Blog >> selénia
2009.04.02-án sikeresen levizsgázott az autó. Csont nélkül vettük az akadály. Semmi bajt nem találtak.:-))
Beiktattam egy olajcserét is. Selenia 20K-t kapott.
Plusz átetettem a nyári kerekeket is.
Km.: 122222
2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.
Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280
Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.
Selenia-t kapott szokás szerint.
Immáron harmadik alkalommal indultunk el a Selénia Rallyn,amely ismételten érdekesre sikerdett.Mindenféle szép helyekre eljutottunk,ahol még sosem jártunk.Na,a feladatokkal idén sem boldogultunk,problémát okozott ugyanis,hogy megszámláljuk a fákat,vagy az emlékműn található neveket és volt olyan feladat,amit meg sem találtunk,viszont az időmérés remekül sikerült,percre pontosan sikerült eltalálni,így nem kaptunk erre büntetőpontot.Szabályokat betartva,időt stopperolva sikerült ezt elérni,ami a harmadik helyre volt elegendő.Motor és fékolajjal lettünk gazdagabbak,amit amúgy is már terveztem megvenni,így hát jól jött a nyeremény.Persze benzinben többet költöttünk,mintha megvettem volna de hát akkor hol marad az Alfázás öröme?
Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.
Múlt hét kedden szervízbe került a nagy becsben (és már 3 hónapja egymagában garázsban) tartott autóm.
Lesz olajcsere, szűrők, valószínű futóműalkatrészek cseréje- hála a kiváló minőségű magyar útburkolatoknak, vezmód, szintén kérdéses.
Vezérműszíj csekkolás- 60ezret futott--> valószínű csereérett, jobb megelőzni a bajt.
Stb stb:))
Megérdemli, soha nem hagyott cserben.
Remélem, mire visszatérek a magyar honba, kész lesz és jobb lesz mint újkorában, aztán nem tudom mi legyen, nagyon agyalok 2 lehetőségen...
Update:
- duda kábel szakadt volt- dolog megoldva- kértem kamion kürtöt:DD
- vezérműszíj tökéletes, nem csereérett
- hátsó fékrendszer felújítva
- olajok, szűrők kicserélve
- klímám kábele is szakadt- ugyanazon okból kifolyólag, amiért a dudáé, nem részletezném:S
- futómű beállítva
- kapott új olajat- vezmód állítólag elhallgatott... majd meglátjuk
Folyt köv
PS': Télleg kamion kürtöt kértem:D
PS'': Végre ismét Castrol Magnatec olajat kapott, a Seléniát érezhetően sokkal kevésbé szerette. Pedig direkt kipróbáltam, a legjobbat vettem, de nem vált be...
13e km volt benne, de inkább lecseréltem. Selenia 20K (183e km)
Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség
2007.05.19 Selénia rally Pécs. Az első ilyen jellegű találkozó amin részt vettem. Ráadásul a szervezésben is segítettem és azt is élveztem. Szóval szuper volt ez a nap is. Aki nem volt még annak azt ajánlom, próbálja ki, megéri.
2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.