Blog
Kicseréltem a pollenszűrőt, és elnyomtam egy klíma bombát a kocsiba.
A második képen a régi koszos pollenszűrő


Még a múlt hónapba, megvolt a 10 ezer km utáni olajcsere. Cserélve lett a levegőszűrő is.
Olaj a szokásos Selenia került bele.
Kép most nem készült.
Km óra állása 267000 km volt.
Kicsit robusztusabbá tettem a fedlapot egy kis munkával, kapott 200 gr-os karbonszövet bevonatot mert eléggé költségkímélő volt gyárilag:-)


Azért, hogy ne kelljen a téli/nyári gumikat mindig szerelgetni, ezért nyárra kapott Rolo Graphite 19" felniket.
Hamarosan az autóra is felkerülnek, de előtte még be kell szerezni a nyomásérzékelős szelepeket.



Az a megtiszteltetés ért, hogy egy május végi veteránautós rendezvény kiállítandó autói közé választották. A jelentkezők közül bekerültünk a 60 legszebb, a rendezvényen megcsodálható jármű közé.
Kakucsringen lehetett érezni valami lógást az első futóműben. Tekintve, hogy minden ki lett cserélve az axiálon kívül elég könnyen rá lehetett jönni hol keresendő a hiba :D
Én már egyszer nekiálltam, de bölcső levétel nélkül lehetetlennek véltem a cseréjét, és ez abba is maradt.
Most viszont újra nekiálltunk apósom segítségével. Számára nem szokott lenni lehetetlen. Azért biztos ami biztos berendeltem egy axiál leszedő szerszámot.
És milyen jól tettem, após is rájött, hogy ez nem GT, itt tényleg hozzáférhetetlen.
Illetve azt sem tudtuk milyen méretű axiál van benne, szóval kirendeltem mindhárom méretet. Meyle volt a legrövidebb, abban biztos voltam, hogy rövid lesz. A többi optimal, nem volt más márka…
Hála isten a Meyle mérete volt a belevaló így az került be. A gyári axiál már tényleg nagyon lityi-lötyi volt. Kapott új harmónika porvédőt is.
A béna AZMT szerszám kiválóra vizsgázott, azt gondoltam az első mozdulatnál eltörik.
Ezzel gyönyörűen, kényelmes tempóban 1.5-2 óra alatt mindkét oldallal megvoltunk.



Kakucsring után októberben elraktam. A télen kb havonta bemelegítettem, és ennyi.
Most márciusban szóltak egy pénteki nap, hogy vasárnap Pannóniaring? Há, hogyne!
Kocsit elővettem, leakartam vinni a műhelybe, majd megint elkezte, hogy nem indul. Áramtalanítás után indul, de ha leállítom utána csak teker. 15perc áramtalanítás kellett neki. Így Pannóniaringre a Teslával mentem (érdekes élmény volt :D) A súlyához és a teljesítményéhez (450lóerő, AWD, Dual Motor 600nm) a 340-es 4 dugattyús fékek kevesek. Brutál tempót lehet(ne) menni a célegyenes végén, de a megállásra is gondolni kell. Amúgy tetszett, fura módon a hang hiánya egyáltalán nem zavart. Hűtőkör nélkül mentem vele végig, a negyedik kör vége fele írta ki, hogy a fékek túlmelegedtek. Utána sokkal többet használtam a regeneratív fékezést, és nagyon hamar visszahült, fékerőt nem vesztett, és a tárcsák se hullámosodtak be. A hátsók picit lilultak, de semmi dráma. Lényegében nem rossz, de ezzel a célegyenesben egy 220körüli tempot el lehet érni én 185-ig mertem tolni első bálozóként :D na de térjünk vissza az Alfára.
Elkezdtem nyomozni, nekem megint az immohiba jutott eszembe, túrtam az angol fórumokat, visszavittem a motorvezérlőt ahol az immo emulatort berakták. Nem találtak benne hibát. Tanácstalanná váltam, ezért berendeltem egy főtengely jeladót, amit amúgy nemrég cseréltem (mondom tanácstalan voltam :D) illetve a főreléket. A relék cseréjével kezdtem, és azóta tökéletesen indul. 🤷🏻
Pályanapokra kötelező a vonószem. Az enyémből hiányzott. Se a 156 se a MiTo-é nem jó bele. Nagyon rövidek. Hiába találtam gyári cikkszámot, nyilván nem kapható, és méret sehol nem volt. Rendeltem egy gyári citroen jumper vonószemet, mert az több, mint 20 centis. Gyári MOPAR csomagolásba jött :D Ha hosszabb lenne 1centivel nem bánnám, de jelenleg ennek is örülök, mert ennek a vadászatára is elcsesztem egy estét.
Bosch relék kedvezménnyel 5500, vonószem 7500ft.



