Blog >> szerviz >> v6

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-09-12

Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:

Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu

Így most már nyugodtan használhatom.

A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.

Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.

>> SzervizSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-12-03

Ma elhoztam a szervizből a kocsit.
Egyfelől remek, hogy a kocsi óramű pontossággal jár (képzavarral élve :D), másrészt olyan elképesztő menetdinamikai adottságokkal rendelkezik, hogy minden alkalommal rácsodálkozom. Itt két kézzel kell fogni a kormányt gyorsításkor. :)

Ami viszont elszomorít, hogy milyen állapotúak voltak az állítólag gyári, újra cserélt hirdotőkék, illetve tömítések. Elhozhattam volna mindent, de nem akartam, így csak az egyébként hibátlan vezérműtengelyeimet (már korábban cserélve lett) mentettem meg, ha valakinek kell, szóljon, ha nem, tartaléknak vagy nehezéknek mindig jó lesz :D

Mit is mondjak, egyik szemem sír, másik nevet. Előbbi nyilván a korábban hiába beleölt idő, energia és főként az ezt övező csalódottság miatt... Node, öröm és boldogság, most hogy egészséges a kocsi, tele is tankoltam, mert szinte üres volt, először megijedtem, hogy mennyire sok ment bele, mert mindig az 56-ba toltam teltankot az elmúlt ~másfél évben, annak meg ugye kisebb a tankja :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Végül cartárshoz vittem az autót, hogy ki legyenek cserélve a cserélendő dolgok.
Óra állás: 103300km

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-07-16

Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.