Blog

>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2025-01-10

A gyárból hazaindultam.
A kijelző közölte velem hogy alacsony a keréknyomás, a kijelzőt álváltva a bal hátsóból 1 bar hiányzott.
A gumis még nyitva volt úgyhogy ambuláns kezelést kértem.
Egy csavart találtak.
Megfoltozták.
Köszönet a gyors segítségért!

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2025-01-18

Lecseréltem az olajat.
Ugyan úgy mint korábban Mannol 10W-60-at kapott...

A múltkor szétszedtem a bal gólyalábat, ma a jobb volt a soron.
Itt egyértelműen bebizonyosodott a múltkori sejtésem. A toronycsapágy kattogva, akadozva forog. Sajna ezt cserélni kell.
Rendeltem is egyet, amennyiben megjön ez egy másik történet lesz...

Szóval elővettem az új TRW teleszkópokat - amit még szeptemberben vettem - és összehasonlítottam a kiszedettekkel.

Röviden: jól gondoltam, cserés mindkettő.
Bővebben:
A kocsiból kivetteket szinte két ujjal össze lehet nyomni és úgy is marad. A TRW-ket egyértelműen nehezebb és gyorsan vissza is jön. (4.kép)
A két teló látszatra egyforma, egymás mellé állítva a rugótányér kezdőpontja ugyan oda esik. (7.kép)
Ha a beépítési irányba forgatom őket a rugók végei is szimmetrikusak lesznek. (8.kép)
A toronycsapágyakat rápróbálva stimmel minden. Erről nincs képem, mert két kéz kellett tartani a csapágyakat és nem volt harmadik fényképezni :-)

Nincs más hátra:
- lefesteni a rugókat,
- letisztítani a balos toronycsapágyat,
- megvárni az új toronycsapágyat,
- összerakni az új telókkal,
- mindent visszarakni.
Tavasszal még egy futóműállítás is kell.

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa Stelvio 2.2 D // 2025-01-11

Ez a nap is eljött, szüleim részéről pláne nagy izgalommal, hiszen soha nem volt még automata váltós autójuk.

A hazafelé vezető út élménnyel teli és zökkenőmentes volt.
Bár az autóban 162.000 km van, ennek látható nyoma csak a műszerfalon van, patika állapotú az autó amit köszönünk az előző külföldi és magyar tulajdonosnak.

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa Stelvio 2.2 D // 2025-01-07

2025.01.07-én Ő is a listán volt, sőt a lista legelején volt, mint megnézni kívánt autó!

5 autó megnézése után döntés született:-)

Az autó maganszemélyé volt, aki naponta használta, és Murphy bácsi pont a megnézés előtt intézett egy kőfelverődést, így a szélvő csere miatt még pár napot várni kellett az autó átvételére.

 

Update: nem az üzemanyagszűrő volt a hunyó. A szűrő alján a vízérzékelő tömítése adta meg magát.

Útközben erős gázolajszagot éreztem. Előszőr azt hittem valamelyik, a dugóban mellettem álló autóból jön. Sajnos belőlünk jött. A gázolajszűrő alján (valószínűleg) a vízérzékelőnél tolta ki az üzemanyagot.

Saját lábon hazajöttem vele, de a garázsba nem mentem le. A Kőbányai út - Könyves Kálmán körút kereszteződéstől Újpestig kb. 20 liter üzemanyagot tolt ki 😪

A gázolajszűrő új volt. Kb. 1000 Km-t mentem vele a csere óta.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2025-01-11

Az olajszint ellenőrzésnél feltűnt hogy elég sötét színe van az olajnak, pedig ennél a motornál nem szokott ilyen lenni. Mivel egyébként is eltelt több mint egy év ezért rendeltem Csehországból olajat, onnan olcsóbb volt postával együtt mintha itthon megvettem volna. A szokásos Pure Energy már nem nagyon van, ezért az elvárt szabványok alapján megkerestem a motorhoz passzoló utód verzióját. Az olajszűrő az alfaalkatrészekről jött, a motormosó pedig már volt otthon polcon.
Alig hagytuk el a 280 ezer km-t, kb 5 ezret mentem vele az előző olajcsere (2023 november) óta.

 
>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2025-01-11

Bár vételkor számítottam rá és várható volt, hogy idővel cserélni kell a MultiAir modult, de azért nem örültem neki, amikor elkezdődtek az ehhez köthető check engine hibajelzések. Mivel azon kívül, hogy letiltotta a Dynamic / All Weather vezetési módot és a start-stopot (hála az égnek), más problémát nem okozott a dolog, ezért a szerelő javaslatára használtam továbbra is a kocsit. Az elmúlt időben viszont indításkor és néha menet közben is pár másodpercre elkezdett három hengerezni, ami bár nagyobb problémát nem okoz, de mindenképp rontja a vezetési élményt, ezért nem vártam tovább a cserével.

Az előző tulaj azt mondta, hogy az ő 7 éve alatt nem volt cserélve a MultiAir, az előéletéről pedig nincs infója, szóval ha csak összeadjuk a nála és nálam töltött majdnem 9 évet, azt gondolom, hogy a MultiAir kiszolgálta az idejét. Remélem az új is legalább ennyit fog bírni.

És ha már MultiAir csere volt, akkor természetesen cserélve lettek az alábbiak is:

- MultiAir szűrő
- Olaj (Liqui Molly 5W40)
- Olajszűrő
- Levegő és pollenszűrő
- Tompított fényszóró izzók (egyelőre nem LED-esítettem, de egy erősebb hidegfényű került bele).

A szereléseket az Alfa Szatmári szerviz végezte.

>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2024-04-17

Az öreg harcos már nem bírta a folyamatos aksitöltéseket és a hosszabb pihenőket szusszal, így persze pontosan akkor mondta be az aksi az unalmasat, mikor éppen teljesítenie kellett volna. A kocsi éppen kölcsönben volt haveréknál, mert az ő 59ti-je nagyszervizben volt, ezért pár hétig élvezhették a Bella nyújtotta örömöket... vagyis, élvezték volna, ha elindul. SOS-be rögtön rendeltem egy csere aksit (Banner) amit Mikitől hoztam el, majd beszerelés után újra teljes pompájában róhatta az utakat. Már érett volt a csere, mivel az előző az 5.-ik évet húzta. Remélem legalább ennyit ez is ki fog bírni.

>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2025-01-05

Egy ideje már érdekes hangok jöttek az ablak felhúzásánál, majd végül már csak kézi rásegítéssel tudtam felhúzni az ablakot, így megérett a cserére az ablakemelő szerkezet.
Polcar gyártó termékét választottam, képek alapján ez hasonlított legjobban a gyárira, és valóban jól illeszkedett minden része. Egyedül a bowdenházakon lévő gumi rezgéscsillapítók nem voltak rajta, ezt viszont a régiről hosszában szikével levágtam, majd FBS szilikonnal átragasztottam a bowdenházra, így semmi nem rezonál az ajtóban továbbra sem.