Blog >> szerviz

>> SzervizGin145 // Alfa 145 Coupe // 2015-03-27

Nos október elején került hozzám GIN a 145 .6 Boxeeka.
Azzal kezdtem,hogy olajat cseréltem.Egész normálisan evett!Viszont a váltóházból olyan hang jött,amit már nem bírtam elviselni!Nagyon kopott volt a váltó,így kerítettem egy kevesebbet futott,jó állapotút.Váltó+munkadíj=45000 magyar forint!Visszajött a kocsi,hát ég és föld!Ezután kiégett a refim visszajelzője.Bár erre mai napig nem jöttem rá hol kell keresgélnem!Aztán jött a november-december!Decemberben irreálisan megnőtt a fogyasztás. 50km 15 liter benzin,és nem volt erő!Nagyon megijedtem,nívópálca kihúz és a 4 liter olajon kívül még kb 3liter benzin volt az olajban!Hívtam a szerelőt de Tisza Sanyinak nem nagyon volt ideje.Így bízva egy típustársamban az ő szerelőjéhez vittük:kihagytak a hengerek,gyertyacserével kezdett,nem lett jobb,aztán mérte a gyertyakábeleket,jók voltak,jött a gyújtótrafó!Egy Cartárstól szereztem bontottat ami jó volt!Mivel felhígult az olaj így azt is cserélni kellett!38000 forintos mutatvány.Kész az autó,elhoztuk szépen pörög húz...!Most pedig az a probléma,hogy remélhetőleg a benzinszintmérőm elromlott!

Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.

Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-10-21

Pici lányom az első képen. 9 évet vártunk rá és utána nehézségek árán megszületett 18 óra alatt. Kemény feladat volt. Minden tisztelet a nőké. Nem bírnám/tudnám végig csinálni.

Ő volt az egyik oka, hogy az autó hanyagolva (de nem bánom) lett...a másik...többit meg leírom:
196.000 km
- Lejárt a műszaki, ez volt a fő ok. :-) Szeptember 13.-án. :-) De régen volt.
- Trafó baloldali cserélve, de úgy látjuk, hogy a többi is csere érett a kábel koráccsal együtt. Ezt még intézem, de majd fizukor, mert sok volt most. (össz.: 186.000 HUF)
- Vezérlés módosító. Aranyos termék. Kicsi és drága. :-) Lehet bírta volna a másik is. Mondjuk kb 103.000 km volt benne, de nem mindig hangoskodott.
- olaj, szűrők, szíjak és a hozzáhasonló barátai, akik ott laknak -> görgők ilyenek.
- fagyálló
- klímaszivattyú -> emiatt a gáz lefejtése és visszaszipákolása
- lámpa polír

- nagy vez.tengelyek, ahogy kell. Érdekes. 2000 fordulat alatt még bizonytalan. Majd ezen valamit változtatunk. De ez majd csak a trafók cseréje után. Ki tudja, hogy mihez van köze. Ja és halkabb a kipufogó, na ezt rakja valaki össze. :-) A második harmadik képen a tengelyrögzítők láthatóak. "Lila" 1.4-1.6 "kék" 1.8-2.0 (nekem ez lila, a másik kék :-) )

- ülésekbe a fűtés bekerült még a kapcsolókat és a kábeleket elhelyezem a héten.

Van a kocsin még bőven munka. Hátsó elektromos ablakokat is elkezdtem valamikor, de a levegőben lóg ez is, ugyanúgy, mint a zene átépítése...hát majd egyszer. :-)

Az autót ma hoztam el, de már tegnap kész volt. Nem tudtam érte menni. Ingázás a kórház és a lakás között. Pözsót leraktam szervizelni, hogy ő is megkapja az olajat meg a barátait. :-)

Képeket még rakok majd ide.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-10-20

Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő csere

Óra szerinti km állás 202500km

Olaj : Gulf Formula G 5W40 by: Tuningman köszi!

Nem , nem tapasztaltam sem halkabb motorjárást, sem könnyedebb indulást, és semmilyen másfajta placebo hatás nem ért, mint sok júzert ;)
Minőségi 5W40es olaj, ennyi...

Csak nem akart elhallgatni a futómű, amivel már idáig is sokat szívtunk, elsősorban a korábban bekerült ócska alkatrészek miatt.. Csörihez vittem az autót és ott is hagytam a hétre, hogy minden kopogó ropogó dolgot küszöböljön ki.
A diagnózis után cserére kerültek a felső lengőkarok és a bal stabilizátor pálca is. (Gyárira minden)
Végre néma csöndben van az autó eleje!
Köszi Csörgő szerviz!

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-10-07

Mióta nálam van az autó elérte az olaj a csereperiódusát így a kaposújlaki találkozó előttre beterveztem egy olajcserét (+olaj- lég- és pollenszűrő) (Selénia 10w40 20K AR), ami meg is történt sikeresen egy kis extra szereléssel. Történ ugyanis, hogy a kipufogó a katalizátor után szétcsúszott pont egy héttel a szerviz előtt. Útszélén ideiglenes megoldásként feldrótoztam, de ugye így nem maradhatott, úgyhogy rendesen elkészült az is. A tömítéseket is cseréltük a leömlőtől kezdve végig. A szerviz után kifejezetten elcsöndesedett az autó. Ezen kívül még sikerült beszereznem a téli szetthez négy elég jó állapotú gyári dísztárcsát is.

Kép csak az én tákolásomról van, amivel csak a szervizig közlekedtem. Árok szélén jobb megoldás nem volt, mert már 2ezres fordulatnál nem lehetett megmaradni az autóban...

Km óra: 229283

>> Szerviznesta // Alfa 156 1.8 TwinSpark // 2014-09-18

Hát több mint két hónapnyi kihagyás után sikerült visszatérnem és az autó is újra életben van. Jobbra balra futkozás, folyamatos idegbajok.
A történet ott kezdődött, hogy már jó ideje kezdtem megfigyelni az autón, hogy rángat nem úgy veszi a dolgokat, ahogy azt kellene. Így hát kezdődött a spekuláció, hogy mi is lehet a gond. Ki lett pucolva, olajcsere stb. Sajnos a probléma még mindig fenn állt, sőt az idő múlásával rosszabb lett.
Elmentem vele a balatonra egyet pannónia fesztezni, hazafele már kihagyott a szervó. Kellemes érzés 130-as tempóval, tudom javasolni. Na de nagy nehezen minden fajta mentés nélkül hazakepesztettem vele. Másnap már a parkolóból sem tudtam vele kimenni, mert eldobta az alapjáratot.
Onnantól kismillió autószakértő nézte meg, hogy mi lehet tippeltek nekem mindent. Vezérműszíj. Hát az rendben volt. Gyertyák. Azok is. Gyújtótrafó. Szintén rendben. Minden rendben volt motorikailag mégsem ment. Aztán elvittem egy autószerelőhöz, szomszédom ajánlotta be, hogy érti a dolgát. Hétfőn leraktam, mondta, hogy kedden csörög, hogy mit kellene megvenni az autóhoz. Így hát kedden a telefonra keltem, mivel éjszakás hét csoda.... Már remegő kézzel vettem fel a telefont, minden rosszra felkészülve. Erre higgadtan közli, hogy mehetek az autóért mert kész van összesen két ezer forint volt az egész. Hogy lehet? Kérdeztem a döbbenettől meghült fejjel. Hát kiderült, hogy minden probléma forrása egy szutykos vákuumcső volt, ami el volt repedve. Meg lett stoppolva, azóta az autó tünetmentesen igyekszik mindenhova elérni. :) Így kell szerencsésen megúszni a dolgokat :D

>> SzervizFordjee // Alfa 147 1.9jtd impression // 2014-08-11

Megtörtént az első szervizelés. A jobb első kerék defektes lett, ìgy kapott 2 új gumit.
A hátsó lengéscsillapìtó pedig megadta magát, ìgy az is cserélve lett. Eléggé elrohadt már, valami porvédő is szétszakadt, illetve belerohadt talán egy izébe egy bigyó, meg nem mondom mi, azok is cserélve. Összesen 98 ezer volt az egész. Ami jó hìr, hogy az autó rendben van, legkésőbb tavasszal a hátsó fékeket cserélni kell, más probléma nincs vele, úgy néz ki.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-06-02

Elvittem az autómat leszervizeltetni.

Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.

Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689

Ez egy pótolt összegzett bejegyzés.
Vásárláskor nem tűnt fel a szivárgó vízhűtő, így csere.
A víz nem melegedett rendesen, termosztát csere.
Mint gyakorlott alfás vezmód csere összes szíj ,feszítők vezetők, vízpumpa,olaj és szűrők.
A szokott módon az olajleeresztő is meg volt szakadva.
A kipufogó eltört a kókányolt heggesztés miatt.
A vezetőülés el volt törve az is csere .
Akku 1 hétig se bírta , csere.
És állítólag karbantartott autó, megjegyzem nekem a halálom a sufnituningos ültetett futómű , nagy zene stb ... a többi meg le van tojva , hát ez ilyen volt.
Vízhűtő:27.000-
Mindenhova új bilincsek: kb. 4.500-
Vezérműszíj (Gates)
feszítő (ruvill)
vezető:25.000-
vezérlésmódosító:42.000-
hosszbordás feszítő:12.000- (dayco)
vezetőgörgő:6.500-
vízpumpa:12.000- (Dolz fémlapátos)
hosszbordás szíj 7.500- (gates)
2db stabpálca kb: 5.000- (melyle)
fagyálló
S Racing 10W-60 5L 14.000-
Szűrők kb : 4.000-
Váltóolajcsere (castrol) 7.000-
Termosztát 12.000-
Utasbelső: 20.000-
Akku: 17.000-
Kipufogó klinika (Kerepesi út) katalizátortól hátra minden kuka, sportdob gyönyörű dupla kerek vég: 65.000-
Ez amire egyenlőre emlékszem.