Blog

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2025-02-15

Izzó csere

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-02-15

Megérkezett ez is tegnap ma már a helyén, tökéletes, 2 oldalas szövet és gumi oldallal, méretpontos gyári kiegészítő / Mopar /

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2025-02-11

Nem zörög a katalizátor, ha nem fújja a szél. Ja ez nam az...
Már egy éve is van, hogy beindítást követően elkezdett csörömpölni az alsó katalizátor, de kis melegedés után el is halgatott. Akkor így azt sem tudtam kideríteni, hogy mi csinálja, aztán, ahogy múlt az idő egyre hosszabb ideig tartott ez a csörömpölés. Mostanra már melegen is hallatta magát, és már teljesítmény vezstést is észre lehetett venni.
Először csak eloldottam az első két csavarnál, itt benyúlva egy kisebb darabka betétet ki is tudtam forgatni (1.kép). Ütögetésre még mindíg zörgött, muszály voltam levenni. A hátsó két csavart viszont úgy kellett levágni. A lambdaszondánál a katalizátor füle menetes, ezt ki is fúrtam, és feljavítottam benne a menetet. Ami fura, hogy vele szemben is pont menetes lehet, ítt egyenlőre benne is hagytam a csavar darabot, mert igyekezni kellett, így is rámsötétedett. A katalizátor belét, legalább is ami maradt benne, azt még egy kicsit törni kellett, hogy kihulljon belőle. Itt rá is vertem az újjamra (11.kép), de sikerült maradéktalanul kipucolni (4-5.kép). Ami kijött belőle (2.kép)
Három csavarral sikerült visszaraknom, de még egyenlőre a tömítésnél is kifúj kicsit. Hátul ahol kúpra zár, ott meg csak egy csavar fogja, szerintem itt is kifúj.
Már nem csörög, visszajöttek a lovak is, kicsit dörmögőssebb hangaja lett, ez még lehet a kifújás miatt is, de ez már nem zavaró.
Képeket nem csináltam a kapkodás miatt, de még hamarosan úgy is le kell venni...

Update 02,15.

Elkészült a kipufogó, és a képek is.
A fülben még sem volt menet, csak nagyon belegyógyult a csavar. Mikor elkezdtem bepontozni a fúráshoz, a harmadik ütés után megmozdult, és így akor már ki is ütöttem a helyéről (6-8.kép). Még korábban raktam egy adaptert a lambdaszonda alá, hogy ne dobáljon katalizátor gyengeségre hibát, működött is. Viszont most, hogy nincs bele a katalizátornak, így kivettem az adaptert, kiváncsi leszek, így rendes gázáramlásnál mit csinál. Kapott mindenhova csavart, és megkentem kipufogó tömítő pasztával a csatlakozásokat is. elvileg kész.

>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2025-02-11

Beépítettem a két éve felújított segédkormányművet is. Ici-pici kotty volt, de nem romlott az állapota, így a cseredarab eddig várt a polcon. De a friss kormánygéphez ez illik.
Érdekes, hogy a most visszaszerelt 1967-es gyártmány - feltehetően az autó eredetije - acélszerszámban öntött, zsírzógombos, külön radiális és axiális csapággyal szerelt. A másik egy spiderről származó 1985-ös gyártású darab, már csak homokban öntött, egyszerűbb csapágyazású, költségcsökkentett megoldás. Cikkszámok azonosak. 1962 és 1992 között ilyen volt talán az utolsó Spiderig? Valószínű.
A kiszerelt darab kb. 35-38 ezret futott 2013 óta. Mostantól a harmadik segédkormányművet fogyasztja az autó nálam.
A kormányközép visszakerült a helyére, de gyanús a dolog, mert a kormánygép beszerelés után 5-10 fokot jobbra állt a kormány, tehát most picit széttartason lehet. Kicsit bizonytalannak is éreztem az egyenesfutást.
Feliratkoztam egy futóműbeállításra.

Próbakör megvolt, kb. 40km.

 

Lassan összeáll az idei Nagy Túra útvonala.
Két sarokpontból indult a tervezés:
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)

- Sanremo

Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 15-nél tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 6 szállás lefoglalva.

Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2025-02-11

Bal hátsó kerékbe csavart kaptam ajándékba. Este edzésre menet 2.4 ről pillanat alatt 1.7 majd 1 óra elteltével 1.3 bár . Ez már szemmel láthatóan is lapos. A hétvégét garázsban pihente és fél naponta fújtam hogy ne üljön le teljesen(egy rövid teremtorna még így igy is belefért meg egy ferihegy kiruccanás , 3 óra alatt 1 bar veszteség) mivel a kedvenc gumisom be van zárva így csak hétfőn került javításra.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2024-11-09

2024.11.09 kilométer állás 36500 km. Nyári gumikban 2930 került a szezonban így 22072 km tettek meg eddig. Téli gumik 14550 km után folytatják tapadásukat az 5. szezonban.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-02-09

Kis apróságok bekerültek ma is, gyári / Mopar / gumiszőnyeg szett, fedélzeti kamera, USB elosztók.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2025-02-09

Engem is utolért. Egy előzés közben csipogás és keressem fel a dílert felirat közepette. Utána turbó nélküli lett a gép.
Körülnéztem itt a blogban hogy másoknál mi volt. MAP-szenzor pucolás és a geometria szabályozó mágnesszelep eltömődött szivacsszűrőjének cseréjére voltam hajlandó ebben a hidegben. Azóta megkergettem párszor, úgy tűnik rendbejött. De a szívósort a nyáron ki kéne pucolnom, brutál ahogy kinéz...

 

Az úticél a balatonalmádi "Kocsonya és disznótoros Fesztivál" volt. A rendezvény felejthető, egy gyengébb falunaphoz tudnám hasonlítani. Eddigi életem legdrágább sültkolbászát sikerült itt elfogyasztanom 😂 De legalább finom volt és az időjárás is kellemes volt.