Blog
Kaptam. :-)
Köszönöm WarbiRunner (Gyuri)!
És most kiderült, hogy a bal oldali is rosszul van felrakva. De hamarosan ismét mindkét oldalon fent lesz a QV embléma.




A hiba leírása ,hogy az autó nem indul.
Ha áramtalanítom 10percig akkor indul, viszont ha még egyszer ráadom a gyújtást már nem. Beírja a hibatárolóba az "electronic key" hibát, és nem engedélyezi az indítást.
Vicces, mert kakucsringi pályanapon is az immo emulátor volt a motorvezérlőben, és tökéletesen üzemelt az autó. Viszont mostanság szinte sosem indult el másodszorra...
Mindent átellenőriztem/kicseréltem már, csak az maradt ,hogy a motorvezérlőt, immo boxostól ,kulcsostól kicseréljem.
eBay-ről vadásztam egyet Angliából.
Motorvezérlő van "olcsón" több is, de komplett szettet ritkán árulnak.
A vám+áfa kellemes volt, de az alkatrész kell.
Megérkezett kb. 2hét alatt, ma nekiálltam kicserélni. A gyujtáskapcsoló egyszerű művelet, a motorvezérlőt már rutinból kikapom egy perc alatt.
Az immo box förtelem, mini crovával fértem oda, nagy szívás kiszedni.
Minden össze, próba, és egyelőre tökéletes az autó. Kopp-kopp, mert immo boxal is volt,hogy napokig üzemelt probléma nélkül. De vélhetően az volt a baja...
Ez az akció 92.000 forintba fájt, de ha megoldódik amivel 1 éve szivat, azt mondom "megérte" . Ami borzasztóan nem tetszik ,hogy a "szetthez" az ajtó zárak nem jártak, így lehet több kulcs egy kulcstartón ,mint valami Ladának... Sajnos ennyi kompromisszumot be kellett vállalnom ,de van ötletem a megoldásra (régi gyújtáskapcsoló vissza, mostani immo chip klónozás, aztán kulcsmásolás). Viszont jelenleg az huszadrangú probléma. :D


Bal oldalon már kb 10 éve Alfa logót pocsolyavilágítás van beszerelve. Most rendeltem a jobb oldalra is aliexpressről.

Az utóbbi időben többször is felvillant az ABS hibalámpa, majd gyújtásváltás után kialudt. Aztán végül már folyamatosan világított. Kiolvastam a hibatárbejegyzést és a jobb első jeladóra panaszkodott. Meg is találtam a hibát hamar. A jeladó kábele mindenhol a gyári helyeken volt rögzítve, mégis jobbra fordított keréknél hozzá tudott érni a féltengely gumiharanghoz, ami hosszú idő alatt elkoptatta a szigetelést majd a vezetékeket is. Ideiglenesen megforrasztottam, de majd cserélni szeretném.

Sajnos a gyári váltógomb nem vált be, mert a rúd vége le van vágva, ezért kerestem egy olyant ami teljesen bőrbevonatú és csavaros rögzítésű. Találtam is egyet, sajnos a bőrözése nem túl jó minőségű, de cserébe teljesen masszívan áll a helyén és meg lehet fogni akkor is ha napon hagytam az autót nyitott tetővel.



Kecskemét-Abony-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Tornanádaska-Torna-Áj-Szepsi-Jászó- Stósz-Rozsnyó-Nyilas-Igló-Lőcse-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Káposztafalva-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Zár-Késmárk-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Vernár-Dobsina-Imrikfalva-Igló-Szepesolaszi-Zsigra-Szepes vára-Csütörtökhely-Kakaslomnic
Kakaslomnic-Poprád-Káposztafalva-Csütörtökhely-Tátraháza
Tátraháza-Tátralomnic-Csorba-tó-Kakaslomnic-Késmárk-Tátraháza
Tátraháza-Poprád-Garamfő-Nagyrőce-Szirk-Lévárt-Süvete-Özörény-Serényfalva-Szilvásvárad-Mónosbél-Eger-Jászapáti-Kecskemét
Most a gyalogtúrákon volt a fő hangsúly, de azért belecsempésztem a kedvenc szakaszokat is az útvonalba.
A fő motiváció a Tengerszem-csúcs megmászása és a szurdok túrák teljesítése volt. Gyerekkoromban jártam mindkét részen, most már a fiam is megkapta ezeket az élményeket.
A Szepesvéghely-Murányalja útszakasz volt nekem újdonság autózás szempontjából, jó lenne, de nagy a forgalom.
Sajnos a második napon volt fennforgás. Egyszer csak nem volt váltó, szerencsére kettesben maradt, így nyugodt helyre tudtam menni, ahol megállapítottam, hogy a váltóhuzal végi szem menete esett el a küzdelemben (előző napon volt váltogatás bőven Stósz és Nyilas környékén). Szerencsére 5km-rel korábban Poprádon egy szerviz mellett haladtunk el és emlékeztem rá, oda visszadöcögtünk. Egy igazi mindent megoldunk helyre csöppentünk, a falak a mester rally verseny emlékeivel voltak kitapétázva. Jó helyen vagyok, lesz megoldás. Jaroslav otthagyta az emelőn az Octáviát, nem bratyizott, jött-ment, készített menetet az alkatrészbe, mert persze ilyet nem lehet csak úgy felhajtani (próbáltuk). Egy óra múlva úton voltunk. Sajnos néha nem tudtam átadni magam a vezetésnek, nehogy akkor essen szét újra, máskor meg azt mondtam egye fene lesz ahogy lesz és kapcsolgattam ahogy jólesett. Mert ugye aki szereti a V6 hangját, az gázfröccsökkel visszakapcsolgat akár hatból egyig is. Nos, azóta is jó.
A tavaszi kuplung csere során mulasztottam el leellenőrizni a kontraanya feszességét, szerintem ott bukott el a dolog. 3000km-t és másfél napi szerpentinezést bírt ki áprilisban és most.
1413km
213394km




Teljes átnézés.
Apró javítások:
- kipufogó berezonált, tanknál szigetelés vissza kellett rögzíteni, mert elengedett és hozzáért
- fékbetét cserénél (DZ) nem tisztították ki a betét helyét ezért szorult, nem mindig engedett ki teljesen, a tárcsához ért, nyikorgott. Minden keréken betétek ki, nyereg tisztítás.
Minden más tökéletes.
191.500 km

4
599
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Zenebutik
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth