Blog >> fékek
Korábbi postom megoldasara megelegeltem a hangot, kicsereltem elso-hatso fekbetet, fektarcsakat. Gyonyoru ezust autohoz gyonyoru uj fektarcsa dukal, igy is tortent. Delphi kerult fel mindenbol. Szerencsere a szervizem hatalmas szponzori kedvezmennyel segit rajtam mindig, igy kedvezo arakat kaptam. :)
A bal hátsó ABS jeladó hibát jelzett (Incorrect number of teeth on phonic wheel), először a nemrég kicserélt kerékcsapágyra gondoltunk, hogy az okozhatta, így ki lett cserélve egy másikra.
Sajnos a hiba ez után is fennállt, így egy kicsit elnapoltuk a dolgot, elkezdtünk ABS jeladót keresni. Idő közben néha elaludt a visszajelző, ilyenkor az ABS is működött. Most pár ezer kilométer óta tünetmentes a beteg, úgyhogy örülünk... :)
A kerékcsapágy cserével együtt kapott még új hátsó betéteket, a tárcsák is fel lettek szabályozva, illetve a bal oldalra egy új féktárcsa porvédő lemez is bekerült, mert az előző már szét volt rohadva (a jobb még várat magára)
Pár kiégett izzó is cserélve lett a műszerfalban, így már minden jól látszódik. :)
270000 km
Megrendeltem az első tárcsákat, és hozzá a betéteket(integrált szenzoros). Mind Brembo, ezt találtam jónak, majd meglátjuk mi lesz a tapasztalat. Próbáltam olyat választani, ami talán nem melegszik annyira, hogy alig fogjon, mert a mostani sajnos olyan. A hátsó tárcsán még gondolkozom, hogy csere legyen-e, a betét ott is Brembo lesz.
Tárcsa: Brembo Max Line
Fékbetét: Brembo P 23 077
Megvolt az éves szervíz, olaj szűrők stb, szokás szerint Szamosi mesternél. Sajnos egy előrelátható nagyobb tétel is befigyelt: fékek. A tárcsák még a gyáriak voltak 100e Km felett, a betétekben is volt már min 60e, szóval kiszolgálták az idejüket. Hátra brembó szet ment, előre egy másik típus, de azonos minőségűek. Komoly összegbe kerültek, de az eredmény nem maradt el. A régi tárcsák már deformáltak voltak, és ütöttek is, ezért nem lehetett jól adagolni a fékerőt, de az újak brutálisak. Eddig sem volt gond a megállás, de ezekkel aztán csak arra kell figyelnem, hogy a mögöttem jövőt se én állítsam meg ;-)
140ooo KM, tervezve volt mert már peremes volt átvételnél is a kicsike
tárcsák, pofák... komplett csere, harapja az aszfaltot a kicsike :D
Fékbetétek cseréje, Féktárcsák szabályozása /elöl, hátul/ 36000+12000
Fékolaj cseréje 4000
Sorra került az első féktárcsák ill. betétek cseréje is, egy "kicsit" kopottak voltak:( de legalább mostmár a csikorgás is megszünt; ja és egy újabb kopogás elhárítva a bal első stab. kar is cserélve lett:) most szép csendes ami egy dieseltől elvárható:)
146200 km
Na meg volt a müszaki elötti utolsó komolyabb beruházás.
Kicserélték az első féktárcsákat , betéteket, kapott négy új noname asszimetrikus gumit.
És ajándékba egy olajcserét szürővel(persze beépitették az árba)
Na a gumikat holnap le is tesztelem Santa Pod-ban, Europa legjobb gyorsulási pályáján:)))
Pfffff.... Rég irtam a blogba, de a mai szerelés után nekiültem. A felnik nagyon szépek lettek.
Azóta voltam otthon(Magyaro.), de sajnos vissza is kellett jönni:((((
Elöjött pár probléma amit orvosolni kellett. Kilyukadt a kipufogó a múlt héten, a középső rész egyik tartója tört ki a csőböl, és elkezdett ingadozni az alapjárat.
A kipufogót mindjárt másnap gyorsjavítottam, de a felrakott foltot egy oldalról nem tudtam körbehegeszteni helyhiány miatt. Ma potoltam, levettük a középső részt és szépen megtisztitottam, lehegesztettem és lefestettem hőállóezüsttel:))))
DE a nap SZOPÁSa még hátravolt.
Megjött két nap alatt a lambdaszonda, gondoltam kicserélem azt is.
Probáltuk kivenni a régit.......
Probáltuk még
Megint probáltuk:(((
2,5 óra alatt jött ki...
de akkor már melegitettük a kipufogó csővet.
A kedves szerelő aki beletette az elözőt, volt szives félrekapatva belehajtani a menetbe.
Qrva anyját....
Hála az égnek maradt benne némi menet igy némi javitás után vissza tudtuk tenni az újat.
Na még megnéztük a fékeket mert valószinüleg müszakira cserélni kell a tárcsákat, ráznak fékezés közben.
Na ez volt 5 óra hossza.
Már csak az olajcsere, fékek , gumicsere van hátra:))))) ÉS jöhet a müszaki szeptemberben.