Blog >> szerviz

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-10

Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.

Km: 110500

>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2012-01-03

Ma reggelre volt időpontunk az Autóház Budaörshöz a nyolcvanezres felülvizsgálatra.
Két kisebb dolog volt még a "kívánságlistán". A jobb első kerék kicsit nyüszögött, mint később kiderült egy pici kavics szorult be a féktárcsához valószínűleg a téli kerekek felrakásából. A másik dolog pedig a jobb ajtó nem csukódott 100%-osan, néha rá kellett segíteni. Ez is egyszerűen orvosolható volt.
A majdnem egy napos móka végeredménye:
- Olaj-, levegőszűrő-, pollenszűrő-, és olajszűrő csere
- 4 új fékbetét
- 1 db fényszóró izzó + 1 db halogén izzó
- Futómű beállítás, fékhatás mérés, fényszóró beállítás
145 511 Ft

>> Szervizfapuma8 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-11-18

Vezérműszíj+ görgők gyári
Vízpumpa gyári
Ékszíj
Xenon 55w 4.3k
Helyzetjelző
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő házzal
Gázolajszűrő
Olaj Selenia 10W60 Racing
2db ablaktörlő
Chip

Wredestein Winter Xtreme 205/55/R16
Futóműbeállítás

>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-10-19

Az autó elkezdett kicsit kéken füstölni, meg úgy éreztem, hogy a lovakból sem mindenki veszi ki a részét és gyengébben muzsikál, ezért elvittem Szatyihoz, aki szétszedte a motort és az alábbi alkatrészeket cserélte ki illetve javította meg:
Hengerfej tömités-
Vezérmüszij szett-
szelepszár szimering/16db/-
Ballansszij-
Ballansszij feszitö-
Vizpumpa--
Szelepfedél töm.készlet-
Motorolaj-5L-AGIP-
0lajszürö-2000ft
Hengerfej-le-fel-vezérlés csere-
Hengerfej jav-szelepek csiszolása-tisztitás-szim.csere.-
Üzemanyag szürö-

Újabb vagyont költöttem az autóra, de hát aki Alfa tulajdonos az tudja milyen ez. Az első futómű, kuplung mellett már a motor is garanciális. Király:)
Most biztos, hogy egy ideig csak olajat kell benne cserélni. Az autó hibátlan.

>> SzervizAthos // Alfa 156 1.6 TS // 2011-09-26

Megvolt az éves szervíz, olaj szűrők stb, szokás szerint Szamosi mesternél. Sajnos egy előrelátható nagyobb tétel is befigyelt: fékek. A tárcsák még a gyáriak voltak 100e Km felett, a betétekben is volt már min 60e, szóval kiszolgálták az idejüket. Hátra brembó szet ment, előre egy másik típus, de azonos minőségűek. Komoly összegbe kerültek, de az eredmény nem maradt el. A régi tárcsák már deformáltak voltak, és ütöttek is, ezért nem lehetett jól adagolni a fékerőt, de az újak brutálisak. Eddig sem volt gond a megállás, de ezekkel aztán csak arra kell figyelnem, hogy a mögöttem jövőt se én állítsam meg ;-)

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-08-22

Jani barátom Erhardnál járt, és felajánlotta a segítségét így rendeltem pár cuccot a következő szervízhez:
5L Selénia 20K AR
olajszűrő
2L Tutela ZC 75 Synth
Levegő és pooenszűrőm már van.

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2011-08-21

Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.

Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)

Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.

Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.

Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)

A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.

A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.

Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)

Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)

A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:

-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.

-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.

Addig is két kép...a többit majd pótolom.

>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2011-07-28

Megvolt a hatvanezres szerviz: teljes vezérlés, olaj, szűrők. Plusz első két felső lengőkar is cserélve lett... hidegebb időben nyüszögött kicsit. A diagnoszika és átvizsgálás minden mást renben talált, reméljük ez még sok tízezer kilométeren így marad :-)

A gyors, precíz munkáért pedig köszönet az Alfa-Szatmárinak.

>> SzervizALFI156 // Alfa 156 1.9m-jet // 2011-06-28

2011.06.27.A kocsiba 190.412km.van.Ma meg lett ejtve a szervíz.Olaj,olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő,üzemanyagszűrő 24.000HUF Hátsó kerékcsapágy (jobb hátsó) 17.000HUF.Beszerzés:Erhard A munkadíj 10.000HUF

>> SzervizGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-06-19

A balatoni kitérőm szerencsére rövidre sikerült.
Az Autó volt pécsen a szervízben. A váltót megjavították sajnos pontosan nem tudom mi volt a baj mert nem voltam itthon de valami műanyag dolog törött el.

Ablakmosóhoz vettem elosztót és visszafolyás gátló kütyüt mert sajnos eredetit nem sikerült szerezni. Be is szereltem. Nem volt valami künnyű de én élveztem mert imáok szerelni :)

De sajna a szerelő új hibát is észrevett. Ingadozott az alapjárat megkérdeztük mi lehet ez. Megnézte azt is kiderült, hogy a motor falsh levegőt kap. Azt most úgy oldotta meg, hogy körbetekerte valami ragasztóval ahol kaphatott még +levegőt. Idővel az is meg lesz csináltatva rendesen;)

De lényeg a lényeg nagyon jól megy az autó imádom, alig bírok kiszállni belőle:D