Blog

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-10-08

Eddig céges autó volt, ez megváltozott. Mostmár az én nevem van a forgalmiban. :) Igazából nincs gyakorlati jelentősége.

Eredetvizsga 18.500
Átírás 122.250
Kötelező + casco 211.320

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2025-04-09

Termosztátnál régóta csepegtette a vizet a műanyag csonkoknál, jobbnak láttam egyben cserélni az egészet. Valamint a hűtú is elkezdett folyni jobb oldalon.
Alkatrész ügyben Erhardot hívtam segítségül.
Szerelést megoldottam egyedül a garázsban.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2024-05-18

Rég nem írtam ide semmit, persze minden évben megvoltak a kötelező cserék.
Visszamenőleg nem vezetem fel, ez most a legutolsó ami megtörtént.

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-04-09

Vissza a PilotSport5.

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-10-30

Újra Sottozero.

 
>> EgyébVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2025-04-08

2 db új gumi került fel az autó első tengelyére. Hátul Assimetric 5 maradt, előre Assimetric 6 jött

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-04-08

Eljött a nap, hogy újra a gömöri utakon tudjak autózni. Egy hónapja nézegetem a naptárt és az időjárás előrejelzést, ez volt az első lehetőség. Szerencsére Laci is el tudott jönni, szinte már hagyomány, hogy az első túrára a 156-okkal megyünk.

Az útvonalat elneveztem Gömör legjobbjainak, igaz picit átnéztünk a néhai Szepes és Abaúj-Torna vármegyékbe is Szomolnok és Stósz kedvéért. A legtöbb móka/kilométert így lehet elérni.

Kecskemét-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Kánó-Aggtelek-Pelsőc-Csetnek-Rosznyó-Krasznahorkaváralja-Stósz- Krasznahorkaváralja- Rosznyó - Veszverés - Nyilas- Sedlo Grajnár-Hollópatak Sedlo Grajnár-Nyilas-Veszverés-Henckó-Lubény-Turcsok-Szirk-Kövi-Süvete-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Szilvásvárad-Eger-Jászapáti-Kecskemét

Tetszett az autó, ami nagyrészt az új kuplungszettnek köszönhető, illetve a túra előtti estén a kuplungpedál szilent cseréjének, így fent és egyformán fogott, élvezetes volt a pedálokon lépkedni, szépen viselkedett. Az autó legnagyobb gyengeségét sikerült orvosolni.

Kiemelt élmény volt a Stósz feletti rész, a Hollópatak előtti kis bekötő, ami egy billentgetős hullámvasút, ezeken többször is kellett mennünk. Nagyon illik az autó karakteréhez a Nyilas- Sedlo Grajnár szakasz.

Hajtűkanyar előtt visszahárom vagy csak visszakettő gázfröccsel magas fordulaton, hogy segítsen a féknek, vigyázva, nehogy blokkoljon és rángassa a hajtásláncot, ha mégis, gyorsan kuplungolni. A kanyarból kijövet a 2 és 4000-re hangolt kipufogó éppen kettesben a kétezres tartományban kicsit erőlködve megindul - lehetne egyesezni is, de minek -, aztán később a lehúzott ablakon keresztül hallani ahogy a rengeteg kipufogógáz süvít végig a csövön. De durva. Őrület, ezt csak a benzinvérűek értik.

Egy nagyobbacska szünetet tartottunk olyan három óra körül Nyilason. Csak egy helyen készült kép Veszverés felett a hágón. Autózni jöttünk.

600km dombokon-hegyeken, összesen 915km az alföldi utazással.

210590km

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-04-08

Azt tapasztaltam, hogy a pedál az útja legvégén néha megtapadt. Gyorsan kezelésbe vettem. Rém kényelmetlen helyen van. Faragtam bele egy újabb szilentet. A hiba fő forrása a szilikonzsír lehetett, megpuhította, szétmállott, így azt most kihagytam. Jól előfeszítetten beszereltem a szembe. Ez a fejlesztett no.2 megoldás remélem tartós lesz.

 
>> Egyébliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-04-08

Néhány könnyen elérhető helyen befújtam. Hátsó és első nyúlványok, hátsó ívek belülről, kívülről, hátsó rádiuszkar bekötés feletti üreg.

 
>> SzervizLala2.5V6 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-04-07

Sajnos a jobb hátsó gumi oldalába volt egy csavar, gumis szerint már biztonsággal nem javítható, így cserélnem kellett a 2 hátsó, alig 2 éves Continental gumikat..

Michelin Pilot Sport gumikra esett a választás.