Blog
A kézikönyv szerint 15e km az olajcsere periódus, de mivel elég jól meg szoktam kergetni a gépet, úgy vagyok vele, hogy legyen inkább 10e km. A tavaly júliusi olajcsere óta sikerült közel 9e km-t beletenni, ami nem rossz, ha azt vesszük, hogy kb. 3 hónap alatt jött össze. Mivel látom előre, hogy idén júliusig még bőven túlfutom a meghatározott intervallumot, ezért úgy döntöttem, hogy inkább már most, szezon elején legyen egy olajcsere.
Várpalotára vitem az autót Csörihez. Visszakerestem a blogomban, 2019-ben voltam nála utoljára. Én azt hittem, hogy kb. 3 éve találkoztunk utoljára, most kiderült, hogy van az 6 is. Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember :) A rutinszerviz mellé még egy jót beszélgettünk is az elmúlt időszakról meg ezekről a gépekről.
A szervizelés során a következő beavatkozások történtek:
- Olajcsere
- Olajszűrő csere
- Olaj leeresztő csavar csere

Végre eljött a tavasz már nagyon vártam :)
Felébresztettem téli álmából őnagyságát. Télen azért amikor jobb idő volt egy-egy kört gurultam vele, így a téli pihenő alatt azért össze hoztunk 527 km-ert. :)
Mivel most már használgatni fogom, ezért gyorsan meg is csináltam rajta az olajcserét.
Mann Filter olajszűrőt kapott egy Filtron levegő szűrőt és Selénia Racing olajat. Szerencsére az alján semmi borzasztó dolgot nem láttam csak egy kis olajszivárgást, ami fentről a szelepfedél tömítéstől jön .
Ezt nemsokára orvosolni fogom.
Szóval kezdődhet a szezon
km : 282.068








A jó időre való tekintettel elővettem a spidert.
Műszakilag minden, ahogy hagytam. a gumik alig egy tizedet engedtek az állásban, ezeket vissza engedtem a megfelelő nyomásra.
12 kilómétert jöttem vele, természetesen nyitott tetővel :)
Biztos ami tuti, újra ellenőriztem a folyadékokat, a víz lett egy újnyival a max jelzés felett, gondolom ha visszahül vissza is megy maxra. A hátsó ablaknak, lehet még hidege van, kicsit meggyűrődött két helyen, remélem ha holnap megsüti a nap ez kisimul. Még az alsó motorvédő burkolatot kell visszaraknom, csak még javítani akarom rajta a felfogatási pontokat.






Szóval elindultunk.
Badacsonynál értük el a partot. A 71-esen gurultunk békésen, aztán egy idő után vége szakadt a békének. Találkoztunk a Balaton maratonnal. Tengernyi dugó, araszolás, anyázás, rendőr, össze-vissza parkoló autó, stb. Mögöttünk volt egy karambol is, mert a bömbis nagyon sietett és nem zavarta hogy előtte újra megáll a sor. Jó nagy csattanás volt pedig nem sokat mentünk előre, azt is lassan.
Aztán Giuseppe jött szembe motorral, de a dugó miatt nem tudtunk beszélni.
Így esett hogy megkajáltunk Füreden a Halászkertben és haza indultunk.
A tegnapi ébresztés óta 300 km-t mentünk :-)

A próbakört azzal hagytam abba hogy a jobb ablak nem megy fel...
Itthon ajtó szét, ablakemelő ki. A motor nem megy, megakad. Párat fordul aztán beáll mint a szög. Erőszakkal tovább tekerhető, de újra elakad. Mindkét irányba.
Nem egyszerű szétszedni, forrasztani is kell, de engedett.
Forgórész, szénkefe, kollektor rendben. Semmit se látok ami megakadna.
Aztán az állórészbe belenézve egyértelmű lesz a helyzet.
A két mágnest két U alakúra hajtott acéldrót tartja a helyén (1.kép).
Az egyik a hajtásnál elrozsdásodott és eltörött, abba akad a forgórész. A mágnes a drótot a helyén tartja, de a forgórész forgó tere kiemeli és beakad. (2-3kép)
Furcsa mert az a vége zsírban van. Megette a zsír??? A ház is csupa rozsda belül..
A balos ajtó motorja a polcon, azt beraktam. Működik.
Aztán több órányi ablakbeállítás jött. Egy ízben sikerült a végállás mikrokapcsolóját is elgörbíteni. Nem volt egyszerű de visszahajtogattam. Újat természetesen nem lehet kapni...
11 óra körül már nagyjából jó lett így összeraktam.
Ha lesz időm még finomítom, szélzaj most tuti lesz.
A lényeg hogy jó az idő, indulhatunk.





Mivel becsapott a jó idő és már nagyon menni akartam egy kört ezért szombaton megejtettük az ébresztőt. Aksi feltöltve és indítás semmmi gond. Kijelzett egy kis fékfolyadék hiányt azt pótoltam , ülések a téli bőrápolótól áttörölve kerekek vissza engedve a megfelelő nyomásra és egy takarítás. Mivel a múltkor a bal első tompított ki égett (osram cool blue) így a tél alatt rendeltem újakat így most mind a kettőt kicseréltem és maradt egy régi tarcsiba. Vasárnap már kerületm is egy 110 km távot T,Szecső-Kistarcsa- Nagykáta útvonalon nem csak céltalanul hanem dolgom volt így le tudtam tesztelni hogy van e valami gond. Szerintem semmi baja de a jövő héten egy kis szervízt azért kap és egy átvizsgálást. A 2025 évet így meg kezdtük 204214 km-től folytatva. Reméljük minden rendben lesz ebben az évben is!!
Megette az idő a hátsó féknyergek porvédőit. Az alkatrészek megérkeztek, remélem hamarosan ki is lesz cserélve.

Az újabb 10 ezer km. letekerése után ideje volt felkeresni a szervizes csapatot, a szokásos Selenia 5W40 Star Pure Energy olaj mellé kapta az új olaj, levegő, pollenszűrő triót, s ahogy elő van írva, a fékfolyadék illetve a gyújtógyertyák is ki lettek cserélve. A sort egy klíma fertőtlenítés zárta.
Mivel elmúlt 4 éves, a sikeres műszaki vizsga is letudva. (66600 km.)
Ma 8-ra a futóműveshez volt időpontunk.
Tegnap a kerekeket visszaeresztettem 2,7-2,5-re, folyadékokat ellenőriztem. Tesztindítás, ahogy szokott pöcc-röf.
Ma reggel szintén.
A kormányon állítani kellett, a többi tűrésen belül.
Durva volt a változás:
- egyenesfutás - mint volt - remek,
- egyenesből nem kell erő a kitéréshez,
- fékezéskor, gyorsításkor nem rángatja a kormányt.
Hazaérve a szokásos cserék:
- olaj,
- olajszűrő,
- légszűrő.
km óra: 111.245 km
Gyors tesztkör, nyitott tetővel.
A tető olyan természetességgel nyílik mintha tegnap csuktam volna be.
Aztán a jobbos ablak nem megy fel :-(
Mi van?
Holnapig meg kellene oldani mert évadnyitó túra van betervezve!

