Blog

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-15

Csak egy picit, nem kínozzuk.

Klikk

Klikk

Klikk

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-02-15

Ha kellene valakinek. Több típushoz is jó. Forrás.

1. Format a SD card (4-8GB) in FAT32

2. Download this file, unzip contents and move to the root of SD. This the ShortFuse hack to overcome registration for personalized password.

3. Insert in your Pioneer and follow on-screen instructions

4. When finished move the SD contents back to your PC. It includes backup files in case of issue (but you will have no issues if you pay attention to all the details).

5. Delete all contents of SD, or format again

6. Download maps from here

7. Unzip using password 'Dracarys' exactly as you see it, including the single quotes. Copy-paste to be sure!!

8. Move all map contents to the root of SD

9. Download and replace this file in the root of SD. This is the proper CARDINFO.cif file for F10/F20/F920/F9210/F9220BT family.

10. Insert SD in Pioneer, follow on-screen instructions and enter PASSWORDPASSWORD when prompted for a password

11. Be patient for 25 minutes, then go for a ride and enjoy!

>> Eseményszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-07-21

A 2017-es szezon további részében egyéb szervíztevékenységre már nem kellett sort keríteni, mivel egy apróság kivételével "üzemzavar" nem történt. Ez is kimerült egy küszöbkupak nagy tempón történő elhagyásában, amire egy későbbi post -ban még kitérek, mivel ennek a pótlása is elég sziszifuszi feladatnak bizonyult.

Ugye, aki GTA-t vesz, benne van a pakliban, hogy benzinvérű és néha néha versenybe keveredik. Ez a 2017 -es szezonban többször is előfordult, de a legemlékezetesebbet kamerán keresztül is sikerült rögzíteni a párom jóvoltából. Itt egy 5gen Mustang 3.7 V6 volt az ellenfél, a táv ca. 4-500m volt. Rajtban minden futamon megvertem (hála a sperr -es differenciál műnek), leginkább már csak 150- 160 km/h környékén tudott feljönni, igaz onnan már ő volt a jobb.

Íme a youtube -os link, ami az egyik futamról készült:

https://www.youtube.com/watch?v=is-OrlZ5Mm4

Részt vettem egyébként KiskunDRAGházán legális gyorsulási versenyen is, amiről egy következő post fog majd szólni.

 
>> Egyébszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-23

Alfa Romeo tulajdonosként elvárt a stílus érzék. Az előző tulajdonostól kaptam az autóhoz egy Alfa Romeo -s karórát megelőlegezvén a bizalmat az ügyben, hogy jó és gondos tulajdonosa leszek az autónak.

Az olasz technikát a kínai alapok sem hazudtolják meg. Működésképtelen állapotban volt feltehetőleg elem hiba miatt. Ennek a cseréje nem lett volna vészes, ha a négyből az egyik csavar nem gondolta volna úgy, hogy ő semmiképpen sem akar kijönni. Két órás is feladta, viszont a Főnököm látván és hallván az elkeseredettségemet saját kezűleg állt neki és a makacs csavarral is sikerrel járt.

Az elemcsere megoldotta a problémát, a mutatók többé kevésbé pontosan járnak már. A szezon majd mindegyik rendezvényén igyekeztem viselni, hogy ne érje szó a ház elejét. Felemelő érzés volt minden egyes alkalommal Alfás kiegészítővel feszíteni.

 
>> Szervizszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-19

A soron következő projekt a szétszakadt felső motorkitámasztó bak revíziója volt. Erősebb gázadásnál lehetett hallani, hogy bekoppan, mert a szilent rész gyakorlatilag már csak árnyéka volt régi önmagának (lásd csatolt képek). A kiszerelés max. negyed óra, két csavar oldása után már a miénk is.

Az első ötlet egy új felső motorkitámasztó bak beszerzése volt, de kedvezménnyel együtt is alig jött volna ki 40E Ft alá (ami szerintem irreális), így alternatív megoldás után kellett néznem. A megoldást a "Silentblock Kft" szolgáltatta az elfáradt szilentek újra cserélésével, ami oda vissza postával is megállt kb. 15.000Ft -ból. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket, korrekt munkát végeztek jutányos áron.

A visszaszerelés sem tartott tovább max. 20 percnél, a végeredmény pedig kiválóra sikerült. Most már semmiféle rendellenesség nincs a motortérben, nem koppan gázadásnál vagy fordulaton gáz elvételnél.

 
>> EgyébPiritu // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-02-14

PHuBi 2017
PHuBi 2018

A kabriós életről:
Gondolatok a kabriózásról - Part 1: Úgy általában
Gondolatok a kabriózásról - Part 2: Időjárás
Gondolatok a kabriózásról - Part 3: A kabrió ápolása
Gondolatok a kabriózásról - Part 4: Kabriós kellékek
Gondolatok a kabriózásról - Part 5: Kabriós utak
Gondolatok a kabriózásról - Part 6: Az autó (GTV Spider 2.0TS)
Gondolatok a kabriózásról - Part 7: Teendők a téli leálláshoz

 
>> Szervizszállító81 // Alfa 156 GTA SW // 2017-03-12

Az előzőekben megállapítottam, hogy tűzoltás gyanánt még két művelet elvégzése SOS szükséges, hogy nyugodt szívvel neki tudjak a nyári szezonnak indulni. Az egyik a motorvezérlés burkolat cseréje, míg a másik a felső motorkitámasztó bak felújítása volt.

Szóljon ez a bejegyzés elsőként is a motorvezérlés burkolat cseréjéről. A félelmem az volt, hogy mivel a felfogatási pontok egy része az előzőnél törött volt és a vezérműtengely fogaskerék is beledarált már, nem mertem megkockáztatni, hogy a menetszél vagy bármilyen külső körülmény a vezérműszíj alá kotorja és megugrassza vagy elszakítsa. A csere nem tartott tovább fél óra negyven percnél, házilag is kivitelezhető, de kell elszántság hozzá, hogy megfelelően a helyére sikerüljön pattintani. Bontott, de hibátlan állapotú darabot sikerült szerezni, emlékeim szerint 6000Ft körüli összeg volt postával együtt. A képeken jól látszik a különbség.

A képeken a régi és az új látható, illetve a csere előtti és utáni állapot.

 

A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.