Blog

>> EseményDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2025-03-17

A hétvégén megrendezésre került az Orosháza-és-Környéke Alfás közösség első találkozója. A rossz idő ellenére sokan eljöttek a környező és távolabbi városokból is. Összesen 32 Alfa jött össze. Olyan másfél órás ismerkedés-nézelődés után elindultunk egy közös autózásra és az út végén egy kis evés ivás beszélgetés következett.
A téli pihenő óta ez volt az első hosszabb utunk, és szerencsére minden rendben.
Fotókat nem készítettem mert az esőben örültem, hogy élek.....
Remélem legközelebb már jó időben fogunk találkozni.

 
>> SzervizAttis // Alfa 159 benzin // 2025-02-08

A bal hátsó rugó eltörött, ezért kicseréltem a rugókat és a lengéscsillapítókat. Mindkettő még a gyári volt. Szerintem a lengéscsillapítóknak semmi bajuk, azokat eltettem tartaléknak.
Sachs rugó és Monroe lengéscsillapítók lettek beszerelve.

>> SzervizAttis // Alfa 159 benzin // 2025-01-10

Elkopott az első fékbetétem. A kopásjelző (mint szétszereléskor kiderült) el volt törve, ezért nem jelzett, hogy fogyóban a betét.
Metelli tárcsák és betétek mentek bele.

>> SzervizAttis // Alfa 159 benzin // 2024-12-13

Olaj, olajszűrő, leveegőszűrő, pollenszűrő és olajleeresztőcsavar lett cserélve.

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2025-03-13

Nagyon meleg volt a héten, a téli gumik érezhetően nem szerették.
Ma visszakerült a kétszéles nyári szett.
69.410 km

 
>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2025-03-16

Ma az esős idő ellenére megejtettük a kerékcserét és felkerült a nyári szett.

Aktuális kilométeróra állás: 177.944 km
A téli Pirelli gumik a szezonban nagyon keveset, csupán 1.853 km-t futottak és összesen van bennük 6.017 km.
A nyári Hankook gumik 13.689 km futással kezdték meg az idei szezonjukat.

>> Tuning és extragiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-02-21

Még 24 novemberben vettem egy szett új Classico felnit a Veloce méretében, és most megvettem rá a gumikat is.
A Conti Sportcontact7 mellett választottam. A felnihez passzoló 225/40zr19, és 255/35zr19 méreteket vettem meg rá.
A gumik 330ezer forintba kerültek, a felnik pedig ~670ezer forintba.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-03-13

A középdob a hátsó csatlakozásnál lyukas volt. Ezt tavaly nyáron még behegesztettem, de újabb kicsi lyukakat találtam rajta. Néhány helyen rozsdás volt, a dob is kicsit eresztett az összeperemezésnél, a belsejében pedig valami elszabadult, mozgatásra zörgött. Rendeltem egy újat a Szakál metálban. A hátsó dobbal nem volt gond, csak apró rozsdapöttyök voltak rajta. Mindkettőt megtisztítottam és ezüst Hammerite-el lefestettem. A hátsó rész egy apró tuning nála, a V6TB-ét használom, ez csak egy dobot tartalmaz kettő helyett, ettől alacsony fordulaton van egy pici morgós hangja az autónak.
Kicseréltem 2 db rögzítő gumit és az összes csavart is. Most teljesen stabilan áll és ez a rész nem fúj ki sehol, minden csatlakozás hibátlan.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-03-11

A 2025-ös évadot egy rövid 25 km-es autózással indítottam, majd elkezdtem megjavítani, ellenőrizni amit már régóta terveztem.
Már egy ideje fura szagot éreztem hátulról de nem tudtam eldönteni, hogy benzin vagy valami más. Levettem a hátsó futóművet, kivettem a tankot és ellenőriztem a benzincsöveket, de nem folyat sehol. A következő tippem a kifolyt tetőmozgató hidraulika folyadék. Mivel korábban már több hidraulikacsövet is cseréltem és minden alkalommal elfolyt, ezért feltehetőleg valahol a karosszéria alsó részén egy üregben tárolódhatott és nagyobb kanyaroknál kitud folyni, majd a kipufogó hőjétől érezhető. Ha már le volt véve a tank védőpáncélját ezüst Hammerite-al lefestettem.
A Novitec ültetőrugók szép külsőt eredményeztek, de nagyon kemény volt tőle az autó. Elővettem a gyári rugókat és ahol rozsdás volt ott letakarítottam, majd fekete Hammerite-al lefestettem, így kerültek vissza az autó alá.
A hátsó lengőkarok Powerflex poliuretán szilenttel voltak beszerelve, valószinüleg ez is hozzájárult a túl kemény futóműhöz. A másik ok ami miatt hozzányúltam az a passzív hátsókerék kormányzás, amit sajnos a poliuretán teliszilentekkel nem tud az autó, pedig gyári lengőkarokkal ez érezhető és ez az egyik érdekesség ebben a típusban. Korábban már vettem másik hátsó lengőkarokat, Tedgum G-szemeket és szilenteket. Ezeket megpróbáltam a kis 8 tonnás présemmel bepréselni de nem sikerült teljesen. Szerencsére ismerős helyen 20tonnás préssel már ez sem okozott gondot. A felső villa alakú lengőkarhoz sajnos a Tedgum olyan szilentet hoz ami 2 mm-el szélesebb,ezért ez nem fért be a helyére.

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2025-03-11

2024 áprilisában felújításra kerültek a korábban vásárolt gyári 16-os felnik. 20db új csavart is kapott, mert az eredetiek rövidek lettek volna. Megvolt az olaj és szűrő csere is.

2024 májusban, még a Selenia előtt sikerült befejeznem az ajtókárpit projekteket! Szép, gyári az állapot mostmár.

2024 augusztusban vizsgáztunk

2024 őszén fényezőhöz került, és újra csillog a gépháztetőt, a tetőt takaró kötény, valamint a hátsó lökhárító. Visszakapta a gyári, fekete színt a küszöb vonala is.

Megérkezett angliából a tető tüskéinek takaró díszeleme, az utolsó 2db :) Szereztem "designoPininfarina" oldalemblémákat, a korábban kapott Spider hátsó logó pedig még egy krómozó/fényező keze alatt van.

2025 elején megérkezett a szélfogó háló is

Várjuk az ébresztőt!