Blog
Blogajánló
Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább
Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
A küszöböket és egy-két emelési pontot a rozsda megette.
Mindent újra kellett csinálni ..mivel nincs javító küszöb,így egyedileg kellett mindent újra lehajlítani.Nem kis meló volt,de most már minden újra (szinte) gyári. Fényezés után kapja meg az üregvédelmet.

Olaj+szűrő+légszűrő+gázolajszűrő csere.
273665
Elvittem az autót műszaki vizsgára. Állítólag rég láttak ilyen állapotú 156-ost és V6-ost meg főleg. 2 lengéscsillapító már a végét járja, azon kívül minden megfelelt és aki arra járt mindenki megcsodálta.


Találtam 4db felújítandó eredeti GTA 7,5x17 ET35 felnit a közelben. Volt rajta 4db Sailun 215/45 R17 téligumi, amiből 1 defektes és nem javítható. Mivel nekem a maradék 3-ra sincs szükségem, ezért azt eladom.




A gépháztető szemből nézve bal oldali zárja (amelyik a biztonsági zár is) már régóta szórakozik. Néha nem lehet lezárni, visszalöki a gépháztetőt, vagy csak félig záródik és fel lehet húzni. Már többször olajoztam, szét is szedtem, de nem láttam semmi baját.
Na ismét kiszereltem, majd visszaraktam a zárat, beaksaztotta bowdent és lecsuktam. Nyilván ezegyszer simán bezárt, majd nem nyílt ki. Késő este volt már, hagytam a francba. Gondolkodtam mit ronthattam el, majd megvilágosodtam, hogy valószínűleg nem pattintottam be a nyitó bowden burkolatát, csak magát a bowden fejét. Jött az agyalás mit kezdjek vele, gondoltam alulról meg lehet hekkelni, felhívtam Csörit aki megerősítette, hogy a lökös és a haspáncél között lévű műanyag burkolat eltávolítása után alulról oda lehet férni. Leszereltem... Nem volt egyszerű mert az egyik csavar nem adta magát elfordult benne a bitfej, ledarálta. Ezt már akkor se tudtam kiszedni amikor a pajzsot beszereltem, csak akkor úgy voltam vele hogy nem zavar, de most pontot akartam tenni a végére. Sok gondolkodás után kis flexxel egy hornyot vágtam bele, abba belefeszítettem egy vésőt és azt franciakulccsal elfordítva ki tudtam mozdítani.
Alulról felnézve láttam a be nem akasztott bowden burkolatot, de a kezem nem fért be a nyúlvány mellett. Ha nincs fent a pajzs akkor lehet hogy ment volna. Mindegy megoldottam úgy hogy egy pálcával megfeszítettem a bowdent Marci pedig meghúzta a nyitókart. Kinyílt. Öröm bódottá :D
Ezután az összes csavart és lemezanyát lepucoltam menetmetszővel megtuningoltam. Egy csavar kuka két másiknak nem tetszett a menete és egy lemezanya hiányzott (ezt valamikor az autó előző életében kótyavetyélte el valaki). Kiugrottam a CarNet-hez, vittem a minta csavart. Elsőre azt mondta a csávó hogy 15-ös csomagban, mondtam neki ne vicceljen már az 2 lökös, nekem 4 darab kell. Végül átkért valahonnan 4 db-ot, 2800ft összesen. (Vicces hogy egy ilyen fogyóalkatrészből nincs a szervízben...) A lemezanyát viszont csak 20-as csomagban, WTF??? Hülyék ezek? Bő 20e ft. lett volna és nekem csak 1db kell. Ha van egy pici rugalmasság és üzleti érzék akkor azt mondják ok felbontják a csomagot, és egy db 3000ft, szó nélkül megveszem. Azt ne is említsük hogy egy ilyen sima M6-os lemezanya nincs a szervízben? Mi van ha elkúrnak valamit, vagy csak összerohad és pótolni kell? Kiszámlázzák a 20-at??? Elképesztő. Végül megrendeltem egy webshopból 1db-ot (meg persze pár egyéb cuccot hogy legyen értelme, 1300ft volt) Mindent összeraktam, szépen némi kenőanyaggal.
Minden működik ismét.






Még szeptemberben vettem észre, hogy nem világít a csomagtartóban a lámpa, ha kinyitom. Elég kellemetlen sötétben. Vajon mi baja lehet? Kiégtek az izzók? Valami kábeltörés? De egyébként minden lámpa égett hátul, nyílt és zárt is a csomagtartó ajtaja.
Ahogy olvasgattam és elemezgettem a tüneteket, megfejtettem, hogy nem érzékeli, hogy nyitott állásba kerül a csomagtartó, ezért nem gyulladnak fel a lámpák belül. A műszerfalon sem jelezte a csomagtartó nyitott állapotát az autó. Mivel a zárszerkezet adja ki a nyitott vagy zárt jelet, ezért ott lehet a bibi. Fórumokon is többen számoltak már be erről.
Két köröm volt emiatt Érden, először is a diagnosztikával foglalkozó szerelő megállapította, hogy tényleg ez a hiba, majd berendelték az alkatrészt és kicserélték a zárat. És mondá az Úr: Lőn világosság! Most már este is látok a csomagtartóban!
Ez még belefért a garanciaidőszakba (júliusban jár le az 5 év), de talán ez volt az utolsó garis javításom... (halk pénztárca zokogás hallatszik)
Elgurultunk Alfival egy kis élményautózásra. Mondjuk maga az oda- és visszaút is az lett, de ez más tészta :-)
4 autót próbálhattam ki:
- Subaru Impreza STi: Röviden "beteg" :-)
Bővebben: beülve egy átlag hot hach-nak tűnik. Aztán elindulsz és a négy kerék kaparása figyelmeztet hogy itt valami nagyon nem "átlagos". Kéziváltós mint egy rendes autó. Pár méter után megértettem azokat akik rajonganak a típusért. Morog a boxer, fordulaton meg üvölt ahogy kell. Ja, 252ezer km volt benne!
- Camaro SS: Szintén kéziváltós és már v8 sok-sok ezer köbcentivel. A V8 rotyog ahogy kell, motorfékre meg durrog. Nem kicsit feltűnő. Egyedül a váltó nem jött be, nagyon rövid utakon kapcsol (saccra 4-5 cm), figyelni kell hogy fokozatba találjon az ember. Mondjuk ez is megy mint a mérgezett egér, pontosabban mérgezett bálna :-)
- Ferrari 488 GTB: ez már automata, V8, 67x LE. Pár km elég volt hogy megszeressem. Csendben morog a V8, szinte nem is hallani, aztán egy nem is olyan kövér gázra is elszabadul a pokol. Maga az ülés kényelmes, hosszú útra is jó lenne. Mondjuk elgurulni vele Monaco-ba és a rally útvonalán meghajtani. Közúton talán annyi hátránya van hogy nagyon széles, a mi utcánkban kétoldalt lelógna a kerék az aszfaltról. Furcsa volt a kormánykeréken lévő indexkapcsoló is, de a végére már természetes volt...
- Ferrari California: 460LE V8, duplakuplungos automata, nálam a nap nyertese. Motor elöl, hajtás hátul, nyitható tető. Beülve csak az tűnt fel hogy 76 fokra van állítva a klíma. Ja hogy ez egy ameriaki modell és az a 76 az Fahrenheitben értendő :-) Az óra meg mérföldes... Szépséghiba csak a 20 liter alá nem nagyon vihető fogyasztás, egy nagy túrán minden villanyoszlopnál meg kéne állni tankolni :-D
Végül még bő 200 km élményautózás a Veloce társaságában...






A hátsó szélvédő fűtése egyszercsak nem működött. A biztosíték rendben volt, így csak a szokásos kábelszakadás lehetett a hunyó, a csomagtérajtó átvezetőjében. A javítás megtörtént, 2 db kábel volt elszakdva.











