Blog

>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-04-20

Sikerült szerezni egyik ismerősömtől jutányos áron 4db Novitec 16mm-es nyomtáv szélesítőt, csavarral együtt. Igaz a csavarok nem voltak jók, mert Giuliettan voltak ezért azok 12x1.25-ösök,a 159-hez meg 14x1.5 kell. Gyorsan rendeltem is hozzá 20db 46mm hosszú csavart.
Az összkép és az úttartás is javult, ami eddig sem volt rossz.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-04-17

A téli nagy mínuszokban amikor az első indítás volt pillanatnyi olajnyomás probléma volt. Utána a többi indításnál semmi gond nem volt. Facebook posztokból kiderült, hogy több 2.0Jtdm-nél is felmerült ez a probléma. Aztán jött Csőri és mondta, hogy ez egy típusbetegsége a 2.0-nak.
Olajszívattyú ház és a karterben lévő cső között van egy szimering szerű gumi tömítő gyűrű, ami elöregszik, kikeményedik és ott levegőt szív egy pillanatra. Még másnap meg is rendeltem ezt az alkatrészt Tatáról. Gondoltam megvárom a jó időt és kicserélem. Remélem ezzel ez a probléma letudva. Valóban nagyon kemény volt a tömítő gyűrű. Télen kiderül.
Mivel szét kellett szedni megint az egész alját, akkor már megejtettem rajta a következő szervízt is. Kapott újra friss olajat,szűrőt,levegő szűrőt és gázolaj szűrőt. Kipróbálásra került a Motul olaj, a Selenia után.

241583km

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-04-23

Pajzs és tartozékok újrafestése grafit színűre, hogy jobb legyen az összkép a kerekekkel. Dip Expert festékkel. Tükörházból rendeltem új alapozottat, hogy az eredeti fehér is megmaradjon. Csere közben sikerült elpattintani a jobb oldali tükörlapot is. A bal oldali rendben lejött.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-04-16

Kicseréltem a hátsó féket komplett, mert szerintem csak betétek lettek cserélve tárcsa nem. Visszagurulás gátló sem fogta meg az autót. Zimmermann tárcsa+betét szett lett felrakva, még nem volt ezért kipróbálom. Nagyon jó lett, és még a visszagurulás gátló is megfogja.
Kicseréltem a hátsó ablaktörlő gumit is. (Valeo)

241565km

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-04-14

Eljött az ideje, hogy kicsit feldobjam a nyári Ti felniket egy új színnel. Grigio grafite színre esett a választás, sejemfényű lakkal. Az előkészítés az én feladatom volt, de a fényezés már az ismerősöm dolga volt.

Anyag : 17000Ft
Festés : 20000Ft
Gumi le-fel : 16000Ft

 
>> SzervizZolee91 // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2018-05-15

Hát eljött ez a nap is, másfél év után az első "gond" a drágámmal.
Észrevettem, hogy megcsappant a fagyálló szint, azonnal az EGR hűtőházra gyanakodtam...amikor bevideoztam alá láttam, hogy egy szép repedés van rajta :( így már nem kockáztattam meg a hétvégi ~1000km hazautat :(

A győri Alfa Rieglernél a szervizben kedd reggelt mondtak, így ma elvittem, és kicseréltettem(24E), és ha már lenn volt kapott egy EGR tisztitást(10E), ami szükségtelen volt azt mondták.
Emellett lecseréltettem a fékfolyadékot is, Tutela top 4/5öt kapott, de következő olajcserekor még egyszer le lesz cserélve(ezt javasolták mivel a régi koromfekete volt, valoszinüleg sosem volt ezelött cserélve...elszomorító..), igy most át is mosták a rendszert.

Kérésemre géppel ránéztek a porlasztokra és a részecskeszűrőre: köszönik szépen tökéletesen működnek;)
Sajnos időhiány miatt az olajcsere időpontjára tolódik a váltóolaj, és a szervó folyadék csere :( :/

És kaptunk is egy dicséretet: "nagyon szép, rendben van, porszáraz minden a motortérben, majd a kötelezőkön kívül nem kell hozzányúlni " (bevallom ilyenkor is nagyon büszke vagyok rá;) )


Emellett elengedem ezt a LED helyzetjelzö ízzó dolgot...kipróbáltam 3 fajtát is, egy sem hozza azt amit elvárnék tőle, színre tökéletesek, fényerőre is, de az élettartam...unom, hogy 50-250km-t bírnak... szóval a Philips WhiteVision hagyományos izzók visszakerültek.(de már nagyon profi vagyok a cserében :D 5perc alatt megvan mindkettő, az elején közel egy órás móka volt a balos miatt:D )

>> Tuning és extramaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2018-05-14

korábban láttam egy fehér SW-t amin Brock felnik voltak, nagyon megtetszett, így nézegettem hátha találok...
Találtam egy garnitúrát, 18" 8,5J ET30...

jól nézett volna ki, a küllő kialakítás is jó volt, elfért a nagy fék...

viszont a felni peremének síkja a sárvédő síkjától, kb. fél centire állt ki, így lemondtam róla... talán egy 8J széles pont jó lett volna, de sajna ez 8,5J széles volt...

>> EseményG-MANN // Alfa Giulietta QV 1.75 TBi TCT 240 LE // 2018-05-12

Szuper idő, jó hangulat!

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-14

Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.


Km: 165134

>> EseményZselé // Alfa 33 1.5 IE // 2018-05-14

Néhány hónapja felmerült bennem a gondolat, hogy vásárolni kellene egy régi 33-ast, amíg lehet egyáltalán kapni... Az már látszik, hogy a kínálat szűkül, a szebb példányok ára pedig megindult felfelé. Nem szerepelt a prioritásaim között a vásárlás, de észben tartottam a dolgot. Ami még kritérium volt, hogy mivel a Spider-projekt van folyamatban, és egyszerre csak egy, ezért olyan autó lenne érdekes, ami külföldi, vagy egyéb módon forgalomból kivont - azaz nincsenek alvó költségei, míg el nem jön az ideje.

Aztán egy szép napon az egyik cartárs feladott egy hirdetést itt a fórumon, hogy 2db forgalmi nélküli 33-as keresi új gazdáját. Felvettem a kapcsolatot, és egy nagyon baráti árat kaptam, aminek okán le is egyeztettük a megtekintés időpontját. Külön öröm volt, hogy az autó szlovén származású, ezért a fent leírt kritériumoknak teljes mértékben megfelelt. Regisztrálni már nem lehetett, az EURO-1 besorolás miatt, majd csak 30 éves kora után, ha már oldtimer minősítést szerez.

A megtekintés alkalmával kiderült, ehhez nem is igényel túl nagy ráfordítást. Előző gazdája nagy szakértelemmel és műgonddal tartotta karban, ez minden porcikáján látszik. Egy-egy apró javítás szükséges csak, de az autó összképe, állapota minden előzetes várakozásomat felülmúlt. Ahogy beindult az 1.5-ös boxer, az pedig maga volt a mámor, egyből mosolyt csalt az arcomra a járása és a hangja.

Az elhozás napján egy rövid, alig 100 méteres kanyart tettem vele. Nagyon hiányozni fog a következő hat évben, hogy nem hajthatom kedvemre. Gyanítom, megszervezek pár tréleres-zárt pályás kirándulást... :)

Tehát belezúgtam, megvolt a "vigyél haza" sugallat, úgyhogy itthon pihen a garázsban. Kaptam hozzá még egy fél autónyi pótalkatrészt, úgyhogy a javításokkal sem lesz sok gond reményeim szerint.