Blog >> szerviz
A balatoni kitérőm szerencsére rövidre sikerült.
Az Autó volt pécsen a szervízben. A váltót megjavították sajnos pontosan nem tudom mi volt a baj mert nem voltam itthon de valami műanyag dolog törött el.
Ablakmosóhoz vettem elosztót és visszafolyás gátló kütyüt mert sajnos eredetit nem sikerült szerezni. Be is szereltem. Nem volt valami künnyű de én élveztem mert imáok szerelni :)
De sajna a szerelő új hibát is észrevett. Ingadozott az alapjárat megkérdeztük mi lehet ez. Megnézte azt is kiderült, hogy a motor falsh levegőt kap. Azt most úgy oldotta meg, hogy körbetekerte valami ragasztóval ahol kaphatott még +levegőt. Idővel az is meg lesz csináltatva rendesen;)
De lényeg a lényeg nagyon jól megy az autó imádom, alig bírok kiszállni belőle:D

Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.
A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.
Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.
Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.
Sajnos finomhangolás vált szükségessé(192500km). Elkezdett rángatni a kincsem, leginkább gyorsításkor, ill. 2500-as fordulat alatt. Kutató munka következett, melynek eredményei a következők voltak:
Gyertyák cseréje: 10.000 – ideje volt.
Nem lett jobb a helyzet, így folytatódott a nyomozás. Vmaast-nak köszönhetően az LMM működését nagyon gyorsan ellenőriztük, az rendben. Közben mentünk egy picike próbakört légszűrő nélkül. Eszembe jutott a 155-ösöm hangja. Szívóhangot és sportlégszűrőt akarok! Kész vagyok. Két bökkenő van: 1.a 164TS karakteréhez szerintem nem illik;2: Zé letekerné a fejem, s kitiltana a műhelyéből, ha a jó állapotú motorommal ezt művelném. A további nyomozás alapján cserélve lett egy gyújtáselosztó. A rángatás még mindig tartott. A megoldást az hozta, amikor Zé és Dekka elmentek egy körre.
- Hogy sikerült megoldást találni? – kérdi Levi
- Az egyik kanyarban elhagytuk. – válaszolt Zé, közben Dekka sokat sejtetően mosolygott
- Ne szivassatok mán’, akarom tudni, hogyan gyógyult meg!
- Ha elmondanánk, meg kéne ölnünk téged…
A megoldás az volt, hogy az 1-es henger vezetékét a 4-es hengerhez kellett csatlakoztatni és fordítva. Hülye olaszok…
Viszont életben hagytak :-)
A kocsi elejéből kopogást hallottam kormányzáskor alacsony sebességnél. Már azt hittem, eljött a féltengely cseréjének ideje, de a szerelőm teljesen mást állapított meg. Egy hosszú listát írt a cserélendő alkatrészekről:
-2 db alsó lengőkar
-1 db féltengely gumiharang
-1 db axiál csukló
-1 db kormány gömbfej
-stabilizátor rúd
Ha már szét lesz szedve, bekerülnek az új első lengéscsillapítók, Monroe márkájúak, plusz a torony szilentek. Utána futómű beállítás. Az Érdi Teamhez viszem a XV. kerületbe, mert az őszi beállítással elégedett voltam.
Kirándultam egyet, a tetőn vittem a biciklimet magammal.
Elvittem a gumisomhoz a nyári szettet, hogy cserélje le a télieket.


140000 Km
Első féktárcsa és fékbetét csere, az automata lámpamagasságbeállító javítása, ablaktörlők cseréje.Valamiért üzemanyag szag volt az autóban, ezt is megszüntették.
Elérkezett a lambda szonda cseréjének az ideje. Km: 189.500, ktg.: 30.000
- klíma: 2 x töltés, 1db tömítés: 14.000
- j.e. ablakemelő szerkezet bontottan: 8.000
- kipufogó mókolása: 5.000
- generátor felújítása: 20.000
- akkumulátor csere: 15.000
- olaj, szűrők csere: kb. 20.000
- emelő szerkezet pótlása: 5.000
- klíma kijelző csere: 2.000
Szépészeti és állagmegóvó beavatkozások:
- felni felújítása, autó színére fényezése: 50.000
- bontott ködlámpák+első lökhárító fényszórómosósra cserélése fényezéssel: 35.000
- alvázvédelem, szelepfedél tömítés: 25.000
Idáig a költségeimet összeadva sajnos elég nagy összeg jön ki, de:
- a ktg-knek csak egy töredéke a tényleges meghibásodás(a két és fél évre kb.150.000), a többi kötelező szervíz(olaj), vagy elkerülhetetlen kiadás (gumi, fék, akku), vagy a tökéletes autóra való törekvés következménye(felni felújítás, ködlámpák, xenon, alvázvédelem, stb.)
- ennek az autónak az értékvesztése gyakorlatilag közelít a nullához, ha megőrzöm és/vagy javítom az állagát
- más autónak az értékvesztése annyi, mint nekem a szervíz, s még azt is kell szervizelni...
- következtetés: a suzukisok, asztrások, japósok, stb. biztosan érzelmi alapon ülnek azokban a lélekkel teli, szép, jó, izgalmas és egyedi autóikban:-)
Km óra állása a megvételkor: 152.000
Az első kb. 1,5 év szervizköltségei:
- elöregedett gumicsövek cseréje: 10.000
- olaj, szűrők cseréje: 20.000
- hátsó futóműben szilent csere: 35.000
- új Good-Year nyári garnitúra(15''), szereléssel: 60.000
- új Debica téli garnitúra(15''), szereléssel: 50.000
- téli gumihoz lemezfelni: 5.000 - köszi alfás testvér
- katalizátor: 10.000
- fűtőradiátor: 20.000
- riasztó: 20.000
- xenon: 20.000
- első fékbetét csere: nem emlékszem
Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)

Kötelező szerviz letudva. Teljes autó átvizsgálás volt, beleértve a fékeket és a futóművet is. Minden rendben van, de majd idővel egy első lengőkar + stabilizátor rúd csere szükséges lesz. Ki lett tisztítva az EGR szelep, volt egy résolajcső csere, mert ott szivárgott a gázolaj, valamint légzsák hibakód is ki lett ütve. Viszont a bal oldali függönylégzsáknál még mindig jelez hibát, ennek majd tüzetesebben utánanézünk később. Az egyik izzítógyertya meghibásodott, az is ki lett cserélve. Valamint a kötelező dolgok:
- olajszűrő,
- gázolaj szűrő,
- motorolaj csere (ebből szerencsére kevesebb kellett, mert tavaly AlfaCity-ben nyertem 20 litert, most került felhasználásra),
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- fékolaj csere,
- féktisztító,
- váltó olaj csere.
És ezeken kívül még egy apróság: Korábban a jobb hátsó ülés felüli szellőző eltört, nem lehetett rendesen kinyitni. Az is ki lett cserélve. És mindezért hatalmas köszönet Alfaternak, akit nyugodt szívvel tudok ajánlani mindenkinek!