Blog

Ma gyml-hez költözött a cucc, hogy az ő autójában szolgáljon tovább:
- JBL ládástól
- Focal szett
- kondi
- Hifonics

 
>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2018-05-13

Új Pierburg EGR szelep
Km: 259000

 
>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2018-05-13

Lement újabb 10.000km ezért beiktattam.

-UFI olajszűrő
-UFI levegőszűrő
-UFI üzemanyagszűrő
-FILTRON pollenszűrő
-SHELL Helix Ultra olaj

271.000 km

 
>> Eseményforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-05-13

Megvolt az idei rally,ismét igazán jó élményeket szereztünk az Őrségben😀

 
>> Szervizzümi166 // Alfa 166 24 JTD // 2018-05-12

Semmi extra, csak a szokásos olaj és szűrők cseréje lett megejtve. Ja, meg egy klímabomba lett eldurrantva:-) Gázolajszűrő majd jövőre. 349800 km.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-05-13

Volt 1 kis hajszálrepedés a jh lámpán, kicseréltem 1 másikra, most már nincs:-)
Laposkéz technika, hosszított krovaszár minimális emlegetése Luigiéknak és már kész is.

 
>> SzervizRicsi 147 // Alfa 159 2.4 TI 209 LE // 2018-05-12

Kicseréltük az olajat+szűrőt és beállítóttuk a futóművet.
Km: 92764

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-05-12

Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-11

1-2. kép: felújítás előtt.
3-4. kép: felújítás után.
Az autóval vett 17"-os 20 küllős felnik sajnos már elég rossz állapotban voltak. Téli felnikként voltak használva. Nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb fel kell újítani őket, mert abban az állapotban eléggé rontották az autó összképét.
Beszéltem fényezővel, de azt mondta, hogy felejtsem el, hogy ezt bárki is elvállalná. Csak a szinterezés, a porfestés jöhet szóba. Előzetesen olyan információkat kaptam hogy szinterezés esetén nem választhatok túl sok szín közül, talán 4-5, ezt fogadjam el. Volt egy elképzelésem, hogy egy, a gyári sima alumíniumszínnél egy kicsit sötétebb szürkés-kékes árnyalatot szeretnék, de a legfőbb célom az volt, hogy igényesen nézzenek ki végre a felnik, nem ragaszkodtam egy konkrét színhez.
Meg is lepődtem, mikor elvittem őket a szakemberhez, mert amikor a színekhez értünk, egy akkora mintacsomagot tett elém, hogy festékboltban sem mindig lát ekkorát az ember. Zavarba is jöttem hirtelen a nagy választéktól. Természetesen megpróbáltam megkeresni azt a színt, amit elképzeltem magamnak, de aki már próbált színkártya alapján színt választani, az tudja, hogy ez nem is olyan egyszerű. Amikor már nagyon jojózott a szemem, akkor ráböktem egyre, jó lesz az.
Nem beszéltünk meg időpontot a szakival, de mivel téli felnikről volt szó, nekem nem volt sürgős. Bő egy hónap múlva hívott, hogy kész van, mehetek érte. Első benyomásom az volt, hogy sötétebb lett, mint eredetileg elképzeltem, de egyébként nagyon elégedett voltam. Biztos vagyok benne, hogy jól fog ez mutatni majd a kocsin október-novembertől :)

>> SzervizMuszti // Alfa 159 Sportwagon 2.0JTDm 136LE // 2018-05-04

Egy ideje használattól függetlenül el kezdett zörögni a kipufogó. Alulról nem látszott komoly rozsdásodás és a hibajelenség is sokszor csak 10percig állt fenn, aztán teljesen szép hangot adott. Viszont az utóbbi napokban már leállításkor is csörömpölő hangot hallatott, így a csere mellett döntöttem. Karkus kipufogó szervizbe vittem. 2év garanciával vásároltam a dobot egy szerintem nagyon szépen beállított díszvéggel. Így 60500Ft lett a vége, de az előző bevizsgálás díját beszámította, így lett 2000Ft-tal olcsóbb. Mivel 50eFt feletti összeg jött ki kérhettem és kértem is kölcsön járgányt: Swift Sedan, arra, hogy A-ból B-be és vissza vigyen, jó volt, de az én Swiftem sokkal jobb vezetni. Fék sz*r volt és a kuplung bovden sincs jól beállítva. Összességében ajándék lónak ne nézd a fogát... a munka végeredménye tetszik.