Blog
A korábban használt LiFePo4 akksi nem képes már elindítani a motort, ezért vennem kellett egy normál akkumulátort és a tálcával együtt visszakerült remélhetőleg csak ideiglenesen az autóba.

Az idei szezon végén vagyunk, de még akartam egy nagyobbat menni az autóval, mielőtt tényleg bejönnek a hidegek. Kapóra jött egy gimnáziumi osztálytalálkozó Egerben, így kitaláltam, hogy napközben ismét nekiindulok Rozsnyó környékének.
Feldobtam az ötletet Quadrifoglio-s körökben, lett is 2 jelentkező, aki velem akart tartani. Az időjárás volt még egy kérdéses tényező. Csütörtök-péntekre mondta az esőt a környékre, de szombatra már szárazabb időt jósolt az előrejelzés.
9 után találkozott a csapat Egerben. Megtankoltunk és nekiindultunk Szilvásváradnak. Épp csak kiértünk Egerből, elkezdett esni. Körülbelül Ózdig zuhogott, utána már tisztult az idő. Aggteleknél már nyoma sem volt csapadéknak. Jósvafő irányába haladtunk tovább. Ezeket a szakaszokat már meg tudtuk nyomni rendesebben. Tornánál léptük át a határt, nem messze, Szepsinél álltunk meg tankolni. Nem is tankoltam tele, kevesebb legyen a ballaszt. Csak annyit, amennyivel a hegyi szakaszokat meg lehet tenni.
Jászó felől érkeztünk a Stósz-Szomolnok szakaszra. Már a Jászó-Sztósz is egy jó bemelegítés hozzá. Stósz után még látszott némi nedvesség az úton, de nem volt vészes. Viszont a hágó közelében már le volt szórva kaviccsal az út, nem esett jól a kopogását hallani a kerékdobban. Ott már a jövő héten fagyni fog hajnalban, készülnek a hidegre. A hágó túloldalán, Szomolnok felé ereszkedve viszont jóval nedvesebb volt az aszfalt. Nem is tartotta mindig az ívet az autó, oda kellett figyelni. Szomolnoktól fordultunk egyet és a hágóig felfelé is megtettük ezt a szakaszt. Eredetileg Stószig vissza akartam menni, de a kavicsszórás miatt ezt elengedtem.
Dénesen át folytattuk az utunkat. A Krasznahorkaváraljáig tartó új, másfél sávos szakaszt is kiélveztük, szerencsére alig volt forgalom. Rozsnyónál felhívtam liuszt, mivel korábban kiderült, hogy aznap ő is ott lesz a hegyekben. Épp Nyilasnál fűzte a kanyarokat. Megbeszéltük, hogy a hágón találkozunk. Épp szembejött, mikor felfé mentünk, úgyhogy bevártuk ott. Beszélgettünk egy kicsit és elkészültek a közös képek. Meg kell örökíteni az emlékeket :)
Innen Szepespatakig haladtunk tovább. Eddigre a nedvesség nagyjából már teljesen felszáradt az utakról. Szepespataknál visszafordultunk és a Nyilasi elágazónál továbbmentünk Hollópatakig. Ezen a szakaszon még sosem voltam, de tetszett. Olyan, mint egy hullámvasút. Innen visszaindultunk Nyilason keresztül Veszverés felé, majd Tornán álltunk meg egy késői ebédre. A közös program itt véget ért, a többiek elindultak Hidasnémeti irányába Budapestnek én pedig Egernek vettem az irányt.
Ide el kell majd még jönni, de több időre és nem csak autózni. Természeti kincsekből is akadt itt bőven.






2025.05.24-25-én visszaraktam a gyári motort a jobbított szériás nyomtatott fogaskerékkel. A Spider túrán simán magadta magát, egy ponton nem emelt csak pörgött a motor. Kézzel tovább lehetett segíteni, így kb. 2 cm nyílást hagyva felhúztam. Így nem mozgatta ha kinyitottam az ajtót. Szerencsére nem eset :-)
Ma szétszedtem.
A helyzet kicsit bonyolultabb mint gondoltam:
- Ahogy sejtettem a csigaáttétel lekapta a fogakat a koszorúról (5. kép)
- A három belső erőátadó pöcök is letört, a darabjai a gumikoszorúban (2 és 6. kép)
- A kerék közepe darabokra törve, kér darab levált a tengelynél (3-4.kép) Élek a gyanúval hogy miután ezek letörtek nem volt középen a kerék és emiatt kicsit távol került a csigakeréktől, ekkor szedte le a fogakat. (Reggel induláskor akartam kinyitni az ablakot és akkor pörgött el.)
Visszaraktam a régi ablakemelőből származó motort.
Egyértelmű hogy ide a nyomtatás helyett eredeti fogaskereket kell találni.






A mai szép időt kihasználva gurultam még egy utolsót az idén a bestiával. Az idei telet mélygarázsban fogja tölteni. Mosás, szárítás, gumik túlfújása és letakarás.
Tavasszal találkozunk. Azért néha el fogok menni meglátogatni, mert még soha nem aludt ilyen messze tőlem :-) :-)
km állás: 201.265km




A Spider mellett a 156-os sem volt elfelejtve, csak egyéb projectek lefoglalták az időmet. Viszont sajnos a motor első indítása és garázsból kiállás után már nem akart indulni az autó. Egyszerűen az önindító nem forgatta át, a kábele viszont melegedett. Miután rájöttem hogy ez önindító hiba nem sok kedvem volt nekiállni a cserének és kicsit hátrébb sorolódott az autó.
Az önindító csere a 4 hengeresen sem olyan könnyű, de a V6-on egyszerűen nagy szívás. A tűzfal és a hengersor között van, alulról pedig útban van a segédkeret és a féltengely. Egyben még látni sem lehet, nemhogy kiszerelni. Én felülről kezdtem neki végül. Levettem a levegőgyűjtőt, a leömlőt, lekötöttem a motor billenésgátlós és a hátsó motortartóbakot. Így kicsit előre tudtam billenteni a motort (de tényleg csak 1-2 centit). A leömlőt így sem tudtam kivenni, csak lecsavaroztam alul-fölül és a tűzfalnál raktam mindig jobb-balra, ahol éppen kellett a hely. Az önindító belső csavarja a legnagyobb szívás. Hozzá nem lehet férni rendesen, még kiszedett akksi és akksitálca után a váltóbovdenek tartóit is le kellett csavarozni és a hővédő kivenni hogy valamennyire a fejét lássam és rá tudja tolni a túloldalról átfűzött 13-as racsnis kulcs fejét egy 20 centis hosszabbító szárral. Visszafele sem volt könyebb. Én nem vagyok profi, csak hobbiból szerelek, nekem ez kb 7 munkaórámba telt, mire végül mindent összeraktam. Kb ennyiből tudtam volna kivenni a komplett motort is, sokan nem is állnak neki a helyén a fórumok tanulsága szerint. Szerencsére nálam nem voltak a csavarok berohadva, ez könnyítette a munkát.

Megcsináltam a fényszórókat, jó pár éve megvolt lakkozva már csak sajnos elkezedett leválni,utána meg lett polírozva és elkedett viszza sárgulni.Volt egy kis időm így megcsináltam ha már ezzel foglakozom. Több lépcsős csiszolás után felgözöltem most újra évekig levan a gond erről.







Esedékes olajcsere miatt mentem fel Kelet-Pest Fiat márka szervizbe. Az auto eddig itt volt szerviz elve. Ezt folytatva :
- Első féktárcsák + betétek
- Pollen + olajszűrő
- Fékfolyadék
- 3 éves átvizsgálás és munkadíjjak
Kapott nyolc új gyertyát...
Igazándiból a régieket kiszedve, még azok is elég szépen néztek ki.
Próba kép kapott ekte kínai iridium gyertyát, és valószínüleg hamis NGK-t.
Érzetre jól teljesítenek...





Nem sokáig tartott a kellemes hideg levegő amit a klíma biztosított, persze a legnagyobb nyári melegbe halt meg újra. Az egyik klíma cső elszállt, a gumira préselt fém csatalakozónál megette az idő és az összes gáz elengedte.
Új gumicső és a csatlakozók cserelve lettek és a gyári csőre pedig rá hegesztve.
Klíma cső ki-be szerelése, javítás, nyomáspróba és gázfeltöltés. Amivel újra sikerült hideget csinálni az utastérbe.



2
661