Blog >> szerviz

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Végül cartárshoz vittem az autót, hogy ki legyenek cserélve a cserélendő dolgok.
Óra állás: 103300km

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-08

... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.

Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.

Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)

Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))

Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?

Kicsit előrébb lett hozva a 30 ezres revízió mert a repedt szélvédővel nem szerettem volna tovább közlekedni! Az Autóház Budaörsre esett a választás mert a cascóm önrészét is átvállalták ill. egy pár garis apróságot is meg kellett szüntetni: váltógomb csere (letört a teteje), futómű állítás, kp. zár antenna csere meg természetesen olaj+szűrő ill. gyertya csere! A levegőszűrővel nem kell foglalkozni mivel mosható BMC van benne a pollent meg kicseréltem még a télen saját magam! Km óra állás: 24000

Németbe való kiutazás előtti renova:

223e-nél 1db hibás izzítógyertya cserére került, ekkor bekötötték az ülésfűtést is valamint felkerült egy dekoratív szolid kipufogóvég.
Ezután otthon kicserélődött a gázolajszűrő, FRAM márkára amiben a vízérzékelő gomba is benne volt
225e-nél teljes hosszbordás szett (rugós feszítő is) cserére került, szíj és rugós feszítő Dayco, valamint olajcsere 10w40 Castrol magnatec diesel

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-30

Szintén Zé. érdeme:
- új hátsó féktárcsák, betétek
- hátsó motortartó bak

Már nagyon kellett a bak, végre alapjáraton nem masszíroz az ülés, és induláskor nem remeg be a bódé :)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-29

Zé. mester ma legózott egy kicsit az autóval:
- Vezérlés, vízpumpa, feszítők
- Olaj, szűrők, fagyálló
- Felső lengőkar
- Kipuff függesztő gumik

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2012-05-02

2012.04.27. újabb szerviz.

Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.

A futóművet is beállíttattam.

Óra szerint: 61 041 km

>> SzervizLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-02

Ma lekerült a kocsi a fényező műhelybe hogy frissítést kapjon a külcsín, mellette megrendelésre került néhány alkatrész, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, termosztát, ventillátor hőgomba, féktárcsák, betétek, motortartó bakok. Az első futóműben is enyhén koppan valami, de azt még meg kell nézni hogy mi is pontosan. Klímáshoz szintén bejelentve jövő hétre.

A mai napon végre beépítettük, a szerelőm vezetésével - a már korábban megvett (1. kép) - szíjakat, görgőket, szűrőket, olajakat folyadékokat. A várakozás oka, a meglepően zord és hideg idő, valamint a műhely fűtésének gyengesége.
A szerelő még nem javított JTD blokkot, ezért előtte interneten készült fel a javításra. A szerelést nagyban támogatta az eLearn.
Reggel mentem este jöttem el!
Először a vezérműszíjcserével kezdtünk.
Észrevételek:
A motortartó bakból kiszakadt, az alsó motorvédő lemez csavarjának egy menetes fészke. Hegesztek bele, majd egy anyát.
A motortérben az egy rétegben festett szénacél elemek erősen korrodálnak. Pl.: motortartóbak, alsó zárhíd, hűtő tartó, 2 db első függőleges nyúlvány. Ezeket tavasszal lecsiszolom, a rozsdát passziválom, alapozom rozsdagátló alapozóval, majd selyemfényű fekete festékkel lekenem.
A főtengelyen levő hosszbordás szíjtárcsa EPDM gumija elöregedett (2. kép). A következő szíjcserekor cserés lesz!
A motortartóbak tartó blokk csavarok elég nehezen jöttek ki, hajtatták magukat, menetrögzítővel be voltak kenve. A vezérműszíj feszítő görgő csavarja elég rövid, sima 8.8-as hlf. csavar (4. kép). Max 5-6 menet megy be a fészekbe. Vélhetőleg nem gyári. Legközelebb kap egy gyárit.
Az Airtex vízpumpa a tömítettséget, nem O gyűrűvel, hanem papírtömítéssel oldja meg! Kár érte!
Az olajleengedő csavart az előző szervízkor megtépték. Másrészt dióta helyen is van, vízszintes pozícióban, tőle kb. 3 cm-re a motortartó bak. Villáskulcs, csillagkulcs lefordul, 1/2"-os crova nem fér oda. A 1/4"-os crovaszár csőhosszabbtás mellett eltörött. A csavart, annak szoknyájának teljes - hidegvágóval való - leverésével lehetett kilazítani. A csavar nagyon lágy anyagból van. Mivel a 13 kulcsnyílású csavarból - a sarkok lenyalódása miatt -, már csak 12 mm-est tudtam csinálni, azt, már csak ezért sem húztuk agyon, de biztos, ami biztos körbekentük a csavart sziloplaszttal.
A következő olajcserekor kap egy gyári új leeresztőcsavart!
Az olajszűrő fedél szintén nehezen jött le!
FIGYELEM! OLAJCSEREKOR A SZŰRŐ HÁZAT ÉS A LEERESZTŐT NEM SZABAD NAGYON MEGHÚZNI!!!
A hosszbordásszíj cserekor volt egy kis ijedelem, mert a megvett a Dayco rövidebb volt, mint a bent levő Dayco, és más volt a száma is. 12:07-kor még tudtam hozni, a helyi autósboltból - egy a bentlevővel azonos számú szíjat -, de az meg hosszabb volt mint az eredeti! Végül a rövidebbet (Dayco 6PK1725) tettük be, és a rugós feszítő is, rúgóutjának felénél állt be!
A hajtóműbe pont 2 liter olaj ment bele. Nem fért bele az előírt 2,3 liter!
A motor előtti öntött hűtővízcső légtelenítő csavarját nem mertem kitekerni. Eleddig levegősödést nem tapasztaltam...
Eddig ahány 100k feletti 1.9 JTD-t láttam, mindegyik fékszervo vákum szivattyújának tömítése engedett. Ennek is, ezért cserétem a tömítést, gyári lapostömítésre. A pumpa működésének közben, közelről hallható annak berregő hangja!
Figyelem! A habos klímatisztító használatától óvakodjon mindenki. A szellőzőrostélyokban folyadékká vált hab, belefolyott a fejbe és kinyírta azt! Remélem csak időlegesen. Sercegett, és most meg ki-be kapcsolgat. Most szárongatom. (5. kép) Szerintem tápegység...
Munkadíj: 16.000,-Ft
Összességében nagyon elégedett vagyok a mester precíz és alapos munkájával. Arról nem is beszélve, hogy én is kivethettem a részem a szervízből. Láttam mindent és tanultam.
Most aztán, már tényleg nyugodtam álomra hajthatom fejem, tudom, hogy mindent kicseréltem. Remélem a Vas is hálás lesz ezért, sok és boldog hibamentes km-t teszünk meg közösen!
A munkádért köszönet Pál Béla!
Hazafele megcsusszant a kuplung, remélem ez valami rövid elmezavar, vagy a szervíz mellékhatása (olaj esetleg). Vagy már a Novitec-é?!? Nagygázas, 6-dikban való induláskor sem fulladt le. Sajnos! Remélem magához tér. Majd figyelem!

>> SzervizPagi79 // Alfa 145 1.6 TSpark // 2012-02-19

Megvolt az első nagyobb szervízelés is: első lengőkarok, a bal féltengely-csukló, olaj, szervóolajcsere, a hátsó ablakfűtés, a jobb oldali elektromos ablak, illetve a bal oldali tükör háza meg lett ragasztva, égők lettek cserélve, meg még apróságok.
Van két tenyérnyi rohadás-folt az alján, az marad márciusra, ha már jó idő lesz.
Másfél hét van még műszakiig, de elvileg nem lesz gond!