Blog >> szerviz
Ma meglátogattam Csörit Várpalotán, egy olaj, illetve vezérműszíj csere alkalmából. Mivel Alfa szakember még nem látta az autót amióta tavaly augusztusban megvettem, ezért Csöri megnézte minden szempontból a gépet.
Ami cserélve lett:
Olaj + szűrő
Pollenszűrő, légszűrő
Vezérműszíj, balansszíj
Klímatisztítás
Végre nem az 5W40-esMagnatec, hanem Selénia 20k van a motorban. Ennek eredményeképp a vezmód nem kerreg indításkor. Sajnos kiderült, hogy a lambdámnak vége, úgyhogy azt majd 1-2 hónapon belül kellene cserélni, illetve ősszel féktárcsák, fékbetétek, illetve jobb első gumiharang csere lesz, mert ez meg picikét folyik.
Csöri igazán remek munkát végzett, és a gyorsaságon kívül még beszélgetni is volt ideje velem. A műhelyét pedig érdemes egyszer megnézni, rend és tisztaság mindenhol. Mindenkinek csak ajánlani tudom őt!
Ma megejtettem egy olajcserét a gépen, és kapott egy sport légszűrőt is (BMC). Kíváncsi leszek, mennyiben lesz másabb az új szűrővel! :) Eddig csak olvastam róla a topicokban.
A sportos szív remélhetőleg egy hét múlva újra dobogni fog. A költség a motor ki-be szerelés díja. A műszerfal és a középkonzolja egyáltalán nem mindennapos az alfákban, de az ív, amelyet a sebességváltó és a kézifék felé produkáltak az valami fantasztikusan jól néz ki. Amíg bent voltak az ülések, ezt észre sem vettem. Pedig érdemes vetni rá egy pillantást. Remélem nemsokára, már szebb képekkel tudom díszíteni a blogot.
2008. március 09-én voltunk Zolinál látogatóban, névnap, stb. Vittünk neki pár alkatrészt. És szolgált egy két jó ill. rossz hírrel. A jó az az volt, hogy 15-16-án már elhozzák Veresről a padról az autót, és a másik - a "rossz" - hír pedig az volt, hogy már egyszer hasonlóképpen volt törve az autó, vágva az eleje stb. Mert a toronynál hatalmas adag gittet találtak és a jobb hátsó sárvédő és a küszöb találkozásánál is azért kezdett el rohadni, mert már ott is gittelve volt. Akkor kaptuk a képeket is tőle. Amiből itt van még pár, a padra kerülés előtti állapotról. Kibelezve..
2008. február 02-án eljött az az idő is, hogy elvitték az autót Gödöllőre egy szervízbe. A srác régi ismerős, de már régen nem találkozunk. Egy véletlen telefon kapcsán egy volt osztálytársam (Tivadar) ajánlotta őt, hogy bízzam rá, ő majd mindent elintéz. Így is lett. Eljöttek hozzánk, megnézték a vasat, kicsit csúnyának bizonyult, amint látható a baleset utáni képeken is. Azt mondta, nem lesz olcsó, de gyógyítható. Így esett, hogy több mint egy hónap nejlon fólia alatti udvaron parkolás után, 2-án elvitték az autót ugyanazzal a darus trailerrel Zolihoz, mint amivel haza is hozták Aszódról a baleset napján. A műhelyében a képek 13-án készültek, pont egy hónapja. A szállítás költsége 20eFT-ra rúgott.
Olajcsere/selénia 20k/+légszűrő+pollenszűrő+ablaktörlő
Komputeres hibakód kiolvasása,el,ablak helyreállítása.
Mélyen zsebbenyúlós szervizen esett át a kicsike.
Vezérműszíj, szíjfeszítők, felső holtponti jeladó, lambda szonda, LMM.
Nos mit is mondhatnék, ebből egy jó nyaralás is kikerekedett volna. Viszont most szaggatunk rendesen.
Tegnap és ma délelött sikeresen kicseréltük a kinyomócsapágyamat. Fater,Malesani és jómagam.
Valeo került bele. Plusz egyéb dolgok: váltóolaj csere,kipucsavarok cseréje,régebbi bilincsek cseréje,alapjárati motorcsere,kuplung munkahenger légtelenítés,önindító ellenörzés-zsírzás. És lezártam az évet!!! :)))
162.000 km-nél olajcsere, szűrők, vezérműszij (+görgők, feszitők), 165000-nél kuplung felső munkahenger, 168000-nél ékszij, pollenszűrő.