Blog
Pályanap előtt felszereltem a régebben vásárolt motorvédőt, hogy ha van bármi folyás, akkor az megfogja, mert a versenypályát tilos bármilyen folyadékkal belocsolni.
A lidl-ös szegecsanya behúzót most használtam először, mert nem voltak felfogatási pontok az egyébként rávaló "haspáncélnak". Kiváló cucc, nagyon ajánlom!
Kapott vadi új M8-as imbuszfejű csavarokat, szép nagy alátéteket, és örültem.
Vásároltam egy csövet az olajszűrő hőcserélőjének, mert nagyon megtörtnek tűnt ami rajta volt, mintha nem rávaló lenne. Az 5. boltban végre találtam, felszereltem szép új bilincsekkel, melyhez a hűtőfolyadékot le kellett engedni a rendszerből.
Ez sem tökéletes, itt is van némi keresztmetszet szűkülés, de sokkal jobb, mint volt.
Elkezdődött -volna- a hűtőrendszer légtelenítése, de az autó nem indult.
Néhány nappal előtte raktam a tankba egy Liqui Moly injector tisztítót, mondom ha Kakucsig csinál valamit, akkor jó, ha nem, akkor placebónak biztos jó :D
Elég furcsa egybeesés, gondoltam kioldott valami szennyeződést a tankból és eldugította az üzemanyag szűrőt -ami kb. vadi új- ,de azért vettem rá egy újat.
Az autó továbbra sem indult.
A másik tippem a főtengely jeladó volt, rendeltem egy újat, beszereltem, indult.
Mindez 1.5 nappal ARC Trackday előtt :D
Az autó rendben felért ,pályanapozott, majd visszaért. Kb. 500km-es etap. Apró-cseprő hibáktól eltekintve oké, látszik ,hogy mivel kell foglalkozni a 2025-ös pályanapokig.
Találtam outlet motorsport felniket 4x100-as osztókörrel. Gyártóról csak annyit tudok, hogy egy kisebb holland cég. A felnik csak 8.1 kg tömegűek annak ellenére hogy 8x17-esek. Nyáron tervezem majd bevetni őket. A kidolgozási minőségük a front oldalon hibátlan, a hátuljára kevesebb figyelmet fordítottak, de ez nem fog látszani. A dizájnja egyszerű, talán régiesebb, de kifele dőlnek a küllők és teljes hosszuak, így talán nagyobbnak is néznek ki. Kíváncsi leszek hogy mutat az autó alatt.
A magyar posta nem bánt velük kesztyűs kézzel, de szerencsére elég jól be voltak csomagolva.
Már egy ideje folyamatosan világított a légzsák visszajelző. Elvittem ide, kiolvasták és kiderült, hogy a jobb első ülés oldallégzsák kábelében volt szakadás. Cserélték.
Kaptak a felnik új közepet is.
Költségeim:
- hibakód kiolvasás: 5000 HUF
- javítás: 15000 HUF
- felni közép: 2850 HUF/db
A féket óvatosan bevasaltam. Sajnos a jobb hátsó sípolt kis sebességénél. Bíztam benne, hogy elhagyja, de nem volt szerencsém. Egy dolgot tudok még tenni, megfordítom a betéteket. Ez sem segített hosszútávon. Idegesítő.
A gumi rémisztően csikorgós és csúszós volt az első métereken, pont mint a Falken volt három éve. Tanultam a múltkori esetből s most egy félreeső részen szépen lekoptattam a külső réteget mielőtt túrára menne. Még nem az igazi, de sokkal jobb mint kezdetben. Egész sokat le kell darálni róla. Eddig nem tűnik reménytelennek.
Nem szeretem a jól működő autót piszkálni, de szükséges volt.
44012km
Megvolt az első éves szervíz. 15200 km. Olaj-szűrők. Gariban a műszerfal-zörgésre való filceket is beragasztották. Hazafelé volt bőven alkalom tesztelni kies fővárosunk remek útjain. Úgy tűnik megoldódott a dolog, nem zörgött sehol hazafelé
A forró nyári túrák egyikén észrevettem a tükörben, hogy nagy gázon, magas fordulaton kormol a járgány. Ekkor volt vagy 35-37fok Tornalja előtt. A sejtésem, hogy ezen környezeti körülményen dúsul a keverék. Ilyen a karburátor. Elég összetett a dolog, ha külön az üzemanyagot melegítjük hígítja, míg a beszívott melegebb levegő dúsítja a keveréket. 20-22fok mellett semmi látható kormolás nem volt a próbakörön. Üzemanyag szintet utána ellenőriztem, a 29+/-0.5 sávban van. Ez tökkéletes.
Viszont volt egy kis köhögés a próbakörön, ami idővel eltűnt, de még így sem volt meggyőző a motor vékonyka gázon. Megszakítót cseréltem. 1 fok statikus többlet előgyújtást kapott, ha kopik megy utógyújtás felé, jó lesz.
A gumik teljesen elhasználódtak a túrák alatt. Tetszik, hogy kívül-belül, elöl-hátul teljesen egyformán koptak el, igaz kétszer cserélgettem őket, mert elöl gyorsabb ütemű a kopás. Összeszámoltam: 6 borsodi, 1 kakucsi esős, 10 felvidéki túrát bírtak ki, ez kb. 7x120, 10x180k, azaz nagyjából 2500km hegyi szerpentines részt jelent, kb. 16000km összfutás mellett 2021 elejétől.
Nagyon jól viselkedtek ezek a Falken gumik, így ugyanolyanokat terveztem venni, de januárban két és félszeresére felment az ára, a többi klasszikus nagy márka még egy kettes szorzó nagyjából, így némi lamentálás után inkább egy valamit vettem, régies mintával 84H jelöléssel. A méret továbbra is a gyári 165 R14. Tele vagyok kíváncsisággal milyen lesz ez az új valami. ( a gyárban Michelin XAS 165R14 84H, vagy Pirelli Cinturato ment rá)
Az új gumi megjelenésben elég klasszikus, de látszanak rajta a korszerű alapok. Négy domináns hosszanti csík kis retró mintázat közben futtatva, a szélek mondhatni szokásos mai megoldás, ma szokatlanul szögletes szélekkel, mintha egy klasszik diagonál gumi lenne... Érdekes még, hogy a futófelület is a mai keskenyebb kialakításhoz van közelebb, de nem annyira vékony, mint a Falken volt újonnan (ami ahogy kopott a lekerekítés miatt jelentősen 10-15mm-t szélesedett). Mindez tisztán látszik a tényleg régi konstrukciójú Uniroyal Rallye 380 gumihoz képest, ami 2012-2021 között futott az autón. Az új guminak 7.2mm a barázda mélysége.
Rögzítem itt, hogy a futófelület szélessége hogyan alakult az eddig megismert 165R14-es méretben: Falken új 120mm (ADAC második volt 2019-ben valami hasonló méretben), kopottan 135mm, Uniroyal enyhén kopottan 130, új gumi most 125mm. Az új gumi jóval sarkosabb mint a Falken volt. Ahogy a kopással szélesedik az érintkezési felület, egyben rövidül is, mert a felületi nyomás (keréknyomás) nagyon nem változik. Nehéz megmondani mikor kapaszkodott jobban az élettartama során.
A gumicsere során észrevettem, hogy a hátsó betétek nagyon a végüket járják. Cseréltem őket.
Gyújtaselosztó, Bosch
Uniroyal és Falken
Uniroyal és új gumi
A nullméteres új gumi
'21-ben, '23-ban és a most kiszerelt hátsó betetek
Ekkorka
Az Alfa Romeo Club kiválasztott minket, a Várpalotai Olasz napok október 5-i olasz autó kiállítására.
Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.