Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-04-21

Vettem egy csomagrögzítő hálót. Gondoltam, kell egy ilyen, jó, ha van.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2025-04-21

Időközönként ahogy anno a 156 nal is eszembe jut hogy a mi lenne ha ... aztán jön a barkács.Most épp a show and shine jutott eszembe.Lênárd barátommal agyalàs barkàcsolás ,vagas ragasztas , festés,lézer..minden be lett vetve.Ez kell belőle,uvegszalas reflex láda benne ,illetve rajta audiobahn aw1251t , kék betetekkel, hozzá kék,ezust dietz kábelek,minden szigoruan Oldschool.

 
>> SzervizÁki // Alfa 159 1.9 Jtdm Automata // 2025-04-20

Megtörtént az első szerviz. Miután hazahoztuk sejtettem, hogy a váltóhoz hozzá kell majd nyúlni mert nem voltak tökéletesek a váltások. Nem volt komoly gond de 3-ból 4-be néha érezhetően váltott és alacsony sebességnél hirtelen terhelésnél is ütött néha. Ezek mellett az első féktárcsák már nagyon kopottak voltak és a vezérlés csere is aktuális volt. A vezérlés csere nálam amúgy is minden használtautó vásárlásnál az első lépés.

Dudás Zolinál DZ-nél kapott új vezérlést, első féktárcsákat, új olajat szűrőkkel, a váltóba új vezérlőtömböt és természetesen új olajat.

A váltó sokkal jobb lett de még egy újra kalibrálás ráfér mert még nem tökéletes. Az új olajjal halkabb is lett a motor, most úgy érzem, hogy ott minden rendben van. Az átnézésnél kiderült, hogy a kettő hátsó rugó alsó karimája el van törve. Típushiba a rugók törése és ebben az autóban már cserélték is de most újra szükség lesz rá. Ezt leszámítva semmi komoly gondot nem találtak a Zoliék az átnézést követően. A tesztelése az autónak most kezdődik, remélem nem tartogat sok meglepetést. :)

 

Mára beszéltük meg az évnyitót amit bográcsozással indítottunk. Mindenki hozott valamit.
Két - majdnem OFF - Fiat is jött. Egy Barchetta és egy Spider.
Reggel 9-re odaértem hogy foglaljam a helyet. A többiek sorban érkeztek.
Csatlakozott Kristyion is a csapathoz. Természetesen jól megvizsgáltuk az autóját :-)
Ő is jön a Seleniára úgyhogy ott is bővül a csapat :-)
Főztünk, beszélgettünk, Fiatot mustráltunk, ettünk és kitöltöttük a totókat. A Spider totó nyertesét villámkérdéssel kellett eldönteni. Zselé vitte el a felajánlott szinte null km-es légszűrőt. Köszönet a felajánlónak, Fornitore-nak!
Utána útra keltünk és egy veszprémi megállóval megszakítva (itt Zseléék elköszöntek) elmentünk az immár kihagyhatatlan Ötvös Csöpi emlékpontra.
Innen szétszéledtünk...
266 km-t mentem ma, jó buli volt!
Köszönet mindenkinek aki eljött!

 

A múltkor megállt az ablakemelő és motorcsere lett a vége...
Márk nemrég cserélte az ablakemelőjét és ma megkaptam tőle a motort. Millió köszönet érte!
Van fogaskerekem is, talán eljutok oda hogy összerakjam az eredeti balos ablakemelőmet, amiben megolvadt a próbaként nyomtatott fogaskerék 2022-ben...
Jó lenne az idei Sanremo-i látogatásunkat az eredeti cuccal megtenni...

Egyúttal elvitte a volt motorjáról a kartert és kettő - immáron jó nyomtatott fogaskereket is az ablakemelőhöz. Most nézem hogy már bő 4 éve őrzöm a kartert - mintha tegnap lett volna hogy szétszedtem...

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-04-19

Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2025-04-19

Nem igazán vezettem a blogot az autóról.

Természetesen minden szezonkezdésnél megvolt az olajcsere, pedig pár száz km-t mentem csak az autóval évente.
Minden alkalommal 10w60 Motul olaj került bele és valami jobb minőségű olajszűrő.
Levegőszűrőt azt nem cseréltem minden évben, de szinte semmi szennyeződés nem volt benne, mert azért ránézni ránéztem.

 
>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2025-04-17

Látszódott a váltóházon, hogy picit szivárog a fékolaj a kuplung munkahengerből. Szerencsére nem volt túl nagy meló kicserélni, minimális bontás kellett csak hozzá, hogy hozzá lehessen férni. Bosch munkahenger került bele.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Junior Ibrida Speciale // 2025-04-19

A kommersz PP műanyag fedlapok kaptak 1 karbonbevonatot, alakul:-)

A pótkulcs elkészítése során derült ki, hogy az ajtó zárját nem nyitja a kulcs mechanikusan, más a zár benne, mint a gyújtáskapcsolóban. Távirányítóval nyílik, így ez eddig nem derült ki, viszont most, hogy már tudtam róla, zavart a dolog, mert mi van, ha lemerül az akksi a kocsiban, vagy elromlik valami a központi zárban, így a zárbetét átalakítása (átlamellázása) mellett döntöttem. Szerencsére elmeséltem a sztorit egy barátomnak, aki egyből az Autókulcs Centrumot ajánlotta, mivel már csináltatott velük ilyet.
A zárhengert az Autokulcs Kft. webshopjából rendeltem innen.
4500 ft volt maga az üres zár, 1500 a GLS boxba szállítás, és másnap reggelre már nálam is volt a cucc, így be is adtam a kulcs-specialistához a Népstadionhoz. Másnapra el is készült, 11000 forint volt az átalakítás, így már csak a beszerelés volt hátra. Ez sokkal egyszerűbb volt, mint gondoltam, a Youtube-on talált videók segítségével csináltam. Egy T20-as torx kulccsal kell a zárat kilazítani oldalról az ajtó peremén lévő lyukon benyúlva, majd lazítás után kissé befelé kell nyomni a csavart a csavarhúzóval, így a zár elenged, szépen ki lehet húzni az ajtóból. A kilincset nem kell kiszedni.
A zárhenger cseréje már nem volt ilyen könnyű, erről nem néztem videót, úgyhogy jobban szétbontottam, mint kellett volna, de végül nagy nehezen össze tudtam szerelni. Utána egy perc alatt ment vissza a helyére és szerencsére tökéletesen teszi a dolgát.
Nagyon örülök, hogy egy újabb hibát vagy hiányosságot húzhatok le a listaról.