Blog >> szerviz >> dz

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2018-05-03

Már egy éve nálam van, bejelentkeztem olajcserére. Mire végül a próbálkozásaim sorából csere alkalom is lett, belement ~12ezer km az előző olajba. Kicsit bosszantott, mert 10 ezret akartam, de hibátlanul teljesített a kocsi, főleg pályán mentem vele, így ennyi bele kell, hogy férjen. Ezalatt nem fogyott szinte semmi a minőségi löttyből, egy egységgel mutatott kevesebbet a vége felé a visszajelző, ennek örülök. Meg annak is, hogy már-már unalmasan megbízható a kocsi, egy tompított izzót kellett cserélni az 1 év alatt, illetve ahogy korábban írtam elfogyasztotta a gyári önindítót, ezt cseréltük. ű

Most (is) cseréltettem légszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt is, így a tuti. A D.Z. műhely pecsételt a szervizkönyvbe, egész fura érzés, hogy végig vezetett szervizkönyvű kocsim van.

Kértem Zét, hogy nézzen rá a fékekre (még gyári a tárcsa így ~76 ezernél), de azt mondta még sok van bennük. Meglepő, de nem bánom. Elég erős a motorfék, így nem sokat nyomkodom a pedált, no meg nem kínzom városban meg kis távokon, arra ott a Mini :)

Megjártuk most a hosszú hétvégén Bledet, csodálatos a tó, a kocsi ment szépen, suhantunk végig, néha a német autópályán elég gyorsan is, de a fogyi nem ment 7 fölé így megpakolva sem.

Az utcán parkolás nyomaitól eltekintve hibátlan "kis" vas.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-01-28

Zé magánklinikáján járt az autó.A motorolaj- ,és hűtőfolyadék szivárgás megszüntetése miatt volt szükség a szervizlátogatásra,de végül ki lett cserélve a komplett vezérlés (francia gyártmányú SKF görgők Conti szíj) ,és a főtengely szíjtárcsa is.
A vízpumpa egész tömbszelencéjénél vízköves volt,érdekes hogy összesen 60e kilométert bírt....Fémlapátos került bele,nem emlékszem a márkájára sajnos.
Az olaj a szelepfedél tömitésnél ,és a vákumszivattyúnál szivárgott,utóbbi időben már elég durván.
Reinz fedéltömítés került be,a vákumpumpa tömítése viszont nem érkezett volna meg záros határidőn belül ,ezért el lett takarítva ,és pasztázva.
Ami meglepő volt,szerencsére észrevették a srácok ,hogy a szelephimbákon levő kis rugókból 8 db el volt törve. Utolsó képen látszódik ,hogy ami jó, annak két füle van ,a többiből hiányzott az egyik fül. Ez komoly problémát tudott volna okozni.Ki lett cserélve az összes himba.
Az olajcsere periódust is lenullázták a fiuk ,mert múltkor én nem tettem meg.
Km állás: 196540