Blog
Ha hegy nem megy mohamedhez...😁 Meglátogattam GT barátomat. Köszönöm a vendéglátást ismét,meg a táblát amit megörököltem 😊
Elvittem idén utolsó körére az autót. Gondoltam gurulok kicsit a városban. Tiszta idő, van 7 fok, napon talán 10 is. Pont alkalmas erre.
Persze, az első 500 méter után éreztem, hogy ebből kell még, ennyi nem elég. Átszellemülök, mikor benne ülök. Már nem az számít hova megyek, csak hogy menjek. Hogy bele tudjak lépni a gázba. Hogy lendülettel tudjak venni egy kanyart. Hogy olyan manővereket hajtsak végre vele, amit egyébként eszembe sem jutna egy utazás során.
Ez az autó bemászik a bőröd alá, bele a tudatodba. Elhiteti veled, hogy amit Ő akar, azt te akarod. Egy számító, agyafúrt nő, aki úgy rendezi a dolgokat, hogy végül a kedve szerint cselekedj. Mint a Kígyó, ami suttog a füldebe, hogy elkövesd az Eredendő Bűnt...
Sokkal több ez autónál... De hogyan lehetne ezt elmagyarázni azoknak, akik sosem érezték ezt? Hogy mondod el annak, akinek az autó csak egy helyváltoztatási eszköz, hogy mi az Alfa Romeo? Hogy magyarázod el a halnak, hogy milyen járni?
Áhh, erre a gépre nincsenek szavak... Technológia és érzelmek alkímiai egyvelege... La meccanica delle emozioni...
Ma megvolt az olajcsere 69100 km-nél.
Duna Autó.
Kiolvasták a hibakódokat, de sajnos a MA rendszer hibáját nem sikerült kimutatni, így egyelőre nem lesz csere.
Ma ez is bekerült.
Nem jó, de van. Jobb, mint a semmi.
Régóta szemeztem már a karbon belsőkkel. Elérkezett az idő így sikerült ezt is megvalósítani. Nem igazán tudtam mennyibe kerül. Egyszer csak szembejött velem egy 159-be való szett, amit Gt árult. Rákérdeztem és megegyeztünk. Nekem a saját váltó konzolt kellett elküldenem így meglett a szett a Brerához. Mivel a 159 és a Brera váltókonzol nem egyforma.
Elérkezetnek látam az időt, hogy felújítom a hátsó futóművet. Az autó Olaszországból jött így szerencsére nem volt sok rozsda. Csak néhol volt rajta. A csavarok sem voltak berohadva. A szilentek közzül csak a lengőkar nagy szilentjét cseréltem ki. A többi nagyon jó állapotban voltak. A lengéscillapító toronyszilentet cseréltem még ki. A fék is felújításra került új Zimmermann tárcsát kapott gyári betéttel. A megcsinálásra takarítással és festéssel együtt 2 hét kellett. A
Egy újabb project ami happy end-del zárult. Az autóban nem volt sky window. Most viszont lett.😁 Elég leharcolt állapotban sikerült venni egy bézs mechanikát (ami szét volt esve, illetve a csúszkából is hiányzott négy elem) egy bézs tetőkárpitot és egy sima mennyezett lámpát (amibe nem volt kapcsoló) mert sajnos az nem volt meg a szetthez. Tervem a mennezetlámpával az volt, hogy a sajátomból és a vásároltból csinálok egyett. A kapcsolót 3d nyomtatással készítettem el egyik ismerősömmel aki az elektronikát is megcsinálta. Igaz nem úgy néz ki mint a gyári, de a funkcióját ellátja. A csúszka volt a legnagyobb kihívás. Ilyet gyáriba nem lehet kapni. Viszont ami meglepő volt a Peugeot 407 is ugyan ilyen csúszkát használ. Az eBayen sikerült venni komplett szettet. Azért ez sem volt tökéletes, de legalább sikerült venni. Egy kicsit meg kellett csiszolni, mert volt olyan ahol az készítésnél maradt egy kis sorja. Illetve szoros volt a sínbe a csúszó rész is. Ezeknek az oldalából kellett egy kicsit leszedni. Négyszer kellett szétszednem meg összerakni mire már megfelelően tudott dolgozni. Az elektronika segítésébe Ferenc Mészáros segített aki készséggel megmutatta az autója mennyezeti lámpáját. Ezt utólag is nagyon köszönöm neki. Mivel az alap lámpába is benne van a komplett nyáklap csak be kellett forrasztani a mikrokapcsolókat illetve egy ellenállast. (Ezért vettem egy másik sima lámpát. Ugyanis ebböl került kiépítésre a mikrokapcsoló.) A végén elvittem kárpitoshoz is aki feketére áthúzta az egészet. A mennyezet lámpát lefestettem a belső konzolok színére így teljesen egy színű a belső rész.
Pár hete kigyorsításoknál valami vibrálást éreztem a futómű felöl.Csöri megnézte és a féltengelyre gyanakodott. Az is volt a hiba. Szerencsére elég volt a csillagot cserélni és megoldotta a problémát. A javítás alatt észrevette hogy a főtengely szíjtárcsa is a végét járja,ezért az is cserélve lett.