Blog

>> Tuning és extraSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2024-03-24

Nagyon elöregedtek a Pirellik, sajnos már eléggé búgtak (ezt betudom a sok állásnak). Mivel ez utóbbi időben nem vagyok elájulva a Pirelli termékektől, így a Michelin Pilot Sport4-esett a választás. Nagyon sok jót lehet róla olvasni, hallani, úgyhogy kíváncsian várom!

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2024-02-29

A másfél évvel ezelőtt cserélt kompresszor megadta magát. A szerelő szerint a szabályzója mehetett tönkre,viszont amit rendelt hozzá az nem passzolt a kompresszorhoz,ezért azt tanácsolta cseréljük az egészet. Nekem az a lényeg hogy működjön megfelelően ezért nem problémáztam rajta.Eddig úgy tűnik jó lett,remélem nyáron se lesz vele gond. Kedvezményes áron számlázta a kompresszort,elmondása szerint 180k lenne nekem a boltban, de mivel már visszatérő ügyfél vagyok 120-ért meghozza és lemond a kedvezménye egy részéről.A csere és a töltés 30K Ft-ba került.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-03-24

Megjárattam újra. 20km felfűtés, aztán szaladhat. Sok még ebben a hidegben a 7 és fél liter olaj a hatalmas passzív hűtésű olajteknőhöz.
Jól szól a kis nord.
~50km
39318km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-03-24

Szembetűnő volt a különbség az egy héttel korábbi felvidéki túra helyszínéhez képest.
Átmozgattam, jól ment.
Csak ennyi maradt meg bennem: "az alföld tengersík vidékin"
~50km

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-03-22

km óra állás: 42.865
A téli kerekek 2023.11.14-én kerültek fel 32.780 km-nél. Most 10.085 km-t mentek, tavaly télen 9.064-et.
Eddig összesen 19.149 km-t mentem velük. A kopásjelzőn még látszik a 8-as számjegy (1.kép), egy-két szezon még lesz benne. Fura hogy elöl/hátul egyformán kopik.
Nyári guminak a szép emlékű Conti SportContact került fel defekttűrős változatban. Természetesen a kétszéles 18-as felnikre.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-23

Az egész ott kezdődött hogy fa kormánnyal vettem az autót. Sajnos a felső része ahol az UV érte be volt töredezve. Mivel sohasem használtam fakormányt, és tetszett is benne ezért fel akartam újítani. Sajnos nem lett annyira szép ezért ennek majd újra nekifutok a következő télen.
Kellett egy kormány az autóba, ezért a neten kerestem egyet és találtam egy csoporttagnál. Sajnos csak légzsákkal együtt adta, pedig arra nincs szükségem. Elrakom, úgyis ritkák már az alkatrészek, hátha egyszer szükség lesz rá. A kormány egész jó állapotú volt, de azért voltak rajta kopások. Próbáltam kicsit 2000es papírral megcsiszolni aztán bőrfestékkel megfesteni és nem is lett rossz, de úgy döntöttem hogy átbőröztetem. Ez egy hobbi autó lesz aminél fontos hogy jól érezzem magam benne. Szerintem ehhez egy jó fogású kormány és váltógomb sokat hozzáad. A műszerfalat nem fogdosom sokat, de a kormány az más. Szóval kértem időpontot a Rendes kormánynál és megcsináltattam vele. A kék cérna az ő ötlete volt, de nekem nagyon tetszik, megy az üléshez és feldobja a műszerfalat. Ugyanilyen cérnával varrta a bőrt az eredetileg fa váltógombra is. Mivel a váltózsák két helyen lyukas volt, azt is beragasztotta, most a gyűrődés miatt nem is látszik, csak ha valaki tudja mit kell keresni.
Kormány és légzsák 30000 HUF
Kormánybőrözés 25000 HUF
váltógomb bőrözés 5000 HUF
A minőségével maximálisan elégedett vagyok, talán jobb mint a gyári!

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-03-18

Elgurultunk Rieglerékhez Győrbe egy kis karbantartásra:
- olajcsere (Digitek 0W30),
- olajszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- frissítés nincs a kocsira.
- hibaüzenet nincs.

Költségekről úriember nem beszél, de az összeget elosztjuk az idei évszámmal 68,37104743083004-et kapunk eredményül.
42423 km

 
>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2024-03-20

Székesfehérváron volt programom és úgy alakultak a dolgok, hogy a Q-val tudtam menni. Az autópályákat ezúttal elkerültem. Kellett valami izgalmasabb útvonal.
Reméltem, elég meleg lesz a Pirelliknek, de sajnos odafelé 8-9 fok kevésnek bizonyult. Be kellett érnem egy szolid tempós Bátaszék - Bonyhád oda-visszával.
Vissza úton már melegebb volt, 12-15 fok, napsütés. Ekkor már jobban működtek a gumik. Megálltam Dégen a kastélynál szusszanni, majd irány a dombság. Kurd után Lengyel felé remek út vezet a dombon át az erdőben. Egyedül a fehér aszfalt rondít bele az összképbe. Nagyon csúszós.
Egy útja éppen 300 km felett volt. Távban és időben is hosszabb, mint pályán. De pont ez a plusz adja az élményt és a szabadságot.

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2024-03-21

Ma kaptam egy cetlit, miszerint zöldterületen várakoztam. Az autó jobb oldala valóban a füvesített területen volt. Ez a szüleim háza előtt van. Értem én, hogy ilyenkor közterület, de bezzeg füvet nyírni nem jönnek...
Remélem így az úton nem leszek útban senkinek...

>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-03-21

Sikerült egy bontásból szereznem a motorháztető pufferhoz a hiányzó gumibakból.
Az eredeti lámpákat kiszedtem, mert valamelyik előző tulaj led-et rakott bele, de mivel ezek hosszabbak és nem fértek el, ezért nem rakta vissza a lámpa hátsó takaró műanyagját. Belül párás, saras volt a por miatt mindkettő. Ráadásul a vetítőlencse mögötti foncsor az alsó részen teljesen le volt "égve". A cserelámpák sem hibátlanok, de sokkal jobban néznek ki, ráadásul a hátsó burkolat is megvan. A lámpa és a sárvédő találkozásánál eddig egy darab műanyag gumi szolgáltatta a tömítést, most az "új" lámpákkal a gyári tömítőgumik is a helyükre kerültek.
A lámpák melletti takaró műanyagokból is hiányzott a menetirány szerinti jobb oldali, amit sikerült egy bontott autóról szerezni. Sajnos a tetején levőből nem találtam még, ezért ott marad az oda vágott gumitakaró.
A zárhidat és a relé tartókat rozsdátlanítottam és Hammerittel lefestettem. A zárhídon levő takaró gumit visszaraktam, a hűtőt a nyomtatott blokkal rendesen rögzítettem, a kábeleket és csöveket a helyükre raktam és rögzítettem. Ahol szükséges volt kicseréltem a kazettás anyákat és a csavarokat.
Képen sajnos kevésbé érezhető, de kezd autó formája lenni ennek a résznek.