Blog

>> EseményShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-06-16

AlfaOBD-vel is végignéztem az opciókat, klímában semmit nem lehet állítani, viszont a Harmann Kardon HiFi hangszíneinek az offset-jét igen. Az én fülemnek túl sok volt a basszus és túl kevés a magas hang, ezért -3 +3 beállítással használtam.
Viszont most 0-0 lett a kívánt beállítás miután az erősítő modulban basszusnál -3, magasnál +3 db offset-et állítottm. Semmi jelentősége, de hát az OCD az OCD :-)

Találtam még egy beállítást ami konzekvensnek tűnik a MES-es beállításhoz képest,
az pedig a tolatókamera fényerejének beállítása a gyári 40% helyett 70%-ra. Így sokkal jobban látszik rajta minden IS.

 
>> EseményShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-06-16

Halálra untam magam végre és felemeltem a Degu-t szemrevételezni a hajtásban a vélt vagy valós lógást amit korábban panaszoltam, miszerint amikor alacsony fordulaton egyenes úton állandó sebességnél elveszem a gázt (értsd leugrom róla) akkor berángat valami alattam.
Első kardáncsukló, féltengelyek/csuklók, hardy érzésre nem lógnak, a hardy-n minimális öregedési nyomok vannak csak, viszont a három tengely bármelyike a másikakhoz képest lóg kicsit a difiben, amit fémes klattyanással is jelez.

Album

Lehet h megejtek rajta egy olajcserét, mindössze két olaj felel meg a gyári FIAT 9.55550-DA9 specifikációnak:

- PETRONAS TUTELA TRANSMISSION LS AXLE FLUID 75W-85 20e Ft / L
- RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS 7e Ft / L

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2024-06-15

Az alsó vízcső a blokknál folyamatosan szivárgott, bármennyire meghúztam a bilincset. Rendeltem a AFRA-ról egy újat jó drágán és vártam rá sokat, majd egy jó ideje nézegettem a polcon. Most viszont kicseréltem és vele együtt a hűtőközeget is.

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2024-06-15

Olaj+ szűrők cseréje. Klíma hűtőközeg cserét is csináltam a gépen. Igazából csak kíváncsiságból fejtettem le hogy mennyit veszített az eredeti töltet mennyiségből.435g jött le az 500as rendszerből

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2024-06-15

Olaj + szűrők cseréje.
Illetve felni csere.

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2024-06-15

Megcsináltam én is a Sanyi által kitalált hűtőmerevítő saját verzióját. Az előzőnek a tétjéről készült nálam is, csak én egy csavart használtam a hűtőnél hogy a másik végét lehessen mozgatni függőlegesen és ne kelljen merevítő. A zárhidat nem akartam megfúrni, ezért a már meglevő csavarhelyre fogattam fel. Felhegesztettem az anyákat, így könnyen szerelhető.
Az utolsó pillanatban csinálhattam meg, mert a hűtő teje már mozog, majdnem teljesen elvált, de még nem folyat. Kb 100-150 km-t mehettem vele a csere óta. Azért majd egy tartalékot be fogok szerezni, mert bármikor kellhet.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2024-06-12

Letudtuk a bejáratós időszakot, az ajánlásoknak megfelelően lecseréltettem a gyári olajat és szűrőket. Így megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, hozzá új pollen, levegő és olajszűrő is járt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak. (4000 km.).

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-06-12

Ma megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.

Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (D-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan.
A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)

A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(

Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.


u.i.
Ausztriában az útra továbbra se esik a hó :-)

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-06-11

Letekert ablak, itáliai meleg, öreg Alfa GTV.

Kecskemét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét

70km
39654km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-06-11

Ideje volt megjáratni. Munkából hazafelé szaladtunk egyet Izsák felé. Mindig oda lyukadok ki, hogy milyen f@sza kis autó.

40km