Blog
Nem tudtam belenyugodni, hogy a rádió alatt majdnem 1 cm rés tátongott. De úgy látszik az Alfa 159 már abban az időben született, mikor mindenre van megoldás, csak pénz kell. Az egyik cseh oldalon találtam szűkítőkeretet, mely a navigációs 159 nyílását 2 DIN-re szűkíti. Rettenetes 90 Euro-ba került ez a darab műanyag, de tényleg mikrométerre pontosan van legyártva, így nem is kellett az egészet szétszedni - csak bepattintottam az új keretet és máris boldogabb lettem :)
64000km
Első betét+tárcsa és hátsó betét csere.
Az első betétek már 40ezernél cserélve lettek, így ez a 2. garnitúra nagyon keveset ment el. A tárcsák már komolyan vállasodtak, szerintem emiatt a betétek széle hamarabb elérte a minimum méretet és emiatt jelezhetett be a kopásjelző.
Egyelőre zajtalanul végzi a dolgát az új szett, amivel most párszáz km megtételéig óvatosabban fékezek, a fékalkatrész gyártók egybehangzó ajánlása szerint ilyenkor (lehetőleg) kerülni kell az erősebb igénybevételt, hogy a felületek szépen “összeérjenek”.
A csere a Duna Autónál történt.
Sikeresen megjártuk Szlovéniát 1170km lett a vége 5.8-as átlagfogysztás mellett.
Jól vette a hegyi utakat és a pályákat az örgelány.
Sikerült jó képeket is csinálni, jó kis 5 nap volt.
Idén Szlovéniát vettük célpontnak és előtte egy két dolgot beiktattuk.
Usb-gyors töltő lett beszerelve, a szivargyújtó helyére.
Kapott új patentokat a légzsákfedélhez.
Kllíma gáz lett ellenőrizve és töltve.
Nagy takaírás és új jel feszerelve,indulása készen.
Innen is köszönöm páromnak és Kristyon cartársnak a segítséget.
Megadta magát a bal első ablakemelő motoron a fogaskerék.
Rendeltem hozzá fogaskereket de csak némi roncsolás után lehet kiszedni a házból.
Szét kellet vágni a műanyag keretet,mert nem szétszedhetőre tervezték.Összerakásnál forrasztópákával olvasztottam egybe a darabokat.Nem szép de működik.
Kicseréltem ugyan,de rendeltem közben egyet kompletten motorral együtt.
A fogasketék 4200,a motor 21000Ft volt
Régóta kitűzött cél volt meglátogatni a Déli-Kárpátok két híres autós célpontját, a Transzalpinát és a transzfogarasi utat. Rengeteget lehetne erről írni, Laci meg is tette, úgyhogy igyekszem a legfontosabbakra, meg eddig el nem hangzott részekre szorítkozni.
A lényeg: A Transzalpina déli szakasza (kb. Obarsia Lotrului és Novaci között) Kelet/Közép-Európa minden bizonnyal egyik, ha nem a legjobb autós élményútja. A Giulia Quadrifoglio pedig egy olyan vezetésti élményt nyújtó autó, amitől még a nem autórajongóknál is megbizsereg valami. Most tegyük össze a kettőt... Hiába írnék oldalakat, ezt nem lehet elmondani, ezt meg kell élni. Beteszek majd 2 videót, amit én vágtam. Egy kép többet mond ezer szónál, talán egy videó elég lesz 1 millió szó helyett is ;)
4 napot, 3 éjszakát tett ki a túra. A lényegi szakaszt Szászsebestől számítom, odáig csak utazás volt. Az 1. képen igyekeztem szemléltetni a bejárt útvonalat.
1. nap (kék, északról dél felé): Szászsebes-Obarsia (Transzalpina (67C) északi) szakasz megtétele után még úgy döntöttünk, hogy van elég időnk, hogy felfussunk a déli szakasz első csúcsára, a büfékig. Így egy szűk óra alatt azt is megjártuk oda-vissza. Szombat du. 6 után már nem volt annyira forgalmas. Utána a 7A-n elmentünk a Voineasa-ban lévő szállásunkig.
2. nap (lila, oda-vissza): Transzalpina déli szakasz volt a teljes program. A 7A-n vissza Obarsia-ig, majd fel a második csúcsig. Ott kicsit szétnéztünk, majd továbbhaladtunk déli irányban. Itt már megvolt a villanyautós feeling (hatótáv-para), a hegyen ugyanis nincs benzinkút. Ami van, ott pedig nincs 98 (vagy magasabb) oktánszámú benzin. A legközelebbi ilyen kút Ciupercenii mellett van, a déli szakasz aljától még 20 km-re. Végül elértük azért. Visszafelé is ugyanilyen élvezetes ez a szakasz. Tény, hogy a forgalom ezen a vasárnapi napon erősnek volt mondható. Szerencsére a Q-val ez nem jelentett különösebb problémát, hegymenetben is simán lehetett vele rövid szakaszokon is előzni.
3. nap (narancs, oda-vissza): Transzfogaras. A 7A-n keletre, majd onnan a 7-esen északra indultunk és északról támadtuk meg a legendás utat. Mondták, hogy a burkolata nem olyan jó, mint a Transzalpinának és kevésbé az autózásról szól, mint inkább turista célpont. Az északi szakasz alsó része egyébként már sok helyen új burkolatot kapott, a fényképekről ismert szakasz viszont még nem. De az igazán rossz minőségű burkolat a déli oldalon van. Élményautózós szempontból egyáltalán nem tetszett, így utólag inkább ki is hagytam volna. Itt jó fotókat lehet csinálni, nem jókat autózni. Jeremy Clarkson-ék állítása, miszerint ez lenne a világ legjobb autós útvonala, egész egyszerűen nem igaz!
4. nap (piros, keletről először dél, majd észak felé): Szállásunkról újra elindultunk a Transzalpina irányába. A többiek ráfordultak az északi szakaszra, hazafelé véve az irányt. Én viszont úgy voltam vele, hogy ha már egyszer itt vagyok, felfutok még egyszer a második csúcsig. És milyen jól döntöttem! Kedd volt, az előző napokhoz képest szinte üres volt a déli szakasz. Aznap autóztam ott a legjobbat. Még utoljára kigyönyörködtük magunkat a tájban és az útban, aztán mi is elindultunk hazafelé az északi szakaszon.
A túra garázstól garázsig olyan 1900 km-t tett ki, ami alatt cirka 300 liter benzint evett meg a gép. A hegyesebb részeken a két tankolás közötti átlagfogyasztás volt, ahol közelítette a 19 liter/100km-t.
Ez az út azok közé az élmények közé tartozik, amiért érdemes élni.
Az ígért videók:
Reels 1
Reels 2
Múlt héten pénteken végre megoldódott egy március óta tartó kálvária. Nem tudom, hogy csak nekem nem volt szerencsém, vagy tényleg ennyire rossz a helyzet de már mindegy is.....
A történet ott kezdődött, hogy még februárban (a téli álom kellős közepén) nem volt más lehetőségem, el kellett volna induljak a Brerával. Hát ez nem sikerült. Elsőre be sem indult majd aztán "háromhengerezett" jónéhány percig amíg végre kisimult. Ezt betudtam annak, hogy télen nem használom és talán az üzemanyag vagy valami más apró lerakódás okozta ezt. Persze nem bírtam magammal és másnap - harmadnap ismét próba. A jelenség ugyanaz volt, úgyhogy nem is erőltettem, mondván márciusban megy a szokásos olajcserére, átnézésre, majd ott megoldják a bajt. Eljött a szerviz napja, leadtam az autót elmondtam mit szeretnék (mondjuk amúgy is tudják) és kértem, hogy derítsék ki mi okozza ezt a hidegindítási problémát. Pár nap múlva szóltak, hogy a szokásos szerviz készen van, azonban a háromhengerezést nem tudják orvosolni azonnal, mert a hibakódok alapján lehet gyertya hiba, fals levegő, legrosszabb esetben injektorhiba, viszont találtak az egyik szívógumin egy átmenő repedést úgyhogy szerezzek be egyet aztán kicserélik először, hogy a legkisebb felől haladjunk a legnagyobb felé. Itt még semmi nehézség nem volt, telefon - bontó - megrendelés - két nap múlva nálam volt 4db szívógumi. Soron kívül kicserélték de a helyzet nem javult. Akkor abban maradtunk, hogy menjen a gyertyacsere. Megrendelték nekem és rövid időn belül be is szerelték, majd elkeseredve hívtak, hogy a hiba még mindig nem szűnt meg....., tehát 100% ig biztos az injektorhiba. Na a kálvária igazán csak innen indul. Közölték, hogy keressek bontóban, mert a 2.2 JTS-be való injektor már nem rendelhető termék. (más forrásokból megtudtam, hogy még az utángyártott gyártását is leállították évekkel ezelőtt) Gyorsan végig hívtam az itthoni összes nagyobb bontót de sehol sem volt, sőt egyik helyen sem biztattak lesz-e egyáltalán. Jöttek a kisebb bontók, ismerősök, ismerősök ismerősei stb.... de semmi. A felújítást egyik cég sem vállalta, sőt felújított beszerzését sem tudtam semelyik ezzel foglalkozó műhellyel elintézni, mert nem vállalták. Már az életemet eltelfonáltam és injektor sehol, semmilyen formában!!! Itt már bőven május végét írtunk, mikor jött az ötlet, hogy Allieexpress-t meg lehetne próbálni. És bingó!!! Cikkszámtól kezdve minden stimmel, és az új ár töredékéért. (Ez mondjuk nem releváns hiszen nincsen új csak az ára van kiírva ) Sokan bíztattak, hogy nem lehet vele gond rendeljem meg. Így is történt és jött a várakozás. 20 napra garantálták a szállítást, természetesen előre utalás ellenében. Húztam a fogam de legyen. Gyakorlatilag eltel a június is tehát kéntelen voltam AlfaCity-re ilyen hibával elmenni, de szerencsére ahogy írtam is korábban, gond nélkül megvolt az oda-vissza út, de nem örültem, hogy így kell vele menjek.
Bőven július volt már amikor kaptam egy e-mailt, hogy sorry mégsem tudnak Magyarország területére csomagot küldeni, úgyhogy visszautalják a teljes vételárat. Szóval teljesen feleslegesen vártam egy hónapot, de legalább a pénzem visszakaptam. (Egyébként nem is értem mi az hogy nem tudtak az országba csomagot küldeni de már nem idegesítem magam rajta.)
Itt jött egy újabb isteni sugallatt, hogy megkérdezem a tavalyi City-n megismert barátomat aki Romániában él, és autókkal foglalkozik, nem tudna-e esetleg intézni valamit. A helyzet ott sem volt más. Természetesen vadi újat náluk sem lehet beszerezni, de telefonált kettőt és csak annyit kérdeztek tőle, hogy „mennyi kell?” Szóval Romániában, mint kiderült hegyekben állnak ezek az injektorok, úgyhogy gyorsan nyélbe is ütöttük az üzletet, és így legalább találkoztam is a rég látott ismerősökkel.
Itthon a szervizben gyorsan be is szerelték mind a négyet, kapott egy hibakód törlést és egy gyári beállítást, és láss csodát azóta megszűnt a hiba. Arra nem térnék most ki, hogy mi a véleményem arról, hogy itthon 3-4 hónap alatt nem lehet egy alkatrészt beszerezni, a szomszédunkban pedig 3 perc alatt megoldódott a történet. Szóval egy a lényeg a beavatkozás sikeres volt, és az autó úgy jár, mint a Svájci óra, és azt se bánom ahogy haladtunk a hibák feltárásával, mert így legalább új gyertyák vannak benne, és a szívógumik is sokkal jobbak kerültek rá, mint amik fent voltak.
Mostmár csak ki kell használni amíg még jó az idő.
Pedig ezt már cseréltem egyszer... Most ismét visszatérő check engine és P0141 (hátsó lambda fűtés szakadt) hibakód. A gyári cikkszám alternatívájaként hozták a katalógusok ezt a Bosch szondát, kipróbáljuk.
104.120 km