Blog
Visszakerültek a Contik.
Ebben a szezonban 11.133 km-t mentem a nyáriakkal, összesen 16.555 km van bennük.
km: 32.190
217.055 km-nél cserélve lett az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és a fékolaj.
Fuchs Titan Race Pro S 10W60 motorolaj
Ricambi Originali olajszűrő
Ricambi Originali levegőszűrő
Fuchs Maintain DOT514 LV fékolaj
~40.000 Ft
Ma még gurultam egyet a benzinkútig, meg vissza, oda fele a tetőt is lenyitottam.
A középkonzolon az órák bepárásodtak, ezeknek már annyira nem tetszik a hideg, egyébként kabátban sapkában elviselhető volt, még esetleg sállal, meg kesztyűvel komfortosabb lett volna a kocsikázás...
Töltöttem bele még némi téli szélvédőmosó folyadékot, meg spricceltem is ki egy kicsit, hogy biztosan ne legyen elfagyás.
Lekötöttem az akku sarukat, és letakartam. Kézifék kiengedve, téglával a kerék megtámaszva, így várja a tavaszt. :)
11.18. update:
Felnyomattam a kerekeket 3bar-ra, és résnyire megnyitottam az ablakokat...
11.27. update:
Sikerült teríteni alá fóliát. Nem mozgattam meg az autót, és hagytam kiszellőzésre is lehetőséget...
Időszerű volt már az olaj és szűrők cseréje.Hívtam is Ferkét (Grósz Ferenc) Tárnokon,hogy mikor vihetném.Szerencsére be tudott elég gyorsan vállalni “minket”.
Közben estembe jutott,hogy vajon a vezérlés cseréje mikor lenne aktuális.Ugyan csak 20000” km volt a vezérlésben,de 2019-ben történt a csere,azt mondta,hogy az időkorlát miatt cseréljük.Mondanám utólag cartársakkal való beszélgetés után,hogy fekesleges volt,de aztán kiderült,hogy mégsem.Ugyanis a motor megbontásánál vette észre,hogy a szívósor,ami sajnos műanyagból van,elrepedt.Ez magyarázta is azt a jelenséget,hogy miért volt időnként hiány a hűtőfolyadék tartályban.Gyors tekefonos egyeztetés,majd alkatrésztendelés után ez is cserélve lett.Az összeg?Az bizony húzós lett,de egyrészt ez van,másrészt tulajdonképpen az első jelentős egyösszegű kiadásom volt a 159-el kapcsolatban.
Lehet,hogy csak a kifizetett költség okozta placebó érzés,de piszok jó lett a gép,elképesztően jól megy,mintha most értek volna benne össze a dolgok.
A tesztkör is meglett ezutàn egy Caorle-i nyaralás alkalmával.
Km.: 208337
Mivel az én 159-em nem Ti felszereltségű,ami egyébknt nagyon tetszik,sőt,kijelenthető,hogy a 159 Ti felszereltséggel a legkívánatosabb,arra gondoltam,hogy ez a gyári “tuning” még igazán belefér és nem tesz bazárivá egy “sima” Distinctive felszereltségűt,egyszer én is felrak(ok)atok egyet az enyémre.
Jó pár év trlt el,mire a vágyból megvalósulás lett.
Nagy segítségemre volt ebben Droberto és Shadin cartárs!Ezúton is köszönom nekik.
Robi garázsában Pakson került sor a műveletre.
A küszöböt bonottan sikefült beszereznem 50000 ft-ért,nevezzük úgy,hogy egy cartárstól.
A fényezése szintén 50000 ft volt,illetve ugyanannyiba kerültek az anyagok,pattentek,stb.,amik felhasználàsra,illetve beépítésre kerültek.
A Ti küszöb szakszerű felhelyezése nem csak felragasztással történik,hanem pattentekkel is,amihez ki kell fúrni a gyári küszöböt sablon alapján,ami Robinak volt,hiszen már csinálta a saját 159-én is.Hogy a rozsdásodás biztosan elkerüljön a furatok helyén,az egyébként már üregvédőzött küszöbök újra ki lettek töltve Mike Sanders üregvédő zsírral.
Nagyon sokat lehet tanulni két profitol,figyelve a folyamatot.Nèha megengedték,hogy egy-két helyen besegítsek.
Mivel a hideg évszakban szinte elő sem veszem az autót,a száraz hidegben meg az Uniroyal Rainsportok egész jól “ viselkedtek”,igy 2 nyári gumin eltöltött szezon után,erre a télre újra felrakattam a téli szettet.Még márciusban sikerült vennem jó áron (80000 birodalmi forintért),gyári méretű (225/55r17) 2021-es Dot számú,nagyon keveset futott Good Year téligumikat,ezek váltják most a Yokohama Wdrive-okat.
Km.:210364. A Rainsport 5-ök 23575 km-t futottak eddig.
Ui.:nagyon tetszik a 17-es felni is a 159-en.És kicsit agilisebb is az autó a kisebb kerekeken.
Ma megejtettünk egy futóműbeàllítást,mivel a múltkori gumicsere után,ahogy átnéztem és lepucoltam a nyári gumikat,azt vettem észre,hogy elkezdte elnyaldosni,főleg jobb oldalon a futófelület belső felét az autó. 2024.04.25-én tettem fel őket,tehát majdnem 9000 km alatt következett ez be.A félredugás,akarom mondani félrekopás nagyon kismértékű,de szemmel látható.
Kis megszakítással tehát 3 szezont volt fent folyamatosan a nyàrigumi szett és jó lenne,ha még 2-3 nyarat “kibírnának” a Rainsportok,amik már lassan 7 évesek lesznek,de az “ép” helyeken kiváló a profilmélységük,illetve nagyon szeretem öket.
Helyszín: Budaőrs,Kenyérgyár utca,Oláh Attila műhelye.
Reggel 8-ra mentem futóműállításra. Egész ügyesen ment, elöl és hátul is belőtték. Ráhúzattam még a kerékanyákra, de rendben volt mind, illetve kicseréltem a kipufogó szakadt gumibakját. Sajnos nem azonos méretű, amit feltettem, nem fekszik fel rendesen, tartok tőle, hogy hamarosan el fogom hagyni. De majd megrendelem a teljes készletet, aztán mindet egyben ki kell cserélni.
Öröm, boldogság van, az utastérben pedig csend és nyugalom.
Többször lenémítottam a zenét is emiatt.
Alfás barátomat is megkértem, vezesse egy kört, mit mutat érzetre, ő is odavolt teljesen.
Hazafelé még elérte az autó a 222.222 megfutott kilométert, ezt azért félreálltam megörökíteni.
Remélem a csend tartós lesz, igyekszem kerülgetni a kátyúkat, úthibákat.
Éltünk a lehetőséggel amit az időjárás felkínált és szezonzárásként elgurultunk a Balatonhoz.
Ebéd a szokásos helyen (Örvényes - Huszár étterem), majd pár kép az Ötvös Csöpi emlékhelyen. Innen továbbindulva értük el a 111111 óraállást (4.kép)
A szokásos tihanyi kör után elindultunk hazafelé. Rögtön az első faluban csörög a telefon. Giuseppe volt hogy most jöttek szemben motorral. Forduljunk vissza és a halsütőnél tudunk találkozni.
Így is lett, de ott akkora sor állt hogy nem vártuk ki.
Tovább mentünk a hamburgereshez Akaliba.
Dumáltunk egy jót, aztán hazaindultunk.
Sümegen még töltöttem 45 lityit a "jobbikból" hogy a téli leállás alatt ne okozzon gondot az etanol. Majdnem tele is lett.
Köszönjük a szép napot az időjárásnak!
Nagyon úgy néz ki hogy ennyi volt az idei szezon.