Blog

>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2024-04-09

Az autó megfutotta a szervíz óta a 2000 kilométert, így javaslatukra lecseréltem az olajat, az új alkatrészek esetleges kopásából adódó fémes szennyeződések lehetősége miatt.
Ugyanúgy 10W60-at töltöttem bele (még Olajdokival is egyeztettem :D ), illetve a család több tagjának ajánlására öntöttem még a motorba Restore adalékot. Meglátom, mi történik, reméljük a legjobbakat.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-09

Ma megérkeztek az ajtókba az új hangszórók, "JBL Stage 3 8627" ugyan kérdezte az eladó, hogy ugye nem ijedek meg egy kis farigcsálástól, de csak arról volt szó, hogy vannak rajta plusz kis fülek, amit le kell vágni. Na úgy alakult, hogy még a keret felső és alsó szélét is le kellett vágni, hogy beférjen. A rendes illeszkedéshez, még az ajtókárpitot is kellett egy kicsit faragni, és persze a gyári rácsok már nem férnek vissza. Sony fejegység már benne volt az autóban, sokat ugyan nem tud, de legalább szépen szól. Így már élvezhető a zene is az autóban. A hátsó hangszóró, még felújítás alatt...

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2024-04-06

Nyilván idén is elmentem vezetéstechnikai trénignre, mert mikor máskor mozgassam át Giulia őnagysága tagjait:)))

Saját magam örömére azt az önszívatást találtam ki, hogy vittem két szett gumit.
Tervek szerint alakult minden:
- délelőtt a gyári 17" gumikkal mentem
- délután pedig egy kicsit használt de annál érdekesebb QV 19" szettel

Nyilván mi érdekelt, határ helyzetben mi lesz a különbség a mindenki által szidalmazott "ampera kerék" és az egekig magasztalt kétszéles QV kerék közt:))))

A felnit ugye megvettem, az jól jöhet még, a gumi az felejtős, de jó állapotú, játszani kiváló, gondoltam én:)

De menjünk sorba:

Délelőtt kiskerék, vészfék 5m, szlalom 46sec, velem párhuzamosan idén is feleségemmel váltottuk egymást, ami remek szórakozás, lassan talán rákap erre is:)))

A körpálya már érdekesebb téma volt mert idén volt bátorságom kiiktatni az elektronikát az 5 sec akku levétel, mondhatni legális megoldással mivel így semmilyen módosítást nem igényel az autó. És így biztonságos keretek közt hol próbáljam ezt ki aszfalton, ha nem a Hungaroring melletti Grupama tanpályán:)

Szóval végre megbizonyosodtam hogy is viselkedik júlia ha nincs megzabolázva a természete, mindenféle elektronikák által. Hozzá teszem ezesetben az elektronikus differenciálzárat imitáló fékezgetés sem működik tudtommal, tehát teljes nyitott differeciál, az adottság hátsókerék, 200 ló kb. 1400-1500kg és gyííí

Most sokkal jobb szórakozásnak tűnt ez mint havon bár most benne volt az, hogy tényleg minden irányban volt 30m-em csúszni.

Tekinteve hogy már több mint egy évve alázattal tanulom ő Giuliaságát, azt hiszem eljött ennek a tesztnek az ideje, és láthatóan működött, teljesen kontrollált kvázi drift mutatványokat tudtam vele körzőzni. Egyszer be is pördültem, de megerősített hogy bizony ez az autó futóműből tudja amit tud. Az elektronika a napi használhatóságot segíti:)))

De tovább a nap eseményeiben:

Délben a kétrészes képzés felénél, egy önálló kerékcserét is bemutattam, krokodil, térdre és hajrá fél óra alatt megvolt:)

Így a délután folyamán már a QV szettel és a kétszéles Michelin Pilot Super Sport gumikkal próbálgathattam az autó tudását.

A fékút ugyan úgy 5m, a szlalom 47sec, de persze már fáradtabbak is voltunk.
A hegyre felkapaszkodás és a rántópad viszont siralmas volt ezekkel a gumikkal...
A gyantán annyira csúszott az autó hogy szinte irányíthatatlan volt.

Maga a 19"-es lét a vártnak megfelelően alakult, az autó agilisabb, a játékossága megmarad, talán ami szintén tapasztalat hogy az elektronika mintha többet avatkozna be, vagy én vállalok többet, szóval szögletesebbek voltak a átmenetek, vagy tockos vagy menés:)

Persze hozzá kell tenni hogy ez a gumi afféle adomány volt mert 2018-as szerelés volt egy 500le 5literes Lexus-on aminek gazdáját meggyőztem ha egyben akarja látni az autóját sürgőesen cserélje le ezt a gumit, és adja nekem játszani:))) Nem volt könnyű, de beadta a derekát:) Sőtt még a barátnője derekát is:D:D:D elhatárolódom:D Szóval nem kell semmi rosszra gondolni csak tetkót kellett terveznem ellenszolgáltatásként:)

Szóval visszatérve a gumira, kicsit meg volt már keményedve nyilván, és amúgy is nagy felületű soportos nyárigumi volt, ezért a rántópad és a hegyre kaptatás feladta a leckét.

Végül sikerült megoldani mindent, és jó teszt is volt, hogy nem a gumi mérete hanem a minősége és kora dönti el mit vállalhat a sofőr.

De itt is jött a balesemény a végkifejlet:
Mivel érezhetően esetlenebb volt az autó a rántópadon és többször kontrollálhatatlanul megpördültünk, feleségem ilyedtében látva hogy 40-el megyünk be, ráfékezett pont a rántópadon, ennek köszönhetően a 40km/h-hoz mért rántási erő, ami megadja az autó kitörési vektorát, kb. 30km/h-nál kapott el minket, ennek köszönhetően nem ért ki az autó a rántópadból, hanem felbontotta a gumi oldalát mint a konzervnyitó...

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez kuka gumi volt eleve, és hogy ez az egész esemény nagyon kis sebességnél történt, ennek köszönhetően a felninek és az autónak semmi baja nem lett.

De továbbra is megerősítette bennem az állítást hogy a szar gumi a világ legnagyobb luxusa, mert az életed és az autód épségét kockáztatod vele!!!

Nekem itt most csak kb. két kör újabb rántópados mókába került, amiből kimaradtam hogy háromkeréken elslattyogjak a legközelebbi veszély mentesebb zónáig..
És egy újabb kerékcserébe, ami szerencsére ott várt, mert így egyszerűen visszakerült az eredeti gyári 17" kerék.

Bosszantó az egészben hogy ezt a 19" gumit még szerettem volna használni legalább két alkalommal, egy kakucsi nyiltnapon, és Alfacity-ben vagizni:)))

De hála égnek hogy nem ezeken az eseményeken vagy az oda vezető úton adta meg magát a gumi mert abból sokkal nagyobb baj is lehetett volna...

Nem tudom tényleg a rántópad ennyire veszélyes vagy a gumi volt ennyire kakukk, de a tanulság ugyan az, szar gumival ne menj sehova, mert ha nem bízol az autódban rossz döntést fogsz hozni, és végül ebből még nagyobb baj lehet.
(update: a rántópad 30km/h alatt letilt és nem ránt, tehát valójában nem veszélyes hanem nem szabad belefékezni)

Szóval egy szerencsés kimenetelű versenybaleset átélőjeként ez a véleményem:)

21798km, az átlagfogyasztás ma 15liter+ :)

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2024-04-09

Nemrég volt épp 10 éve, hogy megvettem egy Cartárstól, aki Hollandiából importálta.
Nagyon szeretem ezt a gépezetet...sok klassz élménnyel gazdagodtam általa.
Húztam vele kéttengelyes lakókocsit, vontattam autószállító trélert rajta a versenygéppel és simán elvitt minket nyaralni bárhova, ha kellett...300 e km felett járunk már és eddig elkerültek a problémák...Erősen alulértékelt autónak tartom, nevetséges árakon lehet már venni őket! Én csak mindenkinek ajánlani tudom.

 

Most került sor az önindító cserére. A csere Dunakeszin Német Mihály műhelyében történt. Az alkatrészt a KTK Autoparts-tól szereztem be, az autót Accus Lajos szállította Dunakeszire.

A csere után egy mosást is kapott, az 1 hónap parkolóban állás alatt botrányosan koszos lett.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-08

Nálam az ablakok nem mozdulnak meg ajtónyitásra, a szerelési útmutatóban megmutatja, hol mit kell állítani a helyes működéshez. Na nálam az az ovál lyuk nincs az ajtólemezen, és a motor fele is csak egy pár vezeték megy, nem megy külön mikrokapcsolónak. Úgy fest, nálam még így helyes a működés. Közben meglett a magas hangsugárzó a balos kárpit mögött. valamikor már pillanatragasztóval ragasztották vissza a befogadó keretét. Most én is így tettem.
A balos ajtót annyiból is szét kellett szednem, mert elég nehézkes volt kijutni az autóból. Ha nem támasztottam kapásból könyékkel az ajtót, miközben húztam a nyitókart, akkor csak egy kattintásra nyílt, és onnan már nem lehetett belülről kinyitni, hiába húztam a kart. Arra gondoltam talán megnyúlott egy kicsit a bovden, így kezdetnek raktam 4db alátétet távtartónak, ez kb.2mm. ajtó összerakásánál, hirtelen jónak is tűnt, aztán mégsem. A végleges megoldás az lett, hogy kapott egy kis kenést a zárszerkezet. Most már finoman nyílik az ajtó.
A visszapillantó tükrök motoros működése nem ment, csatlakozásoknál minden rendben volt. így szétpattintottam a kapcsolót, kicsit megtörölgettem, és kapott egy kis kontakt szprét, és már működött is...
Nap végén elvittem lemosni, egy év állás után ráfért...

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-07

Mivel a tengely úgy nézett ki, hogy passzol, ezért tengellyel együtt cseréltem a vezérlés módosítót. Ennél a motornál, minden csavarhoz, kb. 40Nm nyomaték kellett a lazításhoz, a 147, motorjánál, 25-30Nm között elég volt. A 2. képen fellül amit most raktam be tengely, alul, meg amit kivettem, ezen azért látszik kopásnyom. 3. képen, amit innen kivettem csapágy, 4. képen, pedig amit beraktam csapágyak. Nem fotóztam le külön a hidrotőkéket, de azok tök jól néztek ki, az a lefogató is átkerült a 147 motorjáról, az nem volt repedezet.
Sajnos a szelephang megmaradt. Úgy érzem túl kevés képet készítettem :)

>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-06

Megkerestem a 147 régi motorjának fázis érzékelőjét, meg a vezérmű kerekét, és neki álltam a cserének.
Az egyes henger gyertyáinál állt az olaj, nem kicsit. Szelepfedél tömítésre gondoltam, de nem is mindenhol volt megfelelő hosszúságú csavar, és volt köztük olyan is ami tök laza volt.
Közben ráakadtam a riasztóra, és, hogy ennek is van OBD csatia, de mivel se a távirányítója, se a kulcsa nincs meg, így ezt nem mertem piszkálni...
Holtpontra állítottam az egyes hengert, és levettem a szelepfedelet. Lám valaki itt már jelölgetett...
Kissé nyugtalanít, hogy olyan repedezett a veztengelyek végén a lefogatás, bár ott az olajat nem szórta, talán nem is gond. Majd megnézem, hogy a 147 régi motorján ami van azzal passzol-e.
A vezérmű keréken jól látszik, hogy mi okozta a szenzor halálát. Biztos, hogy nem az elszabadult szenzor hajtogatta el így a lemezt...
Kénytelen voltam kiegyengetni ezt a lemezt, mert persze, hogy nem egyforma a 147 régi motorjának a kereke ennek a kerekével... Szenzort felrakva, feltűnt, hogy vagy 15cm-vel hosszabb a kanóca, aztán az is, hogy a stekker se olyan a végén. Na most akkor az lett, hogy a döglött szenzor vezetékének végére nyomtam kis sarukat, amik passzoltak a vezeték végén lévő sarukra. A stekker végén meg is vannak számozva a vezeték kiosztások, de biztos ami biztos rá is mértem. Összedugdostam, és jó is lett. A motor most már hibakód mentes.
A szelepfedélre rá fér majd a takarítás, de majd úgy is cserélem a szíjakat, majd akkor. Kapott egy lehelletnyi pasztát, és csavarokból is minden helyre olyan került, ami le is húzza rendesen.
A vezérlés burkolatán is próbáltam minden csavart pótolni, nem kellett volna. Több helyről is hiánnyzott csavar, aztán az egyik lyuknál, nem is volt a blokk oldalában menet. Viszont ahol meg volt menet, ott meg a burkolaton nem volt lyuk. Úgy fest nem rá való a burkolat. Most viszont, hogy mindenhova raktam csavart ahova lehetett , el is áll a teteje a blokktól, és még a vezérlést is hallani, hogy beleér...
A hosszbordás szíj vezető görgőlyét lecseréltem, mert volt egy alig használtam elrakva.
Lehet a vezérlés módosító, meg döglődik benne... A hangja is ketyegőssebb mint a 147 motorjának.

>> AutóápolásSanyiJTD // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-04-06

3 lépcsős polírt kapott az autó. Iszonyat karcos és hologramos volt. DeWalt forgó gyapjú korongal kezdtem (igényeltem a powert 🤣), Makita excenterrel folytattam. Koch Cemie és Labocosmetica pasztákat használtam.
Labocosmetica Cupido nano sealent-el zártam. 16 órát dolgoztam rajta.

>> SzervizGaram // Alfa Spider 916 2,0 TS // 2024-04-06

generátor felújítás 50 000 ft