A téli garnitura már elöregedett ezért muszály volt beruházni újakra.Középkategóriában gondolkodtam mert sajnos ebben a méretben elég húzós áron adják az abroncsokat. 225/50 17.
Firestone gumira esett a választásom.
Az alufelniket házilag újítottam fel.Csiszoltam fényeztem,majd kapott még 2k lakkot.
Egész jól sikerült. A gumiszerelő srácok is elismerően nyilatkoztak róla.
A gumi felszerelve 198K Ft. a festékek lakkok csiszolópapír kb 15 ezer Ft volt.
Megadta magát a bal első ablakemelő motoron a fogaskerék.
Rendeltem hozzá fogaskereket de csak némi roncsolás után lehet kiszedni a házból.
Szét kellet vágni a műanyag keretet,mert nem szétszedhetőre tervezték.Összerakásnál forrasztópákával olvasztottam egybe a darabokat.Nem szép de működik.
Kicseréltem ugyan,de rendeltem közben egyet kompletten motorral együtt.
A fogasketék 4200,a motor 21000Ft volt
Olajcsere+szűrők cseréje megtörtént.(Levegő,pollen,ü.a)
Km:323500
A másfél évvel ezelőtt cserélt kompresszor megadta magát. A szerelő szerint a szabályzója mehetett tönkre,viszont amit rendelt hozzá az nem passzolt a kompresszorhoz,ezért azt tanácsolta cseréljük az egészet. Nekem az a lényeg hogy működjön megfelelően ezért nem problémáztam rajta.Eddig úgy tűnik jó lett,remélem nyáron se lesz vele gond. Kedvezményes áron számlázta a kompresszort,elmondása szerint 180k lenne nekem a boltban, de mivel már visszatérő ügyfél vagyok 120-ért meghozza és lemond a kedvezménye egy részéről.A csere és a töltés 30K Ft-ba került.
Szívósort kellett cserélni mert megakadtak benne az áramlást terelő lapátok. A javítást ezúttal is a csörgő szervíz végezte.
Km:320k
Eltelt 5 év úgyhogy lecseréltettem a vezérműszíjat és a vízpumpát,valamint friss olaj is került az autóba.
A munkát ismét a Csörgő szervíz végezte.
Csöri apukája megjegyezte hogy nagyon jó állapotban van az autóm!
Jól eső elismerés volt olyan embertől aki tényleg sok alfát látott már 😃
DPF szűrő is ki lett mosatva.Győrben a turbo-tech cég csinálta.
Nem volt jelentős az eltömődöttsége ezért javasolták hogy ellenőriztessem a szenzorokat.Nyomásérzékelőt kicseréltem,meglátom hogy változik a regenerálások közötti távolság.(eddig kb 300km után renenerált)költség:60+12K
Km:316900
Hátsó féktárcsák és betétek cseréje megtörtént,valamint a bal hátsó kerékcsapágy is cserélve lett.
Jobb hátsó fékmunkahenger gumi szimering el volt szakadva ezért cserélve lett,valamint a nyergeken a gumi tömítések is ki lettek cserélve.
Friss fékfolyadékot is kapott az autó.
6 éves lett az akksi a kocsiban,télen már sokszor erölködött inditózásnál,pedig többször rátöltöttem hálózatról. Nem vártam meg hogy egyszer csak a lemerült akku miatt ne tudjak elindulni ezért kapott újat. ZAP márkára esett a választásom 80Ah 760 A indítóárammal.
Ez is Lengyelországban készül,mint az előző ami Topla márka volt.
A motorháztető és a lökhárító tele volt kavicsfelverődéssel,ezért már régóta le akartam fényeztetni. A fényezést itt helyben a Tóth autófényező műhelyben csináltattam. Sok pozitív kommentet olvastam róla,és egy barátom is megerősítette hogy szépen dolgozik. A fényezés tényleg szép lett,annyi a szépséghiba hogy a színt sajnos nem tudta telibe találni. Egy árnyalattal sötétebre sikeredett,mindezt 100K Ft-ért.
Tavaj a klímaszerelő azt tanácsolta takarítsam meg a klíma hűtőjét,mert valószínűleg azért hűt gyengén.
A takarítás tényleg valamivel hatékonyabbá tette a hűtést,de úgy döntöttem idén kicseréltetem a hűtőt.
A munkát csörire bíztam,egyuttal elvégezte az éves olaj és szűrő cseréket is.
Sajnos a klíma még nem lett tökéletes,(10 fokos levegőt képes fújni a légbeömlő rácson)jövő héten ránéz a klímás szaki. :-(
Km:309300
06.10.
Sajnos a klímaszerelő sem tudott csodát tenni.
Töltött rá egy kevés gázt,de szerinte ez nem lesz már jobb. 8,5 fokos levegőt tud befujni az utastérbe.
A kompresszor jó,csak kicsivel teljesít az előírt nyomás alatt,szerinte nem érdemes cserélni mert az új se lesz sokkal jobb.
Mindez 10K forintba fájt.
07.11.
Ismét meglátogattam egy klímaszerelőt. Ezúttal az expanziós szelep lett cselélve.
A klíma remélem hatékonyabb lesz 35 fokban is,ezt még nem tudtam kipróbálni mert 23 fok van jelenleg,de így is mintha hidegebbet fújna.Mérés szerint 6,3 fokig hűt.
Na meg persze megszűnik az idegesítő hang,ami olyan mintha körfűrész hangja lenne.
Tesztelés még hátra van...
Költségem:48k az expanziós+szerelés töltögetés 45k
Km:310 000
07.15.
A fűrészelő hang továbbra is megvan!
Hűteni kb annyira hűt mint amikor elkezdtem vele foglalkozni :-/
De ez most már így marad...
Klíma update:
Klímakompresszor is cserélve lett,most már minden fő alkatrésze ki lett cserélve a klímának.
Most december van,a garázsban 15 fok,így képes 0 fok alá hűteni a levegőt.
Meglátom milyen lesz majd nyáron...
És ami fontos!Nincs hangja az új kompresszorral. 😀