Blog
Történt hogy egyik hideg reggel nem indult el az autóm.
Tőltést megmértem, indítás után megfelelő.
Így arra jutottam veszek egy új akumulàtort. Be is tettem.
Tökéletesen működik.

A megvásárláskor kaptam egy olajcserét az Eladótól. Viszont a gázolajszűtő nem volt kicserélve. Így ezt megrendeltem, de előtte készítettem egy szerszámot amivel lebírtam szedni szűrőházat. 50mm kulcs kell hozzá. A szűrőnek gyári UFI-t vettem a Fiatalkatrészek.hu oldalról. Illetve a jobb első emelőpont sérült volt és ezt is megcsináltam.






Első átnézés és szükséges dolgok beszerzése. Sajnos első hosszabb út után volt egy Check engine hibám. De ez is érdekes volt, mert 50 km mentem vele így. Leállítotam. Sógorral kimentünk megnézni és akkor egy újabb hibát generált. Viszont másnap mikor elindultunk haza gyújtásra rakásnál eltüntek a hibák. Olvastam a hozzászólásokat és elég sok embernél cserélni kellett a reléket. Ezeket én is megrendeltem (Meat and Doria márkában amibe MOPAR relék voltak) ami a jobb kerékjáratban volt. Még mind a gyári volt. Kicseréltem őket. A hiba azóta sem jelentkezet. Még tervben van a másik 6 cseréje is. Azt is a közeljövőben megcsinálom. Ekkor átnéztem az autót, itt vettem észre hogy van benne kiegészítő elektromos fűtés aminek a vezetéke hozzáér az alsó lengőkarhoz. Már nyoma van. Szerencsére még nem kopott el a vezeték. Próbáltam arrébb rakni a vezetéket, hogy ne érjen hozzá majd figyelgetni fogom.






A gyárból hazaindultam.
A kijelző közölte velem hogy alacsony a keréknyomás, a kijelzőt álváltva a bal hátsóból 1 bar hiányzott.
A gumis még nyitva volt úgyhogy ambuláns kezelést kértem.
Egy csavart találtak.
Megfoltozták.
Köszönet a gyors segítségért!



A múltkor szétszedtem a bal gólyalábat, ma a jobb volt a soron.
Itt egyértelműen bebizonyosodott a múltkori sejtésem. A toronycsapágy kattogva, akadozva forog. Sajna ezt cserélni kell.
Rendeltem is egyet, amennyiben megjön ez egy másik történet lesz...
Szóval elővettem az új TRW teleszkópokat - amit még szeptemberben vettem - és összehasonlítottam a kiszedettekkel.
Röviden: jól gondoltam, cserés mindkettő.
Bővebben:
A kocsiból kivetteket szinte két ujjal össze lehet nyomni és úgy is marad. A TRW-ket egyértelműen nehezebb és gyorsan vissza is jön. (4.kép)
A két teló látszatra egyforma, egymás mellé állítva a rugótányér kezdőpontja ugyan oda esik. (7.kép)
Ha a beépítési irányba forgatom őket a rugók végei is szimmetrikusak lesznek. (8.kép)
A toronycsapágyakat rápróbálva stimmel minden. Erről nincs képem, mert két kéz kellett tartani a csapágyakat és nem volt harmadik fényképezni :-)
Nincs más hátra:
- lefesteni a rugókat,
- letisztítani a balos toronycsapágyat,
- megvárni az új toronycsapágyat,
- összerakni az új telókkal,
- mindent visszarakni.
Tavasszal még egy futóműállítás is kell.








Ez a nap is eljött, szüleim részéről pláne nagy izgalommal, hiszen soha nem volt még automata váltós autójuk.
A hazafelé vezető út élménnyel teli és zökkenőmentes volt.
Bár az autóban 162.000 km van, ennek látható nyoma csak a műszerfalon van, patika állapotú az autó amit köszönünk az előző külföldi és magyar tulajdonosnak.
2025.01.07-én Ő is a listán volt, sőt a lista legelején volt, mint megnézni kívánt autó!
5 autó megnézése után döntés született:-)
Az autó maganszemélyé volt, aki naponta használta, és Murphy bácsi pont a megnézés előtt intézett egy kőfelverődést, így a szélvő csere miatt még pár napot várni kellett az autó átvételére.

Update: nem az üzemanyagszűrő volt a hunyó. A szűrő alján a vízérzékelő tömítése adta meg magát.
Útközben erős gázolajszagot éreztem. Előszőr azt hittem valamelyik, a dugóban mellettem álló autóból jön. Sajnos belőlünk jött. A gázolajszűrő alján (valószínűleg) a vízérzékelőnél tolta ki az üzemanyagot.
Saját lábon hazajöttem vele, de a garázsba nem mentem le. A Kőbányai út - Könyves Kálmán körút kereszteződéstől Újpestig kb. 20 liter üzemanyagot tolt ki 😪
A gázolajszűrő új volt. Kb. 1000 Km-t mentem vele a csere óta.

Az olajszint ellenőrzésnél feltűnt hogy elég sötét színe van az olajnak, pedig ennél a motornál nem szokott ilyen lenni. Mivel egyébként is eltelt több mint egy év ezért rendeltem Csehországból olajat, onnan olcsóbb volt postával együtt mintha itthon megvettem volna. A szokásos Pure Energy már nem nagyon van, ezért az elvárt szabványok alapján megkerestem a motorhoz passzoló utód verzióját. Az olajszűrő az alfaalkatrészekről jött, a motormosó pedig már volt otthon polcon.
Alig hagytuk el a 280 ezer km-t, kb 5 ezret mentem vele az előző olajcsere (2023 november) óta.


3
479