Blog
Kecskmét-Kocsér-Jászapáti-Eger-Balaton-3x-Ózd-Ragály-Imola-6x-Aggtelek-Tornanádaska-Rozsnyó-Szomolnok-Stósz-3x-Rozsnyó-Nyilas-Sedlo Grajnár-3x-Hollópatak-3x-Nyilas-Veszverés-2x-Henckó-Csetnek-Lubény-Szirk-Kövi-2x-Süvete-Özörény-Csoltó-Kövecses-Bánréve-Szilvásvárad-Felsőtárkány-Bükkszentkereszt-Eger-Jászapáti-Kocsér-Kecskemét
Sajnos nem sikerült korán induljak, Egerig soha nem látott forgalomban utaztam, így csak 9 előtt értem el az első dombokat Kerecsendnél. Balatonnál a szokásos ráhangolódás a járgányra. Később szépen felmentem a serényfalvai templomhoz, készítettem néhány képet és aztán csaptam a homlokomra, bizony az ebéd otthon maradt. Igazából Serényfalva után lehetett először megmordintani a kis négyhengerest. Kecsőnél felkoppantam a lezárt határátkelőnél, így egyben le is mondtam a kétnapos túráról, az aggteleki szállással együtt. Tornanádaska felé mentem, remek volt újra a Jósvafő, Szinpetri részen menni, jó pár túra alkalmával nem jártam arra.
Stósz ragyogó mint mindig. Nyilas felé egy nagyobb veterános csapattal találkoztam, öröm volt mindenkit üdvözölni, voltak legalább egy tucatnyian. Verseny Skodák, Rapid is, mogürtös? okker ezerkettes Lada, Ferrari, sokféle csodagép jött szemben, míg én ereszkedtem le a hágóról Nyilas felé. Nyilason a szokott helyen végre ételhez jutottam aznap először.
Hollópatak felé a kis bekötő kivételes, gyorsulás minden irányban, majd fel a hágóra, a világos aszfaltos rész is jó volt. Ősszel ott tapasztaltam, hogy a gumi kérdéses, de most nem éreztem rossznak. Már öt óra körül volt mikor kicsit szemerkélt az eső, de addigra itt már eleget kanyarogtam. Szerencsére a hegy túloldalán nem esett, kétszer is végig szaladtam a szerpentineken.
Már kezdtem érezni, hogy aznap volt elég kanyar, de a Rákos-Kövi nagy kedvenc igen meghozta a kedvem, kétszer fordultam.
Hétkor Süvetén vacsora a kerek templomnál. Kieszeltem, ha már ma hazamegyek, akkor milyen lenne megnézni a Bükköt éjszaka. Csodálkoztam is, hogy este 10 óra körül tizenöt autót, egy buszt és egy versenybringást is számoltam, de csak két őzet.
A kormánymű frankón működik, a gumik betörtek, eléggé megismertem mit tudnak, egyáltalán nem rosszak, sőt, lehet nagyszerűt autózni a géppel. Sokat szöszöltem Imolánál a kis kanyaroknál, csiszoltam a kanyartechnikát, tetszett. Őrület ez a gép, nem lehet megunni, ezekre az utakra való. Sajnos oda jutottam, hogy máshol már nem is nagyon szeretnék vele menni. Nyilván a köridő már nem kimagasló, de élményre nekem nagyon bejön. Csodálatosak a fiatalabb Alfák is, viszont határozottan érezni rajtuk, hogy az idővel egyre szűkülnek a vezetés közben ért ingerek köre. Egy ilyen öreg sportos járgányt kezelni nagyobb élményt jelent nekem, olyannyira, hogy alig akarok megállni, csak menni-menni vele a kanyarokban..szinte rogyásig.
982km, benyúlt a másnapba mire hazaértem
47844km
Sajnos megtörtént, ami mindig is benne volt a pakliban. Éppen azon örvendeztem magamban, hogy milyen szép a telihold világa, legalább jobban látok, aztán hoppá, korm … fé … bummm . Az első fényszóró bánta.
Kép 1,2 Serényfalván
Kép 3 Dénes felett
Kép 4 Nyilason az első szünet
Kép 5.Csetnek
Kép 6 Süvete felé
Kép 7 Süvetén a kerek templomnál
Kép 8 ugyanott
Kép 9 ugyanott cockpit & pilot cake
Kép 10 ...










Megvettem az olajcseréhez a kellékeket
Olaj,olajszűrő,pollen és levegő és pluszba még ablaktörlő lapátot előre
Kanyarodáskor és lassú fékezésnél súrlódó hangok jöttek hátulról, azthittem elkopott a fékbetét és a kopás jelzője súrlődik. Persze akkor kell cserélni mikor jól esik a hó.
Nagyon zavart és nem akartam várni vele főleg,hogy a fékről van szó.
Neki álltunk cserélni egy kicsit a fékcsúszkák is bevoltak állva de végül egy kis szilikon zsír és tisztítás után szépen mozogtak. A bal oldalon a féknyeregnek a munkahengere mevotl állva alig tudtuk vissza tekeri alap helyzetbe és a porvédője elvolt szakadva,így bejutott a kosz és a víz ezért össze tudott rozsdásodni. Jobb időkben csere lesz belőle.
Fékbetétből Brembot kapott,rosszat adtak előszőr de szerencsére a bolt előtt már észre vettem.










Krisztián barátomnál sikeült megcsinálni a jobbos küszöb cserét. Lekerült a spoiler gondoltam,hogy már nem sok küszöb van alatta,viszont szarabb állapotban volt mint gondoltam. Paldólemez és a belső küszöböt is javítani kellett, csak utána tudott felkerülni a küszöb borítás. A spoiler alapozás és köfelverődés gátlózás utána vissza ragasztva és csavaroza lett.
A belsejét vissza rakáskor alaposan kitakarítottam. A bőrt leápoltam és felkerültek a nyárikerekek is.
Balos küszöb 22.000ft
Festékanyagok és alvazvédő,üregelő,rücsi. 20.000ft
Sok-sok idő,baráti segítség és szopás megfizethetetlen.












Egyik pillanatról a másikra lement a fékpedál a padlóra. Szerencsére pont induláskor Krisztián barátom házáék előtt. Aztán láttuk,hogy a bal első keréknél folyik a fékfolyadék a földre. Másnap kerestük mitől lehet ez,lehetetlen helyen a tűzfal aljánál szétrohadt a fém fékcső a mellette lévő hibátlan állapotban volt. Valószinüleg megsérült rajta a bevonat.
A hátsó fékkörhöz tartozott így elszorítottuk és irány a szerelő.Végül teljes hosszában az ABS kockától végig a hátsó féknyergekig kicserélte a fém csövet.A 2db hátsó nyerget is cerélte a bal oldalival amúgy is megszenvedtünk a fékbetét cserekor,bevolt már állva alig tudtuk vissza tekerni a dugattyút. Igy arra számítottam is. Kicserélte a gumii fékcsöveket,rendszer feltöltve új fékfolyadékkal és az egész légtelenítve lett.




Egy ideje hallottam hogy a flexicsőnél kifúj a kipufogó. Ez kissé meghamisítja a kontrollszonda jeleit is, ezért a csere mellett döntöttem. Az eredeti (valószinüleg már cserélt) darab ovális alaku, mindkét végén ovális csatlakozással. Én csak kör alakut tudtam venni, ezért ezt egy satu segítségével oválisra kellett alakítani és az első oldalon élbe hegeszteni, a hátsó oldalon ráhúzva hegeszteni. Szerencsére nincs még a cső elrohadva, ezért egy alapos tisztítás után könnyen hegeszthető. Mivel ebben nem vagyok gyakorlott, ezért beletelt egy kis időbe, de sikerült tömítettre megcsinálni.
A kész leömlő kapott egy hőálló festést is.







A történet ott ért véget, hogy Márk nekem adta a kicserélt jobbos emelőből a motort.
Ma megvizslattam a szerzeményt...
Elsőre összehasonlítottam az enyémmel mert Giovanninál sose lehet tudni. Olyan mint az enyém.
Első gondolatom az volt hogy akkor ez mehet a helyére így ahogy van. Viszont nem hagyott nyugodni hogy milyen lehet a belseje.
Szétkaptam és meglepődtem. Szarabbul néz ki mint az enyém! Az egész belseje szétrohadva. Azaz mégse, kettő rozsdamente alkatrész van benne egyedül, a két rugó!!! (6.kép)
Innentől már egyértelmű volt a dolog. A sajátom belsejét kipucoltam, lefestettem majd összeraktam a két tuti rugóval.
Van egy tuti motorom, már csak össze kell rakni a nyomtatott fogaskerékkel, de az már egy másik projekt lesz...









A hátsó szélvédőm már kis túlzással abszolút nem volt átlátható. Volt otthon egy tartalék még gyári fóliás, de ez pedig be volt már repedve.
Egy kamionponyvákkal és teraszponyvákkal foglalkozó cégnél van ismeretségem, és ők bevállalták hogy megjavítják a tartalék darabot. Körbe lett vágva az eredeti és ehhez lett hozzá varrva az új víztiszta átlátszó ponyva. Beépítve nem is látszik hogy javított, csak nincs benne a gyári logó.
A másik darabot is meg szeretném majd csináltatni velük és elrakom tartalékba.



