Blog

Korábban már írtam hogy merre tervezzük a nyári túrát.
Ma feltettük az i-re a pontot, lefoglaltuk a szállást a Stelvio hágón :-)
Igaz hogy ehhez regisztrálnom kellet a hotels.com-ra mert az eddig használt booking.com finoman szólva túlárazott (200€/éj) szállást kínált csak.

Most már tuti hogy lesz képem a hágó táblával, eddig sose fértem oda.
Remélem relikviákból is sikerül bevásárolni.
Még sose aludtunk ilyen magasan...

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2024-03-13

Piros indítógomb!
A tudomány jelenlegi állása szerint youtube mint tudásbázis alapján megtanulmányoztam eme 5 percnek hazudott beavatkozás kulcs momentumait.

A videón nem én vagyok, a spanyolom sem elég jó de végül sikerült:D

Na hát a modifikáció úgy 2 órát tartott 3 nekifutásban, mire megfelelő toll kupakot találtam amit hegyesre nyesve betuszkoltam fogyselymet majd először sikertelenül később negy örömömre sikerült kipattintani a helyéről a gombot:)

És végül az új piros tuning alkatrész tökéletesen passzolt, + 20 le :)))

 
>> Tuning és extraSD // Alfa Giulia Super // 2024-03-13

Előre látó módon vettem öngyógyuló vastag átlátszó ömtapadó gyerekvédelmi fóliát.
Ennek applikálása nem volt egyértelmű történet. Ugye a felület maga eléggé 3d tehát az anyag megnyúlik, buborékos lesz. Vissza kell szedni, akkor para hogy leszedi a fényezést.
Vegül az jelentette a megoldást hogy vizzel bespriccolva a megtosztított celületet megpróbáltam applikálni az elöre formára vágott ragasztó csíkokat.

Végül egy év távolságaból azt mondom az elgondolás működik. A gyerekek
Nem tapossák le a fényezést a küszöbről, a bevonat tartósnak bizonyult de nem szól bele az autó formatervébe.

A végeredményrôl majd csatllok a fotót.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2024-03-12

241000km-nél meg lett csinálva az olajcsere + szűrő meg fel lett rakva a nyári gumi felnire + centírozás

 

Mivel olajat is kellett cserélni, így egybekötöttem az olajcserével a nyári kerekek felrakását.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-03-09

Mivel voltak üzemanyag ellátás problémára utaló jelek ezért rendeltem egy magnetti marelli üzemanyag szivattyút és egy új szűrőt.
A szűrőhöz kapott réz alátétekkel spriccelt a benzin. Febinél azért ez nagyon nem megszokott. Szerencsére van réz alátét szettem, kicseréltük, jó lett.

Az AC-t kijátszani jó buli, hátsó üléssor ki, fedél le, aztán jöhet az egység .
Nyilván egy coupéba kuporogni remek, főleg, hogy mindig kell valami ezért ki-be mászni csodás 🤯😁

Mivel itt komplett egységet nem lehet kapni (felesleges is lenne cserélni) , csak a szivattyút cseréltrm. Mikroszűrőt, és az egység alját kitisztítottam, valamennyi kosz volt benne, de szerintem még bontatlan , 29éves ahhoz képest oké.
Hamar felkapta az anyagot, semmi sem folyat, haladunk tovább.

Ja, a kipuffogón lett igazítva még.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2024-03-05

Február 29 minden előjel nélkül gondolt egyet és nem indított többet.
Vontatás majd egy húzamosabb ideig a rámpán állás következett.
Rengeteg idegeskedés után még rosszul is kötöttem be szerencsétlent így a műszerfal el is ment, biztosíték (kösz Attila a tippet) az megoldódott, bekötésbe meg a Facebook Alfa Romeo 159 & Brera Hungary segített. Lényeg hogy nincs test kábel az önindítóra...

Régi önindító:
Bosch 1 005 831 290
Új önindító:
Bosch 0 986 025 660

220.614km

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2024-03-09

Elfáradt a még gyári akkumulátor. A cserét a Runner akkusegély végezte a hívástól számítva 1 órán belül.
KM: 121.350

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2024-03-09

Beleszaladt tavaly június óta az első bő 10 ezer km nálam az autóba, így megejtettünk egy olajcserét.
Olaj a szokásos Selenia Wr Diesel 5w30, bő 10 éve alfázok, azóta csak a Seleniat használtam a kocsijaimba. Nálam ez vált be.
Km óra állása: 261203 km

 
>> Eseményaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-03-03

A mostani túrát novemberben szerettük volna megejteni, de nem adódott olyan szerencsés együttállás, mint egy éve.
Ahogy a rossz idő ősszel, úgy jött hamarabb a jó idő is.

A februári tavasz láttán Kornél barátom ocsúdott fel hamarabb. Menjünk a hegyekbe, ott is tavasz van már.

Egy ilyen hívásra nem mondhatok nemet. Titkon én is vágytam már erre, de aktuális már a vezérlés cseréje és nyugodtabban keltem volna útra utána.

Ennyit még csak kibír - gondoltam. Elárulom, kibírta.

Rétságra beszéltünk meg találkozót, de már az M0-án sikerült összefutnunk. Egy 156 üdítő látvány, mind követve, mind a tükörben látva. Most én mentem elöl. A forgalmi vizsgámon egy megjegyzése volt a vizsgabiztosnak, használjam gyakrabban a tükröket. Ezúttal nem lett volna panasz.

Kornél gondosan készített itinert, én meg letöltöttem a térképet, hogy offline is meglegyen.

Arrafelé az út minősége hasonló a magyar utakéhoz. Az első igazán élvezetes szakasz Selmecbánya után következett. Teplafőszékelyen lehúzódtam egy buszmegállóba bevárni Kornélt. Te, ez olyan jó, menjünk még egy oda-visszát! Kettő lett belőle.

A szakasz 2 részből áll. Az első a dombokon át vezet. Kanyarok sokasága jelentős szintkülönbséggel. Többségében beláthatók. A második rész a völgyben csörgedező patak mellett visz egy erdőben. Kanyarok szépen összefűzve jó ritmusban, néha megtörve egy nagyobb fékezést igénylő szűkebbel. Itt vizes volt az aszfalt, mégis olyan tapadást adott a PS4, hogy csuda.

Az út további részén felfedező céllal végigmentünk. Már úgy tűnt, nem lesz izgalmas szakasz.
Így Magasmart után ismét Selmecbányát céloztuk be, hogy még egy kört menjünk megkoronázva a napot. Az oda vezető út tartogatott még izgalmakat.

Az 524-es út zseniális. A bükkihez tudnám hasonlítani, csak jobb aszfalttal. Az egyik emelkedő szakaszon az autó ereje odalett. Biztosan meredek - gondoltam. Visszakapcsolok, fura a hangja is. 5000-nél nem forog többet csak morog. Melegszik. Közben Kornél utolért, ajaj, nem az emelkedő a ludas. Mi lehet ez?

Megállok, nézegetem, üresben pörgetem, működik. Elindulok, kisvártatva ismét erőtlen, kelletlenül forog, melegszik. A Selmecbánya - Teplafőszékely szakaszt végigküzdöm oda-vissza. Nem az igazi. Előzni sem tudok.

Megállunk, tanakodunk, furán szól a kipufogó. Belenézünk, eltömődött. Tele van a cső üveggyapottal. A dob belseje szétesett és a hangtompító tömés elszabadult, elzárta a gázok útját. A helyszínen talált fémszalaggal elkezdtem kipiszkálni. Némi perforált csődarab kíséretében két maréknyi gyapotot kipiszkáltam. Talán jó lesz. Indítás után egy focilabdányi pamacs távozott kisebb robbanás hangjának kíséretében. Gyerünk haza.

524 este, autók nélkül már száraz aszfalttal zseniális.

Hazafelé Lajosmizse felé ismét eltömődött a dob. 3000-nél többet nem forgott a motor. Mennyi cucc van ebben? Pihenőben piszka után indítás, focilabdányi nagy durral, usgyi tovább. Szuper nap volt.

Másnap szemügyre vettem a dobot. Jól felpuffadt a nyomástól. Jó, hogy nem nyílt szét. Több helyen kifúj. Talán az összes tömés kijött belőle. A legolcsóbb utángyártott dob volt 5 és fél éve. 60 ekm-t használtam. Csere lesz. Itt az alkalom egy rozsdamentes CSC hátsó dob beszerzésére.

947 km
272875 km