Blog >> szerviz
Stab.rúd, első, hátsó fék, fékfolyadék, klíma hűtő, hűtő cserélve. A hűtők alja kb. 10 cm magasan elrohadva. Szép. Következő szerviznél, amikor a vezérlés cseréljük az alsó lengőkre is gondolni kell.
Visszakerült a J1-re a bőr. Még behúzom az ülésfűtés kábeleit és csókolom. Kipufogó javítva. Klíma javítva. Működik. Majd egy csapágyat kell cserélni itt is. Most sokba volt. Le se merem írni. :-/ ...és a szétszakadt gumiharangok is cserélve lettek. Kormányművet majd figyelni kell. A gumiharangok miatt benyelt pici kosz nem éppen az életét hosszabbította meg. :-( Km-t most nem tudom, mert ki van égve a műszerfalon a visszajelző izzója. Majd hamarosan orvosolom. :-) Most a kocsi belseje jön, mert ott is vannak hiányosságok.
Első olajcsere még BeczA barátomnál 279,000 km nél megtörtént., utána szaladt nem egész 1000 km-t, és újra olaj csere. Fő az óvatosság. Most jött el a 3. olajcsere ideje a motor csere után 5,000 km-el. Olaj ugyanaz, Total x. Bevalljuk őszintén megevett pár decit a 4,000 km alatt, de ez ilyenkor normálisnak mondható.
Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere
A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.
Átléptem a 200.000-ik km-t, de a generátor megadta magát, vettem bele gyári felújítottat.
Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.
2500-3000 között rángatott az autó.
Elvittem garanciában a Schiller Fiathoz, a nyomásérzékelőket a DPF körül letisztították, illetve magát a DPF-et is. Mindezt ingyen.
Érezhetően jobb lett a kocsi, de azóta még egyszer éreztem ezt a rángatást. Jó lenne tudni mi az...
Az a helyzet, hogy elég régóta cégautókkal járok. Eddig 2 saját Alfám volt (amikor nem céges autóm volt), amit mindig gondosan óvtam. S most mikor olyan céghez kerültem, hogy megválaszthattam milyen autót akarok, jött a döntés, hogy Alfát. S akkor még nem tudtam, hogy amellett, hogy szeretem az autóm milyen nyűg lesz az egész.
Az első szervíznél kiderült, hogy a flottakezelő pont leszarja márkaszervízbe viszem-e vagy sem. Én ragaszkodtam hozzá, annak árán is, hogy mindig Veszprémbe kell Pestről vinni az autót (mert csak ezzel a szervízzel vannak kapcsoltban). Bevállaltam. Másfél éves az autó most van benne 90e. Eddig bajom nem volt, csak a kötelező szervíz, fékek, izzók. De hogy egy szervízben ennyire trehányak legyenek ez kiverte a biztosítékot.
Történt, hogy csütörtökön elvittem kötelező szervízre izzó cserére, mert kiégett az országuti. 11kor közölték a szervíz kész, de hátsó féktárcsa csere kell, 3-kor jön meg az alkatrész. Ok, legyen. Programok lemondtam, várok tovább. 4 után megkapom az autót, hogy kész. Kimegyek, s még jó, hogy a központi zár felkapcsolja a lámpákat, mert ezekt elfelejtették megjavítani. Nagy kapkodás aminek ma meg is lett az eredménye. Ma már sötétben akartam a szüleimtől hazajönni Kanizsáról, de alig láttam.
Megálltam egy kútnál, és lefotóztam. Hát nem jól lett berakva az izzó.
Kicsit ideges lettem. Mert ez nem arról szól, hogy holnap visszaviszem, mert akkor megint leutazom Veszprémbe, s különben is, ha pesten van akkor se.
S hogy miért nem leszt többet Alfa cégautóm? Mert ha az Alfának nem fontos, hogy ebben a világban jóban legyen flottakezelőkkel, kiépítse ehhez a szervíz hálózatot, akkor nekem nem fontos Alfát vennem. Mert így ez szívás.
Másfél év múlva kell új autót vennem. De nem Alfa lesz.
30 ezres szerviz +Megegyszer es utoljara gariba a ket xenon sensor es a csatlakozok cserelve. Egyeb hiba eddig nem volt.egyebkent minden fasza :)
Október hónapban is történt pár apróság. Pl. megérkezett (1004) a vaterán vásárolt keréktartó állvány, amit másnap össze is szereltem. Rég óta szerettem volna ilyet, de eddig nem tudtam volna hová tenni. Mivel a nyári gumikat múlt hónapban eladtam, így egyelőre csak a 17” alufelnik kerültek rá.
Kuplung csere óta úgy vettem észre valami folyik a motortérből, azaz csak cseppen a kartervédő lemezről, de egy kisebb folt már összegyűlt az autó alatt. Én olajra gyanakodtam.. (de később kiderült, hogy ”csak” hűtővíz volt..)
Elérkezettnek láttam az időt, hogy a fent lévő ablaktörlő lapátokat lecseréljem (1006). Télire nem vásároltam meg a legdrágábbat, úgyis odafagy meg a jég megeszi a gumit. A Metroban találtam pár száz forintért univerzálisat, azok kerültek fel. Km óra állás: 196.855. Egyúttal ellenőriztem -a tél beállta előtt- a folyadékszinteket is, a hűtővízre rá kellett töltenem egy minimálisat a csöpögés miatt. A közeledő műszaki vizsga miatt a hátsó in.pro lámpasort visszacseréltem ideiglenesen a gyárira. Múlt alkalommal is nagyon -közelről- körbefotózták – gondolom a benne lévő E jelzés miatt, hogy bevédjék a seggüket egy ellenőrzés alkalmával, mert ők sem gondolták volna, hogy E-s. :) Ezúttal a jobb féklámpa izzó szívatott meg, lámpacsere előtt jó volt, az új búra felhelyezése után nem ég.. vissza leszed, izzó ki, mindkét szál tökéletes, próba, semmi.. még jó, hogy volt egy tartalék ebből a típusból, csere, próba, ok, búra vissza, ok.. Hihetetlen..
Épp ráfért már az autóra egy alaposabb takarítás is (1008), elvittem egy kézi mosóba, majd fújtam a gumikba is, mert csak 1,8 bar-on voltak. 2,0-ra emeltem a nyomást a téli gumikban, viszont ezután elkezdett pattogni az autó, műszaki előtt meg nem túl jó, pl. lengéscsillapító mérésnél valószínűleg rosszabb értéket mutatna, így másnap (1009) kipakoltam a csomagtartóból a ládát, visszamentem a kútra és leeresztettem kicsit a nyomásból, majd a pótkereket is kiszereltem és felfújtam. Még úgyse volt sosem, mióta nálam van az autó. Meglepően jó állapotban találtam, azaz nem volt megrepedezve a gumi és még szőrös. De ne legyen rá sohasem szükségem :) Amin mégjobban meglepődtem, hogy az volt ráírva, hogy: 4,2 bar.. Ezután (reggel 7:20-kor) az autót leadtam Német Misinek műszaki vizsga előtti átvizsgálásra egy listával, hogy miket nézzenek meg még rajta. 12:45-kor már hívott is, hogy mehetek a gépért, készen áll a holnapi megmérettetésre. Szerinte rendben lesz minden. Bár egy orvosolatlan hibája azért maradt; nem vittem el a kipufogóshoz, hogy a leszakadt kipufogócső rögzítést visszahegessze.. ami végülis nem tragédia, de így a rezonátor cső több terhelést kap, ami hosszútávon nem tesz jót neki. Azt mondta, hogy még a fóliával lehet gond, ami az első szélvédőn van telibe’, hiába van róla műbizonylat.. :/ Rámért a fagyálló szintre, -22 fokot jelzett a műszer, ez talán elég lesz idén télre, ha nem kell sokat rátöltenem a csöpögés miatt. Ellenőrizte a kézzel meghúzott kerékcsavarokat, próbálta ő is kiszedni a búrába beesett helyzetjelző izzót.. :) sikertelenül. (Az izzók nem a barátaim..) A fékre azt mondta azért ad olyan hangot mintha vason’ lenne már, mert Meyle.. pedig még alig kopott és a betétek is jók még bőven.. az ’olaj’folyás okát ő sem találta, viszont inkább a hűtővízre gyanakodott, mert rozsdás a vízhűtő sarka. (Később kiderült valóban az volt az, tettem alá egy fehér kartont és látszott a színén.) A hátsó ablakemelőkre azt mondta csere – azt gondolom azért, mert az egyszerűbb művelet, mint megnézni mi baja lehet.. A csomagtér telónál meg kiderült, azért nem tudja megtartani és csapódik le (a szárny miatt), mert a 370N-os van bent, nem a 460-as. Elképzelhető. Utánakérdez az árnak. Az autót ezek ellenére nagyon dícsérte, állítása szerint nem sok ilyen állapotú 156-ossal találkozott. Tetszett neki a Cadamuro szárny is. :) Még egyszer elhangzott, hogy sima ügy lesz a műszaki és elkért az átnézésért egy rezsióradíjat. A dicséret mellett megjegyezte, hogy itt-ott bizony ráférne egy alvázvédelem is lassan.. Sajnos erről én is tudtam.
Másnap (1010) reggel 7:30, az autó átadva műszaki viszgáztatásra Német Misinek, elvileg 13h körül készen lesz. Km óra állás: 196.932. Pesten a Reitter Ferenc utcában vizsgázott, 2 óra felé hívott, hogy elkészült, de nem voltam a közelben, így csak késő du. tudtam értemenni. A vizsgáztató szerint is kiváló állapotban van az autó, nem találtak rajta semmi kifogásolni valót (ez azért túlzás, mert én azért fel tudnék sorolni egy párat..: olajcsere, gyertyacsere, alvázvédelem, fényezés itt-ott, kipufogócső tartó, stb.) Kerek 30ezer forintomba’ fájt, hogy nem én intéztem idén.
A műszaki vizsga alkalmával kiderült, hogy a valósághoz képest rosszabb környezetvédelmi osztályba van sorolva az autó, mint amibe kellene, ami valahol jó hír, de megint egy újabb ügyintézés, ami nem miattam történt így, mégis én szívok vele.. Foglaltam időpontot a Dunakeszi Okmányirodába (1024), reggel 8:40-re kaptam is, kiderült, hogy nem csak nekem, hanem jópár autós társamnak elírták, amikor bevezették az új környezetvédelmi osztályokat. A műszakin nem kaptam meg a matricát, csak egy adatlapot, hogy sikeresen részt vettünk. Így egy leszerelt hátsó rendszámmal kellett megjelennem az Okmányirodában. Kemény 585Ft-ért meg is kaptam rá az ügyintézés után a matricát és az új forgalmit, már csak vissza kellett pattintanom a keretbe a rendszámot és kész. A szépséghibája a dolognak összesen annyi, hogy ennek a díja a műszaki vizsga árában elvileg benne van, mégis kifizettetik mindenkivel.. Még jó, hogy nem több ezer Ft-ról volt szó.
A hó végére (1031) egy egész szép mennyiségű (kb. tenyérnyi) hűtővíz folt gyűlt össze a garázs padlón, hétvégén muszáj lesz beszereznem megint egy hűtő tömítő folyadékot, ami két éve bevált, remélem idén is be fog. Se kedv, se idő nincs most egy vízhűtő cserére..
[Költségeim: keréktartó állvány, postával 2500+1000, műszaki előtti átvizsgálás 7000, műszaki vizsgáztatás 30000, műszaki matrica 585]
Tegnap megtörtént az első szerviz revízió. Az autó szervizkönyvében a 140 ezres szerviz elvégezve, de a tapasztalat szerint max egy új szíjat és friss olajat kapott. Mivel lábon jött Magyarországra, így nem kockáztatok, fizetés után megyünk Z mesterhez.
Jelenleg a computer szerint (is :) ) 148 ezer van benne, úgymond tiszta lapokkal szeretném indítani a 150 ezredik kilométert, így túlesünk pár folyadék cserén is...
Két hátsó stabpálcából a baloldali már kopog, ezért cserélve lesznek.
Várható költség: remélem 100.000 alatt megáll... :)
121.000 Forint lett a vége, cserélve lett:
- 1 db stabpálca
- komplett vezérlés
- váltóolaj
- motorolaj
- sok sok szűrő :)