Blog
Blogajánló
![](http://www.alfaamore.hu/files/editor/Image/blog_kiemeles/2021/kardan.jpg)
Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább
![](http://www.alfaamore.hu/files/editor/Image/blog_kiemeles/2023/nyiltnap.png)
Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább
Néha ki szoktam takarítani a forgattyúsház szellőztetés membránját és a házát. Ilyenkor téli időszakban nem csak olajos, hanem kávés színű kicsapódás is van benne. Ez biztosan nem kellemes a motornak ha visszaszívja, ezért beépítettem egy lecsapató tartályt. Már minden volt otthon hozzá, csak régebben még a 156-hoz vettem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114890t.jpg)
Eltelt majdnem két év. 2023. február 19.én hoztam el a Brerát friss műszakival. Most eljött az első közös vizsga. Még januárban elvittem a szervízbe hátha beleférek az „olcsó műszakiba”.
Sajnos nem így alakult. A szervízbe menet megint előjött a dadogás, füstölés…. Kiderült, hogy a kartergáz visszavezető membrán szakadt. Kicseréltük de a helyzet nem sokat javult. Sajnos a membránt sem lehet már sehol kapni (legalábbis én nem találtam csak ebayen brutál pénzért) Viszont a BMW 540i-be pont ilyen kell és csak 3000 forint 😊.Pótféklámpám nem működött úgyhogy azt rendeltem egyet bontottan, szépen lepucoltam, rögzítő füleket rendbe tettem tehát ez pipa. Elvitték azért vizsgára de a magas CO érték miatt nem folytatták. Ezzel ki is csúsztam a januárból. A szerviz nem vállalta a továbbiakat, úgyhogy elvittem máshová. Diagnózis: az injektorok halottak! Ennyit bírtak a tavaly nyáron beszerzett bontottak. A vizsgára 8 darabból szedtek össze négyet, így most működik, a vizsga pedig sikeres volt. (Ezt leszámítva azt mondták patika az autó)
Mindenképpen be kell szerezzek 4 darab új injektort. Egyelőre csak az Alfisti.net oldalán találok újakat de horror az ár…...(Mondjuk bontottal nem akarok tovább kísérletezni.) Szóval ha valaki tud olcsóbb elérési utat 4 új befecskendezőhöz az mindenképpen szóljon.
Még egy kis pihenő a garázsban aztán jöhet a jó idő…
Kilométer óraállás: 227789 km.
Két év alatt közösen megtett km.: 5065km.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114886t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114887t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114888t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114889t.jpg)
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a teljes beszerelés menetéről!
Carbon váltókeret videó
A váltó körüli keret sajnos 159/Breránál nagyon gyorsan törik. Nem azért mert előttem basztatták volna hanem ez ilyen. Kedves barátom Gáspár Tamás elkészítette a carbon verzióját nekem egyedileg szürkében. Innen is köszönöm neki mégegyszer 🤝😎🍀 Ez már nem fog eltörni 😉
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Képeket is tettem fel azért 😁😉🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114884t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114885t.jpg)
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm!
Az első Alfa Romeo Brera a Laptiming műsorában videó!
Régóta szerettem volna elvinni. Az első Alfa Romeo Brera a Laptiming műsorában. Sok részletet nem árulok el de jó időt ment és odáig voltak érte a srácok.
Kompresszorral jövünk majd vissza!
Képeket is tettem fel azért 😁😉🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114881t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114882t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114883t.jpg)
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a beszerelés menetéről!
Alfa Romeo 159/Brera Szervócső csere
Elkezdett folyni, úgyhogy szóltam DZ-nek, hogy cseréljük. Sajnos típushiba, gyári újat kapott.
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114880t.jpg)
Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm a beszerelés menetéről!
Alfa Romeo Brera piros biztonsági öv
Mindig is le akartam cserélni a fekete biztonság öveket pirosra. Így passzol igazán a beltérhez is.
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Képeket is tettem fel azért 😁😉🍀
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114877t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114878t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114879t.jpg)
Megérkezett ez is tegnap ma már a helyén, tökéletes, 2 oldalas szövet és gumi oldallal, méretpontos gyári kiegészítő / Mopar /
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114861t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114862t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114863t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114864t.jpg)
Nem zörög a katalizátor, ha nem fújja a szél. Ja ez nam az...
Már egy éve is van, hogy beindítást követően elkezdett csörömpölni az alsó katalizátor, de kis melegedés után el is halgatott. Akkor így azt sem tudtam kideríteni, hogy mi csinálja, aztán, ahogy múlt az idő egyre hosszabb ideig tartott ez a csörömpölés. Mostanra már melegen is hallatta magát, és már teljesítmény vezstést is észre lehetett venni.
Először csak eloldottam az első két csavarnál, itt benyúlva egy kisebb darabka betétet ki is tudtam forgatni (1.kép). Ütögetésre még mindíg zörgött, muszály voltam levenni. A hátsó két csavart viszont úgy kellett levágni. A lambdaszondánál a katalizátor füle menetes, ezt ki is fúrtam, és feljavítottam benne a menetet. Ami fura, hogy vele szemben is pont menetes lehet, ítt egyenlőre benne is hagytam a csavar darabot, mert igyekezni kellett, így is rámsötétedett. A katalizátor belét, legalább is ami maradt benne, azt még egy kicsit törni kellett, hogy kihulljon belőle. Itt rá is vertem az újjamra (11.kép), de sikerült maradéktalanul kipucolni (4-5.kép). Ami kijött belőle (2.kép)
Három csavarral sikerült visszaraknom, de még egyenlőre a tömítésnél is kifúj kicsit. Hátul ahol kúpra zár, ott meg csak egy csavar fogja, szerintem itt is kifúj.
Már nem csörög, visszajöttek a lovak is, kicsit dörmögőssebb hangaja lett, ez még lehet a kifújás miatt is, de ez már nem zavaró.
Képeket nem csináltam a kapkodás miatt, de még hamarosan úgy is le kell venni...
Update 02,15.
Elkészült a kipufogó, és a képek is.
A fülben még sem volt menet, csak nagyon belegyógyult a csavar. Mikor elkezdtem bepontozni a fúráshoz, a harmadik ütés után megmozdult, és így akor már ki is ütöttem a helyéről (6-8.kép). Még korábban raktam egy adaptert a lambdaszonda alá, hogy ne dobáljon katalizátor gyengeségre hibát, működött is. Viszont most, hogy nincs bele a katalizátornak, így kivettem az adaptert, kiváncsi leszek, így rendes gázáramlásnál mit csinál. Kapott mindenhova csavart, és megkentem kipufogó tömítő pasztával a csatlakozásokat is. elvileg kész.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114865t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114866t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114867t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114868t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114869t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114870t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114871t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114872t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114873t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114874t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114875t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114876t.jpg)
Beépítettem a két éve felújított segédkormányművet is. Ici-pici kotty volt, de nem romlott az állapota, így a cseredarab eddig várt a polcon. De a friss kormánygéphez ez illik.
Érdekes, hogy a most visszaszerelt 1967-es gyártmány - feltehetően az autó eredetije - acélszerszámban öntött, zsírzógombos, külön radiális és axiális csapággyal szerelt. A másik egy spiderről származó 1985-ös gyártású darab, már csak homokban öntött, egyszerűbb csapágyazású, költségcsökkentett megoldás. Cikkszámok azonosak. 1962 és 1992 között ilyen volt talán az utolsó Spiderig? Valószínű.
A kiszerelt darab kb. 35-38 ezret futott 2013 óta. Mostantól a harmadik segédkormányművet fogyasztja az autó nálam.
A kormányközép visszakerült a helyére, de gyanús a dolog, mert a kormánygép beszerelés után 5-10 fokot jobbra állt a kormány, tehát most picit széttartason lehet. Kicsit bizonytalannak is éreztem az egyenesfutást.
Feliratkoztam egy futóműbeállításra.
Próbakör megvolt, kb. 40km.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114855t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114856t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114857t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114858t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114859t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000114/0000114860t.jpg)