Blog

>> SzervizLaci82 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 8V ECO // 2018-02-20

237036km-nél kicseréltettem a kuplungot és ami ezzel jár,természetesen a kettőstömegűt is mivel volt már egy kis hangja.Elment volna még,de hosszú távokra használom ezért szeretem ha rendben van.

 
>> EgyébMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-10-28

10.000 kmrrel illetve 14 hónappal ez előtt volt az utolsó olajcsere, nosza csináljuk meg. Selénia 5W-40 mint mindig és persze az összes szűrő, kivéve az üzemanyagszűrőt, azt cseréltük az előzőnél és a következőnél esedékes.
Szépen fut utána? Meghiszem azt! :)

(nem tudom, hogy mi ez de lehet ebben a gyári olaj dologban valami, mert nem fogy, nem csöpög, jól fut, és a turbó kenése is kitűnő..)

 
>> EgyébMachiavelli // Alfa 156 SW 2.4 JTD Mjet 20V // 2016-07-30

Már benne járunk a júliusban rendesen, az autó az elmúlt hónapokban gyakorlatilag állt, az "egészségügyi" járatásokat leszámítva, és nem értettem, hogy miért olyan koszos a blokk oldala/alja, hiszen ebből az autóból eddig soha egyetlen csepp olaj sem folyt, de aztán rájöttem/tünk: az egyik üzemanyagcső repedt el és az lett cserés így 232ezernél..:) soha nagyobb gondot..

 

Az autó kulcsa már elég viseletes volt, úgyhogy megérett a kulcsház a cserére. Ebay-ről rendeltem a házat, az Alfa emblémát rá pedig a Trencsikéktől. Így egymás mellé rakva az újat meg a régit, elég nagy a különbség.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-02-22

Ennyi. Passz hogy mitől. Foglalkozni kellett vele. Nincs kaszni rázó remegés reggel akkor se, ha nem fűtöm elő a vizét.
A hűtővíz csövek viszont kemények voltak megint kicsit, visszavittem hengerfej csavar utánhúzásra. Mondta is a srác, hogy ezt ne hanyagoljuk el, csináljuk meg. Kicsit sokáig halogattam, de ez is rendben, jelenség megszűnt.

Dolgaim végeztével aztán elvittem ápolgatni kicsit, alaposan lemostam a mosóban. Alul, a küszöböknél, kerékdoboknál. Megérdemli, jó kis autó.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-02-22

Elkövetkezett,hogy az elejét is rendbe rakjuk.
Nagy meglepetésre a felső lengőkarok tökéletesek voltak, azokat nem kellett kicserélni.

Cserélve lett:

Alsó lengőkar ( jobb-bal )
Kormányösszekötő ( Jobb-bal ) -Ruville-
Stabilizátor pálcák ( Jobb-bal ) -Ruville-
Lengéscsillapítók ( Jobb-bal ) -TRW-
Ültető rugók elöl, hátul. -Eibach
Első nekifutásra hátul nagyon beült, így ki lett cserélve másik ültető rugóra, így most patika a magassága.

Axiál csuklót is vettem ,de az nem stimmelt sajnos, így az maradt a régi ,bár nem volt rossz állapotú.

Jobb külső gumiharang is cserélve lett.

1porlasztóm nagyon elkezdett kifújni, aztán rájöttünk ,hogy a másik is. A harmadiknál volt lerakódás, így azt is kivettük, felmartuk ,és kicseréltük, biztos ami biztos alapon.

Sajnos még mindig kopog, így stabilizátor rúd szilent cserére szorul , nagyon örülünk mondanom sem kell.

Ofkorsz' nem ment minden flottul, nem mostanában lehetett szétszedve az eleje.
9-22-ig tartott a történet.
Köszönet ismét Bognár Zolinak!

-Helló következő tulaj (egyszer biztos lesz) minden zsírozva lett összerakva, nagyon szívesen! :D

243.800km-nél történtek a cserék.
Alakul a verda :)

Vagy 5 centit földhöz lett vágva, iszonyat sokat dobott rajta, tiszta sport autós kinézete lett. Imádom.

 

Nagyszervíz: bal első, alsó és felső lengőkarok (lemförder)
10e km után olajcsere (Selenia WRPE) olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő.
Első fékbetétek és tárcsák cserélve (brembo)
Folyadékszintek ellenőrizve.
Km:238.800

 

Kicseréltem az elfáradt gázrugókat a motorháztetőn, illetve a csomagtartóajtón is. Elég volt a pálcából, illetve abból is, hogy attól függően épp milyen kedve van a kocsinak vagy nyitva marad a csomagtartóajtó vagy nem. Mivel a kapcsolatunk a kis döggel elég necces, nem kapott gyári teleszkópokat, hanem Magnetti Marelli gyártmány (bár nem tudom az milyet csomagol).

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-21

Ilyen sem történt velem még, pedig már van párszázezer alfás kilóméter a talpamban. Az történt, hogy megálltam a pirosnál, majd amikor felengedtem a fékpedált, üdvözölt az üzenet, hogy csekkoljam a jobb hátsó féklámpát. Elgurultunk még az asszonykám munkahelyéig, majd vetettünk rá egy pillantást. A jobb hátsó féklámpa égve maradt. Na, ez meg hogyan? Izzó ki, mindkét wolframszál sértetlen. Csatlakozó ép. Hazamentem vele és idő hiányában elraktam aludni. Ma volt kis időm, igy mindkét oldalt szétszedtem, a csatlakozókat megtisztítottam, majd kaptak kis kontaktsprayt. Semmi változás. Mondom, felcserélem már a két oldali izzókat. És lám, az izzó a ludas. De ez hogyan, azt ne kérdezze senki. Vettem egy párat a jól bevált helyi márkából, mindkét oldalon cseréltem akkor már. Most minden szuper. Próbáltam fényképezni az izzót, mielőtt kidobtam, nem tudom mennyire látszik.

>> EseményRolee46 // Alfa 155 1.8 Ts 8v // 2018-02-20

Pár hét várakozás után végre elérkezett az ő ideje,hogy végre jobb sorsa legyen😊.2018.02.18-án elhoztam az ideiglenes otthonába,most Friedbergbe lesz egy darabig.Itt kezdek neki a felújításnak amit tudok megcsinálok a többit meg majd magyarba valamelyik szaki😊.
A cégtől béreltem egy Sprintert ami húzhat 2t-ás trélert amit 2 napja vettem, a bérlés elég occo volt 10euro +üzemanyag😊.480km-t mentem igy 65 euroból megfordultam.Vasárnap lévén nem tudtam lemosni szegénykémet pedig rá férne,de majd sort keritek arra is.Utána ponyvát kap,mert jelenleg kevés a hely garázsba😕.A motorháztető,tető meg a csomagtér ajtó is lakk hibás igy nem tesz kárt a ponyva az tuti.