Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-10-20

Ez a hétvége volt az utolsó lehetőség egy gömöri túrára, ha lehet hinni az időjósoknak. Későn nyolckor indultam bízva, hogy az eső elkerül. Az Alföldön összefüggő felhő takarta a Napot, Eger felé közeledve kitisztult. Korán örültem, mert mire Imolához értem, bizony az eső is eleredt. Nem erről volt szó kérem. Csak Gömörben futottak a záporok a radar szerint, nahiszen, belenyúltam. Kisakkoztam, hogy a Sajó völgyében haladt a zápor, a nyilasi szerpentineken jónak kell lenni az útnak. Szerencsém volt, ezért a délutánt a környéken töltöttem.

Óriási volt, szépen gördülékenyen, szinte magától vette a kanyarokat a kis Alfa. Belejöttem, érezni lehetett, hogy nem kell erőltetni a kormányt, helyén volt az ív, a sebesség, a fék, a súlypont mozgása. Egy ilyen szervó nélküli kormányrendszerű gépen hamar kiadja ha a kormányt nehezebb tekerni. A pedálokon is jó ütemben lépkedtem, szinte beszippantotta a visszakettest, visszahármast, dupla-kuplung gázfröccs azért kell hozzá, akkor gyors. Ha nem kell váltani inkább ballal lassítok. Ennek az autónak olyan pompásan hangolták össze a hajtásláncát, hogy öröm a gépészkedés. Ízig-vérig autózós autó, hibátlan. Vidám kanyarvadászat volt, szinte egyedül voltam a hegyen.

Az éjjelt megint szerény körülmények között töltöttem, most már határozott fagy is volt. Az autót jég borította reggel, vártam míg a Nap leolvasztja. Aztán hajrá.

Az év az 50-es szám jegyében telik nálam, így kíváncsian vártam hol ér majd az 50000. közös kilométer a járgánnyal.

Nos, igazi ajándék volt, pont az egyik kedvenc kanyaromnál, Imolán túl. Fék, átlendít, nagy gáz. Nem is lehetett volna szebben összegezni ezt az időszakot, igazi ünnepélyes pillanat volt.


Őrület ez a járgány, az autómobilizmus nagy korszakából.

délutáni autózós hangulat I
délutáni autózós hangulat II
a hágón
a fagyos reggel
jégvirág
50000
és a kanyar
Szalonnán
Martonyi főterén
Rakaca felé
úttalan utakon
Kőröstetétlenen

50372km

 

Október elején aktuális lett ismét az olajcsere.
Cserélve lett a levegőszűrő és az üzemanyagszűrő is.
Km óra állása: 278835 km

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2025-10-19

Ő sem maradhat ki, ma vele is mentem egy nagyobb kört.

 

Újabb 10 ezer km.-en vagyunk túl, csak egy alap szerviz kellett, olaj, olajszűrő, levegőszűrő. (88100 km.)

 
>> SzervizBagee // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 MY20 // 2025-10-18

Gyertyacsere NGK ILZKR7G7G

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 2003 // 2025-10-18

MRJ is benne!

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa Giulia Q4 INTENSA MY25 280 LE // 2025-10-17

Gombhoz a kabátot.
Remélem az autó is megjön végre!

 
>> SzervizPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2025-10-17

2025 őszén az alábbiak lettek cserélve:

• Paraflu UP - 2 liter
• Termosztát O-gyűrű
• Termosztát - 55215006 (a víz hőfoka jelezte, csereérett)
• Gyújtógyertya - 55210685 + 4 db Bosch trafó a gyári száma szerint 552 299 59 - (trafó hiba miatt gyújtás problémát dobott az autó, ezért mind a 4-et kicseréltettem)
• Tágulási tartály - 50509771 (nem volt gondom, csak már nem tetszett a régi)
• Gyújtótrafó csatlakozó - 71752816 (az egyik viseltesebb állapotban volt, ha már trafót és gyertyákat is cseréltettem, ezt is)
• Olajbetöltő kupak - 55222036 (itt sem volt gondom, csak a korábbin - akkor csak azt lehetett rendelni - rossz az olaj jelölés, így nem bántja a szememet)
• Oldalindex jobb és bal - 50522993/994 (esztétikai okokból)
• Pollenszűrő - 50511785
• Levegőszűrő - 51854025
• Olajszűrő - 73500049
• Motorolaj - Selenia K-Pure 5W-40

alkatrész összesen 162.000 HUF

km: 156.547

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-10-17

Ezzel a bloggal adós vagyok egy ideje, szóval még júliusban úgy kaptam vissza az autót, hogy az vészmódban ragadt. Így lett, hogy Chilivel mentünk nyaralni.
Szeptember elején volt egy fontos üzleti utam, árut is vinnem kellett. Föci barátom vette át az árut Vecsésen, és fel is ajánlotta a furgont, menjek fel vonattal, megoldjuk. Azért én csak felszívtam magam kicsit...itt egy autó amiben céges pénz áll, fizetem a cégautóadót és vonattal menjek?

Úgyhogy bár lett volna jobb dolgom, nekiálltam felfogni, hogy mi okozza a vészmódot. Sokáig tartott, kb két napom ráment az agyalásra, próbálkozásra. Aztán meglett.

Hogy ennek van e köze ahhoz, hogy lóg a wastegate, na abban nem vagyok biztos. Ez itt konkrétan egy másik hiba. Kimértem, 4.7mm-rel kereste arrébb a null pozícióját a wastegate-nek, vagyis az aktuátor nullpont kalibrációja ment el. #nemkicsitnagyon

Persze ekkor már ki volt írva az autó turbócserére, csak épp októberre igérték az alkatrészt, nekem meg kellett az autó. Vészmódban pedig nem akartam használni, nem kéne kinyírni a motort.

Nos a kényszer megszülte a megoldást, az autót életrekeltettem ideiglenesen. A dolog hozománya volt, hogy be tudtam állítani, hogy a wastegate rendesen, erőből zárva legyen.
Na innentől tudtam, hogy ez a turbó így ahogy van nincs rendben. 3-4 deci fogyasztás csökkenés, és érezhetően élénkebb gázreakcó bújt elő egy kétfilléres tákolástól.

Így meghempeszkálva mentem vele kb 1500km-t, majd szeptemberben hívtak, hogy idő előtt itt az új turbó.

Az Autócentrum Szabó előtt ismét le a kalappal. Olyan szinten korrekt munkát és tényleg teljeskörű megoldást kaptam, hogy huhh.. tényleg köszönet nekik. Daninak, aki szervezte és Csabának aki elvégezte a cserét. Amikor megláttam a munkalapon, hogy ez a beavatkozás milyen tétel volt, elkerekedett a szemem.

Hazafelé már éreztem, hogy igen, az a bizonyos élénk gázreakció megmaradt, és az alacsonyabb fogyasztás is. Itthon másnap első dolgom volt megnézni, hogy vajon tényleg lógott a régi? Tényleg kisebbet kottyan az új? És hát tényleg. A nyikorgó milliméternyi mindenfelé bólogatás helyett egy határozott "koppanós" billegése van.
A kézzel ráírt contolowa qualita szám helyett (a gyárin így volt) egy QR kódos nyomtatott számsor az aktuátoron.
Láthatóan valamilyen upgrade is történt az aktuátor körül, másképp néz ki a csap amire a kar rámegy.

Ez így most nagyon megnyugtató, az autó fantasztikusan csendes, élénk, jó vele autópályázni. Nem mondom hogy újra... mert szerintem sose volt ilyen.