Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.
Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.
Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.
Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)
Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.
Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...
Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.
Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.
Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).
Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.
Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.
Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.
Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.
Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.
Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember. Szóval nem is nagyon értem, hogy telhetett már el 2 év, mióta átvettem az autót, de eljött az ideje a 2. éves szerviznek is.
Mivel a 07.11-ei Rammstein koncertre már kivettem egy szabit, így kézenfekvő volt, hogy aznap délelőtt elszaladok az autóval megejteni az éves revíziót.
A szokásos olaj és szűrők cseréjén túl így a 2. évben a fékolaj is cserélve lett. Kellett még egy fényszóró beállítás is, mivel észrevettem, hogy nem jól áll be a xenon és nagyon magasra világít. Ezt sűrűn jelezték nekem éjszaka a szembejövők is. Most már viszont minden rendben.
A legjobb része a dolognak, hogy anno befizettem a 45k km / 3 éves Easy Care csomagra, így ez a szerviz sem került nekem semmibe :D