Blog >> szerviz
Persze tervezett ;)
DZ-ékhez ment az autó nagyszervizre, mert a telefonon megbeszéltek és az árajánlat is alátámasztotta a sok helyről hallott ajánlásokat. Ezt így utólag meg tudom erősíteni, minden rendben ment, aggódó hülyeügyfél-kezelésből is csillagos ötösre vizsgáztak :D
A következők cserélődtek: gyári vezérlésszett, vízpumpa, szűrők (olaj, levegő, pollen, gázolaj), Motul motorolaj, Tutela váltóolaj, Paraflu fagyálló, Bosch izzítógyertyák.
Emellett kértem egy megbontásos belenézést és ha szükséges, tisztítást, de szerencsére nagyon jó állapotban van a motor, így tisztítani nem is volt szükséges. Szép a hangja, halk is, nem inkontinens, szóval szerették és meghálálta.
Ugye az autót azzal a hibával vettem, hogy nem égett a gyári xenon jobboldalon. A probléma arra volt visszavezethető, hogy a fényszóró több helyen repedt volt, ezért megállt benne az eső- és mosóvíz, ami kiütötte a trafót. Az akváriumi állapotok megszüntetése érdekében a fényszóró elkerült a szervizhez közeli Hüllő Kft-hez, akik 5000Ft-ért befoltozták. A saját trafója menthetetlen volt, de szerencsére a vateráról vettem egy -amúgy szétgányolt- balos lámpatestet "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással -dobpergés- 12500Ft-ért, postával együtt. Szerencsére ennek a trafóját felcsattintva a kipofozott fényszóróra egyből fény gyúlt a szemében, így a szívemről is leesett a nagy kő. Ha már ilyen sikeresen abszolváltam a lámpa újraélesztését, akkor legyünk urak alapon -meg ne szopassuk se magunkat, se a szerelőt- rögtön kicseréltük az összes izzót mindkét fényszóróban, hogy ne kelljen ezért leszedni a lökhárítót a közeljövőben.
DZ-éknél az összes alkatrészért (izzók is) és a munkadíjért 185ezret hagytam, így jön ki a végösszeg.
Sziasztok!
Először is, sikerült beszereznem egy felragaszthatós Alfa emblémát hátra, a mostani kifakult helyett, ill. egy szivargyújtós USB töltő egységet, aminek nagy haszna lesz.
A jó hír, beszéltem a kereskedővel és jó fej volt, a porlasztó cseréjét, és az elromlott légtömegmérő utáni kis computer egységet is állja, ami cirka 50 ezer forint lenne / volt, mert a computer már ki lett cserélve.
Jövőhéten megyünk másodszor szervizbe, akkor lesz a 2. porlasztó kicserélve, egy felújított bemért darabra, illetve a turbó ki lesz tisztítva, és a kipufogórendszer átnézve.
Folyt. köv.
Bence
1 év, közel 10.000km.
- Olajszűrő
- Olaj Mobil 1 NewLife 0W-40
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
km állás: 178.793km
Sziasztok!
Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.
Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.
Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)
Folyt. köv. nemsokára.
Bence
Olaj csere, szűrő csere, hűtővíz csere, bal hátsó stab. pálca törött volt, cserélve
Zé magánklinikáján járt az autó.A motorolaj- ,és hűtőfolyadék szivárgás megszüntetése miatt volt szükség a szervizlátogatásra,de végül ki lett cserélve a komplett vezérlés (francia gyártmányú SKF görgők Conti szíj) ,és a főtengely szíjtárcsa is.
A vízpumpa egész tömbszelencéjénél vízköves volt,érdekes hogy összesen 60e kilométert bírt....Fémlapátos került bele,nem emlékszem a márkájára sajnos.
Az olaj a szelepfedél tömitésnél ,és a vákumszivattyúnál szivárgott,utóbbi időben már elég durván.
Reinz fedéltömítés került be,a vákumpumpa tömítése viszont nem érkezett volna meg záros határidőn belül ,ezért el lett takarítva ,és pasztázva.
Ami meglepő volt,szerencsére észrevették a srácok ,hogy a szelephimbákon levő kis rugókból 8 db el volt törve. Utolsó képen látszódik ,hogy ami jó, annak két füle van ,a többiből hiányzott az egyik fül. Ez komoly problémát tudott volna okozni.Ki lett cserélve az összes himba.
Az olajcsere periódust is lenullázták a fiuk ,mert múltkor én nem tettem meg.
Km állás: 196540
Amikor megvettem a kocsit, áprilisban, voltak hidegebb napok még, és feltűnt a szervó nyögése, de nem foglalkoztam vele túlságosan, ahogy az idő egyre melegebb lett, úgy megszűnt a probléma.
Most jöttek az igazi hidegek, és valami kegyetlen módon visított minden indulásnál, és még meleg motornál is hallatszott, így még az előző tulajtól kapott bontott szervószivattyúval lementem Tárnokra, Ferké-hez, aki megcsinálta nekem.
Még az előző utamnál Tárnokra Ferke megállapította a jobb hátsó lengőkarcsapágy "elavultságát" ( kotyogott ), így ha már ott voltam, azt is megcsináltattam.
Ezúttal is köszönöm neki :)
ui.: remélem végre csendben mehetek mindenhova az idegen szempárok rámtapadása nélkül :D
Eljött a pillanat.
Az autót kicsivel több mint egy hónapja vettem azóta gyorsan bele is hajtottam 1000km-t :D
Most eljött az ideje hogy ledogjak róla egy-.két dolgot.
Gyorsan lecseréltem benne az olajat(176200km) a szűrőket, és mivel szar volt a termosztátom így annak is mennie kellett.
Szerintem a levegőszürőt vagy 100ezer km-el ezelött cserélhetté így most olyan könnyen lélegzik az autó hogy csak nah.
Meg ha már megjöttek akkor gyors fel is dobtam a téli kerekeket felnistül.
Olaj(Selenia WR P.E. 5w30)
Szűrők cserélje (pollen-, olaj-, üzemanyag-, levegőszűrő)
Kilométeróra állása: 136.900 km
117963Km
Ahogy korábban írtam, olajcserére Fiat Szabóhoz szoktam vinni. Ma de. 10-re voltam oda hivatalos.
Apáti Zsolt műszaki vezető rendes srác, elég sokszor megyek hozzájuk, nagyon rendesek. Megemlítem mégHalász Tomit is aki az alkatrész beszerzésben szokott még segíteni néhanapján.
Zsolt egyből hátravitt, hogy beszéljem meg Csabával, hogy mit szeretnék. Csaba, másik nevét nem ismerem, szintén jó gyerek, Alfás, 147-ese van :-)
3 órán keresztül bírta, hogy ott álltam a háta mögött. Béke Nobel díj.
- motorolaj + szűrő + leeresztő csere
- sebváltóolaj csere + Xado
- motorvédő hátsó csavarjának kiszabadítása, anyák lehegesztése
- karter alja olajos volt, a forrás letömítve
- xenon hátsó tengely szint jeladó rudazat csere
- futómű átnézése
- motortartó bakok átnézése. Bal felső mintha lazább lenne mint kellene, ami okozhatja az elvártnál erősebb alapjáraton fellépő rezonanciát
- SW. frissítés ellenőrzése, de már mindenből a legfrissebb van rajta.
Sebváltó feltöltési mennyisége megviccelt minket. Gépkönyve, eLearn, Bosch ESI szerint 2,8L kell bele. Viszont ez egy C635 kódjelű váltó amibe csak 1,85L kell, amit igazolt némileg az is, hogy a leeresztett mennyiség is kb. 1,8L :-(