Blog
Felkerültek a téli kerekek , bár télen nem tervezem sokat használni, de azért jobb ha fent van , meg tavasszal úgy is kap új gumikat .
A nyári szezonban 3432 km-ert tettünk meg együtt.
Km : 281 541



Nem kapkodtam el a téli gurulók beszerzését, de most már fent is vannak, 18-as MAK alufelnik, s Yokohama Bluearth gumik feszítenek a Tonale-n, 225/45 R18 méretben. (18500km.)
A legutóbbi szerviz óta újabb 10 ezer km.-el gyarapodott a kis Juliska, ideje volt a szokásos cseréknek, Selenia 5W40 Star Pure Energy motorolaj, új levegő és olajszűrő került bele. Minden más teljesen rendben volt. (55900 km.)
Korábban vettem 2 komplett első gólyalábat és ezeket szereltem be az eredeti helyett, mert az eredetiben a rugó rozsdás volt, a lengéscsillapítók pedig elég gyengék. A kerékagyat is megkaptam vele, ami 5 csavaros volt, ez azt jelenti hogy nem 2.0 TS hoz készült, kicsit erősebb a rugó, de gondoltam kipróbálom. sajnos kb 2-3 centivel magasabb lett az autó eleje így. Az eredeti rugókat ezért lefestettem és a jobb oldalit már kicseréltem, a bal oldali pedig még talán idén meglesz. A rugók vastagsága kb 0.2-0.3 mm-ben különbözik, mégis ennyit számít.

Az autó kezd műszakilag rendben lenni (bár még van mit csinálni rajta) viszont a külseje nem volt túl szép. A vízszintes elemek lakkhiányosak, a függőlegesek karcosak és ajtó rányitástól horpadtak. A bal hátsó sárvédő gittelve volt korábban és ez is ledobta a lakkot. Az első lökhárítót és jobb első sárvédőt cserélni is kellett, ezeket külön festettem.
Mivel az autó se nem V6 se nem OT esélyes sajnos, ezért az 1 milliós profi telifény már nem fér bele a költségvetésbe. Az az ötletem támadt, hogy a győri Standard colorban veszek hozzá alapozót, festéket, lakkot, mindenféle kelléket és az amatőrök kedvencének számító YouTube videók segítségével megpróbálom magam lefesteni. Természetesen a festékboltban is adtak rengeteg tanácsot. Úgy gondoltam nagy kárt nem teszek, mert legrosszabb esetben elbukom a festékek árát, dolgozom egy jó csomót, de az autó csúnyább úgy sem lesz. Jó esetben javítok rajta, kipróbálom hogyan működik ez és még tanulok is valamit.
A költségekbe nem számoltam bele a csiszológépet és a 2 festékszóró pisztolyt amit vettem, mert ezek megmaradnak és más projektekhez is jók lesznek.
A művelet legrosszabb része szerintem az előkészítés. Nem is gondoltam volna hogy ez ennyi munka lesz! Rengeteget csiszoltam munka után esténként a karosszériát. Aztán az alapozót újra.... (Viszont itt rájöttem hogy a fehér szín szerintem nagyon jól áll a kocsinak!)
A bázis és a lakk felhordása nagyon nagy tapasztalatot igényel, főleg ennyire különböző felületeknél. Ráadásul a garázs is kicsit szűkösnek bizonyult. Viszont ez egy nagyon szép szakma, a csúnyából szépet varázsolni jó dolog!
A végeredményről annyit tudok elmondani, hogy messze nem lett olyan mintha szakember csinálta volna, de szebb lett mint volt. A bázis jól sikerült, viszont a lakk sok helyen megfolyt. Ezeket próbálom becsiszolni és polírozni, de közben az élet egyéb területe került előtérbe és ez félbeszakadt. Tavasszal folytatódik!
A gyári színkód alapján kevertettem a festéket, de nem teljesen egyezik. Erre persze számítottam, ezért is jó, ha az összes elem festve van. Természetesen az ajtók belsején és a motortérben látszik az eltérés, de továbbra sem OT-ra készül az autó.
A blogot csak most írom meg, pedig már kb 2 hónapja eljutottam eddig. Abban reménykedtem lesz még időm vele foglalkozni, de idén már ezzel zárul a történet.












- hátsó lökhárító javítása, fényezése;
- kavicsfelverődések javítása;
- féknyergek festése;
- első és hátsó lámpák polírozása;
- kipufogóvégek polírozása;
- keménywax bevonat;
- hátsó fékbetétek cseréje.
Mindezek itt készültek: Bányai's Garage
Az útvonal: Budapest - Várpalota - Veszprém - Ajka - Nyirád - Tapolca - Szigliget - Balatonfüred - Budapest







Az autó megvásárlása után teljes fék csere lett elvégezve. Az idő múlásával az utóbbi időben zavart, hogy a tárcsa felületén illetve a porvédő lemezen felületi rozsdás nyomok láthatók. Arra jutottam, hogy felújítom. Illetve a hátsó dobbetétnél az alsó és a felső lemez találkozásánál a kerékjárati ívet kihúztam tömítő anyaggal (Mivel az gyárilag nincs teljesen lezárva. A por és a víz ott be tud jutni és tudjuk mit tud csinálni idővel.) és lefújtam alvázvédővel. Igy műszaki előtt rendbe legyen. Erre a javításra volt itthon festékem már korábban vásároltam. A fekete illetve a szürke festéket a LIDL-ben vásároltam. Ezeket a festékeket nagyon szeretem. Alapozó és fedőfesték is egyben. Illetve szerintem nagyon tartósak. Plusz költségem nem merült fel. A folymatról akkor képek nem készültek. Ezek a képek most készültek róla közel egy hónap használat után.




3
856