Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-04-07

A Giulietta kinyíló kijelzője nagyon menő, tetszik, de konkrétan szinte semmire nem jó. A navi térkép elavult, gagyi, USB-ről lejátszott zene infóit alig jeleníti meg, tolatókamerát nem lehet rákötni külön inteface nélkül, stb... Ha dynamic módba kapcsolom a DNA kapcsolót, az látványos, de nagyjából ennyi ami pozitívum számomra.
Elkezdtem beleásni magam a dolgokba, hogy hogyan lehetne felokosítani a készüléket, de úgy nagyjából sehogy. Ráadásul az, hogy kinyílik, nagyon tetszik, nem akarok a gyári rádió helyére egy nagy kijelzőt. Tudom, hogy van hozzá építőkészlet, de azt hiszem, eddig is inkább valósítottam meg (segítséggel) különleges, egyedi dolgokat, mintsem beálltam a sorba. Ez most sem fog változni. Nyilván nem ez az egyszerűbb mód, de hát ilyen vagyok. Nem véletlenül volt az előző autóm is 2 DIN-esre átalakítva... :-)
Szóval elkezdtem utánajárni a dolgoknak, és angol fórumon, egész pontosan az Alfaowner oldalon megtaláltam a választ a kérdésemre. Némi kompromisszummal ugyan, de lényegében megoldódni látszik az, amire vágyom. Lényegében a felnyíló funkciót megtartva, a TFT panelt eltávolítva egy hordozható kijelző kerülhet a keretbe, amely AUX-on keresztül össze lesz kapcsolva a gyári fejegységgel. Proxirendezéssel a nagy kijelzőről minden át lesz pakolva a műszerfalra, így a funkciók is megmaradnak.
Ezután jött a következő lépés, a legjobb fejegység, illetve hordozható készülék kiválasztása. Többen is az Atoto márkát javasolták, de azon belül is van több készülék, ami szóba jöhetett. Végül a P8 és P9 verziókra szűkült a kör. Mindkettőből van 7"-os, ennél nagyobb nem fér a felnyíló keretbe, viszont a funkciók tekintetében a tudásuk nem azonos. A P8 egy Linux alapú készülék, ami alapfunkciókat tud, illetve megy rajta a CarPlay / AndroidAuto is. Nyilván ezzel nem elégedtem meg, nekem teljes Android rendszer kell, így el is dőlt, hogy a P9 lett a befutó. Jött a következő lépés, a beszerzés. AliExpressen jelenleg durván 100ezer Ft-ért kapható (elméletileg akciós, 48%-os kedvezménnyel), de azért szétnéztem másfelé is. A jó öreg eBay már sokszor segített, nem volt ez máshogy most sem. Találtam egy példányt, elégé jó áron, ami bár ki lett bontva, de üzembe nem volt helyezve. Az eladó értékelése is kifogástalan, egyetlen negatívum, hogy EU-n kívüli országból küldi. De még így is, áfa megfizetése után is jó áron fog hozzám kerülni. Némi alku is belefért, így szállítással együtt nem egészen 50ezer forintért hoztam el a készüléket, mely már úton is van felém.

Update: valamit elszúrtak vámolás közben, mert átcsusszant, nincs rá plusz költség, mindössze 630 forintot kellett fizetnem. :-)

>> Eseményjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2025-04-07

Hétfőn eljött a nagy nap, műszakira mentünk. Előtte feltetettem előre két gumit, mert azok elfogytak. Szépen koptak el, ezekből ítélve rendben van minden a futóműben.
Az esemény gond nélkül zajlott, két dolgot jegyzett meg a tag:
-Jobb hátsó lengéscsillapító az utolsókat rúgja, azt cserélni kell.
-Bal oldalon a kézifék nagyon gyenge.
Vicces kedvében volt amúgy a kis szörnyeteg aznap reggel, munkába érve a portaépület üvegfelületeinek tükrében vettem észre, hogy kiégett a H7, úgyhogy volt egy plusz köröm a vizsga előtt.
Aztán tegnap reggel kiégett a másik is, na sebaj, ennyi törődést megérdemel.

 
>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2024-11-19

Megvolt a műszaki vizsga. Stabrúd szilent cserés, ABS néha szarakodik, és a hátsó dob eléggé rozsdás. De amúgy a vizsgasoron nem volt gondja, simán átment.

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-10-08

Eddig céges autó volt, ez megváltozott. Mostmár az én nevem van a forgalmiban. :) Igazából nincs gyakorlati jelentősége.

Eredetvizsga 18.500
Átírás 122.250
Kötelező + casco 211.320

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2025-04-09

Termosztátnál régóta csepegtette a vizet a műanyag csonkoknál, jobbnak láttam egyben cserélni az egészet. Valamint a hűtú is elkezdett folyni jobb oldalon.
Alkatrész ügyben Erhardot hívtam segítségül.
Szerelést megoldottam egyedül a garázsban.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2024-05-18

Rég nem írtam ide semmit, persze minden évben megvoltak a kötelező cserék.
Visszamenőleg nem vezetem fel, ez most a legutolsó ami megtörtént.

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-04-09

Vissza a PilotSport5.

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-10-30

Újra Sottozero.

 
>> EgyébVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2025-04-08

2 db új gumi került fel az autó első tengelyére. Hátul Assimetric 5 maradt, előre Assimetric 6 jött

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-04-08

Eljött a nap, hogy újra a gömöri utakon tudjak autózni. Egy hónapja nézegetem a naptárt és az időjárás előrejelzést, ez volt az első lehetőség. Szerencsére Laci is el tudott jönni, szinte már hagyomány, hogy az első túrára a 156-okkal megyünk.

Az útvonalat elneveztem Gömör legjobbjainak, igaz picit átnéztünk a néhai Szepes és Abaúj-Torna vármegyékbe is Szomolnok és Stósz kedvéért. A legtöbb móka/kilométert így lehet elérni.

Kecskemét-Jászapáti-Eger-Balaton-Ózd-Serényfalva-Ragály-Kánó-Aggtelek-Pelsőc-Csetnek-Rosznyó-Krasznahorkaváralja-Stósz- Krasznahorkaváralja- Rosznyó - Veszverés - Nyilas- Sedlo Grajnár-Hollópatak Sedlo Grajnár-Nyilas-Veszverés-Henckó-Lubény-Turcsok-Szirk-Kövi-Süvete-Gice-Pelsőc-Aggtelek-Serényfalva-Ózd-Szilvásvárad-Eger-Jászapáti-Kecskemét

Tetszett az autó, ami nagyrészt az új kuplungszettnek köszönhető, illetve a túra előtti estén a kuplungpedál szilent cseréjének, így fent és egyformán fogott, élvezetes volt a pedálokon lépkedni, szépen viselkedett. Az autó legnagyobb gyengeségét sikerült orvosolni.

Kiemelt élmény volt a Stósz feletti rész, a Hollópatak előtti kis bekötő, ami egy billentgetős hullámvasút, ezeken többször is kellett mennünk. Nagyon illik az autó karakteréhez a Nyilas- Sedlo Grajnár szakasz.

Hajtűkanyar előtt visszahárom vagy csak visszakettő gázfröccsel magas fordulaton, hogy segítsen a féknek, vigyázva, nehogy blokkoljon és rángassa a hajtásláncot, ha mégis, gyorsan kuplungolni. A kanyarból kijövet a 2 és 4000-re hangolt kipufogó éppen kettesben a kétezres tartományban kicsit erőlködve megindul - lehetne egyesezni is, de minek -, aztán később a lehúzott ablakon keresztül hallani ahogy a rengeteg kipufogógáz süvít végig a csövön. De durva. Őrület, ezt csak a benzinvérűek értik.

Egy nagyobbacska szünetet tartottunk olyan három óra körül Nyilason. Csak egy helyen készült kép Veszverés felett a hágón. Autózni jöttünk.

600km dombokon-hegyeken, összesen 915km az alföldi utazással.

210590km