Blog
38500 km nél lekerültek a téli gumik és újra felkerült a nyári az 6. szezont kezdik meg még bőven jó 22072 km-ről folytatják útjukat. Téli kerekekbe 2000 km került így 17500 az eddig megtett táv.
Szakadt tanksapkazsinór cseréje ha másnak is aktuális, akkor ez jó hozzá:
Klatty
A csere egyszerű. A tanksapkáról a gyűrűt le lehet pattintani. A zsinórt tartó 2 kis pöcköt ki lehet tolni. Az új gumit berakni kicsit passzentos, de csavarhúzó segítségével kivitelezhető.
Éppen elég hosszú, bár nem tudom a gyári mekkora volt, hozzám már szakadtan került.




Végre a hétvégén rászántam magam és beépítettem végre a dashcam-et. Már pár autónál végeztem ilyen műveletet, így nem kezdőként álltam neki. Egyedül, ami változatosságot okozott, hogy Julisban a bizti tábla az anyós oldali lábtérben van, míg az eddigi autóknál ez a kormány alatt volt, emiatt a dashcam elhelyezését újra kellett gondolnom. Igazából ez is okozta a legnagyobb fejtőrést. Végül az anyós oldali napellenző mögé került be. Részemről az volt a cél, hogy minél nagyobb látószöge legyen a kamerának, de belülről ne takarjon ki sok látóteret, illetve vezetékből is minél kevesebb látszódjon. Két hely között vacilláltam, vagy az előbb említett pozíció vagy a belső visszapillantó alatti rész, de utóbbi esetben sokat kitakart volna a szélvédőből, illetve a kábelek is feltűnőbbek lettek volna. Tudom, hogy létezik hozzá Ali és társain olyan megoldás, amivel az elsőszélvédő szenzortakarójába építhető be a kamera, de azt minőségileg nem ismerem, így én inkább maradtam a jól bevált típusnál.
Szükséges anyagok:
- Dashcam: 70mai A810 +RC12 hátsókamera szett (ebből már van 3 a családban, én nagyon meg vagyok vele elégedve)
- Hardwire kit a parkolóüzemmód aktiválásához
- Memóriakártya: Sandisk 00121585 64GB SD micro Extreme (SDXC Class 10 UHS-I U3)
- 2db biztosíték osztó + 2db 3A-s biztosíték, amelyeknek a mérete Mini
- A kábelek befűzéséhez 1-2 műanyag spatula (pl. patent kiszedő), de pl. a dashcam-hez is jár gyárilag 1 db
- Szigszalag (lehetőleg ződsárga)
- 1-2 gyorskötöző
- textil bandázsszalag
Lépések:
1. A bizti tábla felkutatása. Az anyós oldalon ki kell venni a szőnyeget, majd két db műanyag csavaros patent után le lehet venni a bizti tábla takaróját. A bizti táblán az alsó sor az állandó betápos fogyasztóké, a felsők pedig gyújtás után kapnak csak naftát.
2. Bontás. Az anyós oldalon az első és hátsó ajtók kédergumiait kell félig lebontani, a tetőkárpi felőli részét lekell húzni a karosszériáról, így lesz elég helyünk a hátsó kamera vezetékének az elvezetéséhez. Ez jár igazából a legnagyobb bontással... huh :D
3. Betáp vezetékezés. Első körben a tápot húztam be a bizti táblától a kameráig. A biztosítékoktól kiindulva van bőven hely a vezeték számára, hogy nagyobb erőfeszítés nélkül át tudjuk fűzni az A oszlop irányába, majd itt a lehúzott kédergumi nyomvonalába simán végig lehet vezetni a vezetéket egészen az A oszlop és tetőkárpit találkozásáig. A tetőkárpit és a szélvédő találkozásánál van bőven hely, de ha a csatlakozó mérete megkövetelné, akkor egy műanyag spatulával lehet rajta annyit feszíteni, hogy minden is átférjen.
FIGYELEM! Az A oszlop és a tetőkárpit csatlakozásánál figyeljünk arra, hogy a függönylégzsák főlőtt és NE alatt vezessük át a vezetéket, ne legyen ebből később probléma, ha szükség lenne a légzsákra (de ne legyen).
Ezután, ha itt átfűztük a vezetéket, akkor már nyert helyzetünk van. A tetőkárpit alá begyömöszölhető a vezeték nagy része, csupán az fog kilógni ami a tetőkárpittól lejön a kameráig. Kapcsolódó képek: 2-3
4. Hátsó kamera vezetékezés. Ezután jöhet a hátsó kamera vezetéke. Ez ott kezdődik, ahol az előbb abbahagytuk, azaz a tetőkárpiton keresztül átdugjuk az A oszlopon a vezetéket, szintén figyelve, hogy a légzsák fölött tegyük ezt meg. Ezután az első ajtó felső részénél a tetőkárpit mentén eljutunk a B oszlopig. Itt egy gyorskötöző és az elhagyhatatlan ződsárga segítségével átfűzhetjük a takarót a B oszlop belső takarója mögött, majd a vezetékkel a hátsó ajtó felső részének mentén eljutunk a C oszlop belső takarójáig. Itt sem kell bontani semmit, egy műanyag spatulával egyszerűen begyűrhető a kábel a takaró alá a tetőkárpit találkozásánál, majd az oszlop takaró végénél a hátsó ablak mentén elrejthetjük a kábelt a tetőkárpit alá. Kapcsolódó képek: 4-8
5. A hátsó kamera felrögzítése. A kamrához kapunk egy átlátszó öntapadós lapot, ezt kell a szélvédőre ragasztani figyelve arra, hogy a hátsó szélvédőben lévő fűtőszálakra ne takarjunk rá. Egy plasztikkártya ilyenkor a segítségünkre lehet, hogy a légbuborékokat kiszorítsuk a lap alól. A felragasztás előtt célszerű legalább belülről letakarítani a szélvédőt. Ha ezzel megvagyunk akkor fel is ragaszthatjuk a kamerát, majd be kell állítani a kamera szögét, illetve a kilógó vezetéket be lehet gyűrni a kárpit alá. Kapcsolódó képek: 9
6. Első kamera felhelyezése. Ez egy az egybe megegyezik az előző ponttal. Kapcsolódó képek: 1
7. Állapot visszaállítás. Én mindig az A oszlop alatti részben a műszerfal mellett szoktam elrejteni a túl hosszú vezetékeket, így a hátsó kamrától indulva annak a vezetékét enyhén kifeszítve elrejtem az ajtóknál a tetőkárpit alá, majd visszahelyezem a kédergumikat. Itt is figyelve, hogy a vezeték ne legyen a légzsák útjában. Az első ajtónál az A oszlop alatt a túl hosszú vezetékrészeket összecsavarom textil bandázsszalaggal, hogy az esetleges kopogásokat megszüntessem, majd a kédergumi alá rejtem. A tápkábelt pedig a bizti táblánál kötözöm össze a szalaggal és ott rejtem el. Precíz kábelmenedzsment :P
8. A táp bekötése. A hardwire kitre rá kell krimpleni a két biztosíték osztót, illetve egy szemes sarut a test részére. A testnek nem találtam jobb megoldást, így az alsó bizti tábla rögzítőcsavarra erősítettem rá, a gyári anyát lecsavartam, majd kapott egy alátétet, a sarut, egy rugós alátétet, végül ment vissza a gyári anya. A táp fix részét a bizti tábla alsó sorába az F36-os 15A helyre kötöttem be, ami a Connect rendszerért, Klímáért, stb. felel. Az ACC vezetéket pedig a felső sor F94-es 15A helyre kötöttem be, ami a hátsó ablak fűtésért felel. Tipp: A csomagtartóban lévő bizti táblánál található meg a biztosíték kiszedő csipesz :) Kapcsolódó képek: 10
9. Végső simítások. Végül visszaszereltem a biztosíték takarót és visszaraktam a szőnyeget. Ezután beszereltem a memóriakártyát és beüzemeltem a készüléket.
Ui.: Sok képet nem készítettem, mert a dögmelegben ehhez már nem volt erőm, de a netről "loptam" párat, amikkel szemléltetni tudom a dolgokat.










A kiegyenlítőtartály kupakja alatt szivárgott a víz. Nem ott ahol túlnyomás miatt el kéne engednie, hanem a menetnél. Kicseréltem a kupakot, de ez sem segített, a hibakép ugyanaz maradt. Rendeltem egy új tartályt Alfistiről 129 EUR-ért. Sajnos már nem lehet akárhol kapni.


Indulásnál és megállásnál egy koppanást lehetett hallani, menet közben a talpamnál kisebb vibráció előfordult. Kézzel mozgatva a féltengelyt a belső csuklónál volt lógása. A zsír is valamennyire kifolyt belőle, de volt még benne is bőven, nem ez okozta a problémát.
Megvettem a külső gumiharangot is, de azt nem cseréltem ki, mert semmi baja nem volt, csak kapott itt is új zsírt.


5 éve volt cserélve a fékfolyadék, ezért újra cseréltem. A féknyergekben nem volt nagy különbség a színében, de a kuplungmunkahengernél jóval sötétebb volt, pedig azt is cseréltem 5 éve, ráadásul a felső munkahenger is akkor volt cserélve.

Fékezésnél úgy éreztem hogy romlott a fékhatás a korábbiakhoz képest. Eddig egy kb 40-50%-os TRW fékbetét volt beépítve, de kb 10 éves volt és mivel a külső féltengelycsukló bilincse laza volt, és kifolyt belőle valamennyi zsír, ami feltehetőleg néha rácsapódhatott a tárcsára, megérett a cserére. Ha már vettem újat akkor a Brembo XTRA betétet rendeltem, mert nincs túl nagy felára, de a súrlódási együtthatója magasabb. Sajnos Brembo XTRA féktárcsa nincs hozzá. Jelenleg a tárcsát nem cseréltem, mert minimális válla van.



Jegyzetelem, hogy maradjon nyoma.
Valami ért, aztán két napig lamentáltam rajta. Az évi 2-3 mosási alkalomból ellőttem egyet. Legutóbb talán tavaly kora ősszel történt ilyen. Vagány a fékportól szűrke felni, meg a bogárlepte homlokfal, mutatja, hogy nem csak a garázsban áll, volt benne munka míg ilyen lett, de így tisztán is nagyszerű ránézni.
Csak nagynyomásúval mosom, próbálom elkerülni az 'örvénykarcokat'. Aztán kis szárító próbakör.
3
514
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV