra nyári kerekeken gurulhat.
Ebben a szezonban alig 1100km ment a téli kerekeken.

>> AutóápolásAlfa 147 Selespeed // 2023-11-01

Ma egész jó kis idő volt, így már ma átpakoltam a téli kerekeket.
Nyári gumikban: 32072km (5 szezont futott, az idei szezonban 2781km ment bele)
A téli kerekekben ismeretlen. Lassan kuka, már csak a kora miatt, mert minta még bőven van rajta...

>> SzervizAlfa 147 Selespeed // 2023-08-28

Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...

>> SzervizAlfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2023-07-23

Korábbi blogban már írtam, hogy kissé trehány módon rakták össze az autót. Erre a pontjára most jutottam el, hogy rendbe rakjam. Kapott gyári lámpanosós ablakmosó tartályt, és gyári ablakmosó szivattyút, illetve gyári lámpamosó szivattyút, és egy balos lámpamosó fejet (konzollal együtt érkezett, ezt nem kellett felhasználnom.). Ez mind bontott, de legalább gyári. Rendesen gyári állapotra szerettem volna hozni, de még így is hiányzott némi alkatrész, ezeket az itthon megtalálható alkatrészekből pótoltam. T elosztónak első körben a 156-nak a lámpamosó körében található darabot szereltem be, ez visszafolyás gátlós is, így ez nem volt jó, mert a fejek nem tudtak visszatérni az alap pozíciójukba. Ezért a 147-nek a régi szétfagyott elosztójából csináltam egy sima elosztót, ezzel vállt tökéletessé.
A lámpamosó szivattyú, úgy érkezett, hogy be volt állva. Hiába raktam ultrahangos mosóba, még így sem volt hajlandó megindulni. Szétt kellett szedni. Rendesen rozsdás volt a motor. Bőségesen befújtam WD40-el és fogóval megmozgattam a tengelyt. Még fúrógéppel is rásegítettem, innentől már jól működött.