Idén Érdre vittem az autót éves szervizre, a Fiat Szabóhoz. A szervizvezető előtt le a kalappal, mire jöttem el, tényleg azt éreztem, hogy a legapróbb problémám is érdekli, semmi nem marad megoldatlan. Valahogy időben is úgy sakkozta, hogy a napom ne kuszálódjon nagyon össze. Köszönöm ezúton is.
A kétéves szerviz egy fékfolyadék cserét is tartalmazott, erről nem is tudtam előzőleg. Pedig biztosan benne van a karbantartási tervben.. csak épp nem olvastam el :-)
Az autót úgy vittem oda, hogy meg voltam győződve róla, hogy haldoklik az akksim. Pár napos állások után teledobta hibakóddal az ECU-t. Légzsák, ABS, stop-start hibák. Ezen kívül a vizet is lecsipegette a minimum jelzés alá, amin nem aggódtam mert mind ezt csinálja, de jeleztem ott. Plusz én még hallok egy zizegő hangot (fene a fülemet, tudom..) ezt is megemlítettem.
Az olajcsere, szűrők cseréje és fékfolyadék cserén túl az autót elvitték próbakörre a zizegő hang miatt, szintre töltötték a hűtővizet, rámértek az akksira és külön computeres emberrel ellenőrizték a hibakódokat. Amikről kiderült, hogy a sofőroldali övcsat szenzor okozza. Ezt garanciában ki is cserélik nekem.
Így aztán valamikor erre kell vennem az irányt újra, de örülök annak, hogy nem maradtam magamra a problémáimmal, még ha azok apróságok is.
Múlt héten sok egyéb tennivalóval összeszervezve elvittem az autót Budaörsre az első kötelező szervizre. Délre volt időpontom, valamivel hamarabb érkeztem. Az autót valóban kb délben bevitték a köztes olajcserekor már megismert üvegkalitkába. Olajcsere, szűrők cseréje és pollenszűrő csere történt, plusz szoftverfrissítés a kanyarkövető lámpán és a központi média egységen. Kérdezték, hogy milyen olajat kérek, hát fene tudja. Kifizettem most a Selénia felárát. Motult vajon lehet ilyen helyen kérni? :-)
Közben most is akadt beszélgetőtársam, Emil gurult arra a 2.4-gyel. Rég találkoztunk, jó volt kicsit beszélgetni. Végignéztük a sok szép gazdára váró Alfát, megtapogattuk a Tonale-t, kielemeztük a bőrök minőségét, és szívtuk magunkba az Alfa Romeok hangulatát :-)
Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)
117963Km
Ahogy korábban írtam, olajcserére Fiat Szabóhoz szoktam vinni. Ma de. 10-re voltam oda hivatalos.
Apáti Zsolt műszaki vezető rendes srác, elég sokszor megyek hozzájuk, nagyon rendesek. Megemlítem mégHalász Tomit is aki az alkatrész beszerzésben szokott még segíteni néhanapján.
Zsolt egyből hátravitt, hogy beszéljem meg Csabával, hogy mit szeretnék. Csaba, másik nevét nem ismerem, szintén jó gyerek, Alfás, 147-ese van :-)
3 órán keresztül bírta, hogy ott álltam a háta mögött. Béke Nobel díj.
- motorolaj + szűrő + leeresztő csere
- sebváltóolaj csere + Xado
- motorvédő hátsó csavarjának kiszabadítása, anyák lehegesztése
- karter alja olajos volt, a forrás letömítve
- xenon hátsó tengely szint jeladó rudazat csere
- futómű átnézése
- motortartó bakok átnézése. Bal felső mintha lazább lenne mint kellene, ami okozhatja az elvártnál erősebb alapjáraton fellépő rezonanciát
- SW. frissítés ellenőrzése, de már mindenből a legfrissebb van rajta.
Sebváltó feltöltési mennyisége megviccelt minket. Gépkönyve, eLearn, Bosch ESI szerint 2,8L kell bele. Viszont ez egy C635 kódjelű váltó amibe csak 1,85L kell, amit igazolt némileg az is, hogy a leeresztett mennyiség is kb. 1,8L :-(