Blog
Minden rosszban van valami jó azt mondják! Elkészült az autóm, ráadásul a vezérlés segregátor feszítők és minden egyéb cserélve lett a generátorral együtt. Igaz egy részét nem terveztem egy részét később. De így is nagy a boldogság hogy be tudta zsúfolni Csőri az év végi teendői közé. Ezer köszönet érte. Igaz a kis Punto most nem hozzá került. Otthon meg lett oldva a szervize. Az helyett lett a Giulia berakva bár a két dolog illetve a rá fordított idő kb mint Makó Jeruzsálem távolsága.
Hihetetlen, hogy mindig van valami. Most a kardántengelyen volt a sor. Sebességváltáskor mindig egy jó nagyot csattant, még kis sebességnél is. Először a keresztre gondoltunk, de aztán kiderült, hogy a a ricnis összeillesztésnél volt a hiba. Szétszedéskor egyszerűen csak szétcsúszott, pedig szorosan kellene illeszkedniük egymásba, van, hogy szétkalapálni is alig lehet. Erről a két részről a netről csentem a képeket. Szóval itt megoldották a problémát, legyártották a kérdéses részt ugyan, de nem kevés pénzért. Kicentírozták és már mehetett is vissza a helyére. Közben előjött még egy anomália, izzításkor elkezdett villogni az izzítás piktogram a műszerfalon. Kiderült, hogy az izzító "relé" rakoncátlanodik, plusz ki lettek mérve az izzítógyertyák is és az egyik már hibás volt, szóval ezek is miond cserélve lettek. Elegem van... kari aji meg van... idén már nem költök rá többet... majd januárban. :-DDD
költségeim:
- kardántengely: 165.000 HUF
- Bosch izzító "relé": 25.000 HUF
- Bosch izzítógyertya: 6500 HUF/db
- gyertya kiszedés: 10.000 HUF/db (félő, hogy beleszakad)
- munkadíj: 34.000 HUF
A téli átállás megtörtént. Ahogy néztem, a nyári gumikon még egy szezont kibír majd a minta. A szélét kicsit eljátszottam, de összességében jó lesz ez még.
Történt a dolog hogy a Westend mélygarázsában a kereszteződés közepén megállt az autó. Egy rántás és kész. Újra akartam indítani de nem volt áram az akkumulátorban. Hívtam Csörit. Adott pár jó tanácsot így sikerült az autót arrébb tolni majd a garázsból ki imádkozni az épület elé mert az autómentő nem tudott bejönni. Aztán egy kis cserével fogadta is az autót bár ez jóval nagyobb meló mint amit terveztünk volna. Mint kiderült a generátor szabadonfutója teljesen megállt és rendet rakott maga körül. Még jó hogy nem nagyobb sebességnél történt. bár azt nem értem miért nem jelezte ki hogy nincs töltés. Így addig tudott menni még volt elég árom az akkumulátorban. Így generátor csere + ha már úgyis szét van szedve ki lesz cserélve a vezérlés is meg minden más amit kell.
Ja és ez a születés napomon természetesen amire egész mást terveztünk. Így elhoztuk az autót Fehérvárig majd kedden levittük Várpalotára.
Voltunk kötelező szervizen amit megint elfelejtettem megírni. Hiába, öregszem. Gyorsan pontosan mint mindig, természetesen Csőri Várpalotán.
- Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30 olaj
- gyári olajszűrő
A jármű megfelel a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomba tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet előírásainak.
Következő műszaki vizsga időpontja: 2026. 12. 10.