Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
PHuBi ma reggel sikeres vizsgát tett :-)
113.414 km
Jutalmul fel lett töltve a klíma.
13 éve van/vannak ültetett autóim. Mára elég volt, így rendeltem gyári magasságú rugókat, új lengéscsillapítót, és nekiálltam visszaemelni az autót.
A hátsó lengőkarokban 1-1 szilent nem volt túl rózsás állapotban, de mind a négyet cserére ítéltem akkor már.
2db-ot lehetett rendelni másik kettő Mercedes/Jaguar szilent, 0,4mm-el nagyobb a szilentház, leköszörültem, bekerült a fagyasztóba és így a helyére is csusszant a préssel.
Így leírva jó gyors volt ,valóságban azért pár óra elment vele :D
A saját lengőkarom jó állapotban volt ,de azért homokszórás 2k epoxy , fekete bázis és lakkozást kapott. Szilentezés előtt (akkor volt rá időm)
Nyilvánvaló volt ,hogy 1-2 helyen picit sérül majd a lakk a préseléskor, de annyi baj legyen ott lejavítottam aztán kész.
Toronycsapágyakat is le homokszórtam, és cink bevonatot kapott, ha már egyszer szét volt szedve... Gátlókat felszereltem az új rugókkal még várják ,hogy a helyükre legyenek téve.
A hátsó rugó alsó gumiját lehet kapni ,azt vettem újat, a felső csak külföldről rendelhető horror összegért, így azt a donor autóból kapta meg ami tökéletes állapotú volt.








2025. augusztus 30-án rendezte meg az Abarth Club Austria szokásos, éves találkozóját. A helyszín idén is Forchtenstein (Fraknó) Badestausee volt. A rendezvényen nem csak Abarth, Fiat, hanem Lamborghini, Ferrari, Lancia és szép számmal Alfa is volt.
Útvonal: Budapest - Sopron - Neusidler (Nezsider) - Rust (Ruszt) - Mattersburg (Nagymarton) - Forchtenstein (Fraknó) - Rosenbrunn - Schwartzenbach - Kobersdorf - Eisenstadt (Kismarton) - Sopron - Budapest
Videó az egyik legszebb útszakaszról












A bal felső lengőkar gömbfeje elfáradt, és a stabpálcát is kottyanni éreztem.
A jobb oldali felső lengőkart, még az előző tulaj cseréltete, az még bírja. Három éve zsirótám át a gumicsapágyait, lassan esedékes lesz megint.
Itt a bal oldalon, még a gyári lengőkar volt bent. A gumi csapágyai, még tökéletesek, így el is rakom tartalékba. Még gyárilag volt bent a lengőkar csavarja is, én ezt most fordítva raktam be. Legközelebb legalább nem kell annyira szétborítani a futóművet egy felső lengőkar cseréhez, vagy csak a gumicsapágyak zsírzásához...
Nem, még mindíg nem ér bele a csavar a rugóba! (Egyesek azt mondják, azért nem lehet fordítva berakni a csavart, mert bele ér a rugóba)
Ma valahogy nem volt kegyes az időjárás, így a jobb oldali stabpálca még cserére vár, de már most érezni, hogy stabilabbá vált az autó...






Még a nyaralás közben hazafelé kiégett az egyik xenon izzó. Meglepően erős ez a lámpa, egy lámpával jöttünk este, láttam jól. Itthon még meg is néztem, hogy esetleg megjavult..?
De persze nem.
Allegro-ról rendeltem két Orsam D1S Xenarc izzót, verhetetlen áron adták, 10500 Ft/db. Eredetinek tűnik, semmi különbség nincs ahhoz képest amit kivettem az autóból.
Ha az egyik kiég, a másik is hamarosan ki fog, úgyhogy xenont párban szoktam cserélni. menetirány szerinti jobboldalihoz négy csavart kell levenni, és a xenon trafót (ballasztot) ki kell venni a helyéről. A visszaszerelésnél a csavarokat nem könnyű visszajátszani a helyükre, főleg a felső kettőt, de megoldható.
A baloldalon van egy trükk, hogy könnyű legyen. Az ablakmosó beöntő csövének felső rögzítését ki kell pattintani, majd kihúzni az egészet a tartályból. Ezután bőven van hely, a gumisapka levétele után 2 perc az izzócsere.



A turbó mögötti két légtelenítő csavar típushiba. Műanyagból vannak, és a nagy hő hatására amit ott kapnak, szépen idővel elporladnak. Jó esetben csak a fejük törik le, rossz esetben a hűtőfolyadékot is elengedi.
Van több utólagos "tuning" csavar, többek között az Alfissimo féle nagyon szép, feliratos. Szállítással, ÁFÁ-val húszon párezer forint. Egy pár csavarért túl volt az ingerküszöbömön.
Gondoltam teszek a kisebbikbe sima rozsdamentes csavart, az van, a nagyobb 8-as helyére pedig valamit majd a csavarboltból. Aztán megláttam Aliexpressen egy készletet ami elbizonytalanított. Kb 100Ft-ból megoldható, ám látványosan olyan kókány..
Soha az életben nem gondoltam, hogy két csavarért adok 8e Ft-ot, de a kínai áruházfüggőség befűzött. Addig kuponoztam közel 10e-ről, hogy nyolcér' már nem bírtam otthagyni XD
Főleg a nagyobbik csavar miatt vettem meg, mert olyan széles fejű 8-as csavart nem feltétlenül egyszerű találni. Itt pedig azzal kecsegtettek, hogy oda való, pont jó.
Ráadásul titán csavar, rainbow coating-al. Ilyesmit biciklinél már használtam, és ott valóban titán csavar jött.
És úgy tűnik, hogy ez is valóban az lehet. Nem mutat rosszul, fogjuk fel optikai tuningnak egy olyan helyen, ami nem látszik. Sok értelme van, nyilván.
Viszont. Ahogy az Alfissimo féle, ez is alul sima fejű. Ugyanakkor a gyári M6-os csavarnak egy profil van kiképezve a tömítés számára. Vagyis minden olyan utólagos csavar, aminek alulról sima a feje és 11mm-nél nagyobb fejátmérővel rendelkezik, műszakilag nem korrekt megoldás. Annak ellenére, hogy jelen esetben gond nélkül működik.
Valószínűleg a kisebbik légtelenítőnél egy normál hengeresfejű imbusz csavar M6x12mm méretben pont megfelelne, tökéletesen illeszkedik rá a tömítés.
Összességében eddig a kínai tuning készlet is rendben van, jól bemelegítettem az autót, mentem egy tesztkört, nem cseppen, nem ereszt.






A szezon nagyobb részén már túl vagyunk, de most következik még a nagy, külföldi túránk a Dolomitokba. Oda mindenképp friss, új abroncsokkal akartam elindulni, hogy semmi ne kompromittálja az élményt.
A tavaly felrakott szettből a hátsókat már júniusban cserélni kellett, annyira elkoptak. Azóta kb. 3500 km-t tettünk meg, szóval az elsők már bőven megfutották a futásteljesítményüket, valamint a hátulra felkerült használt gumijaim és kaptak annyit, hogy most már nyugdíjazni lehetett azokat.
Szokás szerint Szekszárdon, Béda Lacinál történt a csere. Természetesen az autóra homologizált, gyári gumikat kapott a gép: Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 (AR).
Km: 47350
1-3. kép: az új abroncsok
4. kép: bal első fék
5-6. kép: a használt első abroncs felülete és profilmélysége
7. kép: az új első abroncs és profilmélysége
8-9. kép: a használt hátsó abroncs belső és külső profilmélysége









4
623
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Zenebutik
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth