Blog
2024.06.20 / Csörgő Autószervíz Kft/ (203 672 km) 180 000.-
• Első – Hátsó féktárcsa és fékbetét csere
2024.09.04 /Kipufogó klinika/ 90 000.-
Hátsó gyári dob felrakása és flexi csere
2024.09.30 - 10.04 / Csörgő Autószervíz Kft/ (204 641 km) 150 000.-
• Műszaki vizsga
• Klíma töltés
Hét óra előtt indultam. Hideg volt, Kocsér felé deres volt a határ mikor a Nap pont szemben kelt fel. Balatonnál a keleti oldal nagyon bizonytalan volt, ezért a nyugati durvább aszfaltoson mentem kettőt ráhangolódásnak. Az új gumi itt hozza amit várok tőle.
Ózdon tankoltam, aztán irány Imola és Kánó a remek kis belátható kanyarokhoz egy kis kanyarodástechnikai gépészkedésre. Három ilyen kiemelt állatorvosi visszaketteses kanyarom van. Oda-vissza hat féle eset. Lehet tanulmányozni az ingamozgást.
Nagy nyugalom volt Szepesremetéig, utána fel a hegyre, majd beugrottam Imrikfalva felé egy darabig, ahol a legjobb a hullámvasút, nem lehet kihagyni, van gyorsulás minden irányban. Hehh, naggyon kemény, ilyet még. Kettőt kellett mennem.
Nyilas és Veszverés közötti szerpentin tetszett most a legjobban, forgalom sem volt, így jópárszor megfordultam rajta. Alkonyodott, de előbb elfogyott az üzemanyag mint az autózási kedvem, elugrottam gyorsan Rozsnyóra, aztán vissza. Jól kigépészkedtem magam míg tök sötét nem lett és a lámpa kevésnek bizonyult. Az új gumikat becsülettel felavattam, kicsit billegve, de maradhatnak. Persze jó húsz fokkal hűvösebb is van már, az elvárást is igazitani kellene ehhez. Végső ítéletet majd jövő nyáron tudok mondani.
600km.
A másnap meglepően fagyosan indult. Sétáltam a határban egy órát mire kilencre a reggeli napon leolvadt az autó és útnak indultam. Felkerestem a régi kedvenc rég nem látott utakat: Nyustya, Szirk, Turcsok. Kár, hogy a Rákos-Nyustya útburkolat nem százas, pedig nagyszerűek a hosszú hármasos, rövid négyeses kanyarok. Felfedeztem, hogy milyen klassz a Nandrás-Rákos és a Kövi-Süvéte útvonal is. No és Deresk-Rákos örök kedvenc szakaszon is voltam párszor.
Kocsér felé
Serényfalván a templom mellett
Ugyanott
Áj melletti vízesések
Alkonyatkor Nyilas felé a hegyen
Utolsó előtti kör során a hágón
Aggteleki reggel, szivatóval alig indult
Jegesen
Megint Kövi mellett a mezőn
Lévárton
Süvétén
Nyustya és Rákos között
Kecskemét-Jászapáti-Ózd-Serényfalva-Ragály-Aggtelek- Ragály-Imola5x-Kánó5x-Perkupa-Torna-Áj-Szepsi-Stósz3x-Imrikfalva-Nyilas-Veszverés3x-Rozsnyó-Nyilas4x-Rozsnyó-Aggtelek
Aggtelek-Pelsőc-Gice-Jolsva-Nandrás-Rákos-Kövi-Lévárt-Kövi-Süvéte-Kövi-Rákos-Nyustya-Szirk-Jolsva-Süvete-Kövi-Nandrás-Jolsva-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Imola5x-Kánó5x-Ragály-Ózd-Jászapáti-Kecskemét
1127km
45177km
Őszi átnézés
185.050 km
Olajcsere: Selenia Star Pure Energy
Olajszűrő: Mann
Levegőszűrő: Ufi
Pollenszűrő: Ufi
Első fékbetét csere, közepes minőségűre, mert hamarosan tárcsa csere lesz és akkor kap minőségit.
Elektromos kábel szigetelés javítás,
Hűtővíz szelep csere
Olajcsere szűrővel, légszűrőcsere,gázolajszűrő csere.
Km:263360km
Kerékcsapágy csere, bal hátsó, GSP
Olajcsere Motul ,olajszűrő csere, kamoka.
Napok óta nem esett és a hőmérséklet is megfelelő a Pirelliknek. Kihasználtam hát az októberi kellemes időjárást, hogy megmozgassam az autót a hegyekben. Pontos terv nem volt, de ismerős utakon akartam hajtani.
M43-M5-M0-M3 eseménytelen, kivéve, hogy elfelejtettem a 21-esre fordulni, így Eger felé mentem tovább. Ott rendületlenül dolgozott a civil A3 és több járőr is volt. Mind éppen fogott valakit. 25-ös tele volt, vonatoztam. Balaton felé már egyedül mentem, de a hegyen olyan nyirkos volt a fehér aszfalt, hogy az autó fara gázadás nélkül is elindult.
Az ózdi mol egy fix pont. Oly annyira, hogy sikerült időpont egyeztetés nélkül találkozni Kornél barátommal, aki az öreg járgányt hozta bevetésre. Később volt tervben összefutni, valahol a hegyekben, de midketten örültünk a véletlennek.
Aggtelek környékén kezdtünk. Kornél Imola (1-4. kép) felé gyakorolt, én a gyorsabb Jósvafő - Szin irányt céloztam. Előbújt a nap is végre.
Innen Pelsőc felé mentünk át Szlovákiába. Megbeszéltük a későbbi találkozó helyszínét: NyIlas és Szepespatak között az 533-ason a pihenőnél. Időpont ismeretlen, ki-ki saját tempóban, választott útvonalon.
Pelsőc után 587-en Csetnekre mentem. Jó kis hullámvasút van arra, tempós, élvezetes. Utána 526-on Jolsva. Ilyen irányban még nem mentem, sokkal jobb. Az út Nandrásig kiváló, utána a szirki elágazásig döcögni kell, majd újra jó aszfalton folytatódik a kanyargás. Elvétve még nyirkos volt az út a fák között, de tapadásban nem volt hiány. A szirki lurkók újjongva integettek.
Már visszafelé tartottam Csetnek előtt, amikor Kornél csörgött, hogy a megbeszélt helyen van. Uh, nagyra sikerült a kerülő, a GTV meg gyors. Nyomás 587 majd 67, Veszverés 533, Nyilas. Húzok a hegyre, ismerős járgány jön szembe. Várakozás helyett jobb a kanyargás.
Végül Nyilason álltunk meg ebédelni és beszélgetni késő délután. Kellemes volt a csönd, rajtunk kívül nem törte meg a vidék nyugalmát senki. De szerintem az autóinkból jövő élvezetes hangorkánnal nem is lehetne jobb szolgálatot tenni a helyieknek.
Rövid pihenő után ezen a szakaszon élvezkedtünk tovább. A déli oldalt preferáltam. Váltakoztak a gyors, intenzív terhelésváltós és a lassú visszafordítós kanyarok. Párszor megálltunk egy-egy fotóra, videóra (5-6. kép). Megvitattuk a tapasztalatokat, vizslattuk a gumikat. Az aszfalt érdesnek tűnik, tapad rendesen, de eszi is a gumit. Az első gumiknál kívülről a második blokk már alacsonyabb, mint a többi. 2-3 mm lehet még a jelzésig. Most van benne 10k km. Még egyszer ennyit elmegy.
Az idő rohant, a benzin fogyott, már csak 21 km hatótávot láttam a kijelzőn, aztán már azt sem. Az E pirosra váltott én meg még fent csapatok a hegyen.
Rozsnyón van kút legközelebb, addig viszont lejt az út, csak elég lesz odáig. A-ban 80-nal elcsorogtam a kútig. Sima (7. kép).
18 óra volt ekkor, besötétedett, haza is kellene érni 22 előtt. Sajnos a Mecenéf Szomolnok Stósz szakasz így kimaradt. De az élmény megvolt Nyilas alatt.
Érdekes módon az alkaromban éreztem fáradságot. Sokat tekergettem és szorítottam a kormányt ma.
1150 km, 14,5 l/100km átlag
Közben meglett a 45k km. Éves szerviz következik.
Eljött egy újabb olajcsere ideje.
Költségeim:
- 5L Motul 8100 X-Power 10W 60 motorolaj: 18990 HUF
- Filtron OP520/1 olajszűrő: 1487 HUF
Km óra állása: 153692 Miles
Régi óra szerinti állás: 288776 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 137901 Km (85688 Miles)
Következő olajcsere: 159906 Miles óra állásnál.
Jobb első ablakemelő szerkezetnek a bowdenje megadta magát, az ablak lecsúszott.
Magnetti Marelli ablakemelő szerkezetet vettem bele.
A cserét én oldottam meg kb 2-3 óra alatt végeztem vele, másodjára már gyorsabban menne.
Eljött az ideje az első kötelező szerviznek, kapott a Tonale friss olajat Selenia 0W20 Eco 2-t, új olaj és levegő szűrőt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak. (14100km.)