Blog
Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
A jobb oldali kicserélt és hibás ablakemelő motorért cserébe Piritu-tól kaptam 2 db 3D nyomtatott ablakemelő fogaskereket. Remélem sikerül neki a sajátjából és ebből csinálni egy működő darabot.
A fogaskerekeket eltárolom az eddig gyűjtött alkatrészekkel.

Sajnos múltkor a telefontöltő beépítésnél leszakítottam a fóliát ezért vennem kellett egy másik bontott darabot. Találtam egy Spiderből valót, bár drágább volt, de így nem kellett a kettőből egyet csinálni. A 156-osé elvileg nem tudja azt a funkciót, hogy tetőnyitás után ha automatán áll a ventilátor vezérlés akkor lekapcsolja a levegőbefújást, majd tetőcsukás után vissza.
Volt egy olyan problémám is az eredeti darabbal hogy nehezen fordult a hőfokszabályzó emellett nem is mindig tartotta a hőmérsékletet, de ez valószínűleg a poros hőmérő szenzor miatt lehetett.

Egyik reggel a motorvezérlő bekapcsolta a check-engine lámpát a km órában. Semmi fura nem volt az autó működésében. Hazaérve kiolvastam és a labdaszonda fűtésre is és a jelre is panaszkodott. Kitöröltem, de hamarosan újra visszajött. A gyári szonda volt még benne, kb 266 ezer km-t bírt, elvileg ezeket 160 ezerre tervezik.
Megnéztem milyen szonda kell bele, gyári Bosch cikkszámmal már nem nagyon lehet kapni. Mivel ez egy 4 vezetékes ugrószonda, ezért megnéztem a típusát és rendeltem egy ugyanolyat a legolcsóbb de Bosch gyártmányból, majd a gyárinak a kábelével és toldással kompatibilissé tettem.
A régi szondát nem volt egyszerű kiszedni, csak a 230V-os nagy ütvecsavarozóval sikerült miután levágtam a szonda tetejét. De ha már kint volt ez a kipufogó szekció is, akkor letakarítottam és lefestettem hőálló ezüsttel.





Vettem egy használt Pioneer D1004 d osztályú kisméretű erősítőt. Teljesítménye 4x45W, de lehet hídba kötni, akkor már 90W RMS-t tud leadni. Gondoltam ez az én kis hifimhez jó lesz. Sajnos nincs rajta "gain" állítási lehetőség, ezért a mélynyomóhoz sajnos nem túl jó. Így marad az első szett erősítésére, a nyomoz pedig az eddigi kickerről fog működni tovább.


Cserélve lett:
- motorolaj (Fuchs Titan Race Pro S 10W60, észteres)
- olajszűrő (gyári)
- fékolaj (Fuchs Titan DOT 514 LV)
- szervóolaj (Tutela GI/A)
- aktív szenes pollenszűrő
Kapott egy futómű állítást, mert a gumikon enyhe félrekopást láttam.
Km: 217.401




Ma közel 3 év boldog használat után elvitték az autót. Még most is alig hisszük el, hogy nem áll a ház előtt, de az vígasztal, hogy jó helyre került. Kívánunk innen is az új tulajdonosnak legalább annyi boldog percet és kilométert mint amit nekünk adott az autó.
23.102 km-t töltöttünk együtt 2022.08.11-től 2025.05.02-ig.
Első Alfa Romeo volt a családban, de nem az utolsó, ez teljesen biztos. Viszont most mást hozott az élet, így egy időre elköszönünk az Alfás közösségtől!



- tankolások száma: 131 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 73.693 km
- életkor: 891 nap
- össz. menetidő: 1.054,92 óra (43,96 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,94 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,54 Ft/km
- átlagos napi futás: 82,71 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,93 %




